Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanko - czy taka temperatura jak na zalaczonym obrazku to normalne dla naszych autek? Zima siegala wskazowka troszke za srodkowa kreske... a jak sie zrobilo cieplej - to jest taka jak widac :| troche mnie to martwi :(

 

Autko ma nowa chlodnice, nowe wisko... Mam takie wrazenie, ze jest to za wysoka temperaturka dla niego (zwlaszcza ze temp na zewnatrz nie przekracza na razie 15st... co bedzie latem? :| ) i obawiam sie, ze uszczelka pod glowica troche po dupci dostaje, bo plynu ciutek ubywa (sladowe ilosci ale jednak...) a wszystko jest suche... no i ten zapach goracego plynu chlodniczego... :mad2:

http://www.5images.com/uploads/57bd61aa29.jpg

 

foto 2:

http://www.5images.com/uploads/afe765bb49.jpg

Opublikowano

witam

Przyczyną takiego położenia może być też czujnik temperatury, ale jeśli płyn ucieka i nie widać gdzie to tego nie ma co lekceważyć. Sprawdź też pod dywanikami, bo może "leje" sie do środka skoro czuć ten płyn.

Jeśli to uszczelka pod głowicą to powinien troche "kopcić" białym dymem, no i ślady w oleju.

 

pozdro

Jeśli się mylę ... sorki

BMW ... zbliża

Opublikowano
Mam pytanko - czy taka temperatura jak na zalaczonym obrazku to normalne dla naszych autek? Zima siegala wskazowka troszke za srodkowa kreske... a jak sie zrobilo cieplej - to jest taka jak widac :| troche mnie to martwi :(

 

Autko ma nowa chlodnice, nowe wisko... Mam takie wrazenie, ze jest to za wysoka temperaturka dla niego (zwlaszcza ze temp na zewnatrz nie przekracza na razie 15st... co bedzie latem? :| ) i obawiam sie, ze uszczelka pod glowica troche po dupci dostaje, bo plynu ciutek ubywa (sladowe ilosci ale jednak...) a wszystko jest suche... no i ten zapach goracego plynu chlodniczego... :mad2:

 

 

 

A w jakim polozeniu masz wskazowke jak whodzisz do auta rano? Poczatek niebieskiego pola, czy koniec?

Opublikowano

od kiedy taka temperatura sie pojawia od nowosci? tzn od momentu jak kupiłeś?

czy aby npewno dobrze odpowietrzony jest? czy probowałes odpowietrzyć ? termostat mierzyłeś jego otwarcie? w jakiej temp ? jeździłeś bez termostatu? na probe ?

mysle ,ze najlepiej jest bez termostaty przejechac kawałek i zobaczyc ... ale najpierw bym odpowietrzył solidnie ja staje na górce duzej .po rozgrzaniu silnika wyłaczam czekam aż wskaznik podskoczy na gore i odkrecam odpowietrznik . i tak pare razy i jest ok! zawsze nalezy uzupelnic wode po otwarciu korka wlewu.

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
witam

Przyczyną takiego położenia może być też czujnik temperatury, ale jeśli płyn ucieka i nie widać gdzie to tego nie ma co lekceważyć. Sprawdź też pod dywanikami, bo może "leje" sie do środka skoro czuć ten płyn.

Jeśli to uszczelka pod głowicą to powinien troche "kopcić" białym dymem, no i ślady w oleju.

 

pozdro

Srodek autka suchy... Biale spalinki - tzn takie jak paruje woda, tylko troche bardziej geste - obecne :/... w oleju nie wiem jak sprawdzic, ale na bagnecie na samym dole pojawia sie taki gesty osad... konsystencja majonezu...

 

A w jakim polozeniu masz wskazowke jak whodzisz do auta rano? Poczatek niebieskiego pola, czy koniec?

Rano jak zimny wskazoweczka jest na samym poczatku niebieskiego pola.

 

Witam

A co masz w chlodnicy?Tzn jaki e jest stezenie tego plynu,

Bo jezeli wlales np sam koncentrat,to moze sie grzac.

pozdrawiam

W chlodnicy obecny plyn do chlodnic Shell rozrobiony tak, by wytrzymywal -36st....

 

od kiedy taka temperatura sie pojawia od nowosci? tzn od momentu jak kupiłeś?

czy aby npewno dobrze odpowietrzony jest? czy probowałes odpowietrzyć ? termostat mierzyłeś jego otwarcie? w jakiej temp ? jeździłeś bez termostatu? na probe ?

mysle ,ze najlepiej jest bez termostaty przejechac kawałek i zobaczyc ... ale najpierw bym odpowietrzył solidnie ja staje na górce duzej .po rozgrzaniu silnika wyłaczam czekam aż wskaznik podskoczy na gore i odkrecam odpowietrznik . i tak pare razy i jest ok! zawsze nalezy uzupelnic wode po otwarciu korka wlewu.

Historia wyglada tak: kupilem autko. Miesiac czasu bylo ok... ale pozniej chlodnica zaczela przeciekac (widoczna struzka plynu po przejechaniu dluzszej trasy, zachlapany zderzak i ogolny swad rozgrzanego plynu) - wymienilem na inna - od is'a (niestety uzywana) lecz przy tej znow zauwazalem ubytki plynu... poniewaz byla to zima i oslonka pod silnikiem byla mokra - powstala opinia - ta chlodnica tez cieknie - wiec juz wtedy kupilem nowke sztuke... Dodam, ze przy tej chlodnicy (ale zima) temperaturka utrzymywala sie w pozycji pionowej (a - wisko padlo w zeszlym roku przed wakacjami - wymienione na nowke i dziala ok). Niestety na nowej chlodnicy te same objawy jesli chodzi o poziom plynu chlodzacego... Nie ja odpowietrzalem, wiec nie mam pewnosci co do poprawnosci, ale robil to moj zaufany mechanik i wczesniej nie mialem zastrzezen do jego pracy (E30stka to nie jest moje pierwsze autko). Nie mierzylem otwarcia termostatu - jak to zrobic?

Bez termostatu troche sie boje... zwlaszcza ze istnieje duze prawdopodobienstwo kiepskiej uszczelki pod glowica...

 

Apropos zapachu plynu - czuc go nie tylko w samochodzie ale i na zewnatrz... i to chyba bardziej niz w srodku :(

 

Tak na spokojnie wychodzi chyba na to, ze ta chlodnica od IS'a nie przeciekala, a ubytki plynu sa raczej spowodowane przedostawaniem sie plynu do silnika :( Nie wiem... Najgorsze jest to, ze chwilowo brakuje mi kaski na remonty...

Opublikowano

Jeżeli olej leci do wody woda do oleju to najczęsciej głowica pęknięta... uszczelka też bywa .. ale kiedyś założyłem wątek "wpisujcie komu pękła głowica" czy jakostak... wiesz jak masz masło w oleju to współczuje :( ja tak zrobiłem już10000km wsypałem uszczelniacza ... ale to na krótką mete.. teraz leci mi olej do wody a to jak zapchać to nie wiem :( poprostu coś pękło dalej.. tak to wygląda .. uszczelka była wymieniona głowica sprawdzona.

I tu uwaga sprawdź przy mechaniku szczelnośc i na min 4 bary a nawet 6 bar ... tak jak jest maksymalne cisnienie w układzie jak jest 8 bar to sprawdź na 9 bar ... itp... u mnie to ja juz nie mam pojęcia którędy to leci .. stawiam na głowice ,że źle sprawdzona koszty ogromne w silniku 2,5 litra . bez termostatu możesz jeździć smiało .nic sie nie stanie.Koniecznie trzeba planować głowice!!!

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
Cześć mam podobny problem tylko wskazówka nie dochodzi do środka, a brakuje jej tyle co poprzednikowi wychodzi za połowę. Termostat jest wymieniony,układ odpowietrzony, ciepło leci w kabinie a na wskaźniku do połowy brakuje ze 3-4 mm. Na dodatek zauważyłem że po wyłaczeniu silnika wskazówka od predkoścoimierza wskakuje na jedynkę. A ha po odpaleniu silnika wskaźnik chwilowego spalania stoi na 22 litrach zaś po ruszeniu spada do zera.
Opublikowano
Jeżeli olej leci do wody woda do oleju to najczęsciej głowica pęknięta... uszczelka też bywa .. ale kiedyś założyłem wątek "wpisujcie komu pękła głowica" czy jakostak... wiesz jak masz masło w oleju to współczuje :( ja tak zrobiłem już10000km wsypałem uszczelniacza ... ale to na krótką mete.. teraz leci mi olej do wody a to jak zapchać to nie wiem :( poprostu coś pękło dalej.. tak to wygląda .. uszczelka była wymieniona głowica sprawdzona.

I tu uwaga sprawdź przy mechaniku szczelnośc i na min 4 bary a nawet 6 bar ... tak jak jest maksymalne cisnienie w układzie jak jest 8 bar to sprawdź na 9 bar ... itp... u mnie to ja juz nie mam pojęcia którędy to leci .. stawiam na głowice ,że źle sprawdzona koszty ogromne w silniku 2,5 litra . bez termostatu możesz jeździć smiało .nic sie nie stanie.Koniecznie trzeba planować głowice!!!

 

Olej do wody sie nie dostaje... Wiec wydaje mi sie, ze raczej nie powinno byc pekniecia...

Musze w takim razie opier... mojego mechanika, bo powinien od razu zakumac, ze to nie jest wina chlodnicy :evil:

A tak musialem na nowke wywalic 400zeta :|

Opublikowano
Cześć mam podobny problem tylko wskazówka nie dochodzi do środka, a brakuje jej tyle co poprzednikowi wychodzi za połowę. Termostat jest wymieniony,układ odpowietrzony, ciepło leci w kabinie a na wskaźniku do połowy brakuje ze 3-4 mm.

 

Mi też nie dochodzi do połowy, minimalnie brakuje, mam tak raczej od momentu wymiany elektrozaworu nagrzewnicy (pękła mi ta plastikowa rurka na której jest elektrozawór bo miałem za mało płynu w chłodnicy i się troszkę zagrzał :wink: ), wcześniej raczej wskazówka była w pionie. Ale ciepło też leci i wszystko inne jest chyba ok.

zinnoberrot coupe - bawarka browarka

http://img522.imageshack.us/img522/8581/1006088forum2ii8.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przyczyna moga być baterie w zegarach?

 

Nie, nie mają z tym nic wspólnego.

 

Tak czytam i czytam.

Jeżeli dochodzi do tej temperatury i nie drgnie, to za stabilizację odpowiedzialny jest termostat. Możliwe jest również uszkodzenie czujnika temperatury. Na temat tego pierwszego, to może wsadziłeś "cieplejszy", na przykład na 92 stopnie, a oryginał powinien być 88 stopni?

 

Jeżeli wskazówka nie stoi stabilnie w tej pozycji i zależy od temepratury zewnętrznej i stylu jazdy, to może to być cała reszta z zapowietrzeniem, uszczelką, głowicą i resztą badziewia na czele.

Kai
Opublikowano

Też miałem przypadek, że wskazówka się wychlała.

Nowa pompa, termostat nowy (dwie sztuki :norty: ),czujnik nowy,wisko i chłodnica przekładana a wskazówka ciągle na prawo :mad2: :mad2:

 

Wszystkie fachury "Panie głowica do roboty" ale ja byłem uparty i się nie dałem, okazało się że padnięta byłe deska rozdzielcza i to nie sam wskaźnik, bo tego gada już wcześniej wymieniłem, a płytka -sterownik deski.

 

Ubytki płynu i jego zapaszek w kabinie, tłumaczył bym raczej nieszczelnością w okolicach nagrzewnicy.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Heh :) Jak juz pisalem wczesniej - obecne sa "maslane" osady na bagnecie od oleju silnika, a zapaszek plynu - w srodku czuc troche, ale na zewnatrz tez bardzo cuchnie :(

Autko po 20stym kwietnia idzie do roboty... juz sie boje kosztow :( Uszczelka, planowanie glowicy, przy okazji pewnie wymiana oleju, wymiana uszczelek przodu silnika (bo cieknie sqr...) ehh.. :duh:

 

Tak czytam i czytam.

Jeżeli dochodzi do tej temperatury i nie drgnie, to za stabilizację odpowiedzialny jest termostat. Możliwe jest również uszkodzenie czujnika temperatury. Na temat tego pierwszego, to może wsadziłeś "cieplejszy", na przykład na 92 stopnie, a oryginał powinien być 88 stopni?

 

Jeżeli wskazówka nie stoi stabilnie w tej pozycji i zależy od temepratury zewnętrznej i stylu jazdy, to może to być cała reszta z zapowietrzeniem, uszczelką, głowicą i resztą badziewia na czele.

 

Jezdze ostatnio na bardzo krotkie dystansy - ale zauwazylem, ze jak sie samochod dobrze rozgrzeje to wskazowka stoi w miejscu tak jak na zalaczonym obrazku...

Dodam, ze zima (przy chlodnicy od ISa) wskazowka stala tak milimetr za srodkowa podzialka...

Opublikowano
Termostat jest na 88 st, a styl jazdy różny ( nawet bardzo ) na dodatek teraz założyłem karton za chłodnice i nie ma różnicy. A na dobra sprawe musi być. Żeby sie dostać do czujnika temp to nie taka prosta sprawa ( bynajmniej mi sie tak wydaje ). Zauważyłem że spalanie mu wzrosło i to mnie niepokoji. :jawdrop:
Opublikowano
Jeżeli masz "majonez" na bagnecie, to jest to oznaką przecieku płynu do komory korbowodowej :( .Drugą przyczyną może być niedogrzanie silnika-ale u ciebie wskazuwka tego nie potwierdza, chybe że masz walnięty wskażnik na desce. :idea:
Opublikowano
Jeżeli masz "majonez" na bagnecie, to jest to oznaką przecieku płynu do komory korbowodowej :( .Drugą przyczyną może być niedogrzanie silnika-ale u ciebie wskazuwka tego nie potwierdza, chybe że masz walnięty wskażnik na desce. :idea:

 

Wskaznik dziala dobrze. Za tydzien samochod idzie na odpoczynek do mechanika... Wybadam wtedy, czy to uszczelka (daj Boze) czy cos innego....

Ehh... A mialo byc tak pieknie :|

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.