Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW E46 330ci m54b30

Reakcja obrotów tak jak na filmie (dotykam lekko gaz i puszczam) a obroty nie mogą się zdecydować z ustawieniem, gdy zejdą ostatecznie są już stabilne nie falują.....

na kompie błędów brak... gdzie szukać przyczyny ???

Ponadto, gdy samochód stoi na luzie i wcisnę tylko sprzęgło obroty nieznacznie idą do góry gdy puszczę sprzęgło samoczynnie opadają do właściwego poziomu...

dodam również, że zauważyłem jak bardzo rzadko ale zdarza się, że na kilka sekund wyświetlacz kilometrów przygasa sam i po 2-3 sek świeci normalnie nie wiem czy może to mieć jakiś związek...

 

http://www.youtube.com/watch?v=YqlteDHtZz0

Opublikowano

Nie jest tak źle.

 

Po przygazowaniu silnik wchodzi na obroty, a jak masz puszczony pedał gazu momentalnie odcina paliwo, wtedy obroty spadają, przy 1000rpm przywraca wtrysk paliwa i obroty się zatrzymują, wtedy już na spokojnie silniczkiem krokowym obniża je do właściwego poziomu. To nie gaźnik.

 

A jeśli chodzi o sprzęgło, po jego wciśnięciu silnik już się przygotowuje na nagłe przygazowanie i ruszenie, stąd podwyższone obroty. BMW opracował taką strategię sterowania silnikiem i tyle.

 

Ale przy opadaniu obrotów poniżej 1000rpm generalnie nie powinno być tych zawahań obrotów. Sprawdź przy pomocy odpowiedniego oprogramowania (np dis) stan vanosów, adaptacji paliwowych i nie tylko, i ogólnie livedata. Może masz małą nieszczelność w kolektorze ssącym albo coś.

Opublikowano

Ale w ktorej fazie?? Ponizej 1000 rpm tez masz tak niestabilnie przez chwile??

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
u mnie tak było, że obroty się zatrzymywały przy tysiącu i dopiero za chwilę spadały jak miałem neiszczelność na zaworze disa, tyle że u mnie była duża nieszczelność, więc od razu zapłony powypadały, może u Ciebie coś ze szczelnością dolotu powoli zaczyna się dziać
Opublikowano

Zaro sie pochlastam juz sam nie wiem czy jestem przeczulony w temacie mojej bumci czy poprostu tak ma byc jak piszecie :D tak czy siak czeka mnie wymiana uszczelki miski olejowej bo przepuszcza na potege wiec przy okazji objade wszystkie przewody i ich szczelnosc... moze cos znajde :)

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Zaro sie pochlastam juz sam nie wiem czy jestem przeczulony w temacie mojej bumci czy poprostu tak ma byc jak piszecie :D tak czy siak czeka mnie wymiana uszczelki miski olejowej bo przepuszcza na potege wiec przy okazji objade wszystkie przewody i ich szczelnosc... moze cos znajde :)

Sprawdź czy to na pewno uszczelka miski olejowej.

W tych silnikach zdecydowanie częściej puszcza uszczelka podstawy filtra oleju.

Efekt jest taki, jakby z lewej strony uszczelka miski olejowej puszczała na całej długości.

Opublikowano
mówiłem mechanikowi o tej uszczelce podstawy oleju stwierdził ze wyciek jest na wysokości łączenia miski z blokiem, a powyżej jest pieprz.... gdyby puszczała podstawa filtru oleju silnik byłby oblany wyżej.... tak twierdzi
Opublikowano
Wygląda na to, że mechanik ogarnia temat. :cool2:

 

Mam nadzieje bo jak nie to będzie robił za swoje :D

Opublikowano
Najlepszy sposob na sprawdzenie szczelnosci dolotu i jego okolic jest zwykly dezodorant. Odpalasz i psikasz w najbardziej newralgicznych punktach. Jesli obroty zaczna sie podwyzszac masz to czego szukasz:) POZDRAWIAM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.