Skocz do zawartości

[M57T] Sterownik świec żarowych


gustuff

Rekomendowane odpowiedzi

Czy dostęp od spodu auta do sterownika świec żarowych jest jakiś sensowny?

Dzisiaj próbowałem wyciągnąć go od góry i bez ściągania kolektora. O ile z nakrętkami "nie było" problemu to wtyczek za nic nie mogłem wyciągnąć. Da się od spodu wsadzić rękę tak, żeby móc mocno ścisnąć zatrzaski od wtyczek i je wysunąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem, że da się to zrobić od góry, ale w moim przypadku wtyczki się tak zastały, że nie ma jak ich odczepić. Niestety od góry/od boku nie da się tak ich złapać, aby jednocześnie otworzyć zatrzaski i wytworzyć wystarczająco dużo siły i je wyszarpać. Stąd pytanie: da się jakoś rozsądnie do nich dostać od spodu?

 

Resztę czynności przeprowadziłem tak jak napisałeś - łatwo nie jest, ale da się. Mimo odpowiedniego zabezpieczenia klucza nakrętka i tak wypadła. Na szczęście zaparłem się, że ją znajdę i przy pomocy magicznego magnesiku na teleskopie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem wczoraj sterownik świec, na "kompie" pokazywało uszkodzona 1 i 2 świeca żarowa. Kupiłem świece, jednak okazało się , że świece są sprawne ( oryginały BERU), ale je profilaktycznie wymieniłem i przy okazji wymieniłem sterownik świec. Przy demontażu sterownika nie miałem żadnych problemów i dojście jest w miarę OK. Chcę dodać , że czynność tą zrobiłem ponieważ "wyrzucałem" klapki z kolektora ssącego i miałem łatwy dostęp do świec i sterownika (zdemontowany kolektor ssący). Sterownik jest przymocowany do bloku silnika pod kolektorem ssącym (czarne pudełko z dwiema wtyczkami - jedną dużą prostokątną drugą małą okrągłą).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę dodać , że czynność tą zrobiłem ponieważ "wyrzucałem" klapki z kolektora ssącego i miałem łatwy dostęp do świec i sterownika (zdemontowany kolektor ssący). Sterownik jest przymocowany do bloku silnika pod kolektorem ssącym (czarne pudełko z dwiema wtyczkami - jedną dużą prostokątną drugą małą okrągłą).

 

Tak jak w pierwszym poscie: pytanie dotyczy dostepu do sterownika od spodu auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojście do sterownika świec od góry jest moim zdaniem dobre, ale oczywiście tylko po zdemontowaniu kolektora ssącego :wink: , wcześniej próbowałem od spodu , ale wg. mnie ciężki temat aby dostać się do śrub mocujących moduł ( wysoko zamontowany moduł) , chyba , że ktoś ma długie rączki :wink: . Oczywiście jest to tylko i wyłącznie moja ocena dostępu do przedmiotowego modułu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcześniej próbowałem od spodu , ale wg. mnie ciężki temat aby dostać się do śrub mocujących

 

W sumie to chodzi o dostęp do wtyczek, żeby je wyciągnąć, bo siedzą bardzo mocno w gniazdach, więc najlepsza możliwość na skierowanie siły w dół jest właśnie od spodu auta.

Dostęp do śrub jest "bezproblemowy" od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zrob tak samo jak z nakretka ZAPRZYJ SIE I DASZ RADE TA WTYCZKE WYPIAC

mozesz sterownik przylapac na 1 nakretce zeby sie trzymal sztywno wtedy juz nire musisz go trzymac w rece porozpinaj troche kable i jest mozliwe mozesz psiknac sprayem do stykow elektrycznych na wtyczke powinno ulrzyc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.