Skocz do zawartości

E 30 325i jaka różnica 320 a 325


Krupek

Rekomendowane odpowiedzi

2.5 ma większą przepustnice i wizualnie kolektor ma większe kanały jest bardziej pękaty niż ten od 2.0 który ma mniejsze kanały i lekko wyprostowane.

%5B640%3A420%5Dhttp%3A//img100.imageshack.us/img100/471/25206mk.jpg

Sory że to nie jest wąska lampa ale takie zdięcia akurat miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli 320i bedzie przed liftem to bedzie miało kopułke na dole koło bloku, cewkę po stronie kierowcy, małą przepustnice i nie bedzie silniczka krokowego (na przepustnicy). Kolektor ten sam co na zdjeciu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie doradźcie w następującej kwestii:

 

Mam od roku 320i rocznik 84.Niestety sprzedawca nie okazał się do końca uczciwy i silnik po przebiegu ok. 20 tyś. km nadaje się do generalnego remontu.Ale przechodząc do sedna sprawy-nie chcę go remontować,tylko wstawić 2.5 litra.Tu się pojawia pytanie-czy muszę wraz z silnikiem wymienić komputer?A jak wygląda sprawa przepływomierza-powiedziano mi że ten z silnika 2.0 jest o.k.To prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do komputera - jeżeli chodzi ci o sterownik silnika - to musisz go dobrać po numerze. Były dwa (musze to edytować: było sporo więcej, po prostu do tej pory wiedziałem o dwóch. Dzisiaj na samym tylko allegro znalezłem jescze chyba 3 albo 4 różne): BOSCH 0 261 200 152 (gruby, dwupłytkowy, z wtyczką na trzy rzędy pinów) z tego co wiem występował on od modyfikacji w 1987 (moge się mylić) i miał zastosowanie w silnikach m20b20 129KM oraz co dla ciebie ważne: w m20b25 czyli 2.5L (ale nie wiem czy we wszystkich. Drugi 0 261 200 172 (prawdopodobnie taki jest w twoim egzemplarzu) występował z silnikami m20b20 125KM.

Ja w swoim autku z końca 1987 (320i kat coupe, niestety już szeroka lampa) mam ten pierwszy. Ktoś mi mówił, że ten właśnie mój sterownik pasuje do 318is, ale to niesprawdzone info.

 

Przerabiałem temat sterowników kiedy padła mi pompa i mechanik wystawił błędną diagnozę że to sterowik źle niby już wylicza dawki paliwa, a tu wystarczył tylko pompe nową.. ech.. Na pięć sztuk dwie były zimne, a okazało się że mój był dobry. Uważaj przy kupnie.

Dobry działający sterownik jest jednak łatwy do nabycia: ceny 200zł, optymistyczny wariant to 150-170zł z allegro. Wysyłkowo jednak nigdy nie kupuj takiej części (zdania są różne, proszę nie krytykować) bo musi istnieć możliwość zwrotu w razie gdyby był zepsuty; a już najlepiej sprawdzić go na aucie z którego jest wyjmowane (wtedy handlarze za taką pewność liczą sobie więcej złotówek niestety).

 

To chyba wszystko. Co do przepływomierza to jest to wg mnie prawdopodobne, ale musisz to sprawdzić po numerze katalogowym części.

(tu też zdedytuje: trzeba było użyć wyszukiwarki; chłopcy opisują że pasuje, sam jednak nie sprawdzałem)

 

Co do pomysłu to popieram zdecydowanie :cool2:

Ja zrobiłbym dokładnie to samo na twoim miejscu. Jest podobno troche zabawy jak się zmienia z 4cyl na 6cyl, ale z szóstki na szóstke nie tyle. Sam znam dwa takie autka.

A ja osobiście kalkuluję przełożenie 2.5 ale m50 w przyszłym roku. Jestem na etapie planowania, mam nadzieję że nie zarzucę tego projektu. Jest na forum osoba posiadająca e21 z M50, czytałem niedawno o będącej w trakcie przeróbce e30 na m50 ale "tylko" dwa-zero... Ja też chce!!!

 

Aaa, wielki apel: jak masz eMule i "Sam naprawiam BMW e30" w pdf to wrzuć do incominga, będzie większa popularność w sieci i skończy się problem skąd to ściągnąć. Dzięki

Pozdrawiam

Edytowane przez Marek_bmw_e30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tą książkę,ale tylko w wersji papierowej.Poza tym nie mam emula;nawet nie wiem co to dokładnie jest.

 

Co do SWAP'u ... też poważnie myślałem o wrzuceniu 2.5 24V,tym bardziej,że te silniki są cenowo przystępne,mocne i to dość nowoczesna konstrukcja.Niestety taka przeróbka to już sporo zachodu (nawet nie znam dokładnie ich zakresu) i czasu,dlatego zostawiam to na dalszą przyszłość,a teraz wrzucam "stare" 2.5.Natomiast bardzo chętnie nawiążę kontakt z osobami,które nad czymś takim pracują.

 

Ten sterownik jest pod siedzeniem pasażera czy w schowku?Czy we wspomnianej książce znajdę zestawienie jakie numery silników wspólpracują z jakim komputerem?Pytam,bo książkę pożyczyłem i nie mam jej teraz pod ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nam się zrobił wątek! Uuu! Alee w sumie gdyby admin albo moderator chciał nas upomnieć, to właściwie różnice w 320 i 325 to też sterowniki.

 

Co do eMule to ściągnij sobie i poczytaj na forach, przydatna rzecz do sciągania różnych różności, wiele razy ratowało życie.

 

Książke chyba też se wreszcie kupie chociaż już mam wersje niemiecką i angielską. ile kosztowała? ja mam info że 50-55 zł, ale ostatnio mi ktoś powiedzial że 30...

Nie wiem, czy znajdziesz zestawienia, w niemieckiej chyba nie ma, a to tłumaczenie jest..

 

Sterownik jest w schowku; otwierasz schowek, odkręcasz te śrubki co tam widać na tym plastiku, przekręcasz takie hmm zatrzaski/zapinki żeby wyszło (ten plastik) i już. Sterownik trzyma się na czterech śrubach pod oczkowy chyba dziesiątkę (wygodnie jest mieć taką małą grzechotkę). Sterownik trzyma się jeszcze na takiej zatrzaskowej "wtyczce": odchylasz tą blaszkę do góry i wtedy takie dwa bolce wychodzą z takich dziurek-prowadniczek (bardzo sprytny zatrzask) i już.

Na sterowniku musisz mieć nalepkę z jego numerem (najczęściej niebieska) i drugą z VIN-em twojego samochodu (tym z podszybia). Na sterowniku jest też (u jego góry, tam gdzie się styka z deską rozdzielczą) taki średniej wielkości kwadracik gąbki (10x10cm około). Wszelkie braki/różnice świadczą o tym że był tam ktoś przed tobą :wink:

 

Jak już przeszczepisz i okaże się że potrzebujesz sterownika no i go zakupisz, to autko musi chodzić lux: odpalać normalnie, obroty zaroz po odpaleniu w chłodniejsze dni będą trochę powyżej 1000 (max 1200), ale zaraz po chwili mają spaść na 900 potem na 600 (jak u mnie) lub ciut więcej (chyba do 750 jest dobrze ale niech ktoś to potwierdzi albo sprostuje). Nie może być mowy o jakimkolwiek falowaniu obrotami (chyba że skrzywdzisz go gazem, to co innego), musisz pozwolić mu się nagrzać i sprawdzić go pod obciążeniem - nie może mieć dziur w mocy ani się dławić. Słowem - musi iść tak jak powinien. Takie rady dawał mi mechanik jak szukałem własnego sterownika (okazało się że niepotrzebnie, ale cóż - mam zapasowy).

 

Co do nawiązania kontaktu to poszukaj czy na stronie łódzkiego klubu bmw czegoś nie ma.. ewentualnie możesz ze mną :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Sorki ze przydługo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Założyłem 7 dni temu silnik M20 B 25 z 525 1989

do E30 1987 320.

Skrzynia biegów została z 3- ki.

Przepływomierz wiązka komputer z 525.

Jeszcze nie mam podłączonej lambdy.

Czujnik temperatury przełożony z 3- ki.

Jeszcze obrotomierz nie działa.

Wydech na razie z 3- ki.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia biegów została z 3- ki.

więc reszta układu napędowego pewnie też... ludzie piszą że ma lepsze przyspieszenie od 325 kosztem V-max. Jak jest naprawde to ja też jestem ciekawy

Czujnik temperatury przełożony z 3- ki.

Jeśli to ten od temperatury cieczy (np VDO do 140 st. C) to on jest uniwersalny, nawet do wielu marek a nie modeli z tego co słyszałem

Jeszcze obrotomierz nie działa.

Słyszałem że jak nie pasuje kostka to trzeba ją ominąć łącząc kable

Wydech na razie z 3- ki.

320 czy 325? nic nie piszesz to domyślam się że ten co miałeś. Na tym forum ktoś pisze że pasi

 

Super pomysł, sam o tym myśle i śledze wszystkie wątki na ten temat.

Życze powodzenia i nie zapomnij się pochwalić jak skończysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jeżdzi przejechałem 1000 km

 

Czujnik temperatury jest inny w 320 a 525.

W 525 są 2 przewody.

a w 320 jest 1 przewód.

Układ wydechowy na razie bez sądy lambda z silnika 320.

 

Układ przeniesienia napędu bez zmian z 320 wraz ze skrzynią.

 

Chłodnica z 320 narazie jest ok nie grzeje się nadmiernie.

 

Obrotomierz nie działa nie wiem jak podłączyć.

Jeśli ktos wie to proszę o info.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jeżdzi przejechałem 1000 km

NO I NIC NIE MÓWISZ???!! Jak wrażenia?

Na innym forum widziałem wypowiedź osoby która przerobiła na 325 jakąś mniejszą trójke i twierdził koleś że z tym uk. przeniesienia nap. (przełożenia) szybciej sie rozpędzło niż jak później założył od 325. Ineresuje mnie to bardzo, możesz opisać swoje spostrzeżenia? plis!

Czujnik temperatury jest inny w 320 a 525.

W 525 są 2 przewody.

a w 320 jest 1 przewód.

heh.. u mnie jest tak: czujnik podający odczyt na sterownik (dwupinowy) ma jeden kabel, a czujnik podający odczyt na zegaty (jednopinowy) ma też jeden, swój, kabel. Czyli w umie dwa, ale nie wiem czy o tym mówisz. zreszta jak przekładałeś to wiesz. a czy nie powinno być tak że te pierdółki powinny być normalnie wkręcone w kupowanym silniku?

Co do zegarów to widziałem to gdzieś, ale nie na tym forum, szukałem ale nie moge ci teraz tego znaleźć, jutro jeszcze poszperam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mówię o czujniku podającym temp na wskażnik na zegarach.

Czujnik dla sterownika bez zmian bo sterownik od właściwego silnika.

Czujnik z 320 miał 1 pin i kabel do niego włączony też miał jeden przwód.

Czujnik w 525 miał 2 piny i kabel do niego włączony miał 2 przewody.

 

Odczucia z jazdy trudno powiedzieć na silniku 320 nie jeździłem.

Kupiłem samochód z pękniętym paskiem rozrządu.

 

kilka lat temu około 10 miałem BMW 325 z 84 roku wersja amerykańska

to miała krótsze biegi.

na tej na 2 do około 115

na 4 do 180 -190 pociąga.

 

Wydech narazie za wąski z 320 i brak sondy lambda.

Podejrzewam że po wymioanie na właściwy i sondzie pójdzie jeszcze lepiej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to 320 z 1987 z założonym silnikiem z 525 1989.

Poprzedni motor to m20 b20

Teraz m20 b 25

Jakie przełożenie to nie wiem.

Skrzynia biegów i most z 320.

Jeszcze jej tak na 100 % nie testowałem- nie chodzi obrotomierz.

Wymieniłem pierścionki - niech się dotrą.

 

Nie wiem jak podłączyć obrotomierz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to 320 z 1987 z założonym silnikiem z 525 1989.

Poprzedni motor to m20 b20

Teraz m20 b 25

Jakie przełożenie to nie wiem.

Skrzynia biegów i most z 320.

Jeszcze jej tak na 100 % nie testowałem- nie chodzi obrotomierz.

Wymieniłem pierścionki - niech się dotrą.

 

Nie wiem jak podłączyć obrotomierz ?

 

bardzo fajny silniczek mialem okazje jezdzic 3-ka i 5-tka z tym silnikiem... ale 115km/h na 2-ce ?? M30B35 tyle nie uciagniesz....

 

PZDR :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile dociągniesz na 2-ce zależy tylko od przełożeń układu napędowego, a nie od zastosowanego silnika. Nawet 316 dojdzie do odcięcia i moc nie ma tu nic do rzeczy.

Na układzie napędowym od 320i i seryjnym odcięciu przy 6500obr/min na 2-ce nie pojedzie więcej niż 90km/h. Jeśli pokazuje więcej to masz zegar popsuty :roll:

NSW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile dociągniesz na 2-ce zależy tylko od przełożeń układu napędowego, a nie od zastosowanego silnika. Nawet 316 dojdzie do odcięcia i moc nie ma tu nic do rzeczy.

Na układzie napędowym od 320i i seryjnym odcięciu przy 6500obr/min na 2-ce nie pojedzie więcej niż 90km/h. Jeśli pokazuje więcej to masz zegar popsuty :roll:

 

Takie bylo przeciez moje pytanie :D jakie ma przelozenia ? bo na takich od 320i jest niemozliwe na 2-ce tyle wycisnac.

Faktycznie moze licznik lub pomiar oszukiwac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę próbował podłączyć obrotomierz.

Tylko nie wiem skąd jest brany sygnał.

Czy z cewki ?

Czy z komputera ?

i na który pin w gnieżdzie samochodu.

A może to tym kabelkiem co jest przy kompie.

W 320 była wtyczka na 3 pin w schowku, a w 525 jest 4 pin łączy komputer silnika z wiązką samochodu jest tam jeszcze centralka ABS.

 

 

Czy na tylnym moście jest oznaczony typ który mówi o przełożeniu ?.

 

Dość dużo nie jasności.

Jęsli Ktoś coś wie w temacie to proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.