Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Słaby wybór w tych benzynach, masakra. Jakby jednak pójść w 3.0 diesel? Jak to jest tak naprawdę z miejską eksploatacją nowego diesla? Kupowanie nowej benzyny w "swojej" konfiguracji mnie póki co przerasta, a w ogłoszeniach jest marny wybór... Dwulitrówka w dieslu jest w rodzinie już 8 lat (E39), jeździłem ostatnio F10 2.0d i generalnie mnie to wystarcza, ale tam gdzie 2.0 się poci 3.0 jedzie na luziku...
Opublikowano
Z tego co wiem to 530d nie miało wtedy ad blue (nie wiem jak to teraz bo się nie interesuje) a skoro nie ma to będziesz musiał co jakiś czas zrobić większą trasę :lol:
Opublikowano
Witam.

Jestem nowy na forum. Chciałbym się poradzić w sprawie zakupu F11. Jazda 80% miasto, 20% trasa raz, góra dwa w miesiącu. Wymyśliłem sobie, że zakup diesla jest bez sensu, więc stawiałbym raczej na benzynę - chociaż zaprzyjaźniony mechanik usilnie namawia mnie na trzylitrowy diesel i dynamiczną jazdę. Jednak moja sytuacja jest dość specyficzna - pracuję zagranicą, jestem w domu tylko w weekendy, więc auto będzie ujeżdżała głównie żona. Jej styl jazdy jest raczej defensywny, więc w połączeniu z nowymi rozwiązaniami silników diesla, może to mieć bezsensowne następstwa. Mój wstępny wybór padł na 3 litry w benzynie, nie wiem natomiast jaką wersję i z którego roku brać pod uwagę. Auto i tak musi być szukane zagranicą, bo w Polsce Touring w benzynie to rzadkość i kompletny brak wyboru. Pomóżcie, bo głowa boli od myślenia. Budżet ok. 100k PLN.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za konstruktywne porady.

Bierz od razu V8, chociaż z doświadczenia własnego mogę powiedzieć że to prawie "nie jedzie" więc nie wiem co "jadą" niższe wersje silnikowe :mrgreen: :mrgreen:

 

A tak na poważnie, to dla Żony wybrałbym 528xi R4.

Opublikowano
Z tego co wiem to 530d nie miało wtedy ad blue (nie wiem jak to teraz bo się nie interesuje) a skoro nie ma to będziesz musiał co jakiś czas zrobić większą trasę :lol:

 

a możesz mi wyjaśnić jaki wpływ na AdBlue na jazdę miejską, bo nie do końca ogarniam - zawsze mi się wydawało, że AdBlue jest dokładane już poza cylindrami i ma jedynie wpływ na ekologię, a nie na użytkowanie diesla w mieście

 

PS- ja myślę, a mogę się mylić, że największe wady diesla w mieście to DPF (chociaż teraz nie trzeba go już gonić w trasie by się zaczął wypalać, w F10 komputer uruchamia wypalanie nawet w korku w mieście) i to że dużo dłużej się rozgrzewa silnik i osiąga później temperaturę roboczą co z założenia źle wpływa na silnik

Opublikowano
A no taki ze jak masz dpf to musisz go przepalać raz na jakiś czas a jak masz adblue to tylko dolewasz go a nie musisz przepalać, to tak w skrócie.

 

Możesz przybliżyć trochę ten temat? Bo cały czas byłem przekonany, że DPF to filtr CZĄSTEK STAŁYCH, a AdBlue jest kierowany pod wysokim ciśnieniem na strumień spalin w katalizatorze, gdzie zachodzi redukcja szkodliwych dla atmosfery tlenków azotu na azot (czyli jedno odpowiada za CZĄSTKI STAŁE , a drugie w KATALIZATORZE za szkodliwe TLENKI AZOTU)

Opublikowano
Moim marzeniem od zawsze było BMW 5 z motorem benzynowym R6. 528xi R4 jakoś do mnie nie przemawia (mam obawy co do trwałości), a auto mam zamiar trzymać z 5-8 lat. Chodzi mi po głowie to, co powiedział ten mój majsterek, mianowicie, żebym wybrał 530d lub xd, a jak poprawią się problemy z DPF, to można go oczyścić np. przy zmianie oleju co 15 tys. Rozglądając się dookoła, większość aut w mieście mają motor diesla i jakoś nikt nie siedzi za kierownicą i nie ociera łez. Nie chcę, żeby to zabrzmiało jak szukanie akceptacji do uparcie bronionej teorii, ale może nie będzie problematyczne zbyt, jeśli zrobię 2x300 km raz na powiedzmy 5-6 tygodni, a w weekendy bujniemy się na spacer nad morze ~70 km w jedną stronę. W tygodniu miasto (żona). Myślę o ekonomii jednak, tylko nie umiem sobie skalkulować, czy przy takim stylu eksploatacji wziąć R6 w dieslu, czy w benzynie. Żona jest raczej defensywnym kierowcą, choć focusem 06' kombi 1.8benz. robi jakieś ~10l/100km zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Myślę. że 530d/xd spali w mieście 12-13, ale w trasie zaoszczędzimy, natomiast benzyna w mieście ~15, w trasie 10-12. przy przebiegach ~20 tys rocznie różnica jest widoczna. Spalanie, to oczywiście nie jest priorytetowe kryterium, ale ważne również, chyba nie tylko dla mnie. Co myślicie?
Opublikowano

Witam,

Przymierzam się do zakupu BMW 5 i mocno rozważam kupno 520d z silnikiem B47, jest już od dłuższego czasu montowany w serii 5 i nie co ciekawe nie znalazłem żadnej informacji o akcjach serwisowych lub przypadkach nagłego uszkodzenia silnika lub osprzętu, czy to oznacza że BMW wreszcie poprawiło silnik?

Opublikowano
Witam,

Przymierzam się do zakupu BMW 5 i mocno rozważam kupno 520d z silnikiem B47, jest już od dłuższego czasu montowany w serii 5 i nie co ciekawe nie znalazłem żadnej informacji o akcjach serwisowych lub przypadkach nagłego uszkodzenia silnika lub osprzętu, czy to oznacza że BMW wreszcie poprawiło silnik?

 

Tak - na obecną chwile ( a B47 są montowane bodajże od lipca 2014 ) nie ma żadnych info w necie o awariach tego silnika.

Opublikowano

Panowie, dzięki serdeczne za rady, zarówno tu jak i w zamkniętym wątku.

Wczoraj podpisałem papiery, 520d SE, mineral grey, beż wenecki w środku, automat z manetkami, komfortowe stołki, EDC, elektrycznie składane lusterka, dzielona kanapa.

Orientacyjna data odbioru 30 kwietnia.

Opublikowano
:cool2: dobry wybór .... choć niektórzy uważają , że z tym motorem to nie jedzie :mrgreen:

 

Z B47? Jedzie sporo lepiej niż z N47. Testowałem piątkę z oba tymi silnikami, w automacie z N47 jedzie wyraźnie gorzej niż trójka prelift ED manual, kickdown ma wyraźne opóźnienie, z B47 ciągnie porównywalnie do trójki.

To w końcu 190 koni i setka w 7,7. Ponoć wg testów jest szybciej.

Opublikowano

Witam,

 

Przymierzam się do kupna 550i x-drive z grudnia 2010 z przebiegiem 165tkm. Moje pytanie to - czy warto i jakie pułapki na mnie czekają? Na co jeszcze zwrócić uwagę? Samochód od pierwszego właściciela, bogato wyposażony z pełną historią serwisową. Usterka trapiąca te silniki usunięta w Serwisie BMW (nie bardzo wiem jaka to usterka, może ktoś podpowie?).

Pozdrawiam

Opublikowano
Co do ostatniego pytania to zapewne chodziło o wtryskiwacze. Po prostu te pierwsze wtryski były niedopracowane-ja u siebie tez wymieniłem na najnowsza wersje. Poza tym ja bardzo polecam ten silnik pod warunkiem częstej wymiany oleju i nie palowania na zimnym silniku, ale to chyba akurat dotyczy chyba kazdego silnika.
Opublikowano
Witam,

 

Przymierzam się do kupna 550i x-drive z grudnia 2010 z przebiegiem 165tkm. Moje pytanie to - czy warto i jakie pułapki na mnie czekają? Na co jeszcze zwrócić uwagę? Samochód od pierwszego właściciela, bogato wyposażony z pełną historią serwisową. Usterka trapiąca te silniki usunięta w Serwisie BMW (nie bardzo wiem jaka to usterka, może ktoś podpowie?).

Pozdrawiam

 

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N63

U mnie np. nie było problemu z wtryskami, ale te przewody odpowietrzające się rozpadły, a pompa próżniowa prawie sikała olejem :mad2:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=263210&start=15#p2164439

Opublikowano

Dziękuje za podpowiedzi.

Jeszcze jedno pytanko odnośnie przebiegu: czy te 165tkm to dużo dla tego silnika? Czy nie będzie to czasem "studnia bez dna"? Robię 15 - 20tkm rocznie.

Może ktoś ma doświadczenie z tym silnikiem przy przebiegu 150tkm+?

Z góry dziękuję za informacje

Opublikowano

Tak, przewody odpowietrzające tez zmieniłem bo troszkę się pocily.

Mam dwóch znajomych, jeden ma 5GT 550i i zrobione ponad 185 tys km, drugi X6 i ponad 220 tys km. Ciagle jeżdżą i nie narzekają. Ale wiadomo, ze rożnie to może być. O cały silnik to bym się nie martwił, ale możesz mieć jakiś osprzęt z czasem do wymiany - odme wypadałoby już zrobić, może rozrusznik padać, pompa wysokiego ciśnienia paliwa, itp rożne duperele.

Opublikowano

Witam !

 

Przebrnalem przez caly temat :cool2: :norty:

Takze przez : opinie o awaryjnosci :roll:

viewtopic.php?f=103&t=138437

Metlik w glowie mam wiec spytam wprost :norty:

 

Pytanie : Czy lepiej brac 520dA przebieg ponizej 70 kkm czy 530 przebieg ok 120 kkm - budget ok 30k€.

Co wg. szanownych kolegow bedzie sie bardziej sypac?

 

 

Moc nie ma takiego znaczenia jak bezawaryjnosc... przynajmniej dla mnie :roll:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
120 k to mały przebieg szczególnie dla 530d
Opublikowano
Witam wszystkich! Mam problem. Chce kupic F11 525 xd z Niemiec. Sprawdzalem historie w serwisie i wszystko jest niby ok. Ale jest jeden wpis w ktorym nie wiem co bylo wykonywane. Mam zdjecie z calego przedsiewziecia : ) Prosze pomozcie rozszyfrowac co to byla za naprawa. Z gory dzieki... Dariusz http://s1.fotowrzut.pl/XZK2MQEBJ9/1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.