Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nie ma szans, ze masz 11 cali felgi szerokie. Szukaj dalej oznaczeń.
  • 2 tygodnie później...
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Poza tym masz różnej szerokości felgi, więc nie możesz kupić jednakowych opon, tylko ogumienie mieszane.

235/50 przód

255/45 tył

Z tego co widzę komplet takich opon z homologacją to z 4,5k zł.

Dlatego lepiej na tył załatw te same felgi co na przód i możesz sobie założyć 4 opony 235/50 za ok. 2,5k zł.

Opublikowano (edytowane)
Czyli mam dobre rozmiary aktualnie. Mimo wszystko gubi się ? ( tzn szarpnie przy niskich prędkościach ) różnica w bieżniku przód tył jakieś 2mm Edytowane przez milesek
Opublikowano
Bardziej tył masz 9j, a przód 8j. Z tym, że ty zamieniłeś tylne z przednimi

było tak jak piszesz i nie dało się jeździć i teraz są zamienione.

Na felgach 9j przód są opony 255/45

na tyle 8j 235/50

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !

Planuję zakup E83 12.2007 3.0 SD.. jest jedna blisko mnie wystawiona ( szukałem na forum ale chyba jej tu nie ma ) ... i przekleję może to co jest w opisie :

" ... Dwa kpl kół oryginalne bmw. Lato 20 cali styling 214 z b.ładnymi oponami Vredestein 6.5mm 275/40/20 przód, 315/35/20 tył DOT 18, zima 18 styling 143 z prawie nowymi oponami Hannkook DOT18 .. "

Wątpię żeby sprzedający śmigał autem które szarpie .. ma prawo jeździć w ogóle taki zestaw ??


Na poważnie zastanawiałem się nad zakupem tej X3 ... ale czytając choćby ten jeden temat, jakbym na głowę dostał kubeł zimnej wody ... :|

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Ma prawo, bo różnica tyłu względem przodu jest praktycznie żadna.

228,87 mm obwód przód

228,71 mm obwód tył

To są rozmiary opon z e70, pewnie felgi też ma z tamtego modelu.

Opublikowano

SUPER ;)

Dzięki .. powoli poznaje wszystkie te numeracje i nazwy ;) .. :mrgreen:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Pomijam koszt tych opon. Bo jak są w słabym stanie to 4k zł masz na już.
Opublikowano
Są cycuś-glancuś ;) .. jakby dobrze zmierzyć to prawie 7 mm :mrgreen:
Opublikowano
Panowie chcialem kupic zimowki zeby jechac na narty. Mam drugi komplet alusow 17. Auto jest lci wiec ma czujniki w kołach letnich. Co jeski w zimowkach nie będzie? Czy odbije sie to na xdrive ? Na abs czy innych systemach ?Cos się moze stac? Czy tylko blad ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Panowie,

dopóki nie uzbieram kasy, chcę trochę pokombinować z oponami, żeby w miarę jeździć.


Aktualnie mam konfigurację:

tył:

E8Jx18 EH2

IS 46

235/50/18


przód:

E9Jx18 EH2

IS 51

255/45/18


Więc założone od dupy strony, ale przy prawidłowym założeniu według tabliczki czyli E9J 255/45/18 na tył oraz E8J 235/50/18 na przód - nie da się jeździć.


Opony wszystkie 4 szt są tej samej marki oraz modelu. Różnią się trochę bieżnikiem. Moim zdaniem aktualnie na przodzie jest około 1-1,5 mm więcej bieżnika. Ciśnienie we wszystkich 4 kołach równo 2.2 bar.

Przy wolnej jeździe Xdrive " się gubi" lekko szarpie.. Potem przy wyższych prędkościach, mocnym przyspieszaniu i zwalnianiu jest OK. Najgorzej jazda w korkach itp.


Jak byście zmienili układ ciśnienia żeby poprawić komfort jazdy ?

Pozdrawiam

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Ciśnienie z tabliczki, rozmiar opon również.

Dodatkowo masz xDrive i mieszane ogumienie musi być z homologacją BMW, jeśli nie chcesz to kup jednakowe felgi i jednakowe opony i śmigaj.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.


Chcę kupić 2 felgi i komplet opon tak jak piszesz.

Podpowiedz mi proszę czy ja dobrze myślę.

Jak dokupię 2 felgi E8J to mogę założyć 4 opony 235/50/18

a jeśli dokupię 2 felgi E9J to mogę założyć 4 opony 255/45/18 ?

Opublikowano

W instrukcji jest że występuje rozmiar 235/50 i 255/40 ... TYLKO jest pewien problem :

1. 235/50R18 = 692.20 mm

2. 255/45R18 = 686.70 mm

czyli różnica niewielka bo 0.80% ale jest ;) ... czyli 5.50 mm nie stanowi problemu dla Xdrive ... ALE >> lekko zużyta opona wśród 4 IDENTYCZNYCH już tak ?? Wszystko to jakieś grubymi nićmi szyte ...

U mnie póki co siedzą 18x8J na których były zimówki ( ładne ok. 80% bieżnika - 235/50R18 ) więc opony letnie kupiłem Bridgestone Dueler HP Sport 235/50R18 - identyczne 4 sztuki ..

Na wulkanizacji napompowali 2.6 bar. w każdej ( Panie, ja tu nie takie wozy robię !! Zawsze tak pompuje do tego auta i jest dobrze !! ) i ledwo kilometr ujechałem i CZERWONA kontrolka .. no OK .. skasowałem .. przejechałem kawałek i było dobrze .. wjechałem na A1 i znowu .. Do tego auto poszarpuje :( .. Jak toczy się na "D" to nie zawsze ale potrafi tak bujać czy falować przód-tył nie wiem jak to nazwać ..

Po powrocie ustawiłem ciśnienie tak jak na drzwiach 2.3 przód i 2.5 tył ... TAK mam na naklejce przy tym rozmiarze opon i felg ...

Jutro zobaczę co i jak bo dzisiaj już nie miałem czasu więcej się z tym bawić ..

Na desce oprócz tego logo opony z wykrzyknikiem ( czerwonego ) nic więcej się nie świeci ..

Zimówka 235/50R18 prawie nowe na uj wie jakim ciśnieniu po roku stania na placu jest OK a nowe Dueler HP w tej samej konfiguracji powodują problem ?? Coś to wszystko bardziej podejrzane niż ten Covid :mrgreen:

Opublikowano

TAK, a zwróć uwagę na to, że mam teraz założone odwrotnie tzn. przód z tyłem , co według tabliczki nie ma prawa istnieć :)

 

.. Jak toczy się na "D" to nie zawsze ale potrafi tak bujać czy falować przód-tył nie wiem jak to nazwać ..

- mam to samo raczej takie lekkie cofnięcie i jakby zaskoczył z powrotem, ciężko opisać, ale objaw ten sam.


I tak jak pisał kolega ponta powyżej, pewnie jest tak, że jak ogumienie mieszane, to musi być z homologacją.

Ja teraz szukam dwóch felg i będę miał 4 identyczne opony w tym samym rozmiarze i zobaczymy.

Opublikowano

KOSMOS :) .. nie doczytałem i myślałem że błąd .. :mrgreen:

W manualu pisze że 2% MAX różnicy .. nie pisze na jakiej zasadzie i jak to jest względem danej osi i danych osi ..

Systemów kontroli obrotu można by się spodziewać 2 ..

1. Kontroluje różnicę między kołami na danej osi

2. Kontroluje różnicę między przednią a tylną osią

Chyba że jest trzeci .. kontroluje wszystko i wszędzie :mrgreen: .. tyle że musi być zintegrowany z czujnikiem skrętu bo na szybkim zakręcie to nie ma opcji żeby zewnętrzne koła robiły tą samą drogę co wewnętrzne ..

Może kluczem jest system kalibracji >> PONOĆ jest coś takiego ..

A mogli zwyczajnie zapakować do kół czujniki po 1.25$ za sztukę od Majfrenda i po kłopocie :cool2: ..

No nic .. póki co rozpracowałem MK IV .. teraz siedzę nad mapami .. potem połączenie z ECU i aktualizacja modułów .. plus xHP do ZFa ... pewnie gdzieś po drodze wgryzę się w temat i coś więcej się dowiem .. póki co Czarna Magia i Dziewiąte Wrota razem wzięte ;)


0:30 do 0:53


Idzie ładnie odczytać poszczególne prędkości kół ... Tutaj akurat diagnozuje padnięty czujnik .. ale można to wykorzystać do ustawienia niemal idealnie ( ciśnieniem na początek ) średnicy wszystkich kół .. Wtedy jeśli dalej będzie "falował" no to problem jest ale raczej gdzie indziej ;)

Opublikowano

kupiłem dwie felgi od naszego klubowicza oraz 4 nowe opony.

będzie zestaw 4x felga E8J x 18 oraz 4x 235/50/18.

dodatkowo wymienię olej w skrzynce i zobaczymy dam znać.

Opublikowano

Nie mogę coś uruchomić tej INPY .. dzisiaj posiedzę ..

Wczoraj kilka godzin robiłem przy aucie .. ale w drodze do warsztatu i potem do domu jechałem po żwirowej drodze i "bujanie" zniknęło ( na żwirze najbardziej to czułem kiedy auto jechało bez gazu powoli ) .. mało tego ani razu kontrolka od ciśnienia się nie zaświeciła ...

Jedyne co zrobiłem to dokładnym manometrem ( kupiony do motocykli na torze ) ustawiłem NA ZIMNO 2.3 przód i 2.5 bar tył ...

Zestaw kół jak u ciebie .. żadnych objawów ...


Tak na marginesie - olej w Xdrive już wymieniałem ale .. warto zajrzeć też do dyferencjałów ..

- Przód jest dość łatwo ogarnąć ( ok. 0.8 litra oliwy 75W140 - kupiłem z Liqui Moly + dodałem jeszcze ten środek do powłoki ceramicznej ) STRASZNY ŻUR wylałem .. straszny ... Od dołu jest korek spustowy a od lewego koła ( strona kierowcy ) między osłonami koło przegubu ładnie wchodzi klucz z przedłużką a potem strzykawa z wężem gumowym do napełnienia ..


- Tył >> tutaj dziwna sprawa bo olej był ciemny ale nie tak spracowany jak przód który wylał się niemal ciemno brązowy .. Według BMW oczywiście :mrgreen: oleju się nie wymienia ( taaa - tylko kupuje nowy dyfer :norty: - dobrze że jest kolega z głoszeń tu na forum no ale to inny temat ) .. tak czy inaczej dużo się naczytałem że nie ma korka wlewu, że trzeba dyfer rozbierać itd .. KOREK oczywiście JEST .. na dole spustowy a zaraz za osłoną koła jest wlewowy .. Dojazdówkę wyjmujemy, osłona trzyma się na 3 śrubach .. odkręcamy - przesuwamy ją bo wyjęcie nie wchodzi w grę .. potem znowu strzykawka i myk ... Bardzo ciężko znaleźć jaki olej i ile .. Lepkość znalazłem ( też 75W140 - ten sam co przód kupiłem i ten sam dodatek ) ale nigdzie nie ma ILE .. i dobrze że wziłąem 2 litry na tył bo wchodzi coś ponad litr - ok 1.3 - 1.5 litra do przelewu przez korek ..


Ogólnie to zrobiłem sporo, to nie ten temat więc rezszte opisze gdzie indziej .. ALE >> podczas powrotu do domu auto jechało tak że znowu zamiast zrobić 40 km to przejechałem po okolicy ponad 100 :mrgreen: .. 23.30 już skręciłem do chaty bo nie mam 20 lat żeby jarać się jak zapałka i człowiek stary to już spać się chce :mrgreen: ..

Opublikowano

Problem jest właśnie z miejscem kurcze .. bo podnośnik kolumnowy musi być :( ... a ja u znajomego robiłem na hali ... nie wiem jakby się na to zapatrywał .. W środę jadę znowu, na te poduszki amorów i hamulce + znalazłem jeszcze że tylne pierścienie od czujników halla są MOCNO skorodowane ... WIĘC ZAPYTAM przy okazji ..

Dzisiaj wymyśliłem sobie szybki ( tak szybki to dobre słowo :mrgreen: ) przelot do Zabrza i ZNOWU czerwona lampka :shock: .. Dopiero w drodze powrotnej i łącznie po ponad 500 km ... ale się zaświeciło .. Przejechałem tak ze 30 km i po zjeździe z A1 stanąłem i skasowałem I COŚ CZUJĘ ŻE to będzie ten pierścień ABS ( koronka od czujnika halla zaciskana na przegubie ) bo o ile obie są skorodowane o tyle lewa to już powoli przypomina burty Titanica :mrgreen: ... pewnie czujnik też już oberwał i cud że w ogóle impulsy zlicza ..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.