Skocz do zawartości

Walka z licznikiem po pożarze podgrzewacza


bmwuserE46

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zajechałem do pracy zgasiłem auto. Po 30 minutach powiadomili mnie ze dym idzie z pod maski. Idę a tam dymi sie podgrzewacz elektryczny płynu. Odłączyłem plusowy czerwony gruby przewód i pożar ugasiłem :).

Powodem był wyciek z węża który zalał elektronikę podgrzewacza( nie było obudowy)

 

Mam pytanie gdyż po tym zdarzeniu nie działają mi liczniki ( jedynie kontroli od abs i poduszki działają)

Nie działa obrotomierz, prędkościomierz, wskazanie paliwa i temperatury płyny, i cała reszta. dodatkowo załącza sie wiatrak chłodnicy po przekręceniu zapłonu.

 

Auto zapala normalnie. sprawdziłem bezpieczniki sa dobre, napięcie na aku 12V poziom płynu chłodniczego uzupełniłem. Odłączałem klemę od aku ale nie pomogło.

 

Pożar ten musiał spowodować jakieś zwarcie, które spowodowało wyżej wymienione konsekwencje.

Proszę o doraźna poradę od czego zacząć , muszę jakoś wrócić do domu, a nie chce jechać nie znając temperatury płynu chłodniczego skoro nadal lekko podcieka.

 

komputer diagnostyczny mam w domu :(

Edytowane przez bmwuserE46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o doraźna poradę od czego zacząć

Przede wszystkim sprawdzić bezpieczniki co niby zrobiłeś wybudować uszkodzony komponent i wymienić bo może on dalej robi zwarcie ale po takich przejściach to niema co liczyć na cud jak sam nie ogarniesz to do dobrego mechanika a to że Ty

muszę jakoś wrócić do domu, a nie chce jechać nie znając temperatury płynu chłodniczego skoro nadal lekko podcieka.
hmm... decyzja należy do Ciebie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz spokojnie wracac do domu.Uzupelnij plyn, odlacz kostke od zasilania wentylatora aby nie chodzil niepotrzebnie(znajduje sie na dole chlodnicy z lewej strony-stojac przed autem), mozesz ewentualnie robic postoje w drodze powrotnej jesli sie boisz o przegrzanie(ja nie robilem na trasie 70 km przy temperaturze zewnetrznej podobnej jak dzisiaj). Jak masz mozliwosc to podlacz drugie zegary bo prawdopodobnie padly i nie ma mozliwosci polaczenia sie z komputerem(nie wykryje twego auta).Powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem powyżej padły zegary, a dokładniej od powstałego zwarcia spalona jest elektronika w nich. Miałem też zwarcie lecz nie od podgrzewacza dokładniej i powstały dokładnie takie same objawy z licznikami i pracującym wentylatorem od chłodnicy. Wymiana na drugie używane i po kłopocie. Taka sugestia jak masz je wymieniać to szukaj z aktywnym OBC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie. Rzeczywiście po podłączeniu komputera brak komunikacji z modułem instrument cluster oraz light switch center, natomiast w module dde występują właśnie błędy CAN-Bus Instrument Cluster.

Zastanawiam się jakie takie zwarcie mogło mieć aż taki wpływ na magistrale can bus, ze uszkodziło licznik i, że nie ma zabezpieczenia przed takim zwarciem. Zastanawiam sie czy jest możliwość aby w tej chwili występowało gdzieś zwarcie i ono powodowało to ze liczniki nie dzialają.

 

Kupiłem juz używany proszę o wskazówki dostosowania go (dla mojej wskazówki przedliftowej 320D M47 z 2000r) co mam zrobić po kolei aby go dostroić. Podobno należny zmienić vin w liczniku, i dostroić przebieg aby się zgadzał z modułem świateł. czytałem ze w wersji po lifcie czeba przelutować chipa. Czy u mnie tez jest to konieczne?

 

Posiadam DIS i Inpę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem trochę czasu przy weekendzie i w oczekiwaniu na nowy licznik rozebrałem stary. Przeglądałem go od wszystkich stron, obwąchiwałem w celu znalezienia jakiegos przepalonego elementu. po kilku godzinach lampienia sie w elektronikę odkryłem jedna milimetrową ścieżkę toszkę brudną. poczyściłem wiec ją, potem przedzwonilem miernikiem i okazało sie ze ścieżka nie ma przejścia. Zlutowałem robiąc mostek drucikiem i nawet nie łudząc sie ze to cos zmieni poszedlem do auta z rozebranym licznikiem. Podpinam wtyczki do licznika a tu licznik wstaje, kontrolki sie zaswiecily , wyswietlacz też. Szczesliwy wrocilem do domu i zacząłem składac resztę, wskazówki itp.

Niestety demontując wskazówki wyszly mi z ośkami i teraz nie moge tego ogarnąć, jedna chodzi dobrze inna z trudnoscia i ociera jak poruszam. Prędkościomierz wogole nie ruszył. Pewnie zle wskazówka siałda.

 

Czy ktos mial podobny przypadek wogole? bedzie cos z tego jeszcze? moze by tak rozebrac od tyłu te silniczki? Prosze o wskazówki jak ustawic te wskazówki. jak skalibrowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnąłem juz te wskazówki. jednak nie wydaje mi sie aby jeszcze kiedys dzialaly jak poprzednio. Zasada instalacji oski w "dziurce" jest prosta jednak po tak wieloktotnym zdejmowaniu ich i zakładaniu nie chodzą płynie. Te trybka i plastiki są tak małe, jak w zegarku i podczas majstrowania przy nich zosały naruszone w taki sposób ze ocierają, nie chodza plynnie, co powoduje zawieszanie sie wskazówek.

spróuje jeszcze jakims smarem czy wazelina to wszystko potraktowac, ale wątpie aby, przewrócił do prawidłowej cichej pracy.

 

Poczekam na nowy licznik i bedę walczyl z przeprogramowaniem vinu i przebiegu.

 

moze jakies wskazówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz o wskazówki ? Z tego wynika że to Ty tu będziesz guru od zegarów i naszą pomocą .

Jak wygooglujesz tą sprawę to jest kilka wątków ale Ci nie podsyłam bo nie wiem jaką wartość będą miały bo sam w tym nie grzebałem.

Załóż nowy wątek z tym tematem to będziesz miał większy odzew.

Ps

Gratulacje pasji z tymi zegarami.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem kupiony używany licznik. Posiada on takie same numery 0 263 606 271 z kością 35080 i jest firmy MOTOMETER , nie BOSCH.

Przebieg w moim starym był 245 tys a w tym jest 241tys. Licznik działa normalnie. Jedynie zapaliła mi sie kropka (Tamper dot) na wyświetlaczu.

Chcialbym ja usunąc, ale czytając rózne fora i rózne przypadki juz zgupiłem czy to sie da w moim przypadku zrobic bez wylutowania kosci czy nie.

 

Jeśli ktoś posiada taki licznik z taka pamięcią i programował VIN i kilometry to proszę o info jakim programem mnie się to uda. Posiadam soft i interfejs od nerwusa.

 

Tak się tez zastanawiam co do takiej sytuacji wiedząc ze kilometry zapisują sie w liczniku i w module świateł.

Wiadomo jeżdżąc bez licznika lub z uszkodzonym to kilometry nie zapisują sie nigdzie.

Ale zakładając nowy licznik kilometry lecą w tym liczniku i w module świateł sie zapisują

Po przejechaniu powiedzmy 100km zakładam swój stary naprawiony licznik.

Czy teraz kilometry z modułu swiateł i z licznika sie zsynchronizują same? Przecież w module świateł będą juz inne zapisane ?

Jak to rozumować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień w module świateł, tak aby zgadzał się z przebiegiem z licznika. 4 tysiące km to nie takie straszne cuda, może nikt się nie pogniewa, albo przy sprzedaży powiesz, że miałeś przygodę z licznikiem i przebieg rzeczywisty jest większy o 4 tysiące. Do zmiany przebiegu w LCM potrzebny jest PA Soft. Sporo o tym czytałem bo sam chciałbym zmienić przebieg w LCM gdyż był wymieniany i jest w nim wartość niższa niż na liczniku. Niestety nikt w okolicy Krakowa lub Bielska-Białej nie dysponuje PA Softem lub nie chce mi pomóc. :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.