Skocz do zawartości

[E36] 316i nie jest stabilny przy 100km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam E36 SEDAN 316i

 

Przy jeździe powyżej 100km/h - wydaje mi się że samochód jakby latał lewo - prawo. Czuje jak by samochód nie trzymał się drogi!!

 

Być może jest to wina naszych dróg (dziury i nie równości).

 

Prosiłbym o porady co mam sprawdzić w aucie odpowiedzialne za tę stabilność jazdy?

Opublikowano
Zbieznosc, katy, amortyzatory, tuleje, krzywe felgi, maglownica.....jak jestes swiezy to tym bardziej podjedz na stacje, wyeliminuja Ci podstawowe rzeczy, jak to nie pomoze bedziemy myslec dalej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet szerokie opony dają efekt pływania po drodze.

Optimum 205, przy 225 już lata. Chyba że jeździsz po niemieckich autobahn-ach.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Prawdopodobnie zbieżność. Wystarczy, że ustawisz tylko przednie koła i problem powinien zniknąć. Tak było w moim przypadku.

Podjedź na diagnostyke i sprawdź. Koszty nie powinny być duże.

Opublikowano

Dzięki za pomoc. Tak, jestem świeży ale się staram uczyć... Podjadę na stacje diagnostyczną i zobaczymy.

 

A tak na inny temat to moja 316i na sekwencji pali 13l gazu przy średniej jeździe na 100km. Gaz 9 letni (za rok wymiana). Rozumiem że za dużo? Chcę podjechać do gazownika by sprawdził system.

Opublikowano
Nawet szerokie opony dają efekt pływania po drodze.

Optimum 205, przy 225 już lata. Chyba że jeździsz po niemieckich autobahn-ach.

 

Nieprawda, nic nie lata. W E36 poprzedniej zrobilem generalkę zawieszenia - wszystko, ale dosłownie wszystko co dało się wymienić zostało wymienione, kwota grupo ponad 2000 za same części, potem dwa razy w odstępie miesiąca laserowa geometria zawieszenia pod obciążeniem, i na kole 225/50/16 auto jechało prosto bez względu na dziury, koleiny czy inne cuda wianki na polskich drogach. E36 ma doskonałe podwozie, skonfigurowane w mistrzowski sposób już fabrycznie, ale niestety jest też bezlitosne jeśli chodzi o obsługę - byle pierdoła w tylnym zawieszeniu i już auto robi się niestabilne, a jak masz luzy z przodu, to w ogóle jazda przypomina balet.

 

Moja podpowiedź dla zakładającego temat - tylne tuleje wahacza wzdłużnego, przednie i tylne, czyli główne w progu i tylne, czyli wahliwa i ta od regulacji mimośrodowej, a z przodu wewnętrzne przeguby drążków kierowniczych oraz tuleje wahaczy.

 

Ale jak radzą koledzy, najpierw na szarpaki na jakąkolwiek stację kontroli pojazdów i za 20 PLN się dowiesz wszystkiego o zawieszeniu.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.