Skocz do zawartości

BMW E46 świeci się samochód


Azag

Rekomendowane odpowiedzi

Bo masz wyłączone w NCS-Expert powiadamianie Cię o takim przypadku :)

 

Samochód mam od pierwszego właściciela, który nie wie co to jest.

 

 

Generalnie spotkałem się już z opinią, że w poliftach komp nie sygnalizuje przepalonych żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej.

Może zweryfikujemy to? Niech się wypowiedzą, użytkownicy przed i po liftów jak tam wygląda.

 

Ja mam polifta i nie sygnalizuje.

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test zegarów. Może jakiemuś geniuszowi świeciła się przepalona żarówka albo otwarte drzwi i wydłubał diodę oznaczającą żarówkę albo drzwi a samochodzik został.

 

Zrobiłem test zegarów i nie świeci mi w dwóch miejscach gdzie powinno pokaże na zdjęciu które http://imageshack.com/a/img841/169/vd8am.jpg

 

 

Czyli zegary pewnie są do wymiany..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do wymiany nie koniecznie. Masz prawdopodobnie przepalone diody. Musial bys rozkreciac cale zegary (na czesci drobne) i sprawdzic czy diody dzialaja po daniu na nie napiecia z bateri (np. Paluszka albo 9w) jesli umiesz w miare lutowac to powinienes sobie poradzic :) warto sprawdxic przed zakupem nowych.

 

Ps. Winna moze byc tez wtyczka/kontakty. Kilkakrotne wpiecie/wypiecie jej zmniejsza nalot.

A jakie zarowki masz w os. rejestracji. Jeli led to moze jakis opornik jest tam zamontowany.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zarezerwoj sobie sporo czasu na to ;)

 

Nie znam innego opisu, dla tego po DE ale zdjecia mowia za siebie. Jedna wazna sprawa, uwazaj na wskazowki w zegarach.

 

http://www.jsv-quetsch.de/Interieur/UBA_KI_E46/index.html

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dopiero teraz zauwazykem. Moze bezpiecznik byc wyciagniety. Czy mimowszysto powinien swiecic?

 

Tak poza tym to wydlubanie zarowki od poduszek itd. to szczyt hamstwa i nieodpowiedzialnosci w tak bezmyslny sposob narazac zycie innych ludzi i zjac usterke przy sprzedazy tylko dla paru zlotych :duh: :mad2:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo masz wyłączone w NCS-Expert powiadamianie Cię o takim przypadku :)

 

Samochód mam od pierwszego właściciela, który nie wie co to jest.

 

 

Generalnie spotkałem się już z opinią, że w poliftach komp nie sygnalizuje przepalonych żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej.

Może zweryfikujemy to? Niech się wypowiedzą, użytkownicy przed i po liftów jak tam wygląda.

 

Ja mam polifta i nie sygnalizuje.

 

Gdy zweryfikujemy, że przed-lift jak i lift sygnalizował spalone żarówki tablicy rejestracyjnej, to do jakiego wniosku dojdziesz odnośnie swojego auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy poduszce tez ktos majstrowal;) Mialem tak po zakupie swojego auta - diody od poduszki, czujnika klockow i check engine wydlubane bez jakiegos barana. Na szczesci inpa prawde powiedziala;)

 

 

Przy teście zegarów nie są wyświetlane kontrolki od poduszki.

 

Podstawowy problem polega na tym że coś było grzebane w liczniku. Oznajmia to specyficzna kropka przy przebiegu kilometrów. A z testów zegarów wynika że zegary nie pokazują "otwartej klapy". Wnioskuje z tego że dioda się przepaliła/nie ma jej tam. "Samochodzik" zawsze występuje z innym elementem układanki - drzwi, światła, klapa. Można powiedzieć że samochodzik + symbol klapy, to tylko skutek a nie przyczyna problemu. Ciekawe czy autor wątku może otworzyć klapę z przycisku, znajdującego się w listwie oświetleniowej tablicy rejestracyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

viewtopic.php?f=15&t=250510

STEP 1

Przed rozpoczęciem pracy w urządzeniach elektronicznych w samochodzie, nalezy zawsze odlaczyc baterie lub kleme masy.

 

Aby zdemontowac zestaw wskaznikow trzeba odkręcić dwie śruby oznaczone na zewnątrz.

W tym celu potrzebny jest klucz torx (TX25) lub grzechotka z bitem.

 

Kierownice spuczamy do samego dolu po czym zestaw wskaznikow moze zostac wyciagniety. Chwyć oburącz na górna obudowe z tworzywa sztucznego

i wyciągnij zestaw wskaznikow do połowy.

 

Teraz usuń dwa złącza z tylu zestawu wskaznikow poprzez odchylanie zabezpieczenia na wtyczce.

Wyciagnij zestaw wskaznikow i umieścić go na płaskim i schludnym miejscu pracy.

 

STEP 2

 

Obroc zestaw wskaznikow i odkrec zaznaczone na czerwono sruby aby usunac tylna pokrywe

 

STEP 3

 

Aby zdjac przednia, oszklona pokrywe obruc ponownie zestaw wskaznikow, wyciagnij gumowe oslony przyciskow (tych dwoch) od ustawien na zegarach poprzez ostrozne i wolne ciagniecie ich do gory.

 

Przednia oslona moze zostatc zdjeta.

 

W nastepnym kroku zdejmujemy plytke z oznaczeniami (licznik km/h, obrotomierz itd.)

 

Teraz mozna wyciagnac przyciski od ustawien rowniez ostroznie i z wyczuciem.

 

STEP 4

 

Teraz usowamy wyswietlacz komputera pokladowego. Obracamy ponownie zestaw wskaznikow aby usunac metalowa rame ekranu wyswietlacza.

 

Na plytce scalonej widzimy cztery metalowe haki kotre sa zaczepione o plytke. Odciagamy jae tak aby mozna bylo wysunac do przodu metalowa ramke.

 

Podczas wybudowywania wyswietlacza uwazaj aby nie dotknac go palcami by uniknac pozniejszych odciskow palcow na wyswietlaczu komputera pokladowego - najlepiej pracowac w rekawiczkach.

Zwroc tez uwage ze obie tasmy przewodzace nie mozna usowac z wyswietlacza. Wyswietlacz wyciaga sie wraz z tasmami z plytki scalonej.

Pracuj absolutnie bez przemocy!

 

STEP 5

 

 

Ten etap wymaga szczególnej uwagi! Czytaj uważnie i nie spiesz się w tej części aby nie uszkodzic zestaw wskazniko! Praca w rękawiczkach jednorazowych lub umytymi rękami, aby nie zostawić śladów na liczniku!

 

 

Dotknij wszystkie wskazowki lekko w pozycji 0, czyli w lewo do oporu. Zrob

teraz zdjęcia lub rysunki, bo później wskaźnik musi być cofnięty w ta sama pozycje. Działać bardzo ostrożnie, w inny wypadku prędkościomierz może byc przestawiony.

 

Po dokonaniu zdjec każdej wskazowki, możesz zacząć demontowac wskazowki.

 

UWAGA: Nigdy nie ciagnij wskazowek po prostu do gory, wal silniczk zostanie uszkodzony lub wygiety

 

Krec wskazowki tak jak na kolejnym zdjeciu jest to widoczne, kilka razy w kierunku zegarai ciagnac jednoczesnie z wyczuciem za wskazowke. Nie krec sama wskazowka tylko tym czarnym plastikiem dwoma palcami. Po mniej wiecej 6-8 obrotach wskazowka w zaleznosci od wskazowki i sily ciagniecia powinienes wyczuc ze wskazowa zwalnia sie od walka silniczka.

 

Powtoz ta czynnosc przy kazdej wskazowce.

 

STEP 6

 

Po pomyslnym przejciu punktu 5 mozna zdjac licznik z plytka sterujaca.

 

Bialy plastikowy nosnik moze zostac zdjety po czym ukazuje sie plyta scalona.

 

STEP 7

 

Przygotuj pensete, lutownice i pompke ssaca lut. Pamietaj o polaryzqacji diody. Masa diody SMD PLCC2 LED poznaje sie po brakujacym rogu.

 

Przelutuj zaznaczone miejsca (oczywiscie zalezy od tego jakie miejsca chcesz przelutowac)

 

Dla wszystkich milosnikow sczegulow, ktorzy ewentualnie - tak jak ja - chca zrobic drzwi w innym kolorze, zaznaczylem pojedyncze LED ktore zapalaja sie pojedynczo i sa odpowiedzialne za bagaznik, drzwi i samochd podswietlaja.

 

Po przelutowaniu wszyskich diod ktore chcielismy zmienic mozna sprawdzic ich poprawne dzialanie podlaczenie napiecia max. 12V do Pinu 7 i Masse do pinu 1.

Alternatywna metoda to podlaczenie napiecia 3.5V pojedynczo do kazdej diody (przy wyzszym napiecia nie jest wskazane zbyt dlugie trzymanie napiecia, grozi spaleniem rezystora diody)

 

Zawsze uwazaj jakie napiecie nakladasz na poszczegolne czesci.

 

PAR 8

 

Jesli przelutowywujesz rowniez ekran komputera pokladowego mosi zostac rowniez wymieniona tak zwana folia dyfuzji. Na wyswietlaczu znajduje sie pomaranczowa folia dyfuzji. Przy wymianie oswietlenia na inny kolor nie bedzie pasowac i trzeba ja zciagnac. Rogi sa lekko przyklejone, najlepiej zlapac ja mala penseta. Zciagnieta folia moze sluzyc jako szablon. Docinamy trzy folie wzgledem tej orginalnej i nakladamy na wyswietlacz (tu chodzi chyba o jakas folie ktora byla w zestawie z niebieskimi diodami).

 

STEP 9

 

Skladanie zastawu wskaznikow odbywa sie w odwrotnej kolejnosci, zaczynamy od bialego plastiku nosnego wkladajac go spowrotem na plyte scalona.

 

Nastepnie wyswietlacz komputera pokladowego moze zostac umieszczony na swoje miejsce. Zwroc uwage na znaczone miejce na zdjeciu aby nie zamontowac go na odwrot.

 

Nastepnie montujemy metalowa ramke od wyswietlacza bez przemocy i zwracamy uwage na poprawne i mocne umiejscowienie hakow. Powinny wszystkie sie zaczepic, w innym wypadku moze nie dzialac wyswietlacz lub czesciowo nie wyswietlac.

 

STEP 10

 

Zamiesc spowrotem w swoje miejsce licznik z plytka sterujaca po czym mozna montowac spowrotem wskazoeki. Dotnij sobie do tej czynnosci gruby kawalek papieru ktory bedzie potrzebny do podlozenia pod wskazowki aby odstepy na calej dlugosci byly takie same a wskazowki nie zostaly za daleko wcisniete. Wskazowki musza dac sie bez oporu poruszac aby zapewnic im pozniejsza, bezawaryjna prace.

 

Po nalozeniu wskazowek trzeba umiescic je ponownie w pozycji 0. Przygotuj wczesniej zrobione zdjecia. Przesun np. wskaznik kilometrow pozycji 300 km/h w kierunku zegarka, nastepnie przesun wskazowke w odwrotnym kierunku do zegarka do pozycji 0, od 40Km/h powinienes juz odczowac lekki opor, przesowaj wskazowke dalej az do pozycji 0 ze zdjec.

 

Przy wszystkich wskazowkach trzeba powturzyc ta czynnosc (skalibrowac je) znaczy podczas posowania w przeciwnym kierunku do zegarka, powinno sie czuc opor, dzieki tej czynnosci wskazowki "stana" w tym miejscu. Jesli sa jakies niepewnosci prosze sie skontaktowac ze mna (oczywiscie chodzi tu o autora instrukcji, nie mnie ;) )

 

STEP 11

 

Zamontuj przyciski ustawien zegarow spowrotem na poprzednia pozcje a nastepnie plytke z oznaczeniami (licznik Km/h, obrotomiez itd.) nastepnie mozna zalozyc spowrotem zespol wskaznikow ze szklana oslona.

 

Gumowe podkladki nakladamy na przyciski ustawien zegarow, odrazu mozna sprawdzic ich funkcjonalnosc. Po nacisnieciu powinno sie slyszec przelaczanie mikropoloczenia.

 

Nastepnie montujemy tylna obudowe.

 

Po zlozeniu wszystkiego podlaczamy kable i montujemy wyswietlacze.

 

Uwaga - Naprawa i przebudowa licznika odbywa sie na wlasna odpowiedzialnos.

Instrukcja zostala stwozona z wielka dokladnoscia ale nie biezemy odpowiedzialnosci za ewentualne uszkodzenia.

 

Ja tez sie do tego podlaczam, tlumaczylem z starannie i nie biore odpowiedzialnosci za wszelkie uszkodzenia.

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo masz wyłączone w NCS-Expert powiadamianie Cię o takim przypadku :)

 

Samochód mam od pierwszego właściciela, który nie wie co to jest.

 

 

Generalnie spotkałem się już z opinią, że w poliftach komp nie sygnalizuje przepalonych żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej.

Może zweryfikujemy to? Niech się wypowiedzą, użytkownicy przed i po liftów jak tam wygląda.

 

Ja mam polifta i nie sygnalizuje.

 

Gdy zweryfikujemy, że przed-lift jak i lift sygnalizował spalone żarówki tablicy rejestracyjnej, to do jakiego wniosku dojdziesz odnośnie swojego auta ?

 

Do żadnego. Chciałem potwierdzić/obalić teorię, która już pojawiła się kiedyś na forum :8)

 

A do jakiego chciałeś dojść?

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tlumaczenie instrukcji zakonczone. Tlumaczylem identycznie jak na niemieckiej insukcji mimo ze nie ma tu nikt zamiaru zmiec na niebiesko ale latwiej bedzie sie polapac ktore zdjecie do czego. Dodatkowo napisalem do autora instrukcji o udostepnienie zdjec wiec jesli sie zgodzi doloze to do "zrb to sam" :-D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test zegarów. Może jakiemuś geniuszowi świeciła się przepalona żarówka albo otwarte drzwi i wydłubał diodę oznaczającą żarówkę albo drzwi a samochodzik został.

 

Zrobiłem test zegarów i nie świeci mi w dwóch miejscach gdzie powinno pokaże na zdjęciu które http://imageshack.com/a/img841/169/vd8am.jpg

 

 

Czyli zegary pewnie są do wymiany..

 

Czyli tak jak podejrzewałem, problemem jest to że do licznika nie dochodzi sygnał zamknięcia klapy. Bo to jest od klapy a nie od oświetlenia jakby co. Myślę że problem leży w uszkodzonych przewodach w gumie łączącej klapę z budą albo w samym styczniku w klapie który daje sygnał czy bagażnik jest otwarty czy zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie jest cos uszkodzone w wiazce albo czujnik ale to nie zmienia faktu ze w liczniku tez jest uszkodzenie. Tylko pytanie czy w diodach czy we wtyczce od licznikow.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Jak by ktos potrzebowal to instrukcja z obrazkami gotowa

 

viewtopic.php?f=15&t=250510

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinien się świecić, i tej kropki po "km" też nie powinno być/

 

Ta kropka o której piszesz, oznacza że licznik jest z innego samochodu. Smutne ale prawdziwe.

I nie ... nie jest to normalne że się "samochodzik" świeci :)

Niekoniecznie licznik i niekoniecznie krecenie przebiegu. Kropka sygnalizuje niezgodnosc z VINem np modulu swiatel.

http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.