Skocz do zawartości

316ti n42 po odpaleniu chodzi jak diesel


lechuk3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegoś czas mój compact 316ti z silnikiem 1.8 n42 chodzi dziwnie po odpaleniu, dużo głośniej, trochę skrzeczy i tak jakby coś się po prostu telepało. Po dodaniu gazu, albo kilkukrotnym przechodzi mu i chodzi już normalnie.

 

Czasami zdarza się to też podczas jazdy.

 

BTW. podczas ostatnich jazd, zdarzyło mi się, że na 0,5 sekundy zaswieciła się czerwona kontrolka poziomu oleju. Oczywiście poziom oleju jest ok. Dodam, że niestety ale ma trochę zapotrzebowanie na olej, bo muszę coś jakiś czas dolewać.

 

Chyba, że ubytek olej spowodowany jest instalcja LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej? Kiedy wymieniony ? Jaki przebieg? Skąd jesteś?

 

Możliwe ze pompa oleju siada, może być zasyfiony filtr oleju. Podpinales pod komputer?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej? Kiedy wymieniony ? Jaki przebieg? Skąd jesteś?

 

Możliwe ze pompa oleju siada, może być zasyfiony filtr oleju. Podpinales pod komputer?

 

 

Kolega ma rację. Możliwe też, że czas na gęściejszy olej :mrgreen:

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jest castrol 10w40. Za 2 miesiące będzie do wymiany.

Przebieg pokazuje 247 tyś km. Prawie 100 tyś będzie pewnie na gazie.

 

Jak mogę sprawdzić valvetronic? Dzisiaj podłączę się pod kompa

 

Ew. jeszcze myślę, że może odma zasyfiona, ale rok temu była robiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, olej zmienie już teraz, tylko 10w40?

 

 

Błędy poniżej, i co? siada valvatronic czy może tylko problem z czujnikiem i przez to błędy vanosa?

Błędy:

2789 CDKSWE - Schlechtwegstreckenerkennung

 

Error counter: 236

Logistic counter: 9

 

1. Umweltsatz

Mileage 244400 km

Motordrehzahl (nmot) 2280.00 /min

relative Luftfuellung (rl) 12.00 %

Fahrzeuggeschwindigkeit (vfzg_u) 63.00 km/h

Zeit nach Start (tnse_u) 25.60 s

 

2. Umweltsatz

Mileage 244410 km

Motordrehzahl (nmot) 1800.00 /min

relative Luftfuellung (rl) 44.25 %

Fahrzeuggeschwindigkeit (vfzg_u) 0.00 km/h

Zeit nach Start (tnse_u) 102.40 s

 

3. Umweltsatz

Mileage 247160 km

Motordrehzahl (nmot) 1360.00 /min

relative Luftfuellung (rl) 32.25 %

Fahrzeuggeschwindigkeit (vfzg_u) 0.00 km/h

Zeit nach Start (tnse_u) 102.40 s

 

Kein Raddrehzahlsignal erhalten

Testbedingungen erfuellt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

 

Error code: 08 27 89 04 24 EC 09 5F 78 39 10 3F 01 5F 79 2D

3B 00 04 60 8C 22 2B 00

-------------------------------------------------------------

 

2788 CDKVFZ - Fahrzeuggeschwindigkeit

 

Error counter: 15

Logistic counter: 40

 

1. Umweltsatz

Mileage 244450 km

Motordrehzahl (nmot) 1360.00 /min

relative Luftfuellung (rl) 11.25 %

Fahrzeuggeschwindigkeit v1 CAN (vfzgv1_u) 0.00

Versorgungsspannung (ub) 14.13 V

 

2. Umweltsatz

Mileage 244460 km

Motordrehzahl (nmot) 1600.00 /min

relative Luftfuellung (rl) 11.25 %

Fahrzeuggeschwindigkeit v1 CAN (vfzgv1_u) 0.00

Versorgungsspannung (ub) 14.22 V

 

3. Umweltsatz

Mileage 245660 km

Motordrehzahl (nmot) 1320.00 /min

relative Luftfuellung (rl) 9.75 %

Fahrzeuggeschwindigkeit v1 CAN (vfzgv1_u) 0.00

Versorgungsspannung (ub) 14.22 V

 

fehlendes Geschwindigkeitssignal (Hardwaresignal)

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

 

Error code: 08 27 88 64 20 0F 28 5F 7D 22 0F 00 96 5F 7E 28

0F 00 97 5F F6 21 0D 00

-------------------------------------------------------------

 

27BB CDKANWS - Nockenwellensteuerung Auslass-VANOS

 

Error counter: 8

Logistic counter: 37

 

1. Umweltsatz

Mileage 246320 km

Motordrehzahl (nmot) 1000.00 /min

Motortemperatur (tmot) 3.00 Grad C

relative Luftfuellung (rl) 27.00 %

Versorgungsspannung (ub) 13.75 V

 

2. Umweltsatz

Mileage 246350 km

Motordrehzahl (nmot) 960.00 /min

Motortemperatur (tmot) 5.25 Grad C

relative Luftfuellung (rl) 26.25 %

Versorgungsspannung (ub) 13.85 V

 

3. Umweltsatz

Mileage 247130 km

Motordrehzahl (nmot) 1000.00 /min

Motortemperatur (tmot) 5.25 Grad C

relative Luftfuellung (rl) 29.25 %

Versorgungsspannung (ub) 14.13 V

 

Anschlagadaption außerhalb gültigem Bereich

Testbedingungen erfuellt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

 

Error code: 08 27 BB 02 00 08 25 60 38 19 44 24 92 60 3B 18

47 23 93 60 89 19 47 27

-------------------------------------------------------------

 

2781 CDKPH - Nockenwellengeber Einlass

 

Error counter: 5

Logistic counter: 36

 

1. Umweltsatz

Mileage 246920 km

Motordrehzahl (nmot) 1400.00 /min

Motortemperatur (tmot) 9.00 Grad C

Umgebungstemperatur (tumg) 18.00 Grd C

Versorgungsspannung (ub) 13.47 V

 

2. Umweltsatz

Mileage 246930 km

Motordrehzahl (nmot) 1400.00 /min

Motortemperatur (tmot) 12.00 Grad C

Umgebungstemperatur (tumg) 9.75 Grd C

Versorgungsspannung (ub) 11.49 V

 

3. Umweltsatz

Mileage 247090 km

Motordrehzahl (nmot) 1240.00 /min

Motortemperatur (tmot) 16.50 Grad C

Umgebungstemperatur (tumg) 6.00 Grd C

Versorgungsspannung (ub) 14.22 V

 

Lage der Phasenflanken oder Einbaulage ausserhalb Toleranz

Testbedingungen erfuellt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

 

Error code: 08 27 81 04 20 05 24 60 74 23 4C 58 8F 60 75 23

50 4D 7A 60 85 1F 56 48

=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co ma pogarszac sprawe jesli i tak nie sprawdzi rozrządu bez blokad poza tym ten silnik to najwieksza porażka wiec niech odłozy 2 tys i zrobia mu remont fachowcy i niech oni sie tym martwia . przy okazji niech wymienia uszczelnicze które sie szybko zużywają i pierscienie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pali się czerwona kontrolka oleju to nie jest od pozoimu tylko od ciśnienia oleju.

Mogą to być przez panewki które go nie trzymają i świadczyć to może o końcu silnika wtedy bardziej gęsty olej w50 w60 pomoże na bardzo krótko.

 

Jeśli valvetronic powoduje też takie objawy to warto u kogoś kumatego to sprawdzić.

 

Napisz skąd jesteś może ktoś poleci jakiś porządny warsztat co to sprawdzi. Możesz też sprawdzić ciśnienie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj tata mial podobny problem wymienił filter oleju i było git. ja proponuje 5w50 ale jak chcesz lac 10w40 to wlej liqui moly lub motula zeby miało to rece i nogi w wczeniej jak juz jezdzisz to wlej z LM preparat czyszczący .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Joł,

 

dzieki z rady, zmieniłem olej na valvoline 5w30 MST LL04.. I jest o niebo lepiej. Silnik normalnie chodzi, nie jak diesel, i nic nie skrzeczy na początku.

Wcześniej zrobiłem jeszcze płukankę Liqui moly.

 

Na razie z tą kontrolką spokój, nie pokazuje się, ale mało km zrobiłem. Zobaczymy za jakiś czas.

 

Jeszcze dwie rzeczy mnie zastanawiają, jak spuszczałem olej, to zobaczyłem, że cała miska jest mokra od oleju - ciekawe skad cieknie.

 

Druga sprawa, to np przy cofaniu, po dodaniu gazu po prostu kopci. Spala olej? Jaka może być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.