Skocz do zawartości

m62b44TU problem z temperatura cieczy


czarny1836

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki maly problem .... silnik pracuje na 110 stopniach co prawda wskazowka nie wychyla sie powyzej 90 ale komputerem odczytuje 110.... poza tym w ukladzie chlodzenia jest ogromne cisnienie weze pecznieja jak baranie jaja twarde jak skala.... korek zbiorniczka zmieniony... odpowietrzony jest dobrze silnik .. gdzie szukac problemu ? napewno to nie jest uszczelka pod glowica... moze ktos mial podobny problem prosze o jakies sugestie....

 

 

silnik 4.4 v8 286 km na vanosie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m62b44tu ma wyższą temperaturę pracy. Pion wskazówki to zakres temp od 80-115stopni bodajże. Opisujesz typowe problemy dla tej jednostki.

 

Jedynym rozwiązaniem Twojego problemu jest zmiana temperatuty cieczy.

 

Pozdrawiam,

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma mieć przytkane? Przecież temp otwarcia termostatu to 105st a temp pracy jest trochę wyższa od tej kiedy się otwiera termostat.

 

On działa w takich temp też w określonych warunkach. W korkach i chyba przy wys prędkościach, ale na 100% nie pamiętam dokładnie jak działał.

 

Kupiłeś oryginał i takie temp będzie osiągał. Pion dokładnie masz od 75-115st

 

Można zastosować termostat o szybszej temp otwarcia, ale moim zdaniem wtedy również należało by wymienić wisko które i tak schładzało by silnik przy temp powyżej 100st więc samo zastosowanie takiego termostatu nic by nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat mam wymieniony na oryginal od tego modelu

I tu popełniłeś błąd. Trzeba było wymienić na termostat mechaniczny od przedlifta. Ja właśnie tak zrobiłem kiedy mój był do wymiany. Normalna temp pracy silnika teraz to ok 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co wy tu wypisujecie?! Jaki mechaniczny termostat? Przedliftem jak i po termostaty są takie same wewnątrz różni się tylko obudowa. Temperatura otwarcia 105 stopni,temperatura pracy silnika do 117 stopni i to jest norma. Twarde węże to też norma. Sprawdz czy na zimnym silniku po odkręceniu korka bolec nie wyskakuje ponad górną krawędź gwintu,jeżeli jest wyżej to masz za dużo płynu. Po za tym wszystko jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla scislosci :> chlodnice mam nowa bo mi ja wydmuchalo :D vanosy sobie zregenerowalem bo mam blokady :D plyn jest swiezy :D termostat new ale jakis czas temu pekl mi od tego cisnienia waz od nagrzewnicy 2x i wolalbym zeby to sie nie powtorzylo podczas jazdy bo moga glowki dostac.... porownywalem weze z 3.5 v8 i duza roznica pomiedzy twardoscia..... nie siedzialem duzo w bmw i nie znam standardowych problemow odkad mam swoja e39 poglebiam temat i wszystko co mnie nie pokoi to pytam sie :>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego na moim jest napisane 85 stopni? Nawet w BMW mówili, że to polecana wymiana.

Termostaty nie są takie same wewnątrz.

 

Polecam link:

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=18&t=28495&start=90

 

Są takie same przed jak i po lifcie. Jedyną różnicą są termostaty od serii 8 gdzie zakładali żeby obniżyć temperaturę. Różnica polegała na tym, że normalnie w V jest termostat z grzałką, sterowany elektronicznie, a w serii 8 był mechaniczny i robiło się przekładki.

 

Dla autora tematu:

Sprawdź czy nie masz za dużo płynu, a w czasie jazdy jak będziesz miał 110 stopni to zacznij jechać bardzooooooo dynamicznie, a zobaczysz, że temperatura spadnie. V tak ma i się nie przejmuj. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi ze odkad moje vanosy zrobilem sobie to moja jazda jest wrecz prawie do odcinki :> nie jezdze jak emeryt :D a temp waha sie wtedy miedzy 106 a 109 stopni ..... sam fakt temp. mnie nie drazni co 2krotnie wystrzelony waz od nagrzewnicy :>plynu jest ok tak jak powinno byc...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego na moim jest napisane 85 stopni? Nawet w BMW mówili, że to polecana wymiana.

Termostaty nie są takie same wewnątrz.

 

Polecam link:

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=18&t=28495&start=90

 

Są takie same przed jak i po lifcie. Jedyną różnicą są termostaty od serii 8 gdzie zakładali żeby obniżyć temperaturę. Różnica polegała na tym, że normalnie w V jest termostat z grzałką, sterowany elektronicznie, a w serii 8 był mechaniczny i robiło się przekładki.

 

Dla autora tematu:

Sprawdź czy nie masz za dużo płynu, a w czasie jazdy jak będziesz miał 110 stopni to zacznij jechać bardzooooooo dynamicznie, a zobaczysz, że temperatura spadnie. V tak ma i się nie przejmuj. Pzdr.

 

Kurde masz rację, zapomniałem, że to przecież mam od ósemki a nie od przedlifta :duh: My bad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy zmieniałeś korek (zaleca się co 2-3 lata nowy) i czy na pewno kupiłeś oryginalny BMW (nie może być zastępnik)?

Na 110st zawsze będziesz miał megatwarde węże, to normalne. Natomiast zmianę termostatu na 90st polecam, bo właściwie ta wyższa temp. jest tylko ze względu na ekologię (a raczej pseudoekologię).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby auto mniej pali w wyższych temp. Pewnie kilka setek jest różnicy.

 

Już tu ktoś na forum kupił nawet i oryginał i niestety miał z nim problem i dopiero drugi korek puszczał ciśnienie tak jak ma być.

 

Zamienniki nawet droższe to loteria. Przy korku zaleca się stosować tylko oryginały. Różnica nie tak duża a masz większą pewność, że będzie ok. W V8 a nawet w R6 robić cokolwiek przy wężach od chłodzenia to nie łatwa sprawa bo dostęp jest taki sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam podobny problem, strzelił mi wąż, a ostatnio dla brata chłodnica i niestety przejechal na tym jeszcze jakies 500 metrow. Wymienilem waz, chłodnice, zbiorniczek, uszczelke pod głowica i jeszcze oddalem głowice do regeneracji. Kilka dni temu odebralem auto ale jakby troche plynu chlod. ubywalo, tak z 50/100 ml dziennie. To jest normalne ze po tym wszystkim na poczatku trzeba troche dolewac i później sie uspokoi? 528 aut. 98r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem przez nieszczelny oring na szybkozłączce przy wejściu do chłodnicy (góra) No i tak jak pisali wyżej, zobaczyć poziom płynu. M62 trzyma spore ciśnienie w ukł. ok 2bar tak więc jak węże są stare i w słabej kondycji to będą pękały jak kondony z kiosku. Wymieniać je polecam na ori z serwisu bmw bo są o ok połowę droższe od używek na allegro a co nowy to nowy. Ja kupiłem używkę za 70zł i okazało się że wszystkie oringi do wymiany a w serwisie taki sam bez rabatów 160zł :mad2: :mad2: :mad2: I jak ssie lewe powietrze tzn ukł nie jest szczelny to cyrki się dzieją, pompa nie może złapać obiegu i takie później efekty. No i jak zalewać to tylko prestonem a nie jakimś K2 który fabrycznie ma syfy w środku. Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

110 stopni to normalna temperatura w M62. Tak było fabrycznie. Chcesz obniżyć to trzeba zastosować termostat z modelu e31 o temp. otwarcia 85 stopni.

Ja bym nie obniżał temp bo raz że skoro tak jest zaprojektowany silnik to niech i tak zostanie, nam przypadek M62 gdzie było jeżdżone z niesprawnym termostatem i silnik się nie dogrzewał to raz że paliła Bóg wie ile a dwa że katalizatory i sondy poszły się je...

Jeszcze pewnie w tym tyg poznam cenę nowego ori korka po rabatach mojego mechanika to napiszę tu jaki to wydatek:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.