Skocz do zawartości

X3 E83 po przeglądzie, warto? WBAPB11020WH25433


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie!

 

Na co dzień jeżdżę E61 525d z 2005 roku. Od jakiegoś czasu poszukuję usilnie X3 E83. Jak zapewne każdy kto kupował auto wie, że mieć budżet na zakup pojazdu to chyba jeden z mniejszych problemów.. największym jest znalezienie dobrego auta. I tutaj do Was pytanie i prośba o opinie:

 

Znalazłem X3 E83 z silnikiem 2.0d 150KM manual.

Przebieg około 187000, potwierdzony w serwisie

Auto zakupione w salone, w którym robiłem przegląd

Nr VIN: WBAPB11020WH25433

 

Przed zakupem udałem się do ASO w celu sprawdzenie auta przed zakupem. Serwis stwierdził podczas przeglądu następujące uszkodzenia:

- uszkodzona obudowa wlotu powietrza i filtr do wymiany

- wyciek oleju z pompy wspomagania serwo

- uszkodzony gwint mostka przy pompie wspomagania serwo

- sprzęgło i dwumas do wymiany

- przedmuchy spalin w okolicach kolektora wydechowego

- widoczne ślady ingerencji w wtrysku trzeciego cylindra

- wycieki oleju w okolicy turbiny

- uszkodzone odbojniki amorów z tyłu

- wycięty DPF

- błędy komputera (cała lista, wykasowali wszystkie oprócz dwóch)

- i kilka drobnostek jak brak spinek przy wygłuszeniach czy śrubki mocowania górnej osłony silnika

 

Otrzymałem oczywiście wszelkie protokoły z przeglądu, i dałem kopie właścicielowi pojazdu. Na szczęście kosztami przeglądu podzieliliśmy się po połowie (nie zostałem poinformowany przez właściciela o tych uszkodzeniach - rzekomo on o tym też nie wiedział).

 

Sprzedający powiedział jednak, że samochód naprawi wg usterek znalezionych przez serwis, chce zaprosić mnie do siebie w celu pokazania jakie części daje nowe i pokazać części zużyte. Chciałbym poznać Waszą opinię na ten temat, czy po naprawie wykonanej przez sprzedającego warto kupić takie auto (wiem już co zostanie wymienione a jakie elementy były wg serwisu OK)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli poza usterkami samochód ci pasuje to bierz. Chociaż ja osobiście wolałbym zrobić wycenę uszkodzeń u swojego mechanika i próbował negocjować cenę. Wtedy miałbym 100% pewności że wszystko jest zrobione jak należy. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis BMW wycenił naprawę tego auta na bagatela 40560zł :D

Na pewno po zrobieniu tych usterek będę chciał jeszcze raz sprawdzić auto w serwisie

Natomiast mój mechanik jak pokazałem mu usterki i wycenę bardzo szeroko się uśmiechnął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej problem rozwiązać w ten sposób, że sprzedający opuszcza Ci kwotę potrzebną na wszystkie naprawy wg kosztorysu zrobionego np. przez ASO i robisz to sam we własnym zakresie? Wtedy na 100 % jesteś pewny, co wymieniłeś. Ja bym wolał to rozwiązanie. Oczywiście pozostaje ryzyko, że w trakcie napraw wyjdzie coś jeszcze. Ale jeżeli ASO to weryfikowało i dają gwarancję, że wszystko pozostałe jest ok to dlaczego nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat wiekszosc z tych usterek to usterki typowe.Jak dobra cena to brać.Osobiście najmniej podoba mi się sprzęgło bo to już grubsza robota.reszta to kosmetyka do wykonania bez kanału.A za cenę naprawy z ASO kupisz 2 gie e83

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez panorafix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, już widzę jak sprzedający opuszcza 40k na naprawy według ASO gdzie normalnie można to zrobić za 1/4 ceny...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No auto musiałby mi chyba za darmo oddać jakbym chciał naprawić je w ASO

 

co do sprzęgła i dwumasy - tez sprzedający będzie wymieniać elementy na nowe.

 

Cena na tą chwilę za ten egzemplarz to 48000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, że połowa tej kwoty to byłby czysty zarobek.

 

A jak uważacie po zrobieniu wszystkich mankamentów w tym samochodzie lepiej udać się do ASO na serwis, żeby jeszcze raz prześwietlili auto i podłączyli do kompa, czy może skierować się na dobrą stację diagnostyczną, aby sprawdzili czy wszystko zostało zrobione uczciwie - gdzie lepiej wg Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie!

 

Na co dzień jeżdżę E61 525d z 2005 roku. Od jakiegoś czasu poszukuję usilnie X3 E83. Jak zapewne każdy kto kupował auto wie, że mieć budżet na zakup pojazdu to chyba jeden z mniejszych problemów.. największym jest znalezienie dobrego auta. I tutaj do Was pytanie i prośba o opinie:

 

Znalazłem X3 E83 z silnikiem 2.0d 150KM manual.

Przebieg około 187000, potwierdzony w serwisie

Auto zakupione w salone, w którym robiłem przegląd

Nr VIN: WBAPB11020WH25433

 

Przed zakupem udałem się do ASO w celu sprawdzenie auta przed zakupem. Serwis stwierdził podczas przeglądu następujące uszkodzenia:

- uszkodzona obudowa wlotu powietrza i filtr do wymiany

- wyciek oleju z pompy wspomagania serwo

- uszkodzony gwint mostka przy pompie wspomagania serwo

- sprzęgło i dwumas do wymiany

- przedmuchy spalin w okolicach kolektora wydechowego

- widoczne ślady ingerencji w wtrysku trzeciego cylindra

- wycieki oleju w okolicy turbiny

- uszkodzone odbojniki amorów z tyłu

- wycięty DPF

- błędy komputera (cała lista, wykasowali wszystkie oprócz dwóch)

- i kilka drobnostek jak brak spinek przy wygłuszeniach czy śrubki mocowania górnej osłony silnika

 

Otrzymałem oczywiście wszelkie protokoły z przeglądu, i dałem kopie właścicielowi pojazdu. Na szczęście kosztami przeglądu podzieliliśmy się po połowie (nie zostałem poinformowany przez właściciela o tych uszkodzeniach - rzekomo on o tym też nie wiedział).

 

Sprzedający powiedział jednak, że samochód naprawi wg usterek znalezionych przez serwis, chce zaprosić mnie do siebie w celu pokazania jakie części daje nowe i pokazać części zużyte. Chciałbym poznać Waszą opinię na ten temat, czy po naprawie wykonanej przez sprzedającego warto kupić takie auto (wiem już co zostanie wymienione a jakie elementy były wg serwisu OK)??

 

Podejrzewam ze ASO policzyło sobie DPF, czyli jakieś 12000zł, a przeciez zostal on po to wycięty by do niego nie wracać, idioci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło zamachowe - 760zł LUK (oryginał)

sprzęgło kompletne 800zł LUK

uszczelka kolektora wydechowego x2 elring 19zł

turbosprężarka ( w najgorszym wypadku jeśli cała jest do wymiany ) ok 4500zł nowa, regeneracja ok 1400-1500zł

odboje ok 60zł szt, nie powiem dokładnie bo nie mogę znaleźć

wycięty DPF - tu ciężko powiedzieć, czy to minus, czy raczej plus. Jeśli został wycięty profesjonalnie, to ja bym sobie tym głowy nie zawracał

 

pompa wspomagania to koszt około 1800zł nowa, oryginalna ZF, lecz jeśli uszkodzony jest tylko gwint, to zapewne można to rozsądnie naprawić.

 

koszt wymiany tych wszystkich elementów w dobrym zakładzie:

dwumas, sprzęgło - ok 350zł

uszczelka kolektora, turbo - 200-300zł

odboje -ok 100zł

pompa wspomagania koło 200zł

centy robocizny podałem orientacyjnie.

 

Jak widać przywrócenie sprawności tej X3 nie będzie kosztować 40 tys zł

 

koszt części ok 8000zł przyjmując wersję wymiany wszystkich uszkodzonych podzespołów, robota powinna zamknąć się w tysiącu.

 

ciekawi mnie gdzie jest pozostałe 30tys zł :) być może wstawienie filtra DPF?

Tarcze hamulcowe Rotinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło zamachowe - 760zł LUK (oryginał)

sprzęgło kompletne 800zł LUK

uszczelka kolektora wydechowego x2 elring 19zł

turbosprężarka ( w najgorszym wypadku jeśli cała jest do wymiany ) ok 4500zł nowa, regeneracja ok 1400-1500zł

odboje ok 60zł szt, nie powiem dokładnie bo nie mogę znaleźć

wycięty DPF - tu ciężko powiedzieć, czy to minus, czy raczej plus. Jeśli został wycięty profesjonalnie, to ja bym sobie tym głowy nie zawracał

 

pompa wspomagania to koszt około 1800zł nowa, oryginalna ZF, lecz jeśli uszkodzony jest tylko gwint, to zapewne można to rozsądnie naprawić.

 

koszt wymiany tych wszystkich elementów w dobrym zakładzie:

dwumas, sprzęgło - ok 350zł

uszczelka kolektora, turbo - 200-300zł

odboje -ok 100zł

pompa wspomagania koło 200zł

centy robocizny podałem orientacyjnie.

 

Jak widać przywrócenie sprawności tej X3 nie będzie kosztować 40 tys zł

 

koszt części ok 8000zł przyjmując wersję wymiany wszystkich uszkodzonych podzespołów, robota powinna zamknąć się w tysiącu.

 

ciekawi mnie gdzie jest pozostałe 30tys zł :) być może wstawienie filtra DPF?

 

Dzięki wielkie za wycenę, myślałem, że właśnie tyle wyjdzie

A serwis wycenił niektóre rzeczy następująco (ceny razem z robocizną):

- wymiana głowicy 13100zł

- DPF 6500zł

- nowy katalizator 3600zł

- nowe koło zamachowe ze sprzęgłem 7500zł

- wymiana turbo 8500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurde!

na samej wymianie koła i sprzęgła zarabiają 5 tys zł! a przecież cena, którą ja napisałem również zawiera marżę sklepu w którym pracuję :D

na turbinie zarabiają 4 tys!

 

chciałbym mieć kiedykolwiek taką marżę na częściach...

Tarcze hamulcowe Rotinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurde!

na samej wymianie koła i sprzęgła zarabiają 5 tys zł! a przecież cena, którą ja napisałem również zawiera marżę sklepu w którym pracuję :D

na turbinie zarabiają 4 tys!

 

chciałbym mieć kiedykolwiek taką marżę na częściach...

 

nie porównuj ekskluzywne ASO do zwykłych sklepó, te rzesze dyrektorów, kierowników, pracowników i piękne wnętrza trzeba jakoś utrzymać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.