Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Możecie rzucić fachowym okiem ? :)

 

http://allegro.pl/bmw-320xd-177km-2009r-m-pakiet-lift-129tys-km-navi-i4831491093.html

 

VIN : wbauw71070a602201

 

nie mogę znaleźć linka do sprawdzenia VIN w necie. Chodzi o stronę niemiecką

 

Panowie szybkie pytanie techniczne z pod maski.

Niektore e90siatki maja taki zbiorniczek przy lewym przednim nadkolu a niektore auta nie. Chodzi mi o ten zbiorniczek ktory jest kolo zbiornika na plyn hamulcowy.

Co to jest ? I do czego sluzy? Moje auto tego nie mialo ale czesto to widze w innych e90/91.

 

Pozdro

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniczek płynu hamulcowego jest pod osłoną na podszybiu, nie widać go po otwarciu maski. Tobie zapewne chodzi o zbiorniczek koło wyrównawczego płynu chłodzącego. Jest to zbiornik płynu hydraulicznego układu wspomagania, nie masz go bo w Twoim aucie występuje wspomaganie elektryczne :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ajajaj masz racje fzhut chodzilo o zbiornik plynu chlodzacego. przejezyczenie ;)

Dzieki.

dobra to teraz czy to prawda co napisze, ze jak jest ten zbiorniczek plynu hydraulicznego do ukladu spomagania to znaczy ze auto ma zwykle wpomaganie (serwolenko) a jak tego zbiornika brak to jest serwotronic ?

 

Pozdr

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na nomenklaturze BMW niestety, ale jeśli servotronic to elektryczne wspomaganie to tak, zgadza się - taki zbiornik wystąpi tylko w przypadku wspomagania hydraulicznego. We wspomaganiu elektrycznym elementem wykonawczym jest silnik, który za pomocą przekładni oddziaływuje na wał kierowniczy, także nie ma konieczności stosowania żadnych zbiorniczków, w hydraulicznym ciśnienie płynu oddziaływuje (oczywiście odpowiednio dystrybuowane i regulowane) na listwę zębatą, "pchając" ją w prawo lub w lewo :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

servotronic to wspomaganie hydrauliczne:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NG51&mospid=47761&btnr=32_1420&hg=32&fg=10

elektryczne to powszechnie używane EPS:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UT71&mospid=51069&btnr=32_1660&hg=32&fg=12

 

Ale zdarzają się, nie wiem jak w BMW!! układy hydrauliczne, ale z elektryczną pompą!!

 

A jak jesteśmy przy okazji układów wspomagania, to ja mam pytanie, przeglądając realoem dopatrzyłem się że zarówno w serii 3 i 5 występuje "zwykły" jak i aktywny układ kierowniczy, czym się różnią? jak poznać w aucie, w który układ jest wyposażony, jest to zakodowane w VINie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejedziesz sie kawalek to zaraz poczujesz :)

w vinie oczywiscie to widnieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie rzucić fachowym okiem ? :)

 

http://allegro.pl/bmw-320xd-177km-2009r-m-pakiet-lift-129tys-km-navi-i4831491093.html

 

VIN : wbauw71070a602201

 

nie mogę znaleźć linka do sprawdzenia VIN w necie. Chodzi o stronę niemiecką

 

Nie ma czegoś takiego jak sam M-Pakiet zewnętrzny, to auto nie jest zgodne z VIN.

 

 

http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy i przeglądam sobie forum odnośnie zakupu bmki. Ogólnie chciałbym cabrio, 3.0d najlepiej fabrycznie bez dpf, może być 325d 197km, byle było 6 garnków inaczej nie widzę sensu kupna bmki. Z uwagi na akcyzę zadbany egzemplarz z de po opłatach, w pl to cena wyjdzie kosmos. Dlatego szukam informacji na temat portalów aukcyjnych zachodnich ubezpieczycieli (be, nl, de, ch, at). Chciałbym kupić lekko uszkodzone auto, to wtedy i akcyza byłaby niższa. Może orientuje się ktoś czy E9xx 3.0d wychodziło na zachodnich rynkach bez dpf, np w beneluxie? Z góry dzięki, pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cabrio i to bez DPF :shock: :nienie:

Ja akurat unikał bym aut z niesprawnym filtrem DPF, a bez filtra to już w ogóle. Kiedyś nawet filtr wymieniałem w swoim aucie...

 

Z tego co pamiętam E9x 325d (197KM) i 330d (231KM) nie wyjeżdżały z fabryki bez filtra DPF.

 

Rozbieżność akcyzy pomiędzy 3,1% a 18,6% sprawia że mamy patologiczną sytuację na rynku motoryzacyjny. Chory, złodziejski kraj...

Akcyzy być nie powinno, a jeśli już jest, to powinna być proporcjonalna do pojemności silnika.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cabrio i to bez DPF :shock: :nienie:

Ja akurat unikał bym aut z niesprawnym filtrem DPF, a bez filtra to już w ogóle. Kiedyś nawet filtr wymieniałem w swoim aucie...

 

Z tego co pamiętam E9x 325d (197KM) i 330d (231KM) nie wyjeżdżały z fabryki bez filtra DPF.

Nie byl bym taki pewny. To zależało od rynku. Np. M47 e9x w UK praktycznie się nie spotyka z dpf (byl tylko za dopłatą)

A tak btw napalanie się na 6 cylindrow w dieslu jest dla mnie lekko śmieszne. Jeździ to gorzej w wersji 197KM od 320d 184KM

http://www.zeperfs.com/duel1522-3613.htm

W e92 jest jeszcze gorzej niż w e91, żadne cylindry nie pomogą na klekot.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat nigdy nie widziałem tych silników bez DPF, ale może były gdzieś w Europie takie rodzynki.

 

 

A tak btw napalanie się na 6 cylindrow w dieslu jest dla mnie lekko śmieszne. Jeździ to gorzej w wersji 197KM od 320d 184KM

 

3.0d 197KM wyszło chyba w 2005 roku, a 2.0d gdzieś w 2010 r - to sporo czasu. Takie porównanie jest bez sensu.

Równie dobrze można porównać 2.0 122KM do 3.0d 197km lub

2.0d 184KM do 3.0d 245KM-258KM.

2.0d 204KM do 3.0d 286KM itd...

Chyba za długo nie jeździłeś R6 że piszesz takie rzeczy. Dobrze że chociaż nie porównujesz silników 3.0d 184KM do 2.0d 184KM (bo to różnica chyba z 12 lat).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co mnie obchodzi kiedy co wyszło, ma to jakiś wpływ na walory użytkowe ? W zasadzie to mnie obchodzi o tyle, że zawsze wole kupić auto młodsze tym bardziej, że ceny nowszego 2,0 do starszego 3,0 są zbliżone.

 

Owszem dawno R6 jeździłem. Straciłem zainteresowanie, po pierwszej przejażdżce. Jeszcze benzynę R6 rozumiem, ale stary kibel w dieslu?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem dawno R6 jeździłem. Straciłem zainteresowanie, po pierwszej przejażdżce. Jeszcze benzynę R6 rozumiem, ale stary kibel w dieslu?

 

:duh:

 

Może jeździłeś jakimś nie do końca sprawnym dieslem R6? , bo jeśli bardziej sobie cenisz diesla R4, to chyba straciłeś poczucie rzeczywistości, a może tylko czucie...

Jeździłem różnymi dieslami R4 i R6, i dla mnie wybór jest oczywisty.

 

Szkoda czasu na dyskusje...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie ja napisałem że cenię diesla R4? Ja cenie benzynę R3 za rewelacyjny stosunek moc/masa ewentualnie benzynę R6 za moc i wrażenia akustyczne. Jeśli Cię to interesuje to jeździłem praktycznie nowym F10 530d z silnikiem N57.

Rzecz w tym, że mimo wszystko jeśli wybieram miedzy dżumą a cholera, to wole silnik i auto nowsze, a nie starsze skoro i tak klekocze, a cenę i osiągi ma zbliżone.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo r6 benzynowe kosztowało ok 30 tysiecy wiecej. Ale gdybym mógł cofnąć czas to kupił bym 116i wtedy i je odchudził za resztę kasy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wiem,że tematów tutaj jest pełno odnośnie silnika jak i jego wad i zalet,ale nie mam zbytnio czasu by przewertować mnóstwo stron by dowiedzieć się co nieco.Po przesiadce z Leona chciałbym wybrać coś z BMW.

Proszę was o to abyście doradzili mi na co zwrócić uwagę przy zakupie modelu E90 320d lub wchodzącego w grę E90 325i. Która z nich będzie lepszym modelem do codziennej jazdy. Na co i jakie elementy zwrócić uwagę. Nie chciałbym w żaden sposób kupić ulepa bo ich pełno wisi na allegro.

Tutaj wchodzi już raczej silnik diesla 2.0 177 km. Skrzynia lepsza będzie automat czy manual przy takim silniku ? Ze swojej strony wolał bym 6 biegowego manuala.

Prosiłbym o pomoc w wyborze.Nie chce kombi tylko sedan. Kwota do 35 tys.

 

Pozdrawiam Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za te pieniądze ciężko kupić coś co nie jest ulepem. Skrzynia asb jest bardzo dobra, ale to nie jest konieczność. Diesla będzie łatwiej znaleźć w sensownym stanie, bo ofert na benzyny jest niewiele a cenę podbija akcyza.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wiem,że tematów tutaj jest pełno odnośnie silnika jak i jego wad i zalet,ale nie mam zbytnio czasu by przewertować mnóstwo stron by dowiedzieć się co nieco.Po przesiadce z Leona chciałbym wybrać coś z BMW.

Proszę was o to abyście doradzili mi na co zwrócić uwagę przy zakupie modelu E90 320d lub wchodzącego w grę E90 325i. Która z nich będzie lepszym modelem do codziennej jazdy. Na co i jakie elementy zwrócić uwagę. Nie chciałbym w żaden sposób kupić ulepa bo ich pełno wisi na allegro.

Tutaj wchodzi już raczej silnik diesla 2.0 177 km. Skrzynia lepsza będzie automat czy manual przy takim silniku ? Ze swojej strony wolał bym 6 biegowego manuala.

Prosiłbym o pomoc w wyborze.Nie chce kombi tylko sedan. Kwota do 35 tys.

 

Pozdrawiam Seba

rozumiem, ze chcesz kupic wersje poliftowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wiem,że tematów tutaj jest pełno odnośnie silnika jak i jego wad i zalet,ale nie mam zbytnio czasu by przewertować mnóstwo stron by dowiedzieć się co nieco.Po przesiadce z Leona chciałbym wybrać coś z BMW.

Proszę was o to abyście doradzili mi na co zwrócić uwagę przy zakupie modelu E90 320d lub wchodzącego w grę E90 325i. Która z nich będzie lepszym modelem do codziennej jazdy. Na co i jakie elementy zwrócić uwagę. Nie chciałbym w żaden sposób kupić ulepa bo ich pełno wisi na allegro.

Tutaj wchodzi już raczej silnik diesla 2.0 177 km. Skrzynia lepsza będzie automat czy manual przy takim silniku ? Ze swojej strony wolał bym 6 biegowego manuala.

Prosiłbym o pomoc w wyborze.Nie chce kombi tylko sedan. Kwota do 35 tys.

 

Pozdrawiam Seba

 

Wątpię czy w tym budżecie znajdziesz auto które nie jest ulepem, zwłaszcza 325i bo duża akcyza więc w praktyce wszystko z ogłoszeń to amerykańskie rozbitki.

2.0d N47 - silnik podwyższonego ryzyka, przynajmniej do 2009r. W takiej cenie nie znajdziesz samochodu z wiarygodnie udokumentowanymi serwisami, więc ryzyko x2. Benzyna bezpieczniejsza, zwłaszcza do miasta, ale szansa na zdrowy egzemplarz mała.

Ja sobie bardzo chwalę automat, ale co komu pasuje; w ewentualnych naprawach manual będzie tańszy, chociaż na wstępie może być droższy ( często na dzień dobry do wymiany dwumasa ze sprzęgłem w dieslu ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę Szanownych forumowiczów o wypowiedzenie się na temat tego egzemplarza:

http://otomoto.forumsamochodowe.pl/bmw-325-xi-xdrive-4x4-e91-lpg-navi-professional-C35347672.html

 

W ramach wyjaśnienia napiszę że całe życie jeździłem przednionapędowym dieslem i najzwyczajniej na świecie mam już dość. Potrzebuję samochodu który da mi trochę przyjemności i frajdy z jazdy. Analizując, na ta chwilę BMW wydaje się dla mnie najlepszym rozwiązaniem.

 

Bardzo proszę o Waszą pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę Szanownych forumowiczów o wypowiedzenie się na temat tego egzemplarza:

http://otomoto.forumsamochodowe.pl/bmw-325-xi-xdrive-4x4-e91-lpg-navi-professional-C35347672.html

 

W ramach wyjaśnienia napiszę że całe życie jeździłem przednionapędowym dieslem i najzwyczajniej na świecie mam już dość. Potrzebuję samochodu który da mi trochę przyjemności i frajdy z jazdy. Analizując, na ta chwilę BMW wydaje się dla mnie najlepszym rozwiązaniem.

 

Bardzo proszę o Waszą pomoc.

Pozdrawiam

VIN zalatw, chcialbym zobaczyc co w trawie piszczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.