Skocz do zawartości

Eibach Pro Kit - wrażenia z użytkowania


BondE87

Rekomendowane odpowiedzi

Po lekturze niemieckiego forum zdecydowałem się na zakup zestawu spreżyn Eibach Pro Kit -25mm /-15mm, pokrótce opiszę swoje wrażenia...

 

1. Wygląd- przód auta obniża się znacznie, tył minimalnie czyli otrzymujemy fajniejszy, bardziej agrysywny wygląd, przód i tył auta wydają się szersze, z profilu delikatny klin, jednocześnie auto zachowuje seryjny charakter, nie wygląda jak "przygniecione" do ziemi.

 

2. Komfort- zdecydowana poprawa komfortu przy jeżdzeniu po nawierzchniach typu bruk, płyty betonowe, torowiska- tym aspektem jestem pozytywnie zaskoczony.

Obniżenie jest na tyle subtelne, że nie utrudnia parkowania i jeżdzenia po wybojach (sprawdzone na kiepskich łódzkich drogach).

 

3. Prowadzenie- bardziej stabilne w szybkich łukach i przy wyższych prędkościach, praktycznie wyeliminowany efekt nurkowania przy ostrym hamowaniu oraz podnoszenia przodu przy ostrym przyspieszaniu.

 

Podsumowując, zdecydowanie polecam. Również osoby bez bakcyla modyfikacji będą zachwycone, bo z tymi sprężynami Z4 staje się po prostu lepszym samochodem i w wielu aspektach przyjemniejszym w użytkowaniu. Zakup + montaż i geometria można zmieścić się w 1000zł i będzie to najlepiej wydane 1000zł na modyfikacje Z4. :)

 

PS Zdjęcia wkrótce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
Czy ktoś może ma u siebie założony cały zestaw Bilstein B12 Pro-kit (amory Bilstein + sprężyny Eibacha) ? Ciekaw jestem wrażeń po zmianie z serii... wiadomo , że będzie nisko i twardo , ale czy komfort bardzo cierpi? czy utrata plomb w zębach jest warta jeszcze większego banana na ryju po przejażdżce? jak się sprawdza w codziennej jeździe? będę wdzięczny za wszelkie info i ewentualne sugestie :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedle opisu producenta jest to ok. 3cm czyli całkiem sporo (przynajmniej dla mnie) ... nie chcę kombinować z samymi sprężynami bo wydaje mi się, że do tego powinny być też odpowiednie amortyzatory pracujące w takim a nie innym zakresie - seryjne pewnie ulegną szybszemu zużyciu... czy źle kombinuję?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Pro kit nie obniża zbytnio, jest progresywny. Na HR dużo więcej idzie w dół.

Natomiast miałem go w cywilnej e85, jest wspaniały. Wywaliłem rft oczywiście.

3 cm jest dla e85, pro kit dla e89 obniża 25 mm przód i 15 mm tył.


Jak galeria ma parking podziemny lub ten na górze (w zasadzie bez znaczenia) będziesz miał problem, bo nie wjedziesz, ja już musiałem odpuścić w kilku galeriach jak nie mają gładkiego przejścia.

Zmiana samych amorów i sprężyn to 80% roboty, jeszcze trzeba zmienić gniazda sprężyn i osłony amorów + warto wymienić stabilizatory na grubsze + łączniki stabilizatorów, bo to śmieszne pieniądze.

Oczywiście też wywal rft i wrzuć jakieś PSS/PS4 to z samochodu nie wyjdziesz, nie jest absolutnie twardo jak w taczce, jest sztywno, tak jak ma być.

Tylny stab. w e89 jest ten sam zawsze bez względu na wersję, to zmień tylko przód na grubszy, możesz też kupić zestaw stab. np. Eibacha.

To wszystko co pisze odnosi się do modeli poniżej 35i/35is, które mogą mieć adaptacyjną zawiechę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po lekturze niemieckiego forum zdecydowałem się na zakup zestawu spreżyn Eibach Pro Kit -25mm /-15mm, pokrótce opiszę swoje wrażenia...


1. Wygląd- przód auta obniża się znacznie, tył minimalnie czyli otrzymujemy fajniejszy, bardziej agrysywny wygląd, przód i tył auta wydają się szersze, z profilu delikatny klin, jednocześnie auto zachowuje seryjny charakter, nie wygląda jak "przygniecione" do ziemi.


2. Komfort- zdecydowana poprawa komfortu przy jeżdzeniu po nawierzchniach typu bruk, płyty betonowe, torowiska- tym aspektem jestem pozytywnie zaskoczony.

Obniżenie jest na tyle subtelne, że nie utrudnia parkowania i jeżdzenia po wybojach (sprawdzone na kiepskich łódzkich drogach).


3. Prowadzenie- bardziej stabilne w szybkich łukach i przy wyższych prędkościach, praktycznie wyeliminowany efekt nurkowania przy ostrym hamowaniu oraz podnoszenia przodu przy ostrym przyspieszaniu.


Podsumowując, zdecydowanie polecam. Również osoby bez bakcyla modyfikacji będą zachwycone, bo z tymi sprężynami Z4 staje się po prostu lepszym samochodem i w wielu aspektach przyjemniejszym w użytkowaniu. Zakup + montaż i geometria można zmieścić się w 1000zł i będzie to najlepiej wydane 1000zł na modyfikacje Z4. :)


PS Zdjęcia wkrótce ;)

 

Sam się zastanawiałem nad takim modem w swoim aucie, twój opis jest bardzo zachęcający :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o , konkretne podpowiedzi - dzięki! :)


z tym obniżeniem o 25/15mm to nie dotyczy przez przypadek samych sprężyn? na stronie bilsteina jest info o 30mm dla E89 :


https://bilsteinpolska.pl/sklep/bilstein-b12-pro-kit_46-181268-21789.html


po galeriach raczej tym autem się nie będę bujał , ale progi zwalniające niestety coraz częstsze :(



EDIT :


faktycznie na stronie Eibacha podane jest obniżenie 25/15mm ... teraz pytanie jak jest faktycznie :


https://eibach.pl/product/zestaw-zawieszenia-b12-pk-bmw-z4-z89-e90-20-019-01-22/bmw-z4-roadster-e89-04-2013-sdrive-23-i/90279/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.