Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj sprawdzałem ciśnienie w oponach było różne. Ustawiłem tak jak na naklejce przy tych rozmiarach kół i opon i już nie ma tych przypadłosci. Bynajmniej takie mam odczucie jutro jeszcze pojeżdże i zobaczymy. Jak nie będzie czuć drżenia to wymieniać te opony czy jeździć? Bo już sam nie wiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam! Wszystkich jestem nowy na forum bo tydzień temu kupiłem x3 moje pytanie brzmi od czego mam zaczynać bo gdy kupywalem auto czułem lekkie przyszarpywanie jakby drganie przy przyspieszaniu jak spokojnie przyspiesza to jest niby ok? Zauważyłem że teraz były w nim wymieniane opony przy sprzedaży przód nowe a tył roczne rozmiary te same felgi 18 wzór 143. Średnicy ani ciśnienia nie mierzyłem Opony czy skrzynia? Z tego co go całego sprawdziłem to wedle serwisu w 2010 miał wymieniona skrzynie na nową na oleju ma zrobione niby 132tys km. :?:

Ile tam różnicy bieżnika między przodem tyłem masz? Opony oczywiście ta sama marka i model?

Nie dales odpowiedzi na to pytanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lukacjusz,

masz opony różnej firmy, jedne nowe, jedne używane jak piszesz. To jest prosta droga do rozwalenia xdrive. (mam przynajmniej nadzieję, że rozmiar ten sam).

Nie oszczędzaj, kupuj 4 jednakowe nowe (lub jednakowo zużyte), tego samego producenta, z jednakowym bieżnikiem opony. Najlepiej runflat z gwiazdką (homologacją BMW).

Poczytaj forum!

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ostatnio miałem trochę czasu i byłem w domu i wyciągnełem bezpiecznik nr 26 i te szarpanie ustało. Co do opon to tak 2 różnych producentów są opony. Przednie inne tył inne przód nowe tył prawie nowe. Co mam teraz robić? Z kąd mam wiedzieć że skrzynka rozdzielcza nie dostała w tyłek i jest sprawna i że jak kupie nowe opony to wszystko będzie dobrze.? Proszę o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ostatnio miałem trochę czasu i byłem w domu i wyciągnełem bezpiecznik nr 26 i te szarpanie ustało. Co do opon to tak 2 różnych producentów są opony. Przednie inne tył inne przód nowe tył prawie nowe. Co mam teraz robić? Z kąd mam wiedzieć że skrzynka rozdzielcza nie dostała w tyłek i jest sprawna i że jak kupie nowe opony to wszystko będzie dobrze.? Proszę o pomoc.

A jak nie kupisz nowych opon i rozwalisz reduktor to nikt ci nie udzieli gwarancji na naprawe wiec i tak opony bedziesz musial zakupic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety, nie unikniesz raczej kosztów zakupu kompletu opon...

Jak mówi stare, ludowe porzekadło, "stać chłopa na wóz, stać i na konia" :mrgreen:

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Owszem, leczył przypadki gdzie właściciele montowali opony o niewłaściwych rozmiarach lub komplety, ale np. nierówno zużyte, ze złym ciśnieniem.

panie inżynierze

Wycieczki osobiste sobie daruj.

Jeśli chcesz dalej prowadzić dyskusje na temat homologacji i wszelkich z niej płynących uwarunkowań technicznych, to proszę użyj argumentów.

Jestem gotów zmienić zdanie.

Według mnie, homologacja, to tylko temat typowo biznesowo-marketingowy, pomiędzy marką BMW a kilkoma producentami opon.

Na takich oponach auta wychodzą z fabryki i takie opony zaleca producent.

Nic się jednak złego nie stanie gdy założymy opony bez homologacji BMW - pod warunkiem właściwego doboru.

Jeśli zakładasz 4 opony takie same, masz dużą dowolność, przy 2 różnych szerokościach sprawa się nieco komplikuje, bo dochodzą głownie różne opory toczenia, ale i tu dobry gumiarz (nie tak co sprzedaje byle sprzedać) wie jakie opony klientowi zaproponować do Xd, nie koniecznie z homologacją BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacja to może być po prostu dodatkowa kontrola jakości która zapewnia mniejszy margines błędu przy produkcji w obwodzie opony, jak ktoś nie ma xDrive to mu to lata, bo mu na osi napędowej mechanizm różnicowy to zniweluje.

Jak ktoś kupi 4 opony o parametrach tych homologowanych to będzie OK.

Ja np wolę zapłacić za homologację inni wtedy ktoś to zrobił za mnie. Jak chce to zrobić samemu i spełnia równanie „ilość godzin * jego stawka godzinowa w pracy < różnica w cenie opon homologowanych i nie” to śmiało, inaczej to takie płynięcie pod prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Homologacja BMW w razie korzystania z ubezpieczenia, ubezpieczycielowi wytrąca argumenty, że opona bez homologacji itp. Jestem tego najlepszym przykładem, gdy w moje F30 stojące pod wiatą w mojej firmie, uderzyła tocząca się pod wpływem wiatru rura aluminiowa, delikatnie rysując zderzak. Rzeczoznawca wszystko sprawdzał, nawet opony, chociaż to nie miało znaczenia. Ale przynajmniej nie musiałem się wykłócać, ponieważ mam zawsze mieszany komplet opon przy xdrive i dla świętego spokoju mam opony z homologacją BMW i nigdy nie miałem żadnej awarii ( od kilkunastu lat różne modele BMW z xdrive zawsze mieszany komplet). Tak samo moi znajomi na Podbeskidziu, nie wiemy, co to awaria xdrive przez to.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie wtrące się w temat opon i xDrive, planuję zakup x5 e70 2010 rok, wszystko już praktycznie sprawdzone przed zakupem ale zagłębiam się w temat opon właśnie.


Samochód stoi na letnich 21' :

przód - Continentale SportContact 6 285/35/r21

tył - Dunlop Sport Maxx Race 325/30/r21


jak to się ma do tematu właśnie ???


Po zakupie zmieniać natychmiastowo tył na continentale SportContact 6 tyle ze w rozmiarze 325/30/r21 ????


Na tyle opony dunlop przejadą jeszcze może 1 sezon a na przodzie opony conti prawie nowe


Dzięki za pomoc!! 5!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A panowie takie pytanie , mam e90 w xd które aktualnie stoi na oponach 225/45 r17 , ale jako ze schowane są koła, chce zakupić szersze i trafiły mi się 255/40 lub 45 , na tył na pewno wejdzie , a jak z przodem,? Chce kupić komplet 4 opon tylko cze będzie ok, bo jak coś miało by być nie tak to zostawię mniejsze na przodzie a na tył założę te 255 tylko jak to wtedy ma się do napędu na 4 koła?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bo tak czytam wszystkie strony tego tematu i zastanawiam się czy różnica opon może powodować mój problem, pisałem w dziale x1, ale narazie brak jakichś pomysłow na rozwiązanie. Mam przy swojej x1 4 koła 18" opony z 2016 roku ten sam producent, ale jest różnica w bieżniku z przodu jest 5,5 a z tyłu 6mm, a

Problem dotyczy xdrive 25d z 2013r przebieg 100tys. Km 8 stopniowy automat. Podczas jazdy, gdy tylko puszczę gaz, czyli tak jakby na hamowaniu silnika, pojawia sie dziwny szum, jak by cos sie zalaczyło i tarło, gdy tylko dodam gazu jest cisza problem znika. Dzieje sie to w zakresie prędkości od 0-30km i pomiędzy 110-130km/h. Poza tym wszytko działa poprawnie, ładnie zmienia biegi nie ma szarpania czy innych problemów . Ktoś miał może podobny problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.