Skocz do zawartości

1.9 M43 Gotuje sie


Błażej_E36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Ostatnio znajomy przyprowadził mi na garaż swoją BMW e46 ze względu na to, że się "gotuje" więc pierwsze co to wymontowałem termostat bo zauważyłem, że chłodnica na dole jest zimna... Niestety nic to nie dało... Następnego dnia zamontowałem nową chłodnicę i pompę wody aby wykluczyć oba elementy ( chłodnica VALEO i pompa RUVILLE). Niby coś tam się poprawiło ale nadal po przejechaniu 30KM i zatrzymaniu się auto się gotuje, tzn można sobie jechać i jechać i nic a wjedziesz w miasto i temp skacze na czerwone pole... a i głowca była sprawdzana na zawartoćś "CO" w płynie i nic... ja już rozkłądam ręce... Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? podmiana korka? Czy oznaczenia, które są na korku mają jakieś znaczenie? Podmianiałem korek na swój z e36 ale ja mam 180 a on ma 200. Niestety nic to nie dało...

 

Dodam jeszcze, że niedawno został tam założony Gaz więc myślałem, że parownik jakiś felerny i puszcza gaz do układu, przez co robi się tam ciśnienie... ale niestety to też wykluczyłem( zakręciłem zbiornik i spuściłem gaz i z rurki miedzianej i z przewodu gazowego do listwy) chyba, że gazownik, źle się wpiął z wodą i przez to się cuda dzieją?

 

P.S nawet jak auto zaczyna się gotować to ogrzewanie nie ginie :)

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... tak na szybkiego ?

to jest obieg ?

Masz mały przelew ?

Jak masz doświadczenie z autami to może zostawić na otwartym korku i poczekać jak się termostat otworzy ?

Jak masz w układzie sama wodę a termostat się otwiera w wyższej temperaturze jak 100°C ?

Może być zwykłe zapowietrzenie ale to chyba wykluczyłeś.

Pozostaje sprawa wentylatora , ale jak by nie było obiegu to i wentylator sie nie załączy.

Poczekamy na innych.

 

Ps. wykluczam zatkanie się obiegu, oraz wydmuchanie płynu przez spaliny.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obieg jest, Przelewa się przez tą dziórkę pod korkiem, dzisiaj odpowietrzyłem ją bardzo starannie ale niestety nic to nie dało chłodnica na dole nadal się nie nagrzewa, a przewody na rozgrzanym silniku po ok 40-50 min pracy na wolnych obrotach robią się twarde jak skała... Brakuje mi pomysłów... Dzisiaj zdemontowałem termostat i zobaczyłem, że jest on na 108oC i nasuneła mi się taka myśl: Auto jest zalane wodą... Czy jest możliwe, że w tych silnikach układ chłodzenia osiąga takie temp, że woda zaczyna się gotować( wytwarza się para) przez co ukłąd się zapowietrza? Czy istnieje opcja, że po zalaniu auta płynem problem zniknie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chłodnica jest dalej zimna a masz mały przelew to by znaczyło że pompa pracuje tylko termostat nie otwiera i trzeba brać pod uwagę że woda się wcześniej zagotuje jak termostat otworzy ,

mam nadzieje ze przy odpowietrzaniu dawałeś ogrzewanie na maxa.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test na zegarach

viewtopic.php?f=31&t=116447

Nie wiem jak masz termostat ale aby Ci trochę namieszać to Ci wkleję o termostatach

viewtopic.php?f=31&t=116447

Poczytaj co tam napisał Roger-Nysa

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem walnieta uszczelke to wywalalo mi plyn przez korek,a wczesniej tez wymienialem korek,zbiornik,chlodnice,termostat,pompe,a u ciebie jak piszesz zalany jest woda ktora wrze w 100 stopniach o ile sie nie myle a termostat ci otwiera w 108 jak zobaczyles sam,wiec lepiej zainwestowac kilkanascie zl w plyn i zobaczyc jak sie bedzie zachowywalo wszystko niz rozbebeszac glowice za kosz kilkuset zl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale malo prawdopodobne bo jak nowy a tym bardziej woda zalany to nie wydaje mi sie,chociaz sam mialem oryginal kupiony i rok wytrzymal to jest smiech,a po drugie woda sie kawusie zalewa:D:D jednak po cos ten plyn wymyslili skoro ma sie gotowac w 120 stopniach a bmw ma szeroki zakres temperatur ktore mozna uznac za normalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ostatnio znajomy przyprowadził mi na garaż swoją BMW e46 ze względu na to, że się "gotuje" więc pierwsze co to wymontowałem termostat bo zauważyłem, że chłodnica na dole jest zimna... Niestety nic to nie dało... Następnego dnia zamontowałem nową chłodnicę i pompę wody aby wykluczyć oba elementy ( chłodnica VALEO i pompa RUVILLE). Niby coś tam się poprawiło ale nadal po przejechaniu 30KM i zatrzymaniu się auto się gotuje, tzn można sobie jechać i jechać i nic a wjedziesz w miasto i temp skacze na czerwone pole... a i głowca była sprawdzana na zawartoćś "CO" w płynie i nic... ja już rozkłądam ręce... Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? podmiana korka? Czy oznaczenia, które są na korku mają jakieś znaczenie? Podmianiałem korek na swój z e36 ale ja mam 180 a on ma 200. Niestety nic to nie dało...

 

Dodam jeszcze, że niedawno został tam założony Gaz więc myślałem, że parownik jakiś felerny i puszcza gaz do układu, przez co robi się tam ciśnienie... ale niestety to też wykluczyłem( zakręciłem zbiornik i spuściłem gaz i z rurki miedzianej i z przewodu gazowego do listwy) chyba, że gazownik, źle się wpiął z wodą i przez to się cuda dzieją?

 

P.S nawet jak auto zaczyna się gotować to ogrzewanie nie ginie :)

 

 

Pozdrawiam!

Sprawdz te węże co do parownika idą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.