Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Jest to mój drugi post na tym forum (licząc przywitanie).

Zastanawiam się nad zakupem Bmw e34 Sedan z wersją silnika M50B20 lub M50B25, a jak się trafi to w dobrym stanie to może być M20B25.

Lecz interesuje mnie także Bmw e46 także Sedan z silnikiem M52B20 lub M54B22.

I tu pojawia się problem... Które Bmw wybrać?

 

Więc mam następujące pytania:

*Czy ktoś miał okazję się przejechać i tym i tym egzemplarzem i może mi powiedzieć czy mimo różnicy technologi jest różnica w komforcie? a jeśli tak to który wygodniejszy?

*Czy ciężko się poruszać e34 w mieście?

*i oczywiście pytanie ostateczne Co według was lepiej wybrać patrząc na poniższe plusy, minusy, "kosztorys kupna" i własne doświadczenia.

 

Na kupno będę miał 16tyś.

e34:

kupno: 5-8tyś

remont silnika: 4tyś

blacharka+lakier: 4tyś

 

e46:

tu starczy mi tylko na kupno raczej :/

 

Plusy i minusy e34:

+kultowe

+tańsze części (jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie)

-mniejsza ilość airbagów

-starsze = więcej napraw (stąd koncepcja remontu silnika i zrobienia budy

 

Plusy i minusy e46

+bezpieczniejsze

+nowsze (mniej do roboty niby ale wiadomo zależy od egzemplarza szczególnie że e46 teżjuż mają wiek w którym części dochodzą do zużycia)

-droższe części

-nie jest kultowe

Edytowane przez MikeRecc
Opublikowano
Co kto lubi :) Mimo wszystko nie stać mnie na utrzymanie m5 (chociażby spalanie), a e34 na pewno jest bardziej kultowe od e46 :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego. Jak poszukasz w Niemczech ładnego E34 to nie będziesz musiał robić ani blachy ani silnika. Uwierz, że to lepsza opcja niż kupowanie szrota i odnawianie go.
Opublikowano

mmw widzę że długo już jesteś na forum :) to po za tym, że radzisz e34 sprowadzić z Niemiec jak pewnie i inne starsze modele Bmw to czy byłbyś w stanie stwierdzić które

bmw lepsze będzie do użytku codziennego? w dobrym stanie e34 doinwestowane w razie czego czy e46 w dobrym stanie (nie powinno być problemu ze znalezieniem takowego)?

Wiem, że to dwa całkowicie inne samochody ale no mam ciężki dylemat więc poszukuje jakiegoś obiektywnego spojrzenia :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym kupił E46 bo jest autem nowszym dużo technicznie i ładniejszym zarówno pod kątem wnętrza jak i zewnętrznie.
Opublikowano
e34 to już 20-kilkuletnie auta, do codziennej jazdy wg mnie e46 lepiej się sprawdzi. Za te 16 tysięcy to igiełki nie dostaniesz, jak będziesz szukał to tylko od kogoś kto ma kilka lat to auto a nie dwa miesiące i już sprzedaje (albo od handlarzyka co sprowadził od turka z rajchu)
Opublikowano

Co prawda wizualnie bardziej się skłaniam ku e34 lecz e46 jest też w "zasięgu ręki" a raczej "kieszeni" i też niczego sobie :)

Tylko czy koszt utrzymania e46 będzie wiele większy od e34? czy raczej różnica niewielka?

Opublikowano
O wiele łatwiej o zamienniki i oryginalne części do e46 niż e34. Droższe to będzie jak kupisz zajechanego diesla i wszystko będziesz musiał wymienic :D
Opublikowano
Myślałem że ze względu na cenę części chociażby bo w końcu nowsza technologia ale o zamiennikach nie pomyślałem :D . A auto 14letnie powoli wkracza w erę wymień to wymień tamto... no chyba że trafie na dobrą sztukę. 20letnie to już wgl dlatego myślałem o znalezieniu w miarę dobrym stanie i wyremontowaniu jej bo bardzo mi się to auto podoba ale nie chcę by co 100km stał w garażu lub warsztacie bo coś znowu "poszło" :/ Ale jak widzę na razie głównie e46 polecacie hyhy
Opublikowano
za e34 to się raczej w DE porozglądaj, w PL ciężko będzie, te auta trafiały kilka lat temu do młodych gniewnych, dopiero od niedawna jest traktowane jako youngtimer do dopieszczenia, wczesniej to raczej było upalanie pod remizą :mrgreen:
Opublikowano

Witam,

 

Ja , do niedawna , użytkownik E34, radziłbym poszukać auta w ,przede wszystkim, dobrym stanie blacharskim - mechanika, tapicerka są dużo łatwiejsze i tańsze do naprawy. Jeżeli korozja już się pojaw, to jedyny sposób na w miarę trwałe jej usunięcie, to wymiana skorodowanego elementu na wolny od korozji. Każdy inny sposób zadziała na 1-2 zimy; chyba że auto stoi w garażu i jest sporadycznie użytkowane - to znacząco opóźnia powrót korozji. Garaż w przypadku tak starego auta to podstawa.

Jeżeli chcesz znaleźć E34 w dobrym stanie, poza kasą przyda Ci się CIERPLIWOŚĆ.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Dlatego lepszym wyborem dla mnie byłoby e46. Dłużej się nim nacieszysz i praktyczniejsze na codzień :wink: kwestia znalezienia dobrego egzemplarza.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
e34 nie jeździłem, ale e46 mam od 3 lat i nigdy większych problemów z nim nie było, komfortowo się jeździ
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A ja powiem inaczej,

 

sam szukalem ostatnio e46, ale tego jest tyle na drogach, ze sie rozmyslilem. Trojka nie jest brzydka, ale ja lubie sie czuc, ze moje auto jest wyjatkowe. Stojac w korku, gdzie w zasiegu wzroku masz 5 takich samych, to troche bieda. Bardzo duzo e46 to 1.8/1.9, w ktorych mocy jest na styk. Obejrzalem z 20 egzemplarzy i wiekszosc to smietniki. Dlatego tez poszukalbym ladnej czarnej piatki, dopiescil ja, dal dobre felgi, przyciemnil szyby i reszta w ori. Ogromnym minusem jest srodek e34, ktory wyglada jak skansen. Dramat.

 

Moim zdaniem jest tak:

e46

+ nowsze auto,

+ bezpieczenstwo,

+ ladne wnetrze,

- jezdzi tego od cholery,

- elektronika "taka se" z doswiadczenia,

- raczej slaby silnik,

- delikatne zawieszenie,

- brakuje mu duszy

 

e34

+ future classic,

+ swietnie sie prowadzi,

+ malo skomplikowana,

+ zdecydowanie auto z charakterem,

+ duzo wiecej miejsca,

+ wiekszy wybor mocnych silnikow w tym budzecie

- czeka Cie wiele dni i nocy na Allegro, schadenautos i ebayu, zeby znalezc dobry egzemplarz,

- WNETRZE!!!

- trzeba sie bedzie zaopiekowac blacha, zeby nie gnila,

 

Tyle z mojej strony. Bralbym e34.

Opublikowano
E46 a E34 to zupełnie różne auta...wszystko zależy od potrzeb.Do codziennej jazdy lepiej nada się E46-nie jest prawdą,że jest to auto bez duszy jak twierdzi Kolega wyżej-wielu fanów marki uważa wręcz E46 za najbardziej udaną stylistycznie serię 3.Oczywiście jest to auto bardzo często spotykane na naszych drogach ale trzeba też zauważyć,że jeśli jest ładnie utrzymane,zadbane,na ori feldze,na ori częściach i nie potraktowane żadnym "tjuningiem" to nadal może przykuć wzrok.1.8 czy 1.9 to za mało???Fakt-demonami przyspieszenia nie są ale przecież można zdecydować się na mocniejsze odmiany 6 cylindrowe...E34 to przynajmniej u naszych zachodnich sąsiadów już auto,które powoli dorabia się statusu youngtaimera.Oczywiście są to auta bardzO charakterne(mają piękne linie,świetne silniki-chociaż mi jeszcze bardziej E28 się podobają :) )Wnętrze to skansen?Przecież w E34 wnętrze było projektowane jeszcze w latach 80,więc nie ma się co dziwić,że jest to już "skansen".Fakt faktem,że E34 w swoich czasach było autem bardzo nowoczesnym.Reasumując do "jazdy na codzień"E46 ...z kolei jeśli chcesz świetny materiał na klasyka to E34.A zakup?U nas w kraju to byłaby szalenie ciężka sprawa zarówno jeśli idzie o e34 i e46-kupowanie auta w Polsce to troche stąpanie po polu minowym-szalenie ciężko znaleźć ogarnięty egzemplarz,lepiej udać się już do Niemiec i tam poszukać(chociaż tam też trzeba się naszukać)
Opublikowano
Jasne, co do stylistyki kwestia gustu, wiadomo, ze czarne e46 na dobrym alu, z pakietem chromu i ksenonami bedzie super, ale wiesz pewnie, ze za dobry egzemplarz w takiej specyfikacji zabulisz kosmiczne pieniadze, za ktore znajdziesz juz alpine e34 (na ebayu jest jedna przepiekna niemka za ~13k pln)
Opublikowano
Alpina za 13 tys zł??Coś za bardzo okazyjna cena jak na prawdziwą alpinę.Jak możesz podaj linka-chętnie rzucę okiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.