wyczytalem cos takiego "Wyczytałem,że (opiszę w skrócie telegraficznym) zastosowanie w/w termostatu ma za zadanie utrzymanie na niskich i średnich obciążeniach silnika wyższej temperatury (niż tradycyjne 90*C) co ma za zadanie obniżyć zużycie paliwa oraz ekologię czyli zmniejszenie emisji szkodliwych związków. Tak więc praca silnika jest w temp. ok 110*C ale dla wysokich obciążeń jest to złe dlatego że wzrost temperatury zmniejsza masę powietrza zasysanego do komór spalania co za tym idzie obniża moc i moment obrotowy. Jak opisał Pan Stefan Myszkowski cyt." ... Ponadto wzrost temperatury powietrza zassanego do komór spalania powoduje wzrost skłonności do spalania stukowego, co wymusza zmniejszenie wartości kąta wyprzedzenia zapłonu ...." zaobserwowałem że przy 3000obr/min wyrzucało mi na 4 cylindrach stukanie silnika. Stąd też zastosowanie grzałki w termostacie jest po to aby przy maksymalnych obciążeniach ECU podała na nią prąd i dogrzania elementu który pomoże więcej rozszczelnić się termostatowi (oraz załączyć dodatkowo wentylator) i schłodzić silnik . Polecam lekturę http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DT38www.pdf " kupilem interfejs jutro podepne i zobacze. Na co zwrocic uwage??