Skocz do zawartości

Może proste pytanie o automat ale? Jak przełączać na P ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak rozpędzacie automat od 0 do np. 70km/h ,czyli od zatrzymania pod swiatłami ruszacie w dalszą drogę po miescie długo i powoli czy zdecydowanie ale oczywiście bez wciskania gazu w podłoge.jak jest poprawnie żeby było mniejsze zużycie paliwa.

 

nie jezdziłem nigdy 3.0i z automatem wiec nie wiem jak u ciebie ale u mnie najlepiej sprawdza się średnia z tego co podałeś, czyli nie za szybko i nie za wolno, po prostu normalnie :)

 

natomiast w automatach ważne jest wyczucie, uślizg ma pewną tolerancje, w której delikatne dodanie gazu powoduje nieznaczny wzrost obrotów, wzrost zuzycia paliwa o np 1l na ekonomizerze a nie powoduje przyspieszenia pojazdu. I odwrotnie działa tak samo, lekkie popuszczenie gazu nie powoduje spadku prędkości, za to ciut spadają obroty i zuzycie paliwa

i tutaj udaje mi sie uzyskać najwieksze oszczedności.

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

wlasnie, sam zauwazylem, ze tak naprawde nauczyc sie jezdzic automatem to nie taka prosta sprawa - tzn wsiasc, nacisnac do oporu i jechac umie kazdy ale daleko temu do przyjemnosci oraz ekonomicznosci

 

a co do 5HP18- u mnie byl kapitalny remont ale tylko i wylacznie dlatego, ze mi mechanik ja zepsul - byl o tym osobny watek

a, ze naprawa stala 2500$ ... no coz, przeciez to BMW a nie 126p ;-)

zh
Opublikowano
jezeli chcecie zaoszczedzic na paliwie - mozna zmieniac bieg na nizszy sprytnym sposobem - np jedziemy 70km skrzynia ma jeszcze 3 bieg - mozemy zmienic bieg na wyzszy przez szybkie odjecia gazu do 0 i pozniej jego delikatne dodanie - w taki sposob mozna np przy 50km jechac na 4 biegu - to oczywiscie przyklad...
Opublikowano

hm.. to troche dziwnie dziala twoj automat...

nie mowie ze tak nie jest, dziwi mnie tylko ze tak pozwala zejsc na czworce

 

u mnie 4 jak w szwajcarskim zegarku, przy spokojnej jezdzie (położenie pedału gazu ok 20%) włącza 4 przy 85km/h i zmienia na 3 ponizej tej predkosci, wyjatkami są przyspieszenia, 50% gazu ciagnie do 110, 100% gazu, ciagnie do ok 130, 100% + kickdown idzie do 160.

 

nigdy jeszcze nie udało mi sie spowodowac zeby 4 bieg utrzymal sie ponizej 85km/h a moglo by calkiem fajnie spalanie wychodzic

 

no ale nie mozna miec wszystkiego :)

i tak mam chyba mistrza jak chodzi o spalanie w stosunku do pojemnosci

 

moj rekord tą etką to 6.8l/100 na odcinku 100km, predkosc 80-90 km/h byla mgla wiec spokojnie sie turlalem

srednio w trasie pali 8.5-9l przy jezdzie 100-140

 

miasto 10.5-11l

 

mowie o jezdzie turystycznej, bez dzikowania

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

a no faktycznie, zapomnialem ze u ciebie 5 jest

wtedy sie zgadza, u mnie 3 tez daje spory zakres predkosci w ktorych pracuje

 

jak ci wychodzi spalanie na tym silniku?

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

mowisz o tym silniku co masz w podpisie?

V8 3.0i????

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

o kurde, to bardzo mało jak ten silnik

 

wiekszosc opinii z jakimi sie spotkalem to 15 l+ w miesice

 

czad :)))

gratuluje bryczki

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano
nie twierdze ze nie da sie spalic powyzej 15 - jak ktos bedzie szalal to da rade .... moja pali bardzo malo , a wcale nie jezdze jak slimak ( ale tez ni piluje do odcinki na kazdych swiatlach ) - takie spalanie moze byc wynikiem braku katalizatorow
Opublikowano
mam 730 z 89r. automat czyli powinien mieć 4 biegi.... u mnie przy 100km/h przy równym dawkowaniu gazu następuje rewdukcja obrotów (między 200-300 w dół)i jakby wrzucenie nastepnego biegu !!?? :shock: czy tam jest jakiś nadbieg nie wiem :shock: według liczenia od staru to jest już 5 !!!! :shock:
Opublikowano
o kurde, to bardzo mało jak ten silnik

 

wiekszosc opinii z jakimi sie spotkalem to 15 l+ w miesice

 

czad :)))

gratuluje bryczki

 

bo tak jest, jak jezdzisz caly czas w miescie i w duzym miescie

 

znam ten silnik i wiem ze nie spali miej jak 15 w miescie, chyba ze w niedziele wieczorem :)

 

srednio 17, w szczycie w duzym miescie 17-20

 

w trasie sie zgadza, dalo sie nawet 7.5 litra / 100km spalic

 

ale mowie o manualu

 

 

ja mam skrzynie

A5S 440Z - TA

co ciekawe na realoem jest napisane ze produkowali ja od 03/1997 do wrzesnia 98,

a przeciez steptroniki w e38 735 byly w 96 przed data 03/1997

 

myslalem ze byla 1 wersja steptronikow

 

 

dla 735

 

1 wersja:

A5S 440Z - PB do 09/1996

 

2 wersja:

A5S 440Z - SB do 03/1997

 

3 wersja (ja taka mam)

A5S 440Z - TA do 09/1998

 

4 wersja (do konca):

A5S 440Z - TD

 

czym roznia sie te wersje, ktos wie?

ten symbol na koncu to moze tylko sterowanie?

 

a w 740 byly calkiem inne wersje

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.