Skocz do zawartości

Stukanie/pukanie z silnika i korka (film)


krzychu366

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie problem się pojawił, mam cichą nadzieję, że nie jest to problem duży.

 

A mianowicie dzisiaj po odpaleniu samochodu usłyszałem jakieś pukanie, zaniepokoiło mnie to i wyłączyłem silnik usłyszałem stukot (silnk zgaszony).

 

Przyjechałem do domu po dystancie 16km, nic z mocą ani przyśpieszeniem zmiennego nie zauważyłem, zgasiłem silnik i problem jest, a mianowicie cały czas w tle słychac pukanie podczas pracy silnika, (lekkie, bo lekkie ale słychac) znów po zgaszeniu go inne pukanie doskonale wiadac to na filmkiku :

 

 

Odrazu skojarzyłem to z tym co pewien kolega miał w 530d, więc odkręciłem korek (z racji rozrzadu z przodu było to kłopotliwe, ponieważ łańcuszek zaczoł psyskac olejem), lecz z pod korka wydostaje się ten sam dzwięk co u kolegi w 530d, (wcześniej tego nie było na 100%, ba nawet rano tego nie było dopiero po południu), filmik zaczerpnięty od kolegi, który miał problem tutaj na forum https://www.youtube.com/watch?v=3HwqBWoPrss&feature=youtu.be dokładnie taki sam stukot tylko troszkę może głośniejszy występuje u mnie.

 

Teraz pytanie czym to może byc spowodowane, wcześniej tego nie było dopiero dzisiaj auto postało 8godzin i po odpaleniu takie stuki i puki, najbardziej martwią mnie te puki po zgaszeniu silnika. :(

 

Bardzo proszę o poradę, co robic, czy może to byc odmą ? Ponieważ dosyc dawno mogła nie byc wymieniana :/ Lecz pod korkiem ani na bagnecie nie ma żandych osadów, ani nic, olej wymieniany 8tyś temu, kolejne wymiana za jakieś 3-4tyś. aktualny przebieg 208tyś. silnik M47, 2007r 320d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjechałem do mechanika tutaj z okolicy, powiedział, że to coś będzie związane chyba z kolektorem dolotowym ponieważ głównie z tamego rejonu się dzwięki wydostają...

 

Powiedział, żebym przywiózł auto jutro i będzie to rozbierał, ponieważ możliwe, że to zawór sterujący klapkami zawirowań. :/ Masakra.. nie macie pomysłu ? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem popatrzec na te klapkę gaszącą ale to raczej nie ona, gasimy silnik zamyka się na chwilę i się otwiera więc pracuje prawidłowo.

 

To stukanie, czy gulgotwanie pochodzi z głębsza :/ za filtrem oleju w stronę kolektora albo może gdzieś tam niżej w stronę bloku, mniej więcej okolicy za filtrem i blisko silnika :(

 

 

Edit:

 

Poniuchałem troszkę po forum i z tego wynika, że stukanie tego silnika po odkręceniu korka jest normalne, niby powiedziałem, że to się pojawiło od teraz, ale ręki sobie nie dam uciąc, bo chyba nigdy tego nie sprawdzałem. :P

 

Więc pytanie co z tym dźwiękiem po zgaszeniu silnika :( :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o ten syk? może to zawór podciśnienia.

ostatnio przerabiam temat klapek i gdzieś wyczytałem, że kiedy silnik jest wyłączony ustawiają się w pozycji otwartej. Może to jest dźwięk od sterowania tych klapek.

powiem tak: jeździ? to lepiej się nie czepiać :D


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o odgłos w 0:06, starnij sobie filmik kilka razy z tego momentu, silniku gaśnie i wtym momencie słychac, czy to pukanie, czy stukot, związany właśnie chyba z podciśnieniem..

 

Jutro oddaje go do mechanika, bo tak jak wspomniałem, mówił on o właśnie tym siłowniku klapek, że może z nim coś nie tak i temu wydaje takie odgłos :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakby gdzieś na przewodach podciśnienia dyło rozszczelnienie i dlatego ten syk i terkotanie w filtrze powietrza . :?:
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciągałem osłonę silnika i przysłuchiwałem sie dobrze, to napewno nie od strony filtra tylko gdzieś od strony kolektora dolotowego i to nie na środku silnika obok wtrysków, tylko z boku, tak jak mówiłem gdzieś za filtrem oleju bardziej w głebi. :/ :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może coś związane z układem turbo się zozszczelniło .

Piszę o tym rozszczelnieniu dlatego ,że jak montowali mi nową turbinę to przed dokręceniem wszystkiego efekt był podobny .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale w takim przypadku, rozszczelnienia Turbo, nie działo by się to postępowo powoli ? Rano nic nie było i później po 8 godzinach nagle puka, a do tego jeżeli by się rozszczelniło Turbo to nie powinno tego dzwięku byc w jego okolicy ? Czyli dokadnie z drugiej strony silnika ?

 

Chyba, że jest jakiś wężyk od podciśnienia/ciśnienia związany z turbiną i podprowadzony pod te stronę silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hgw - bez ogledzin auta to można tylko gdybać i gdybać .

Na fotum niestety nie naprawisz tej usterki - chyba nikt nie miał takiego objawu .

Dobry mechanik sobie poradzi albo do ASO i po kłopocie ( co czasem jest tańsze i mniej stresujące ) :wink:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo jest po drugiej stronie motoru i jest sterowane elektronicznie, nie podciśnieniem. Może grucha od klapek w kolektorze ssącym, Egr, ewentualnie rurka od chłodniczki spalin prowadząca do Egr. Nic nie przychodzi mi do głowy musiałbym to słyszeć i widzieć. Jak coś będziesz wiedział to napisz, może przyda się innym. Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki zaraz jade oddac samochodzik, ale mam troszkę namiar na to co się stac mogło, a mianowicie związane to jest z hamulcem i pewno podciśnieniem prowadzonym do servo.

 

Ponieważ, dzisiaj rano zauważyłem, iż hamulec jest bardziej miękki, podczas jazdy zawsze gdy dotkłem pedału to autkiem szarpało bo tak mocno hamował a dzisiaj tak miekko..

Postanowiłem go po trasie zgascic z wciśnietym pedałem hamulca i pukanie po zgaszeniu silnika nie ustąpiło wcale, dopiero gdy zdjołem nogę z pedału hamulca. Później pukania już nie było nawet z ponownym zapaleniem silnika.

 

Do tego dochodzi to, że na zapalonym silnku gdy wciskam mocno pedał hamulca to powoli lecz cały czas ucieka do dołu, a wcześniej raczej tego nie było, wiec podpowiem mechanikowi, że trzeba szukac gdzieś w okolicach serwa :/ może nie będzie drogo.. :3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Próbowałeś na zdjętym pasku osprzętu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem przyczynę. Spadło zabezpieczenie na wężyku między elektrozaworem, a puszką zamykającą klapki gaszące. Po usunięciu klapek trzeba było odciąć podciśnienie więc związałem przewód drutem który spadł. Teraz obciąłem przewód i wkręciłem śrubkę posmarowaną klejem. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.