Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zbliża sie lato więc pragne postawić moją betke spowrotem na aluminiowych felgach, jednak mam poważny problem z tylnim zawieszeniem a mianowicie kółka stoja o tak /---\

 

Przeczytałem bardzo wiele woątków dotyczących tego tematu i zasadniczo stwierdziłem że nie wyjaśniają tematu (jedni twierdzą że da sie to ustawić inni że nie i wszystcy są pewni swego na 100%)

 

I tu moje pytanie czy w e32 da sie to ustawić czy nie ewentualnie czy ktoś to ustawiał bo oponki na tyle starczają mi z trudem na jeden sezon, osobiście podniosłem se autko na lewarku i przyglądałem sie tylnemu zawieszeniu jednak nie dopatrzylem sie ani żadnej regulacji ani żadnych uszkodzen mogących mieć na to wpływ

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Otóż... u mnie w tym temacie zrobiłem dwie rzeczy. Pierwsza, to wymiana "gumek" 2 (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD51&mospid=47375&btnr=33_0219&hg=33&fg=30). Nie były popękane, tylko tak wyrobione, że belka leżała. Po tym zabiegu auto poszło w górę i koła do pionu. Drugą rzeczą było przy okazji naciągnięcie sprężyn u kowala (odradzono mi zakup nowych). Tera stoi tak, jak powinna. Koła tylne oczywiście nadal stoją pod kątem, ale o wieeeeeeele mniejszym, niż przed zabiegami.

 

 

Aaaaaa jeszcze dopiszę, że jakaśtam niewielka regulacja jest i się ją robi. Ja kontroluję geometrię średnio 2-3 razy w roku i tyłu jeszcze nie trzeba było nigdy ruszać (w tej i poprzedniej), przód to inna sprawa, zawsze coś trzeba poprawić (polskie drogi).

Kai
Opublikowano

Nadmienie jeszcze że z tyłu mam pneumatyczne zawieszenie

Dzisiaj zauważyłem że już sie nie podnosi

Kiedyś podnosiło sie o jakieś 2-3cm zaraz po zapaleniu autka teraz nie podnosi sie wcale a z jednego amorka gdzieś na dole kolo mocowania do wachacza troche olej wycieka

 

Czy to oznacza że mam tego amorka całkowicie uszkodzonego czy poprostu jakoś sie uzupelnia olej w tym układzie

 

KAI- belka nie siadła na tych poduszkach no a sprężynką chyba naprawde kowak by sie przydał (czy łatwo je wymontować?)

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

witam,

Jak z amorka olej cieknie to zaraz trzeba bedzie go zmieniac niestety, jego zywot dobiega konca, i trzeba pomyslec, zeby go wymienic-oczywsicie komplet na os, lub zregenerowac ( wnioskuje, ze masz amorki olejowo-gazowe a czy te podlegaja regeneracji to nie jestem pewien). Te gumki to zmien sobie i kola powroca do prawidlowego polozenia-to samo mialem z prawej strony-opona strasznie szybko sie scierala, po wymianie gumy wsystko ok!!

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
No w takim razie jutro ide do sklepu po te gumy no i okazuje się że nivo mi już dupki nie podnosi :?

 

 

NIVO się reguluje. Jes tam ramię, które przez pręt, otwiera i zamyka

zawór, który obsługuje napełnianie "gruszek" olejem.

 

Luzujesz śrubkę ściskającą ramię do drążka i na włączonym silniku

przesuwasz do przodu lub do tyłu auta (w zależności czy chcesz

podnieść lub opuścić autko).

 

Na dół spada szybko, do góry trzeba czekać z 15 sek.

 

Ramię znajduje się po lewej stronie dyfra patrząc od tyłu autka.

 

Jedynie ten wyciek może trochę niepokoić. Trzeba się temu przyjrzeć.

 

Amortyzator nie jest standardowy. Elementem tłumiącym

są "gruszki".

 

Sprężyn w aucie z nivo nie oddajesz do "kowala". To nic nie da.

 

Ostatnio był poruszany temat ilości oleju w zbiorniku oleju

hydraulicznego do NIVO (to ten sam zbiornik co obsługuje

wspomaganie kierownicy i wspomaganie hamulców).

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Jedynie ten wyciek może trochę niepokoić. Trzeba się temu przyjrzeć.

 

Amortyzator nie jest standardowy. Elementem tłumiącym

są "gruszki".

 

Sprężyn w aucie z nivo nie oddajesz do "kowala". To nic nie da.

 

 

Zgadza się.Są firmy które profesjonalnie robią regenerację. O ile mnie pamięć nie myli to o takiej firmie było coś na forum. Koszt nowego amorka w ASO dwa lata temu to około 1800zł. Ja z braku funduszy kupiłem używki. A co do tego kowala to też nie polecam.

Opublikowano

marekp750 jesteś wielki :modlitwa:

 

Ja tu chce puł zawieszenia wymieniać a tu wystarczylo 2minutki regulacji i wszystko wróciło do normy autko pięknie się podnosi kułka wrwcają do pionu i wogule jeste strasznie zadowolony :lol:

 

Jeszcze jedno

Jest mała różnica odnośnie tego co piszesz u mnie autko podnosi się praktycznie odrazu gura 2-3 sekundy a nie 15 tak jak piszesz

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.