Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

Część mechaników jak i same serwisy mogą powiedzieć , że się nie zmienia rozrządu ( nawet w samej instrukcji chyba nic nie ma o wymianie) , bo jest łańcuch i sam też tak usłyszałem , jednak w praktyce wygląda to tak , że po 150tys.przebiegu trzeba mieć to na uwadze ( sporo jest o tym też na forach).Po prostu jeśli nic się nie dzieje ( żadnych niepokojących odgłosów z silnika ) to można jeździć i przy zwyczajnych przeglądach sprawdzać stan napinaczy i stan samego łańcucha , natomiast jeśli zaczynają się jakieś pierwsze objawy dziwnej pracy , metalicznego dźwięku itd.( co może wskazywać na rozrząd , ale nie musi) to nie czekać , bo powiedzieli ,że się nie zmienia tylko jechać na sprawdzenie. Sam to przerabiałem przy poprzednim aucie , ale BMW niczym się tu nie różni. Zapobiegawczo ,jeśli wszystko jest ok zmienianie całego rozrządu z marszu po zakupie moim zdaniem nie jest konieczne. Koniecznym za to w pierwszej kolejności jest wymiana oleju. Wtedy dobry mechanik ( najlepiej taki co zna temat BMW ) sam ci powie czy rozrząd i sam łańcuch jest w porządku , czy wymieni ewentualnie same napinacze , które padają częściej , ale też nie są drogie i je spokojnie profilaktycznie można wymienić po zakupie co sam zrobiłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Koledzy, powiedzcie mi, jaki jest koszt wymiany rozrządu w BMW e91 320d 163KM z 2007. Z tego co sie orientuje to silnik M47.

 

Czy w tej jednostce rozrząd jest na pasku czy łańcuchu?

I pytanie czy tutaj również jest mus wymiany jakiś części już zaraz po zakupie?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik ma łańcuch, nie ma potrzeby wymiany po zakupie, w tym silniku nie występuje żaden duży problem z łańcuchem, oczywiście nie zaszkodzi go skontrolować

Za to wystepuja niezapowiedziane problemy z turbo- koszt ten sam :) To bmw - tego nie ogarniesz :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik ma łańcuch, nie ma potrzeby wymiany po zakupie, w tym silniku nie występuje żaden duży problem z łańcuchem, oczywiście nie zaszkodzi go skontrolować

 

Czyli de facto po zakupie, jeśli łańcucha "nie słychać" to wystarczy wymiana oleju + filtrów z tego co rozumiem. Ewentualnie rolek/napinaczy w rozrządzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kto dba o swoją niunie troche się boi o ewentualne naprawy.Jako nowy użytkownik też tak mam i dlatego fajnie móc sie podzielić tutaj spostrzeżeniami ( nawet warto by było skoczyć na jakiś zlot może tym roku gdzieś), jednak ze stetoskopem nie ma co siedzieć w garażu i non stop nasłuchiwać każdego szumu:). Bardziej chyba obawiałbym się tych najnowszych silników.BMW to klasa sama w sobie i jeżeli zdarzy się jakaś awaria to trudno.Lepiej jak sie tak stanie w aucie ,które sam chciałeś , niż w czymś co wybrałeś , bo niby będzie taniej.Odliczam godziny w pracy , żeby już wsiąść..:) i na nic nie zamienie. No może kiedyś na E92...ehh:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kto dba o swoją niunie troche się boi o ewentualne naprawy.Jako nowy użytkownik też tak mam i dlatego fajnie móc sie podzielić tutaj spostrzeżeniami ( nawet warto by było skoczyć na jakiś zlot może tym roku gdzieś), jednak ze stetoskopem nie ma co siedzieć w garażu i non stop nasłuchiwać każdego szumu:). Bardziej chyba obawiałbym się tych najnowszych silników.BMW to klasa sama w sobie i jeżeli zdarzy się jakaś awaria to trudno.Lepiej jak sie tak stanie w aucie ,które sam chciałeś , niż w czymś co wybrałeś , bo niby będzie taniej.Odliczam godziny w pracy , żeby już wsiąść..:) i na nic nie zamienie. No może kiedyś na E92...ehh:)

 

Z tego co czytałem jesteś zadowolony z wersji 318i, masz wersję 129KM czy 143KM? Może wrzuciłbyś parę fotek? Widziałem, że miałeś zamiar oglądać samochód z Bydgoszczy, jesteś z kujawsko-pomorskiego? Osobiście też słyszałem słabe opinie (słaba dynamika) 2.0B, niemniej również nie zamierzam jeździć po torze wyścigowym, więc wersja 320i powinna wystarczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo zadowolony:) i wiem , że 129km to nie rakieta , ale wolałem naprawde kupić zadbaną 318i niż "okazje" 325i na przykład , bo do zadbanej trzeba by było też dołożyć i generalnie chyba jest jeszcze trudniej coś znaleźć.Sam szukałem na początku 320i , ale ta co była w Bydgoszczy choć wyglądała ciekawie , to rozmowa ze sprzedającym była irytująca i wcale tam nie pojechalem ( zero dokumentów potwierdzających historie , a jak zacząłem pytać o inne szczegóły to lakoniczne odpowiedzi i wogóle temu "Panu" zaczęło sie bardzo spieszyć i musiał kończyć rozmowe).Temat BMW nadałem znajomym , którzy przyprowadzają auta i sami jeżdżą bmkami , naprawiają , więc troche sie znają.Do pracy mam 2km , służbowe auto , więc swoim robie niecałe 8tys./rok.Jestem z okolic Bydgoszczy i fotki wstawie jak porobie ładne ujęcia:).Trzeba sie samemu przejechać i odbyć jazde próbną , wtedy bedziesz wiedział , czy 320i ( 150km "nie jedzie":) , czy wystarczy:).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odczucia :) Jak patrzę na ogłoszenia to także widzę, że ciężko znaleźć jakąś 320i nie mówiąc już o takiej, na której warto zawiesić oko. Poza tym szukam w rejonie do jakiś 100km od zamieszkania. Nauczony przeszłością wiem, że dalekie podróże nieraz mogą dać tylko po kieszeni:p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-2-0-i-150-km-klimatronik-xenon-ring-super-stan-serwis-ID6yi7eX.html Może jest ktoś z okolic i mógłby przy okazji zajrzeć i obejrzeć? Trochę nie bardzo, że samochód od firmy/komis. Ponadto jak na 2005 to dość cena wysoka, tak mi się wydaje przynajmniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmigło jest czarno białe na kieronicy. fotel kierowcy mocno wysiedziany, drzwi kierowcy delikatnie w górze - ogólnie nie jest źle jakby jeszcze przebieg w serwisie się potwierdził,
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ten przebieg kierownica wydaje się zmęczona, a i dziwnie wyglądają drzwi kierowcy nad progiem - jakoś tak odstają. I te felgi to na pewno dobre są? Z przodu wygląda to na straszną przerwę nadkole <-> guma.

Nie tyle przebieg co rok, to w koncu 2005.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna kupic takie znaczki. Jedni zmieniaja bo dla nich to jest trendy , inni bo sie oryginalny znacze zurzyl :mrgreen:

To nie dowodzi przebiegu

 

aaaa...czyli sprawa gustu. Już sie zastanawiałem , czy to nie nie przypadkiem jakiś Limited car of the year edition :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mógłbym prosić o rozkodowanie VIN:

WBAVU31010KY32796

 

Prosiłbym o zweryfikowanie tego z autem, które wcześniej wrzuciłem:

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320d-skora-pdc-panorama-dach-led-serwis-alu-19-zadbana-ID6yc5aZ.html

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.