Skocz do zawartości

wysoka temperatura silnika na trasie


kaszmir1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dość nietypowy problem, kiedy jeżdże po mieście w korkach temperatura stoi OK, a jak wyjede za miasto i jade sobie ze 120/130 to od polowy gdzie temperatura jest OK wskaźnik przesuwa sie nawet do następnej kreski, ale nie przekracza jej, kiedy dojeżdżam do jakiejś wioski i zwalnia temperatura cofa sie na wrost, dodam tylko, że układ jest szczelny i zalany oryginalnym plynem. silnik V8 4.0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem temperatury przerabiałem już wielokrotnie ale nigdy nie miałem kontaktu z takim problemem jak opisujesz.

 

Ogólnie to wbrew logice, że grzeje się przy wysokich prędkościach a w korkach nie.

Tłumaczyć to mogę sobie jedynie wzrostem obrotów silnika współmiernym do wzrostu prędkości.

 

Jednak najpierw sprawdź termostat.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po mieście jak jeździsz ??

 

Jak temperatura wyskoczy za połowe, to leć do chłodnicy i obadaj jaka jest, tylko uważaj żeby się przy tym nie poparzyć :twisted:

 

Od dawna masz takie objawy ??

Ile ma ten olej ?? (czas i przebieg)

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak droga pozwala, ze świateł startuje jak trzeba, często jeżdże na sporcie, olej mam rok i 5tyś, w zime jeździłem sporadycznie także nie wiem od kiedy to jest.

Zastanawiam się nad zapchaną chłodnicą, termostatem i pompą wody jeżeli ktoś może mi podpowiedzieć jak pokolei wyeliminować te rzeczy to byłbym wdzięczny, ewentualnie jak to sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem,że po mieście zdarza ci się ostrzej jeździć a silnik i tak się nie grzeje ??

 

Co do termostatu, zobacz czy puszcza wode na chłodnice, możesz go też wyjąć i gotować z termometrem, albo pojeździć bez.

Osobiście wstawiłbym od razu nowy, nie wiem jaki to koszt przy Twoim silniku ale przy M40 coś koło 35 zł a do M51 chyba 90zł.

 

W zapchane chłodnice jakoś nie wierzę, chociaż kto wie, jak Ci się chce to ją wymontuj :norty: i przepłucz.

 

Wydajności pompy raczej nie zbadasz, możesz sprawdzić czy ma wycieki bądź luzy.

 

Jednak nie wygląda mi to na pompe.

Zacząłbym od termostatu, bo to podstawa przy chłodzeniu.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Miałem podobny problem w e-34 525.Na początek czy ostatnio wymieniałeś chłodnicę,jeśli tak to prawdopodobnie jest niedrożna lub drugi wariant gdzies się zapchała i po prostu nie chłodzi cała swoją powierzchnią.Ja miałem cały cyrk z tym włacznie z wymianą uszczelki pod głowicą,wiska,temostatu a okazała się głupia chłodnica!!!!!

Pozdro!!!!!!!!!!!!

ps.

korekmogłem stać i 2 godz. temp. w normie trasa przy prędkości 130 wzwyż temp. szła do góry

Edytowane przez piotriviola
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak po pierwsze to w czym problem,ze wskazówka odchyla sie od pionu troche i co z tego?przeciez do gotowania to ma jeszcze daleko.jak to cie tak bardzo wpedza w stresy to wlasnie wydajnosc pompy spada a nie termostaty,chlodnice i tym podobne bo jak by tak bylo to po miescie gotowalaby ci sie bumka od swiatel do swiatel.ja bym to olał ale jak chcesz sie wpedzac w wydatki to szukaj przy pompie wody.pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mecik wychylająca wskazówka to jest problem, a zlekceważenie tego może doprowadzić do przegrzania silnika.

 

Ja mam idealny pion i jest git, ale troche trwało za nim doszedłem do takiego stanu rzeczy.

 

Nowy termostat to same plusy, auto będzie się szybciej nagrzewało i lepiej chłodziło.

 

Chłodnica faktycznie może być przypchana, tylko czym ??

Przepłucz ją to się okażę czy jest zapchana.

 

Wisko to według mnie na 99% nie jest.

 

Pompa wody też to raczej nie jest, bo jej wydolność wzrasta razem z obrotami, duże prędkości ->dużą wydajność.

Jak by było coś z pompą to by się grzał raczej w mieście.

 

Na początek sprawdź chłodnice i termostat.

Pozdro.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U znajomego problemem było zacierające się łożysko na pompie co powodowało właśnie przy jezdie pozamiejskiej slizganie się paska

pompa zatrzymywala się momentami

 

Proponuje ci na nagżanym silniku ściągnąć pasek i sprawdzić czy pompa lekko się kręci

Pozdro

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wyciągnołem pompe, termostat, chłodnice i chyba termostat walnięty, ponieważ kupiłem pompe i termostat( używany, nie wiedziałem co to więc szkoda było mi forsy) i mój stary termostat nie otwiera się tak mocno jak ten "nowy" i na dodatek jak już woda się gotuje. Mam nadzieje że to on ale to się okarze jak wyskocze za miasto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.