Skocz do zawartości

330xd 184km dodanie mocy???


Corrida

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam bmw j/w skrzynia automatyczna rok temu po generalnym remoncie wtryski po regeneracji i pompa paliwa chciał bym jej dodać mocy interesuje mnie około 240-260 koni? czy jest realne tyle wyciągnąć z tego silnika ? skrzynia wytrzyma? widziałem ze 330d manual ma spokojnie 250, możne ktoś taka ma i podpowie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdziłeś na hamowni że masz te 184KM to tym się ciesz. a jak już bardzo chcesz podnosić moc to za tym się ciągnie :

skrzynia , hamulce, w zasadzie cały osprzęt silnika, łącznie z dolotem i odlotem, to wszystko dobrze zakotwić.

jak masz wrak auta bez wartości to sobie eksperymentuj, ale jak masz normalne auto to sobie daruj.

Dodam że wszystko w aucie jest dostosowane do jego mocy i nie jest robione na wyrost, chyba że stwierdzisz że ten sam podzespół występuje w dóch zakresach mocy.

Edytowane przez Faliszewice

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdziłeś na hamowni że masz te 184KM to tym się ciesz. a jak już bardzo chcesz podnosić moc to za tym się ciągnie :

skrzynia ,dwu-masa, hamulce, w zasadzie cały osprzęt silnika, łącznie z dolotem i odlotem, to wszystko dobrze zakotwić.

jak masz wrak auta bez wartości to sobie eksperymentuj, ale jak masz normalne auto to sobie daruj.

Dodam że wszystko w aucie jest dostosowane do jego mocy i nie jest robione na wyrost, chyba że stwierdzisz że ten sam podzespół występuje w dóch zakresach mocy.

nie jeszcze nie była na hamowni akurat teraz się spawa :) z hamulcami nie będzie raczej problemu dolot to tez nie jest jakiś duży koszt, tak jak pisałem skrzynia była po generalnym remoncie ale w automacie chyba nie ma dwmasa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć standardowo m57 robi się bez wysilania turbiny na 215-220 max. Tam siedzi gt 2556 która przy większym doładowaniu zaczyna wyraźnie puchnąć na wysokich obrotach.

Realne jest celowanie w okolice 240ps ale wypada do tego wstawić większe turbo . Ja przy takiej modyfikacji zawsze wkładam gt2260 od e60 530d218ps.

Turbina bardzo szybko wstaje i nie stanowi dla niej problemu 2,5 bara . Naturalnie taki mod znacznie ciekawiej pasuje pod manualna skrzynię i ostatnimi czasy jest dość popularny jeśli chodzi o M57 184PS w E46 oraz m57 194ps w E39. Znacznie mniejsza liczba osób decyduje się wykręcać ten silnik do takich mocy zwłaszcza gdy jest sprzężony z automatyczną skrzynią biegów, ze względu właśnie na skrzynię. Ja osobiście przeprowadziłem dwie takie modyfikacje z automatem i jak na razie nic się nie wysypało.

Przekraczanie bariery 240ps na seryjnych wtryskach może być kłopotliwe .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć standardowo m57 robi się bez wysilania turbiny na 215-220 max. Tam siedzi gt 2556 która przy większym doładowaniu zaczyna wyraźnie puchnąć na wysokich obrotach.

Realne jest celowanie w okolice 240ps ale wypada do tego wstawić większe turbo . Ja przy takiej modyfikacji zawsze wkładam gt2260 od e60 530d218ps.

Turbina bardzo szybko wstaje i nie stanowi dla niej problemu 2,5 bara . Naturalnie taki mod znacznie ciekawiej pasuje pod manualna skrzynię i ostatnimi czasy jest dość popularny jeśli chodzi o M57 184PS w E46 oraz m57 194ps w E39. Znacznie mniejsza liczba osób decyduje się wykręcać ten silnik do takich mocy zwłaszcza gdy jest sprzężony z automatyczną skrzynią biegów, ze względu właśnie na skrzynię. Ja osobiście przeprowadziłem dwie takie modyfikacje z automatem i jak na razie nic się nie wysypało.

Przekraczanie bariery 240ps na seryjnych wtryskach może być kłopotliwe .

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

no i właśnie jedyne czego się obawiam to skrzynia znalazłem wypowiedzi jednego użytkownika takiego bmw zrobionego właśnie na 240 to mówi ze rocznie około 30tys przebiegu i raz do roku skrzynia pada ;] nigdzie niestety nie moglem znaleźć informacji o jakiś modyfikacjach mechanicznych tego modelu ;/

 

możne ktoś się zgłosi tu kto ma akurat taki model i coś mi podpowie i doradzi....

 

jeszcze gdzieś czytałem ze ta skrzynia ma 390nm a max jej to 400nm wiec zapas jest bardzo niewielki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze gdzieś czytałem ze ta skrzynia ma 390nm a max jej to 400nm wiec zapas jest bardzo niewielki...

Normalnie śmigają przy 500Nm , trzeba jeździć z głową.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek godny uwagi bo większość z nas by sie takim autkiem chciała karnąć i porównać ze swoim .

Nie bardzo bym liczył na :

trzeba jeździć z głową.

Nie po to się podnosi moc aby emerycko jeździć.

Co do

W automacie program musi być robiony z głową i moment musi być ładnie wymodelowany, żeby nie było walnięcia z dołu. Z automatem nie przekraczał bym 500nm na wyższych obrotach.

Hmm... żeby to dobrze podstroić to trzeba by mieć pod ręka dobrego programistę bo bez kilku podejść się nie zobędzie.

Zresztą jak skrzynia padnie to zawsze można włożyć inną, a co pocieszył pałę to pocieszył.

Tego typu zabawę w podkręcanie mocy to bym widział robioną przez maniaka co się sam na tym zna i wie co robi bo godzin przy tym spędzonych by sie nie doliczył ale oddawać auto w obce ręce i coś tam ktoś pogrzebią i powiedzą gwarancji na piśmie nie dajemy ale będzie dobrze na 100%, to jestem sceptyczny.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie śmigają przy 500Nm , trzeba jeździć z głową.
Nie po to się podnosi moc aby emerycko jeździć.

 

Coś w tym jest ....

 

Te skrzynie potrafią się wysypać bez programu i nie jest to nic nadzwyczajnego.

Ponadto ręce rzeźnika potrafią załatwić skrzynię w kilka minut .

 

W moim odczuciu nie podkręca się po to aby lepiej palić kapcia, tylko po to aby skrócić sobie czas wyprzedzania.

To w jaki sposób i do jakich celów wykorzystuje auto przeciętny " Kowalski " , tunerowi nie jest wiadome.

Ja osobiście nie wnika nigdy w szczegóły ... gwarancja ???? na silnik lub skrzynię po chipie :duh: dawana przez tunera .....ŻART. :mrgreen:

 

Takie coś nie istnieje.

Chipowanie to zabawa dla dorosłych facetów , nie chłopców w aucie tatusia.

Tuning , podkręcanie ,mechaniczne mody , wyciskanie mocy itd .to zabawa dla świadomych że chip tuning skraca żywotność podzespołów w aucie .

Silnika , turbiny , wtrysków, skrzyni układu przeniesienia napędu itp. Dla tych którzy to rozumieją i akceptują.

 

To że auto po chipie będzie żyło krócej to jest oczywiste , o ile krócej zależy od użytkownika oraz wielu innych bardziej lub mniej ważnych spraw.

Np. olej , odma, filtry,płyn chłodzący. itp.

 

Ludzie są nie odpowiedzialni , krętaczom kłamią i nigdy nie są winni . Wina jest tunera , bo program zbyt mocny , bo niuton nie taki .

Jak ktoś do mnie pisze i pyta o chipa a następnie o to czy mu dam gwarancje na silnik i osprzęt to daruję sobie zazwyczaj rozmowę.

 

Każdy ma swój rozum , sam podejmuje decyzje i ponosi za nie konsekwencje.

 

Co do tego :cool2:

rafalb33 napisał(a):W automacie program musi być robiony z głową i moment musi być ładnie wymodelowany, żeby nie było walnięcia z dołu. Z automatem nie przekraczał bym 500nm na wyższych obrotach.

 

 

Hmm... żeby to dobrze podstroić to trzeba by mieć pod ręka dobrego programistę bo bez kilku podejść się nie zobędzie.

 

Z tego co mi wiadomo , pomiary automatu , przed i po modzie są raczej bardziej poglądowe niż rzeczywiste , a przebiegi momentu wygenerowane przez hamownie ni jak się mają do rzeczywistości. Więc o modelowaniu może opowiadać tuner kłamca , który modeluje przebieg momentu obrotowego na podstawie krzywej która nie jest prawdziwa . Mało tego , w zależności od warunków pomiaru , obciążenia silnika itd. zmienia się jak chce. Zrobi wykres na rolkach a na drodze wychodzi zupełnie coś innego , tak jak wychodzi inny wykres tego samego auta na różnych hamowniach.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek godny uwagi bo większość z nas by sie takim autkiem chciała karnąć i porównać ze swoim .

Nie bardzo bym liczył na :

trzeba jeździć z głową.

Nie po to się podnosi moc aby emerycko jeździć.

Co do

W automacie program musi być robiony z głową i moment musi być ładnie wymodelowany, żeby nie było walnięcia z dołu. Z automatem nie przekraczał bym 500nm na wyższych obrotach.

Hmm... żeby to dobrze podstroić to trzeba by mieć pod ręka dobrego programistę bo bez kilku podejść się nie zobędzie.

Zresztą jak skrzynia padnie to zawsze można włożyć inną, a co pocieszył pałę to pocieszył.

Tego typu zabawę w podkręcanie mocy to bym widział robioną przez maniaka co się sam na tym zna i wie co robi bo godzin przy tym spędzonych by sie nie doliczył ale oddawać auto w obce ręce i coś tam ktoś pogrzebią i powiedzą gwarancji na piśmie nie dajemy ale będzie dobrze na 100%, to jestem sceptyczny.

masz rację , teraz co drugi warsztat grzebie i jest warsztatem tuningowym , masa ludzi gdzieś podpatrzyła soft i klepie jak leci , święcie przekonana że tak jest ok bo jest moc , często niepotrzebnie i głupio zmieniając seryjną mapę czasu wtrysku ... bez wiedzy ile dane turbo jest w stanie dmuchnać i w jakich obrotach ...

 

co do samej gwarancji to cięzko ją dać na silnik itp skoro nie wiemy co dalej dzieje się z autem , każdy traktuje tuning jako prawo do odstąpienia od gwarancji ...

firmy tuningowe z jakąś tam reputacją zawsze dadzą gwarancje na sterownik auta oraz na same auto podczas wizyty na hamowni , bo co zrobi Józek jak się sypnie turbina , gorzej silnik ... albo uwali edc17 bo sprzęt chiński ...poza tym mając w ręku wykres zawsze jesteś pewniejszy niż go nie mając

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jezeli zrobisz chiptuning u jakiegos nieznaego typka to tylko sobie auto zepsujesz , sam zam takiego co w e60 zle mu zrobili program to sie auto psuło i choinka sie swiecila na desce, jak ktos zrobi to dobrze to autko bedzie smigać :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Roger napisał, że "Ja przy takiej modyfikacji zawsze wkładam gt2260 od e60 530d218ps." To teraz pytanie za 100 pkt. Czy te turbo wchodzi p&p ? Co ze sterowaniem? Duży kłopot aby to ustawić ?

 

Zgadza się , turbo nie wchodzi P&P fabrycznie jest sterowane elektronicznie .

Aby pasowało trzeba turbinę przyszykować , rozebrać zmienną geometrię i ustawić pierścień ,sterowaniem tak aby instalowana gruszka podciśnieniowa szła pionowo w dół , przestawia się wtedy również dopływ i odpływ oleju tak aby pasował na seryjnych połączeniach m57. Końcowym zabiegiem jest dorobienie przejściówki która umożliwia połączenie turbo z dolotem do IC bez jakichś kombinacji. Następnie strojenie ,ja stroje zawsze na drodze wtedy silnik jest naturalnie obciążony, co ma wpływ na dynamikę spalin .

Tutaj filmik który zrobiłem kiedyś na potrzeby podobnego tematu , w tym przypadku bohaterem jest e39 z silnikiem m57 184ps seria . Dla E46 cała operacja wygląda bardzo podobnie , tylko trzeba łapę silnika po stronie turbiny wykręcić .

 

 

Pozwolę sobie wkleić opinię + foto relacja właściciela auta , z innego forum po włożeniu gt2260v do e46

Witam wszystkich!

 

No i nadeszla dlugo oczekiwana chwila. Dawno temu juz zakupiona turbina GT2260V znalazla swoje miejsce w mojej 3er :] jaki jestem zadowolony to nawet nie macie pojecia! Stare turbo okazalo sie jest w bdb stanie ale nowe od e60 robi taka robote, ze najlepiej nie wysiadalbym z auta :hyhy: ciezko to opisac.... dziekuje Roger-Nysa za poswiecony czas i zycze milego urlopu ;) za kazdym razem robisz wszystko by user byl w 100% zadowolony i to lubie najbardziej! Pozdrawiam!!!!!

 

kilka foto

 

stare turbo

http://imageshack.us/a/img593/5821/l91d.jpg

nowe turbo:

http://imageshack.us/a/img441/1898/atlz.jpg

http://imageshack.us/a/img441/6967/c33h.jpg

http://imageshack.us/a/img29/6005/g49r.jpg

http://imageshack.us/a/img822/9252/eeao.jpg

http://imageshack.us/a/img543/666/7l5d.jpg

a tu juz nowa na miejscu... :]

http://imageshack.us/a/img542/151/m3nn.jpg

http://imageshack.us/a/img833/858/8fq9.jpg

http://imageshack.us/a/img197/8271/sk3.jpg

http://imageshack.us/a/img153/3954/6bx8.jpg

http://imageshack.us/a/img62/1121/xojo.jpg

w drodze do domu... :] odczuca nie do opisania!

http://imageshack.us/a/img703/3545/l7rn.jpg

 

 

Tutaj jeszcze inne auto do którego również włożyłem gt2260v

Proszę - oto wynik działań Rogera :hyhy:

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec napisz jeszcze jak stroisz ;)

Prawidlowo powinno to byc zrobione przez obrobke softu I odpowiednie korekty stopnia wypelnienia zaworka , nie przez regulacje ciegna...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidlowo powinno to byc zrobione przez obrobke softu I odpowiednie korekty stopnia wypelnienia zaworka , nie przez regulacje ciegna...

Dobrze , następnym razem dostosuję się do Twoich rad, dzięki.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sprawa turbo dokładnie przedstawiona.

 

Jako, że temat o m57 to pytanie do tych co już dłubali przy tych silnikach aby wycisnąć więcej KM - Jak przeskoczyć sprawę większego IC przy zwykłym zderzaku i wiatrakiem elektrycznym przed chłodnicami ? Jedyna możliwość to przerabianie visco na elektryka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam,

Odgrzewam trochę kotleta, ale w mojej e53 zamieniam GT2256 na GT2260. Nowe turbo po regeneracji już leży w garażu, tylko gdzie zamówić przejściówkę do węża przepływomierza (tam gdzie są dwie śruby?). Zamówiłem także używany przewód od turbo do intercoolera dla GT2260 dla e53 polift. Teraz pytanie: czy tutaj też trzeba przejściówkę czy da się wykorzystać ten przewód? Chętnie kupię obie przejściówki lub jedną jeśli przewód podejdzie. Wiem, ze gdzieś ktoś na forum coś takiego robił, tylko znaleźć nie mogę...

Mam też drugie pytanie: chciałbym zlecić montaż komuś z okolic Białegostoku. Macie kogoś sprawdzonego? Mój mechanik trochę pomarudził ja mu wspomniałem o zabiegu, tylko nie chciałbym fuszerki. Lepiej znaleźć kogoś kto ma większe doświadczenie.

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.