Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzień dobry wszystkim, to mój pierwszy post, jednak czytelnikiem jestem od dawna, choć nie tak długo jak fanem BMW :D

 

Chcę zakupić E90 (po lifcie) i mam 2 "problemy".

 

1) Jaki silnik wybrać? Zależy mi na dynamice, ale nie chcę spalania 12-15 litrów. Nowy 328i xDrive przy mojej jeździe spalał średnio 9 litrów, co uznaję za b. dobry wynik, bo mam ciężką nogę. Niestety nie stać mnie na F30, stąd muszę wybrać jakiś silnik z palety E90. Sporo czytałem forum w ostatnim czasie i teraz mam już totalny mętlik w głowie.

 

Mam 12km do pracy (3 to miasto, 9 trasa). Poza tym kilka razy w tygodniu jeżdżę po mieście (Wrocław...)

Rocznie robię 12 kkm.

 

-320i za słaby, tzn. moc wystarczająca, ale z dołu nie chce iść, poza tym chyba nie uchodzi za bezawaryjny (szczególnie si)

-320D - tragiczna awaryjność, chyba że trafię wersję 184 KM, z którą ponoć jest już lepiej; za to b. niskie spalanie przy zadowalającej dynamice

-325i/330i - jeśli prawdą jest to, co piszą tu viewtopic.php?f=70&t=229183 to nie zaryzykuję, nie chcę zbankrutować przy naprawach (no i koszty paliwa...)

-325d/330d - ponoć też nie jest różowo z trwałością, choć lepiej niż 320d; cudowna dynamika przy akceptowalnym spalaniu; gorzej jak coś padnie ;)

 

Czy diesel przy mojej eksploatacji ma sens, tzn. czy na krótkich odcinkach będzie oszczędny? Jaki silnik wybrać?

 

 

2) Koniecznie chcę zawieszenie M-technik, jeśli trafię egzemplarz bez, muszę wymienić amortyzatory, sprężyny i.. coś jeszcze?

Robię dokładnie takie same przeloty do pracy też 9 km trasa i 3 miasto, rocznie też około 12 kkm. Jeżdżę 530d 235 km automat żadnych problemów z DPF spokojnie się wypala, wiadomo czasami przelecę jakąś dalszą traskę. Średnie spalanie na tych odcinkach to 7,6 l/100 km z ostatnich 6 kkm.

Bardzo polecam Ci wybór 3.0d jednostka bezawaryjna jak na razie, sensownie ekonomiczna jak na swoje osiągi. Gratis dostajesz wyważoną pracę 6 cylindrów i niesamowity dźwięk rzędowej szóstki. Aha zawieszenie M-technik też posiadam i mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Dzień dobry wszystkim, to mój pierwszy post, jednak czytelnikiem jestem od dawna, choć nie tak długo jak fanem BMW :D

 

Chcę zakupić E90 (po lifcie) i mam 2 "problemy".

 

1) Jaki silnik wybrać? Zależy mi na dynamice, ale nie chcę spalania 12-15 litrów. Nowy 328i xDrive przy mojej jeździe spalał średnio 9 litrów, co uznaję za b. dobry wynik, bo mam ciężką nogę. Niestety nie stać mnie na F30, stąd muszę wybrać jakiś silnik z palety E90. Sporo czytałem forum w ostatnim czasie i teraz mam już totalny mętlik w głowie.

 

Mam 12km do pracy (3 to miasto, 9 trasa). Poza tym kilka razy w tygodniu jeżdżę po mieście (Wrocław...)

Rocznie robię 12 kkm.

 

-320i za słaby, tzn. moc wystarczająca, ale z dołu nie chce iść, poza tym chyba nie uchodzi za bezawaryjny (szczególnie si)

-320D - tragiczna awaryjność, chyba że trafię wersję 184 KM, z którą ponoć jest już lepiej; za to b. niskie spalanie przy zadowalającej dynamice

-325i/330i - jeśli prawdą jest to, co piszą tu viewtopic.php?f=70&t=229183 to nie zaryzykuję, nie chcę zbankrutować przy naprawach (no i koszty paliwa...)

-325d/330d - ponoć też nie jest różowo z trwałością, choć lepiej niż 320d; cudowna dynamika przy akceptowalnym spalaniu; gorzej jak coś padnie ;)

 

Czy diesel przy mojej eksploatacji ma sens, tzn. czy na krótkich odcinkach będzie oszczędny? Jaki silnik wybrać?

 

 

2) Koniecznie chcę zawieszenie M-technik, jeśli trafię egzemplarz bez, muszę wymienić amortyzatory, sprężyny i.. coś jeszcze?

 

Mam dokładnie takie same wymagania i dylematy co Ty (dotyczące silnika). Też do pracy mam 12km, tylko odwrotne proporcje (3 to trasa, 9 to miasto) i też Wrocław ;). Także myślę o E9x LCI (na F30 jeszcze mnie nie stać). No i mam ten sam dylemat odnośnie silników - dramat, nie wiadomo co wybrać. Co do diesla mam go obecnie i chyba jednak moje przebiegi są za małe na ten silnik - stąd bardzo mocno rozważam benzynę. Ale chyba z 90% rynku to 2.0D (więc nie wiem czy na tym się nie skończy, bo jak ktoś tutaj już napisał - trzeba szukać dobrego egzemplarza. I wybrać ten silnik, z którym się trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320i lub 318i. NA krotkie dojazdy do pracy zupelnie wystarczajace. Ja bym sie rozgladnal rownierz za egzemplarzem po flotowym.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów! Przyszedłem z konkurencji - Audi i stweirdziłem że czas na tył napęd.

 

Nie wiem czy to dobre miejsce na moje pytanie...ale w skrócie:

Jeśli ma być oszczędnie, benzyna (gdyż pokonuję krótkie trasy), w granicach 145 koni i jak najbardziej bezawaryjne to wersja 318i 143KM czy raczej 320i 150KM

I moje jeszcze mniej właściwe w tym miejscu pytanie, jeśli chodzi o komfort i jakość wykonania, raczej 3 czy 1?

 

Szukam autka salon Polska wyłącznie w granicach 40-43 tys zł.

Dodam że nie chce znów słuchać że to nie jedzie, gdyż auto ma służyć do wygodnego przemieszczenia po mieście i czasami jakiś wyjazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć co jest bardziej awaryjne. Sam wziąłbym auto po lifcie, ale głównie ze względu na wygląd.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim.

 

Dołączam się do konwersacji na temat kupna samochodu BMW:)

 

Chciałbym się was doradzić co kupić!?

 

BMW E90 vs BMW e60 - sedan

 

Myślałem o silnikach 3.0 Diesel, ponieważ czytałem że w przypadku 2.0 - to silniki są awaryjne.

A co najważniejsze chciałbym kupić auto do 37 000zł

Co proponujecie mi aby kupić ?

BMW e90 znalazłbym 2006/07 rok, zaś e60 2004/2005?

 

Które auto jest wygodniejsze? Jaka jest różnica w cenie eksploatacji i jakie są w ogóle ceny? Przykładowo części, które najczęściej się sypią, ewentualnie ubezpieczenie OC/AC.

Auto miało by służyć do jazdy na codzień, nie długie trasy, w weekendy dalsze trasy. Chciałbym aby auto służyło mi 4-5 lat. Na wiosnę urodzi mi się dziecko, więc także pytanie czy BMW 3 nie będzie za małe:D

 

A co myślicie aby kupić benzynę i zagazować? Jak tak to jaki motor?

 

Proszę abyście mnie wspomogli? a nie krytykowali :P Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dzial o E9x a modele ktore podajesz w wiekszosc to piatki.

ta jedna trojka ktora podajesz ma bardzo niewiarygodne ogloszenie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaka trojkę byś mi proponował ?

 

Podaj argumenty dlaczego niewiarygodne ogłoszenie ?

 

Także znalazłem inne 3:

http://otomoto.pl/bmw-320-e90-bez-wkladu-finansowego-C34705040.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=4693332943

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=4726468204

 

Co uważasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaka trojkę byś mi proponował ?

 

Podaj argumenty dlaczego niewiarygodne ogłoszenie ?

 

Także znalazłem inne 3:

http://otomoto.pl/bmw-320-e90-bez-wkladu-finansowego-C34705040.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=4693332943

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=4726468204

 

Co uważasz?

 

dlaczego nie wiarygodne ? 0 opisu (gosc nie angazuje sie w nic), samochod sprowadzony i nie jest podany przebieg a jezeli to jest przebieg w tys km to jest smiesznie niski jak na ta cene, samochod byl bity, ma nieszczelny reflektor, generalnie nie ma po co jechac.

 

pojechal bym looknac na tego :

http://otomoto.pl/bmw-320-e90-bez-wkladu-finansowego-C34705040.html

 

i moze rownierz na ostatniego bo duzy wysilek zostal wlozony w ogloszenie ale strasznie uwarzal bo jest sporo phtoshopa w zdjeciach i oczywiscie wszystkie przebiegi do sprawdzenia w bmw

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie. nie chcę zakladać nowego tematu więc napiszę to tutaj. Przymierzam sie do zakupu e90 330i po lifcie . ogladałem już jedną sztukę i pytanie które chcę zadać to : czy sinik który pracuje równo i wydaje odgłos pracującego diesel'a o dużej pojemności to normalne ? auto miało przejechane 90 tyś km więc nie jest to duży przebieg , dodam że w tej chwili użytkuje e46 328i i silnik w e46 po mimo 210tyś km przebiegu pracuje jakoś cicho i miękko w porównaniu z tym 3.0 w e90. po za tym gdy na odpalonym silniku otworzę korek wlewu oleju , silnik zaczyna się kołysać na obrotach i chodzić nie równo czy to normalne ? na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie bmw z silnikiem n53 ? z góry dzięki za cenne wskazówki :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie. nie chcę zakladać nowego tematu więc napiszę to tutaj. Przymierzam sie do zakupu e90 330i po lifcie . ogladałem już jedną sztukę i pytanie które chcę zadać to : czy sinik który pracuje równo i wydaje odgłos pracującego diesel'a o dużej pojemności to normalne ? auto miało przejechane 90 tyś km więc nie jest to duży przebieg , dodam że w tej chwili użytkuje e46 328i i silnik w e46 po mimo 210tyś km przebiegu pracuje jakoś cicho i miękko w porównaniu z tym 3.0 w e90. po za tym gdy na odpalonym silniku otworzę korek wlewu oleju , silnik zaczyna się kołysać na obrotach i chodzić nie równo czy to normalne ? na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie bmw z silnikiem n53 ? z góry dzięki za cenne wskazówki :)

 

Daję sobie rękę uciąć, iż nie jest to normalne. Mam w domu X5 z silnikiem 3-litrowym w benzynie i może jest mułem, ale co do kultury pracy nie ma się co czepić. Dodam, że użytkuje go regularnie człowiek, który diesla nie uznaje ze względu na odgłosy wszelakiej maści ;). Skoro stare benzyniaki pracują ładnie, to nie wierzę, że te ciut nowszej generacji nagle zamieniły się w kombajny zbożowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym filmiku jest dokładnie taki sam dzwięk

czy tak to powinno być ??

 

i tu jeszcze jeden

 

 

ok ten trzeci filmik http://www.youtube.com/watch?v=6czYTIa0EvY to jest dokładnie taki sam dzwięk , czyż nie jest to dzwięk podobny do silnika diesel'a ? nawet w komentarzach ktoś wspomina o diesel'u :) i w komentarzach jest ze to normalne, ten dzwięk ze to wtryski tak hałasują dziwne trochę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

330i w N52N jest lepszy od 330i N52 ale de facto boryka sie z tymi samymi wadami konstrukcyjnymi. Ten terkot to wina glowicy o zlej geometri ktora prowokuje zla cyrkulacje oleju co prowokuje problem z popychaczami, bylo to ju kilkakrotnie tlumaczone, nic z tym nie zrobisz jezeli nie wymienisz glowicy na nowa poprawiona (6K zyla nie znajdziesz uzywanej) ale to tylko problem kosmetyczny (no przyczynia sie rownierz to zjadania oleju ale w malym stopniu) sa gorsze problemy z tym silnikiem. Jezeli szukasz po lifa to wez silnik N53 330i, ewentualne problemy z wtryskiem bezposrednim i pompa paliwa to pestka obok probnlemow N52 a masz wiecej mocy (272 zamiast 258), silnik bardziej oszczedny i problemowi mozesz przecidzialac poprze regularnie dbanie o czystosc ukladu zasilania paliwem a problemowi z glowica i tlokami z N52N mozna przecidzialac faktycznie tylko wymieniajac silnik, naprawa jest nieoplacalna.

 

Nie ma za co :mrgreen: tak wez pod uwage ze gosc ktory ci poleca N53 to ten ktory mial juz N52 przedliftowe i N52N poliftowe... w swoim aucie.

A jak przypadkiem ci walnie silnik bo go zatrzesz bo zapomnisz nalac oleju to N53 sa dwa razy tansze od N52 :)

a jak sie owiniesz na drzewie i ubezpieczyciel stwierdzi szkode calkowita bo brakuje polowe pojazdu to wyslesz mi pw i za 2 tys wezme od ciebie CAS DME i kluczyk, a w zaleznosci od szkod to nawet uklad paliwowy, wydechowy (jezeli to bedzie E91), katy, silnik, wiazke, pompy paliwa i wspomagania oraz klimatyzacji...caly dzialajcy osprzet i mimo nedznej wyplacie ubezpieczyciela wyjdziesz spoojnie do przodu. Zycie jest piekne z N53. :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym ogladnal :

http://otomoto.pl/bmw-320-e90-bez-wkladu-finansowego-C34705040.html

http://otomoto.pl/bmw-320-e90-163km-skora-ksenon-stan-bdb-C34514992.html

 

wczesniej vin aby sprawdzic.

Reszta to rozbitki topielce i cofanki i to grube najlepszy jest ten ostatni post lift full wypas 38 tys km -40000 zl do negocjacji..... ja widze dwa miejsca inpaktu albo jedno miejsce inpaktu i jedno zatrzymania, wystrzelily poduszki zaloze sie ze nie ma histori od dwoch lat... prawdopodbnie jest krzywy stal. Nawet nie zadbali o poprawna wymiane kierownicy, to nie hurtownia powinienes jednak sam wyrzucic ewidentne wraki.

a jeszcze ten http://otomoto.pl/bmw-328-e90-xi-4x4-x-drive-jasna-skora-xenon-C33646708.html nurkowal gleboko... i w slonych wodach... ciekawe... moze to amfibia i przeplynal przez atlantyk :) uwaga pomiar lakieru nie wystarczy doklejane czesci z orgi lakiere i korekta lakieru zdjac oslony bedzie cudo... i tak + 80000 KM... jezeli jest w tym stanie co pisza i z tym przebiegiem to auto jest warte ponad 55000 zl ale oni sa fajni robia ci prezent

 

Nie rozumie dlaczeggo ten problem w polsce przestawiania licznikow nie jest uregulowany, jest to proste bo zamiast sie bawic ze stacjami diagnstycznymi w system za 2 zyla ktore biora w lape co druga i maja na to przyzwolenie spoleczne no bo przeciez cieknacy amorek to nie tragedia da sie jezdzic 50 tys km jeszcze, przekwalifikowac czyn precyzynie jako przestepstwo falszerstwa dokumentow/proby wyludzenia/wyludzenie odszkodowania lub podobne z minmalna kara wiezienia 3 lata do 5 zamiast trudniejszego do udowodnienia oszustwa bez minimalnej albo tylko karze grzywny i zobligowac prawnie sprzedajacego do weryfikacji przebiegu przed sprzedaza aby byl winny jezeli sprzeda cofniety licznik i 90% oszustw sie skonczy nikt nie bedzie ryzykowal pewnego wiezienia dla kilka tysiecy zlotych. Taki sposob dziala pewnie w innych krajach europejskich. zlodziej dobiera ryzyko do zysku.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem liczników jest uregulowany. Liczniki są spisywane przy przeglądzie c roku. Tylko polskie prawo nie działa za granica.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.