Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam takie pytanko czytalem patrzalem ale nie znalazlem jasno napisanego.

Przytrzymuje 5s wylaczenie trakcji gasnie przechodze na skrzynie na manual i myslalem ze bedzie launch control dzialac autko mam z 2013 z kwietnia. Jak to uruchomic i czy trzeba kodowania zmieniac czy moze cos nie tak robie?

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a masz nowa skrzynie sportowa? (ta ktora sie rozni nie tylko lopatkami)

 

wg mnie w kwietniu jeszcze byla stara skrzynia sportowa, wiec bez launch control i bez wybiegu

Opublikowano

Czy przypadkiem wybieg nie jest w każdym automacie od 2013 ? Zdecydowanie mam to u siebie a automat mam raczej standardowy sportowy S02TB jaki montowano w zeszłym roku w każdej 5er.

Ponadto zauwazyłem że w jednym z naszych słuzbowych 525d ze zwykłym automatem wybieg tam również działa. Zjazd z Wilanowkiej w kierunku Dolinki, lekko z górki, noga z gazu, obroty spadają do wartości postojowej czyli ok 800/min a auto toczy się swobodnie jak na luzie :think:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

a jak jest w Twoim F30? Ja mam F30 z maja 2012 i nie mam wybiegu. (moze w F10 bylo to troche wczesniej wprowadzone? moze Wasze auta sa z list/gru 2012?)

 

Jesli zwykly automat ma wybieg, to za co jest taka doplata do sportowego automatu? wylacznie launch control? Jak bralem swoja to roznica w cenie byla wylacznie 320CHF (dochodzil inny drazek + manetki, ale skrzynia de facto ta sama... no i tryb sport+). Dzis patrze i roznica w cenie to 2970CHF (ok 10k PLN) - taka przepasc za launch control tylko? Troche slabo to wyglada w cenniku, gdy roznica w cenie miedzy skrzynia manualna a sport. automatyczna to ponad 12% (mowie o cenie wyjsciowej za np 320d)

Opublikowano

Wydawało mi się że to normalne ze wybieg jest u mnie w 550d, mam auto z pazdziernika 2013 ale skrzynia jest chyba "zwykla" sportowa. Ale slużbowa 525d LCI ze stycznia ma zwykly automat i tez wybieg jest :cool2:

 

W czwartek odbieram brzdącowóz dla żony F30 320xd ze sportowym automatem i zastanawiam się czy też wybieg tam będzie :think:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
troche namieszali z ta skrzynia sportowa. Patrze wlasnie na konfigurator 4er GC i tam roznica miedzy aut. a sport. aut. wynosi 350CHF (ciekawe czy rzeczywiscie brak Launch Control)
Opublikowano
mam takie pytanko czytalem patrzalem ale nie znalazlem jasno napisanego.

Przytrzymuje 5s wylaczenie trakcji gasnie przechodze na skrzynie na manual

 

i w tym miejscu w instrukcji piszą: lewa na hamulec, prawą gaz do oporu i powinna się pojawić flaga - ale AFAIR launch control pojawiło się od lipca 2013r.

 

http://s6.ifotos.pl/img/launchcon_erhhnwn.jpg

 

to co prawda instrukcja z mojej jedynki, ale zakładam że tekst jest wspólny dla wszystkich skrzyń

 

i myslalem ze bedzie launch control dzialac autko mam z 2013 z kwietnia. Jak to uruchomic i czy trzeba kodowania zmieniac czy moze cos nie tak robie?
Opublikowano
Zaraz, zaraz ....czyli u mnie w "zwykłym" automacie sportowym z października 2013 może być Launch Control :think: :?:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdziłeś ? Masz te lunch control ?
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Sprawdziłem dziś w F30 wybieg i ....jest. Działa tak samo jak u mnie. Automat zwykly sportowy dostepny w konfiguratorze dla F30.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

czyli musial byc jakis 'silent release' w BMW. Ja mam automat sportowy z maja 2012 i jeszcze wybiegu sie nie doszukalem. Sadze, ze jednak u mnie nie ma.

 

ps. jest jakas specjalna procedura, aby skrzynia przelaczyla sie na wybieg? U mnie we wszystkich 4 trybach, po puszczeniu pedalu gazu, obroty nie spadaja momentalnie do obrotow biegu jalowego. Wg mnie auto pozostaje na biegu, choc samochod hamuje silnikiem bardzo powoli.

Opublikowano

jest wszystko w ustawieniach eco pro. Trzeba pogrzebać w menu, tam gdzie ustawiasz, przy jakiej prędkości wyskakuje komunikat, ze już nie jest eco, włączasz/wyłączasz klimatyzacje eco i ustawiasz czy chcesz używać opcji biegu jałowego czy nie.

Tylko pytanie, po co używać jałowego, skoro przy hamowaniu silnikiem spalanie jest 0.0, a przy biegu jałowym coś koło 2l?

Opublikowano

no to ja nie mam tej opcji w ustawieniach Eco-Pro.

 

Wlasnie tez mnie zastanawia co jest bardziej ekonomiczne - jazda na biegu i hamowanie silnikiem (wtedy spalanie 0.0) ale krotszy dystans pokonuje auto, czy jazda na biegu jalowym (wtedy jakies spalanie jest) ale dluzszy dystans zostaje pokonany.

 

u mnie jest tylko to (zrodlo google):

http://www.7-forum.com/news/2011/bmw_5er/eco_pro_p90084894-b.jpg

Opublikowano
Jazda na luzie w jedynie ma sens w starych gaźnikowych autach typu fiat 125p bo właśnie wtedy auto paliło 0,0. :mrgreen: Tylko i wyłącznie zdejmujemy nogę z gazu po kolei schodząc z biegami coraz niżej. Raz, że auto wtedy nic nie pali a dwa, że w razie czego bezpieczniej ponieważ można przyspieszyć. :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Apropo lunch control to ja w F15 sprawdziłem i mam :) Fajna zabawka !
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Jazda na luzie w jedynie ma sens w starych gaźnikowych autach typu fiat 125p bo właśnie wtedy auto paliło 0,0. :mrgreen: Tylko i wyłącznie zdejmujemy nogę z gazu po kolei schodząc z biegami coraz niżej. Raz, że auto wtedy nic nie pali a dwa, że w razie czego bezpieczniej ponieważ można przyspieszyć. :)

Ale moze nie zwróciłeś uwagi, ze nie mowimy o dojeżdżanie do skrzyżowania, ale jeździe w trasie np. Z górki , gdzie hamowanie silnikiem nie ma sensu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ale moze nie zwróciłeś uwagi, ze nie mowimy o dojeżdżanie do skrzyżowania, ale jeździe w trasie np. Z górki , gdzie hamowanie silnikiem nie ma sensu.

 

Dlaczego nie ma sensu?

Opublikowano

Dlatego, ze hamując silnikiem wytracasz prędkość. Potem musisz znowu jej nabrać i spalić paliwo w ilości większej niz to co zaoszczedziles. Juz nie mówiąc o tym ze zwalnianie i przyspieszanie moze być dla innych denerwujące.

Jak myślisz po co BMW wprowadziło ten tryb pracy skrzyni gdyby hamowanie silnikiem było lepsze?

Korzystając z jazdy na luzie udało mi sie zejść do 2,5 /100 na dystansie ok 20 km z rozgrzanym wcześniej silnikiem (w e90 wg komputera)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Dlatego, ze hamując silnikiem wytracasz prędkość. Potem musisz znowu jej nabrać i spalić paliwo w ilości większej niz to co zaoszczedziles. Juz nie mówiąc o tym ze zwalnianie i przyspieszanie moze być dla innych denerwujące.

Jak myślisz po co BMW wprowadziło ten tryb pracy skrzyni gdyby hamowanie silnikiem było lepsze?

Korzystając z jazdy na luzie udało mi sie zejść do 2,5 /100 na dystansie ok 20 km z rozgrzanym wcześniej silnikiem (w e90 wg komputera)

 

Nie do końca rozumiem. Czyli jadę po płaskim 90, to chwilę później z górki mam jechać szybciej czy hamować hamulcem nożnym?

Co dokładnie rozumiesz przez jazdę na luzie - skrzynia w położeniu "N"?

Opublikowano
Jedziesz z górki i puszczasz gaz. Skrzynia automatycznie przechodzi w rodzaj trybu N, nie hamuje silnikiem. To czy jedziesz równo, czy przyspieszysz czy nawet zwolnisz zależy od nachylenia górki. Dla efektywności jazdy należy w tym momencie jechać na luzie. Jesli dla kogoś jest niedopuszczalne by z większej górki sie rozpędzac to oczywiście lepiej hamować silnikiem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jedziesz z górki i puszczasz gaz. Skrzynia automatycznie przechodzi w rodzaj trybu N, nie hamuje silnikiem. To czy jedziesz równo, czy przyspieszysz czy nawet zwolnisz zależy od nachylenia górki. Dla efektywności jazdy należy w tym momencie jechać na luzie. Jesli dla kogoś jest niedopuszczalne by z większej górki sie rozpędzac to oczywiście lepiej hamować silnikiem.

 

Chyba że górka jest stroma, wtedy można przejść w tryb M/S.

Opublikowano
Mówiłem tutaj o przypadkach typu jedziemy i widzimy czerwone światło/przeszkodę/skrzyżowanie gdzie skręcamy. Dla mnie to jasne, że nie zwalniamy jadąc z górki by potem przyspieszyć. :lol: Chodzi mi o sposób wytracania prędkości czyli nie luz a bieg coraz niżej. Raz jadąc na luzie autem ojca (gazzzzzz) niemiło się zdziwiłem jak silnik zgasł podczas nagłego hamowania na luzie. :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.