Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, około 6 miesięcy temu pękł zbiorniczek wyrównawczy, 2 miesiące temu pękł wąż idący od pompy wody do chłodnicy. Co jakiś czas muszę dolać około litr płynu chłodzącego. Diagnoza mechanika to wywalona uszczelka pod głowicą. Samochód jeździ bez zarzutu, normalnie nabiera temperatury, ciepłe powietrze leci z nawiewów. Auto jest z 99r i ma przejechane ori 174 tys.km co o tym sądzicie??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najprawdopodobniej mechanik ma rację.Płyn chłodniczy ucieka do któregoś z cylindrów a dalej rurą w świat.Wzrastające ciśnienie w układzie chłodzenia uszkodziło Ci zbiornik i wąż.

Nie masz żadnych wycieków pod autem?Co jaki czas i ile płynu dolewasz?

Opublikowano

Ale po co wróżyć jak możesz zrobić najprostszy test który wykrywa CO2 w układzie. Po co od razu gadać, że wywalona jest uszczelka? A koszty w V8 są nie małe...

 

Może masz uszkodzony korek od chłodnicy który musisz mieć oryginalny. Może nie puszczać ciśnienia i płyn może uciekać przy nagrzaniu i nabraniu ciśnienia przez układ.

 

Znajdź jakiegoś dobrego mechanika który zrobi test a nie od takiego co chce za wszelką cenę zarobić nie małą kasę na ściąganiu głowic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słuszna uwaga, najpierw zacznij od korka. W e39/e46 to bardzo ważne by był oryginalny i zmieniany co jakiś czas. Mechanik robiacy BMW powiedział mi wręcz że warto taki korek zmienic co 5-6 lat profilaktycznie.

U mnie w e46 to niesprawny korek był przyczyną rozerwania zbiornika. Kupiłem zamiennik za 50zł to był smiec do wyrzucenia. Oryginał i tylko oryginał jest godny polecenia. Zamiennik rozleciał sie w rekach po 2 odkręceniu :)

Daj znać jak walka z autem, czy uporałes sie z problemem. I jaki efekt poszczególnych wymian elementów...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

U mnie w e46 to niesprawny korek był przyczyną rozerwania zbiornika. Kupiłem zamiennik za 50zł to był smiec do wyrzucenia. Oryginał i tylko oryginał jest godny polecenia. Zamiennik rozleciał sie w rekach po 2 odkręceniu :)

 

ja kupiłem Toprana za 15zł i smiga az miło juz 4miesiace, kupiłem go do nowej chłodnicy bo stary był popsuty miał byc testowo ale od momentu wymiany nie ubyło mi kropelki płynu wszysyko dziala bez zarzutu to nie widze sensu kupować ori narazie.

 

autor testowo tez moze kupic poki co najtanszy niż tak sprawdzać na ori czesciach. fakt ze m62 to nie m52 no ale.

 

 

tak abstrahując dawniej korki to w zasadzie byly wieczne, w kadecie passacie nigdy nie pomyslalem zeby zmieniac korek, a w bmw ...

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
korki sa uszcelniane oringami ktore wiadomo ze co jakis czas sie psuja ... nie widze w tym nic dziwnego

 

 

tak robia sie plaskie, u mnei w miescie takie oringi po 1zł kupuje takze koszt 3zł i mam nowy korek, jesli oczywiscie dobry jest zawór który reguluje cisnienie

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Same oringi to to bajka, w tych korkach po latach eksploatacji i pracy w zmiennych temperaturach zacina się właśnie ten zaworek regulujący ciśnienie, i wtedy są jaja, a zaworka nie wymienisz, tylko korek.

Ciekawym widokiem jest "uśmiechnięta chłodnica" jak za bardzo ciśnienie wzrośnie. :mrgreen:

Opublikowano
Dokładanie też bym zaczął od korka na zbiorniczku... ciśnienie Ci rośnie i to powód najczęstrzy ... niesprawny korek. Wymień go, kup ori nie są to jakieś wielkie pieniądze więc nie ma co oszczędzać...
Opublikowano

A mechanicy widzą BMW to oczywiście pewnie głowica do zwalenia nawet nie sprawdzając tego :duh:

Jak kupowałem BMW to wiecznie ktoś mi mówił że mi pęknie głowica że głowice siadają itd. Wszędzie siadają jak się przegrzeje mocno auto.. Zresztą widać na forum, że mechanicy widzą przegrzewające się BMW czy ciśnienie w układzie to od razu diagnoza że głowica :duh:

 

Jak ktoś się pyta jakie mam auto to często czy jest też pytanie czy głowicę już robiłem czy jeszcze nie

Opublikowano
Jak ja kupiłem swoją bawarkę to prawie od razy wyruszyłem nią do Norwegii.Przed granicą Niemiecką pękł zbiorniczek (też M62 motor).Podjechałem do serwisu i akurat mieli nowy zbiorniczek,więc kupiłem i powiedzieli abym kupił też nowy korek (ok.50pln).To był dobry ruch i skończył się problem z dużym ciśnieniem w układzie.Więc lepiej zacząć od prostych spraw i odpuść sobie korki za 15 pln i inne gó..a.
niema nic lepszego niż BAWARKA
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Same oringi to to bajka, w tych korkach po latach eksploatacji i pracy w zmiennych temperaturach zacina się właśnie ten zaworek regulujący ciśnienie, i wtedy są jaja, a zaworka nie wymienisz, tylko korek.

Ciekawym widokiem jest "uśmiechnięta chłodnica" jak za bardzo ciśnienie wzrośnie. :mrgreen:

 

mialem taką chlodnicę w e46 ... i zbiornik też pękł.... wymienic korek koniecznie na oryginał i cieszyc się jazdą...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.