Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jak wiadomo dużo ludzi ma diesle ale jeszcze wiecej nie wie jak nimi poprawnie ruszać aby wykorzystać 100% mocy. Dla tego tez założyłem ten temat aby ludzie poznali techniki ruszanie, nie mowię tutaj spod świateł po mieście tylko prawdziwy porządny sprint do 100 z jak najlepszym przyspieszeniem. Jest dużo tutaj na forum osób ogarniających diesle w 100%. Jak ktoś ma jakies wskazówki np z jakich obrotów najlepiej ruszać, jak puszczać sprzeglo itp. Niech je tutaj napisze. Z góry wiem ze bedą komentarze typu pizda gaz i strzelamy ze sprzęgła ale to w 99% kończy sie zgasnieciem auta bo diesel trzymając go na stałych obrotach po prostu nie daje ciśnienia w turbinie i dla tego nie mamy pełnej mocy. Jeżeli jest juz taki temat orzyklejcie go w komentarzu.

Opublikowano

Pierwsze to należy wyłączyć dtc. Startować od obrotów rzędu 2000. Na pierwszych dwóch biegach obroty należy ciagnąć prawie do odcięcia na trójce odrobine niżej. Start dieslem niewiele sie różni od startu benzyna.

Prace sprzęgła należy wyczuć. Startować należy z lekkim uslizgiem kół.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Jak mocny klekot to można z 2 biegu startować.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
...prawdziwy porządny sprint do 100 z jak najlepszym przyspieszeniem.
Opublikowano
i tak dopiero na 3 biegu coś sie dzieje bo 1 i 2 biegi to tylko włączyć i odrazu przerzucić (mówię o bmw e90 2.0 chip 200km) bo takie posiadam.
Opublikowano
Co do tego uślizgu to racja - tak dokładniej to w okolicy 120 % prędkości liniowej koła względem prędkości liniowej pojazdu uzyskacie maksymalne przyspieszenie.
Opublikowano (edytowane)

Po to się startuje mocniejszymi dizlami z 2 biegu, żeby nie tracić czasu na przepięcia. Startując z dwójki dizlem mamy do 100 na godzinę tylko jedno przepięcie biegu z 2 na 3 w okolicy 80 km/h. Różnica w czasach do 100 m/h to ok. 0,3 do 0,5 na korzyść startu z dwójki w przypadku automatu (którym też się staruje z dwójki w trybie manualnym). Nie wiem jak w 2.0d ale w 3.0d najbardziej korzystnie startuje się z dwójki z jakiś 1,5 obrotów. Co do późniejszego operowania gazem to każdy musi to wyczuć. Nie można dać za dużo bo będzie efektownie ale nie efektywnie. Jak za mało to auto się przydusi a w przypadku automatu zredukuje sam na 1. Oczywiście należy całkowicie wyłączyć kontrolę.

Może to nie jest za mądre bo auto strasznie dostaje po d... przy takim traktowaniu, ale skoro padło takie pytanie to odpowiadam

Edytowane przez kacpercio
Opublikowano

A ja myślałem,że diesel służy do oszczędnej jazdy i połykania kolejnych tysięcy kilometrów.

Jak widać są tacy co się chcą klekotem ścigać spod każdych świateł,a potem płacz że rozrząd hałasuje lub blok pęknięty...

Opublikowano

no nie powiedział bym audi a5 idalny przykład benzyna ma na noc z dieslem.

 

Benzyna

1.8 160KM 8,6

1.8 170KM 7,9

2.0 180KM 7,8

2.0 211KM 6,9

3.2 265KM 6,1

 

 

Diesel

 

2.0 170KM 8,4

2.0 190KM 7,9

3.0 240KM 5,9

 

 

Dzisiejsze diesle to już nie to samo co kiedyś.

 

Tylko te kel kel kel niestety boli

Opublikowano
Po to się startuje mocniejszymi dizlami z 2 biegu, żeby nie tracić czasu na przepięcia. Startując z dwójki dizlem mamy do 100 na godzinę tylko jedno przepięcie biegu z 2 na 3 w okolicy 80 km/h. Różnica w czasach do 100 m/h to ok. 0,3 do 0,5 na korzyść startu z dwójki w przypadku automatu (którym też się staruje z dwójki w trybie manualnym). Nie wiem jak w 2.0d ale w 3.0d najbardziej korzystnie startuje się z dwójki z jakiś 1,5 obrotów. Co do późniejszego operowania gazem to każdy musi to wyczuć. Nie można dać za dużo bo będzie efektownie ale nie efektywnie. Jak za mało to auto się przydusi a w przypadku automatu zredukuje sam na 1. Oczywiście należy całkowicie wyłączyć kontrolę.

Może to nie jest za mądre bo auto strasznie dostaje po d... przy takim traktowaniu, ale skoro padło takie pytanie to odpowiadam

To sugerujesz w takim razie ze inżynierowie BMW to kretyni? Bo tak sie składa ze automat startuje z dwójki w trybie D. Natomiast w trybie sportowym - DS startuje z jedynki. Co "dziwne" w trybie DS jest lepsze przyspieszenie do setki. Współczesne automaty zmieniają bieg w około 0,1s co z nawiązką sie zyskuje na lepszym przyspieszeniu na jedynce.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Racelogic w łapę a nie będziesz nam tu swoje teorie opowiadał :duh:
Opublikowano
Nie bój sie. Kilka pomiarów w życiu wykonałem. Być moze 270KM to nie jest mocny diesel. Jesli sie cos jednak twierdzi to wypadałoby napisać ile KM musi mieć ten diesel żeby go nazwać mocnym.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

I co ci wyszło na tych pomiarach :?:

Mocny ~300 KM.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

W 330d i w 335d lepsze czasy wychodziły jak się startowało z 2 biegu (automat), mówię tu o czasach RL a nie mierzenie po liczniku, albo "mi się wydaje, że lepiej ciągnie...".

Mowimy o automacie czy manualu ?

Dobre pytanie :!: Pisałem o automacie.

Opublikowano

K8v8M faktycznie masz rację, że automat staruje z drugiego biegu w trybie D jak i DS. Tylko zapomniałeś dodać, że jak dasz w palnik to i tak zrobi kick down i ci zredukuje w trybie automatycznym na jedynkę. W trybie D, DS jest identycznie i manualnym też jak dojeżdżasz do świateł to automat zbije biegi tylko do dwójki. Tryb DS różni się od D tylko tym , że trzyma samochód na trochę większych obrotach (nie wrzuca maksymalnego biegu) i kręci trochę wyżej niż D. Pytanie tylko po co ma mi przeciągać biegi, jak najlepsze czasy kręci się ciągnąć do jakiś 4300 rpm. W trybie DS ciągnie ponad 4500rpm co jest niepotrzebne. Tak jest przy skrzyniach 6HP26 jak i nowszej 6HP28. Przetestowaliśmy różne kombinacje z Plastickiem i starty z dwójki z lewą nogą na hamulcu dawały najlepsze rezultaty. Start z drugiego biegu w e92 330d 305ps z oponą 255 na tyle dał czas 5,8. Z jedynki w taki sam sposób 6,1-6,2. E91 335d 370ps z dwójki robiło 5,4s do setki.

Poza trym skrzynie 6HP26 i 6HP28 które były montowane w 3.0d e9x to dosyć wolne skrzynie i zmiana biegu nie trwa 0,1s a nawet jeśli by tyle trwała to i tak masz stratę 0,1s na zmianę biegu przy starcie do 100 bo w tym przedziale musisz dwa razy zmienić bieg, zamiast raz startując z dwójki.

Zmierz parę razy swoje auto na jakimś urządzeniu pomiarowym i dopiero się wypowiedź. W 5,4 z pierwszego biegu na RL w 123d+ nie wierzę ale może jestem człowiekiem słabej wiary.

 

PS. Nie jest ważne czy automat czy manual. Najlepszy czas będzie przy starcie z drugiego biegu w dizlu z serii e9x.

Opublikowano

K8v8M - nie masz pojecia o czym piszesz :) tak skromnie mowiac :)

 

w 335d 370ps najlepiej startowalo sie z drugiego biegu z okolic 1500-2200 obrotow, nie pamietam dokladnie, musial by uzytkownik Plastic napisac, wtedy osiagal najlepsze czasy <5.5s 0-100, (best: 5.4s), startujac tak samo z jedynki osiagal czasy bliskie seryjnym (6.0-6.1s) [w 370 konnym dieslu...] natomiast ruszajac "na pale" tzn: stoisz, jedynka i pedal w podloge krecil czasy znacznie gorsze niz katalogowe, 6.2-6.5s

 

(z kolej w 335i najlepiej oplacalo sie startowac z jedynki i tez gaz na 2-3 tys obrotow i rura, wtedy kolega wykrecil 5.3s, startujac klasycznie czyli stop i pedal w podloge: 5.8s - no ale to temat o dieslach to nie bede mieszal :))

 

 

Kacpercio juz wyraznie napisal jak najlepiej ruszac w przypadku 3.0d, w przypadku 2.0d moze byc inaczej gdyz jest za malo mocy, trzeba wziacl RL i pomierzyc, jesli autor tematu jest z warszawy to zapraszamy na pomiary, sprawdzisz sobie 0-100 w roznych konfiguracjach i empirycznie dojdziesz jaki sposob jest najlepszy dla Twojego auta.

Opublikowano
...pytałem o rodzaj skrzyni z tego względu iż wszelkie auta z manulem w dieslu mają dosyć mocno ograniczony 1 bieg limiterem momentu , wiadomo w jakim celu ... ogólnie przy normalnym modzie się tego nie rusza chyba że kierownik jest świadomy to ustawiamy limiter jak resztę biegów , w jaki to sposób wpływa na przyspieszenie i start z 1 biegu nie wiem , nie mierzyłem ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

My juz tyle konfiguracji pomiarowych zrobilismy ze to szok, kazdy chyba ze 20-30 razy mierzyl 0-100 swojego czasu i testowal rozne konfiguracje pomiarowe.

 

Dobrze tez TC ze wspomniales o limiterze momentu obrotowego na 1 biegu... cos takiego tez istnieje ;)

Opublikowano
Ze najlepsze przyspieszenie jest z jedynki. Auto waży ok 1300 kg wiec to mniej wiecej tyle co ok 300 KM w trójce. Najlepszy pomiar to ok 5,4 s do setki.

 

dopier teraz przeczytalem te glupoty, jakie 1300kg? jak zszedles z masa o prawie 200kg?

panie,

http://www.zeperfs.com/fiche1800-bmw-123-d-e87.htm 1495kg,

http://www.zeperfs.com/fiche1660-bmw-330-d-coupe-e92.htm 330d coupe: 1525

i jakie 5.4 do setki? w 270 konnym 123d? nie ma opcji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.