Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

naprawiaja chlopaki naprawiaja :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mogę w dobrej cenie kupić komplet opon do X5. Mam dwie szerokości w aucie. Opony przód bylyby w indeksie 111 XL a tył 107. Czy bezpiecznie ze wzgledu na przekładnie mozna takie opony zastosować?

Domyślam się że XL będą sztywniejsze ale poza tym raczej nie powinno być problemów z prowadzeniem. Oczywiście rozmiary zgodnie z zaleceniami BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można zakołkować, czy trzeba ściągać z felgi?

Po małym wkręcie, można zakołkować. Sprawdzone na własnym przykładzie, opony z homologacją BMW runflat.


I jeszcze jedno, odnosząc się do twojego wcześniejszego wpisu.

Jakoś nie zauważyłem przyśpieszonego, ponad normatywnego zużycia zawieszenia w BMW przy stosowaniu opon runflat jak piszesz,(od kilkunastu lat w domu BMW na runflatach, a drugie M3 na zwykłych oponach). Kwestia, jak jeździsz po dziurach :mrgreen:

Jedynie co można zauważyć, to rzeczywiście odrobinę mniejszy komfort przy runflat, ale wtedy kupujesz inne auto, nie BMW :wink:

Co do kolein na naszych drogach, przy szerokiej oponie lekkie pływanie czasami uważam za normalne, ale to jest marginalny przypadek. Tylko moje zdanie.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, mam pytanie odnośnie bmw x1 f48. Jak sprawa wygląda w x drive odnośnie założenia na tylniej osi innej marki np. Michellin 225/50r18, natomiast na przedniej Pirelli również 225/50r18. Wszystkie byłyby całoroczne. Szukam w wątku informacji lecz ciężko coś konkretnie wyczytać, odnośnie różnych bieżników i marek. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie odnośnie bmw x1 f48. Jak sprawa wygląda w x drive odnośnie założenia na tylniej osi innej marki np. Michellin 225/50r18, natomiast na przedniej Pirelli również 225/50r18. Wszystkie byłyby całoroczne. Szukam w wątku informacji lecz ciężko coś konkretnie wyczytać, odnośnie różnych bieżników i marek. Pozdrawiam

 

Nie możesz. Muszą być wszystkie identyczne.


Tutaj post z forum xbimmers, jakby ktoś miał jeszcze wątpliwości dotyczące montażu niehomologowanych opon przy ogumieniu mieszanym:


https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1808566


"Thank you both for taking time to reply to me, that is really helpful. As mentioned, I have had a plethora of different opinions when speaking to BMW, tyre manufacturers and tyre fitters/dealers. I highly suspect most of the advice is based purely on arse covering, they don't want to risk any comeback so it's easier just to say "you must fit BMW Approved star marked tyres". I have decided to fit Michelin Pilot Sport 4 S non run flat tyres, in the correct sizes obviously. I have checked speed and load rating and all is good. You can actually get a star marked 4 S tyre but only in the 275 35 rear, it also gets a worse rating than the standard non star tyre for efficiency and wet performance. The standard tyre is C efficiency and A wet performance whereas the star marked tyre is E and B . One tyre outlet I spoke to sounded pretty clued up on the subject, they simply said it does not matter one iota about star rating or whether they are run flat or not. As long as the rolling circumference is the same or very VERY close, as in under 1% that it all that matters. If you buy all four tyres new, choose the correct sizes, use premium brands all round and don't mix them you won't have a problem with the transmission. I have noticed a mild shudder under heavy acceleration on the current tyres as well. I have measured the tread depth and the rears are worn more than the fronts, by about 2mm, so I am wondering if that's causing the shudder ? I will stress though it is very mild. On every BMW I have owned, ditching run flats has only ever had a positive effect, in some cases transformational like the E91 we had. I am aware of the risk/drawbacks and will negate accordingly. Thanks again."


"Hi mate, I have ordered 4 x Michelin Pilot Sport 4 S tyres. Have you any idea what the tolerance between tyres (tires) is ? I have read up to 1% ? According to the handy US website tyre rack, the rolling circumference between F&R is about 0.66% different on the MPS4S. Over a mile it's 750 revolutions (front) vs 755 revolutions (rear). And I don't think those are generic numbers for the tyre sizes either as other tyres give different numbers. There are some U.K BMW X forums that really stress how important the use of BMW approved star rated tyres are. I don't get how it can be so different between countries lol X-D"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Panowie,

przepraszam ale przeczytałem ponad 60 stron i mam namieszane w głowie.


Kupiłem w 10.2020 f06 640xd 2015r


przebieg 50000km


oryginał felgi na lato :

245/35-20

275/30-20

opony dunlop max gt


odrazu po zakupie kupiłem 18'' felgi oryginał

i nowe opony 4 szt Coninental ts850 245/45-18 z * i runflat


na letnich nie jezdziem a po założeniu felg i nowych opon 18'' jak jade spokojnie - nic sie nie dzieje a jak wcisne w podłogę czuje poszarpywanie

dodam ze jak auto ma silnik zimny i ruszam po nocy nic nie szarpie ale jak sie przejedzie kilkadziesiat km i sie nagrzeje to czuc szarpanie po wcisnieciu mocniejszym gazu


cisnienie opon komp mi pokazuje 2,5


mam pytania:

pierwsze:

-czy to mógł Xdrive sie zesra.. bo opony na lato w dwoch szerokosciach maja przod 6mm a tył 4mm bieznika czy cos innego

zapewne trzebaby podpiac wtyczke z xdrive i sprawdzic

-czy moze cos zle dobrałem w oponach na zime??


temat drugi :

-jak teraz chce na te 20'' (dwie szerkosci 245/30 i 275/30) letnie kupic nowych komplet opon to musza byc z homologacja BMW czy wystarczy sam runflat

bo continentale które znalazłem niby nie maja *

https://www.sklepopon.com/opona-letnia/continental-contisportcontact-6-ssr-275-30-r20-97-y-xlfr-84218#573921


jakie opony polecacie 20''- michelin troche drogi , lubie coninentala ale nie ma *




bardzo proszę o pomoc i przepraszam jesli nie doczytałem ale czas mnie goni zeby kupic nowe opony i rozwiazac problem z Xdrivem


ps. znacie fachowca od Xdrive w lubelskim???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest prosta.

Przy mieszanym ogumieniu tylko opony tego samego producenta, ten sam model, homologacja BMW. W 99% będzie to także runflat. Bardzo trudno znaleźć opony nie runflat z homologacją, tego samego producenta i ten sam model.


Przy ogumieniu jednakowym, muszą być cztery jednakowe opony (ten sam producent i model) nie muszą być homologowane i nie muszą być runflat.


Co do producenta na amerykańskim xbimmer polecają Michelin jako najwyższą półkę. Najbardziej komfortowe ze wszystkich typu runflat, oraz wolniej się zużywają w porównaniu do Goodyear i Pirelli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zbyt dużego doświadczenia z wieloma modelami BMW ale zganianie poszarpywania silnika jak się nagrzeje ( i tylko jak się nagrzeje ) na xDrive to raczej mocno naciągana teoria ;) ..


Wystarczy byle komp i ISTA .. porównać prędkość kół i wiesz wszystko .. MOŻE tak być że jak mocno dodasz gazu to np. TYŁ dostaje duże obciążenie i opony robią się naleśniki >> bardzo zmienia się ich obwód względem przodu i xDrive zaczyna kombinować >>> ale TYLKO na gorącym silniku ?? Ja bym zaczął od diagnostyki jeśli chodzi o to szarpanie .. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, jestem nowy na forum. Zakupiłem niedawno BMW g31 530dx i po dłuższej trasie zaczął dobiegać hałas, jak by której łożysko się kończyło, byłem na serwisie i stwierdzono, że tylnie opony są już wyzabkowane i że one wydają ten dźwięk. Zacząłem rozglądać się za oponami, lecz po wszystkich przestrogach w doborze opon do xdrive chciałem się doradzić czy taki zestaw będzie ok. Na aucie mam obecnie przód 245/45/18 a tył 275/40/18 znalazłem opony w takim rozmierze z homologacja bmw i run flat, lecz przednie są wzmocnione a tylnie nie i czy to z czymś koliduje? Z góry dzięki za odpowiedź.

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-275-40-r18-99-y-run-on-flat---moe/332847416?origin=shopping&gclid=Cj0KCQjw6-SDBhCMARIsAGbI7Uhb5h_LgQ8HtCqcyFzZR8N6k35sLZMYqMwBB8VszRiaghFQcq_GBi0aAtUJEALw_wcB


https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-245-45-r18-100-y-run-on-flat-xl---moe/334636324?origin=shopping&gclid=Cj0KCQjw6-SDBhCMARIsAGbI7UjnhpPfjrcp3bnLZFYDHn78epr2S3AjzSg6YzYvwRLqlUj8GKjrVbUaAhxMEALw_wcB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, pacjent F01 z xdrive, auto kupione na zimówkach 245, wszystkie takie same i jest cacy.

Kupiłem felgi 20 z F01 ale z napędem na tył. Przód 245/40/20 8,5j , Tył 275/35/20 9,5j.

No i szarpie przy ruszaniu, różni producenci opon bez homologacji. Chcę teraz kupować wszystkie opony nowe natomiast mam dylemat. Według tabliczki rozmiar opon jest okej 245/40 i 275/35. Ale nie ma tam nic o szerokościach felg.

Czy to będzie działało czy kupić pod ten rozmiar felg inny rozmiar opon ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


https://air.bmwgroup.com/static/manual/RadReif/downloads/Rad-Reifen/Zulassungsinfo/F01_F02_F03_F04/F01_F02_F03_F04_EURO_ZuLa_ab_09_11.pdf

 

Kupiłem felgi 20 z F01 ale z napędem na tył. Przód 245/40/20 8,5j , Tył 275/35/20 9,5j.

 

bqbyg4ms.jpg


dtcs625x.jpg


BMW dopuszcza felgi 20 zalowe : opony przód 245/40/20 8,5J oraz tył 275/35/20 10,0J


..... powyzej podalem oznaczenia felg ktore byly montowane seryjnie . :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja znalazłem na sklepopon.com

tam ja mam taniej

dobierz rozmiar wg auta i mam miec :

(pisze bo przerabiam temat od tygodnia)


chłopaki pisali ze jak masz rozne szerokosci przód tył to:

dobierz rozmiar wg auta i mam miec :

* homologacja bmw

runflat

ten sam indeks predkosci

indeks nosnosci tył zazwyczaj sie rozni i jest wiekszy bo wieksza opona


a to co pytałes ze jdna wzmocniona druga nie - to ja uwazam ze powinno byc to samo na obu osiach

Edytowane przez dandi703
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam panów :)

przeczytałem ten temat do 18 strony :lol: i... dużo się dowiedziałem o felgach i oponach itp. mam x3 usa e83 3.0si przesiadałem się z 17 na 19 mpakiet(kumpel namówił heh). zamówiłem 19 8,5 przód et46 i 9 tył et 51 i się zaczęło :mrgreen: on ma 3.0d europa i ma założone opony 235/45 przód i 255/40 tył i u niego hula swietnie. założyłem to samo i u mnie i... lipa (szarpie , stuka wyje)kombinowałem z ciśnieniem itp.i nic.ale opcji przeliczeń i wariantów pół nocy na stronie multum obliczeń :mad2: i ogólnie polecam te stronę baaardzo (https://wulmarex.pl/Kalkulator-opon-i-felg-ccms-pol-15.html) pare wariantów wybrałem i jadę do wulkanizatora( prze koleś fachman- Jasienica Boj-Gum) i mówi do mnie:- panie, nie licz pan sam- licz pan na mnie :mrgreen: :lol: i... założył -przód 245/45 i 275/40 tył bridgstone potenza s001!!!- auto zapierda.a aż miło , ideał po prostu no rewelacja.

koleś boski bo po kłopocie(a już mialem sprzedać te fele)- polecam ten zestaw i takich fachowców. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napiszę Wam co mi wyszło z diagnozy.


na nowych zimowych conti 245-45-28 runfalt z * mam szarpanie xdriva jak mocniej przycisnę , pisałem kilka postów wcześniej.

założyłem teraz lato michelin 245/35-20 i 275/30-20 runflat z * i nic nie szarpie,


zgłosiłem reklamacje do sklepu sklepopon.com i wysłali mnie na serwis gwarancyjny w Lublinie u Gębki na Krasnickiej.

Chłopaki mi zrobili test drogowy i wyszedł OK.

Zadzwonili do człowieka od reklamacji z Continentala Polska i powiedział że owszem one maja homologacje do BMW ale TYLKO SERII 5 :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

I ZE NIE MA SENSU ICH ODSYŁAC BO ODRAZU JA ODRZUCI :))))))))))))))))))))))))))))))


ja pierdziule, co za firma ???????

kupiłem jedne z droższych opon z runflat i * i kichaaaaaaa


doradźcie co robić bo nie mam ochoty wyrzucić nowych opon za 2700zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy gdzieś widnieje w opisie na ich stronie, iż homologacja dotyczy tylko serii 5? Skontaktuj się z BMW Polska i dowiedz się, czy w ogóle jest taki podział? Pierwszy raz słyszę o homologacji bmw dotyczącej jednego modelu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.