Skocz do zawartości

Liczniki ( kontrolki ) świrują !!


milan00

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, zaskoczył mnie dziś jakiś dziwny problem. Wraz z kolegą z forum próbowaliśmy podpiąć pod komputer moją bunię, ale w INPIE nie wykrywało zapłonu, ani battery, więc na tym poprzestaliśmy. Odpalam samochód chcę jechać do domu, włączam kierunek ale nie słyszę "tykacza" patrzę na liczniki, nie działa prędkościomierz, obrotomierz, i kontrolki po lewej stronie i wyświetlacz OBC. Wskazówka temperatury silnika stanęła w pionie, tak samo jak paliwa. Działają jedynie kontrolki w dolnym prawym wyświetlaczu ( air bag, ręczny itp) wiecie może jaka może być tego przyczyna ?

 

Zrobiłem reset DME ale to nie przyniosło żadnego efektu. Próbowałem z pamięci zrobić test nr 2 czyli test zegarów kilka razy ale nic się nie zmieniło.

 

Dodam jeszcze, że jak ruszę manetkę kierunków wycieraczek to wszystko działa, kierunki świecą, tak samo jak światła, tylko liczniki zero reakcji, myślałem, że coś się tam zawiesiło, uderzyłem ręką ponad licznikami to tylko wskazówka prędkościomierza, podniosła się do 20km/h i tak stoi.

 

Jeśli ktoś przypuszcza jaka może być przyczyna i jakieś rady to prosiłbym o pomoc. :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem ten artykuł co podesłał kolega powyżej, rozebrałem zegary i tak jak kolega z tamtego tematu szukałem jakiegoś uszkodzenia w układzie ale jak narazie niczego się nie dopatrzyłem, nic nie śmierdzi ani nie widzę żadnej przerwy. Dziś będę miał urządzenie, nie wiem jak się nazywa ale można nim po prostu przedzwonić ścieżki itp więc sprawdze je i tak, jeśli tu wszystko jest ok to jaka może być inne przyczyna ? Z czym połączone są zegary, może coś

po drodze " do zegarów uległo uszkodzeniu ?

 

Jeszcze jedno mam pytanie, czy podłączenie laptopa z OBD II mogło spowodować uszkodzenie elektroniki w samochodzie ? Dokładniej to zapomnieliśmy wpiąć interfejsa na przewód i tak jakby połączyliśmy samochód bezpośrednio z laptopem do wejscia R232 w laptopie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zamieszczam zdjęcie wnętrza licznika. Dopatrzyłem się takich zmian od oryginału, jak rozebrałem licznik to takie już było, ale nie sądzę, że przez takie coś, licznik przestał nagle działać i to jeszcze taki zbieg okoliczności, że akurat minute po podłączeniu pod komputer o którym pisałem wyżej. Handlarz od którego kupowałem auto rozbierał już ten licznik bo nie ma wszystkich śrubek i może celowo porysował te ścieżki tam, one są w okolicach tak gdzie są kontrolki (czerwone i pomarańczowe, ) może świeciła kontrolka jakaś i nie mógł sobie z nią poradzić to w ten sposób chciał ją wykluczyć ze świecenia, no ale do rzeczy .... wszystkie inne ścieżki są nienaruszone, więc jaka może być przyczyna, że liczniki przestały działać ?

http://prntscr.com/36vtpl

 

http://prntscr.com/36vtpl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat bo widzę, że nikt nie chce coś powiedzieć na ten temat. A wie ktoś może ( bo ja nie potrafię sprawdzić tego na schemacie ) jakie napięcie zasilania wychodzi z tych 2 kostek do których są wpięty układ z zegarami ? Jaki numer pinu na tych 2 kostkach i jakie powinno pojawiać się napięcie. Bo mógł spalić się bezpiecznik lub ścieżka na układzie lub coś wcześniej i nie dochodzi zasilanie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź miernikiem bezpieczniki: 10, 34, 43 , nie wiem która to kostka ale oznaczenie X11175 pin 4,5,6 powinno być napięcie zbliżone do akumulatora, oczywiście w pozycji 2 kluczyka. Pin 1 masa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o czarną 26 pinową wtyczkę ( musiałem poszukać dl Ciebie w google, bo rozumiem że u Ciebie nie działa ? ;) )

Tutaj http://www.bmwgm5.com/E46_IKE_Connections.htm rozpiska włącznie z kolorami, niestety nie ma po polsku , tylko angielski ale lepsze to niż chiński albo rosyjski ;)

Biało fioletowy przewód z tej wtyki to wg opisu sygnał diagnostyczny TXD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak johny bo mam problem z ladowaniem sie schematow, nie wyswietlaja mi sie a probowalem na 3 przegladarkach i nie moge, pozatym ciezko by mi bylo nawet je zrozumiec tak stawiam. A co oznacza sygnal diagnostyczny ten co napisales ? Bo ten przewód mam wyciagniety z wiązki na zewnątrz i zaizolowany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wynika że jest to magistrala łącząca część modułów w aucie: moduł komfortu, abs, czujnik deszczu itp z licznikiem. Licznik stanowi coś jak bramkę pomiędzy tymi modułami a liniami K i L czyli tymi które są doprowadzone do gniazda pod kierownicą. Wygląda na to że ktoś specjalnie pozbawił auto możliwości diagnostyki przynajmniej części modułów.......

Z drugiej strony przecież nie brak tego przewodu spowodował Ci brak działania licznika ? Najpierw Doprowadź do stanu żeby Ci licznik działał, jak nie znajdziesz uszkodzenia w bezpiecznikach/kablach to może trzeba będzie kontrolnie podstawić inny licznik.... dopiero potem się zastanawiaj co zrobić z odpiętym kabelkiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki miałem właśnie plan, żeby zrobić tak jak mówisz. Teraz zaciekawiło mnie to po co ktoś ten kabelek wyciągał z wiązki i poprowadził go korytarzem w stronę radia. Ale dziwne jest też to, że kiedyś podpinałem go pod komputer to z tymi wszystkimi modułami co miałem potrzebę sprawdzenie łączyło się bez problemu, a umiałbyś sprawdzić gdzie powinien znajdować sie drugi koniec tego przewodu fioletowo-białęgo ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postęp sprawy jest następujący. Zasilanie na kostkach zegarów się pojawia tam gdzie być powinno. Podmieniłem dziś zegary od innej 320d ale tamte zegary zachowują się dokłądnie tak samo jak mój czyli, działa tylko prawy dolny panel i podświetlenie ich. Reszta funkcji wskazówki wyświetlacz, kontrolki, tykacz itp nie działa. Kto da jakąś sugestię gdzie szukać usterki ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem w pierwszym poście, że probowałem go zrobić nawet z pamięci, bo przecież wyświetlacz też nie działa no ale się nie dało. Tylko jaki sterownik mógł ulec uszkodzeniu, w ogóle jakie są i gdzie ?

Akumulator odłączałem i robiłem nawet reset DME i nic nie pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już dwa razy podobną sytuację. Świeciły się różne kontrolki (hamulce, olej na czerwono itd.), nie działał prędkościomierz, nie reagował przycisk BC a wskazówka paliwa i temperatury zatrzymała się w pionie. Stało się to po tym jak zostawiłem samochód zaraz po zimie w blaszanym garażu i był cały wilgotny. Po kilku dniach na słoneczku wszystko wracało do normy a ja w tym czasie normalnie użytkowałem samochód. Miałem wyciągany licznik itd. szukaliśmy gdzie dostaje się wilgoć ale bez rezultatu. Teraz parkuję w suchym murowanym garażu i problem się nie pojawia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilgoć no tak ale to u mnie raczej nie jest powodem, nie wierzę w taki zbieg okoliczności biorąc pod uwagę jeszcze to, że problem u mnie pojawił się od razu po próbie podpięcia pod komputer z zapomnianym interfejsem :cry:

Może ktoś inny wie coś na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika próbował podpiąć 2 swoje komputery i nie dało się podłączyć bo powiedział, że na OBD II jest brak zasilania dla komputera, ze powinno być 12 V może ta wskazówka nakieruje was jak można mi pomóc ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbadałem wszystkie PINy w OBD II i jest coś nie tak:

 

Pin 16 - powinno być stałe 12 V - u mnie jest zawsze 0 V czy włącze zapłon czy nie

PIN 7,8 - K line powinno być ponad 8,5V - mnie na pinie 7 jest cały czas ~11V, na Pinie 8 jest ponad 11V ale gdy są wypiete liczniki, jesli podłącze zegary to napięcie na tym 8 pinie spada do 8V

 

15 - wyczytałem, że ma być L-Line ale nie wiem czy w e46 a u mnie nie ma tych konektorków (blaszek) w tym otworku numer 15

 

1 PIN - zapłon pojawia się tak jak powinien, gdy jest włączony

 

4,5 to masa, i mam dodatkowo jeszcze 1 miejsce które nie jest "puste" i jest na pinie nr 9 i tam napięcie jest 0,05V zawsze

 

Teraz pytanie do was, ewidentnie brakuje stałego napięcia na PINie 16, kto potrafi rozczytać ze schematu wszystko o tym pinie 16 ? Skąd idzie kabel do tego PINU 16 ( gdzie ejst jego drugi koniec ) i jaki element odpowiada za podawanie tego stałego napięcia na ten PIN ?

Skoro nei dochodzi tam napięcie, a powinno to uszkodzony jest jakiś element który podaje to napięcie lub może na drodze PIN 16 - akumulator jest jakiś bezpiecznik lub przekaźnik ?

 

Mam problem z włączeniem schematów na internecie, nei otwierają mi się, a pozatym mistrzem w ich rozczytywaniu nie jestem, więc proszę was o pomoc, kto może mi odpowiedzieć na te pytania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób na szybko mostek - czyli poszukaj w okolicy jakiś kabel z napięciem 12V i podepnij go pod ten martwy pin nr16

i zobacz czy zegary wrócą do żywych

 

jak będzie ok to wtedy pruj wiązkę i szukaj przerwy we wspomnianym kablu który odpowiada za zasilanie pinu nr 16

 

albo kabel albo jakiś przekaźnik/sterownik jest winowajcą

lub

jakaś wsuwka zaśniedziałą <- ja bym na to obstawiał

gg5553463
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy, że udało mi się to rozwiązać. Po przekręceniu zapłonu trzeba podać napięcie na pin 16 w OBD II i wszystko zaczyna funkcjonować jak należy. Wystarczy tylko podać prąd i odłączyć, zeby wzbudzić liczniki, nie trzeba cały czas trzymać napięcia na pinie 16. Jednak po zgaszeniu auta trzeba za każdym razem podać chwilowo napięcie, żeby zegary ożyły. Teraz pozostaje tylko znaleźć przyczyne, dlaczego to napięcie się nei pojawia automatycznie na pinie 16 ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.