Skocz do zawartości

[E39] 540iA Temperatura w kabinie - kontrola czujników temp.


Dombrek

Rekomendowane odpowiedzi

Czy da się za pomocą INPY (lub w inny sposób) sprawdzić jaką temperaturę odczytują czujniki klimatyzacji? Mam wrażenie, że u mnie głupieją i działają z jakimś opóźnieniem. Np. teraz zimą jak na chwilę wysiadam z auta i za kilka minut jadę dalej (silnik ciepły), to przez na początku układ grzeje jak oszalały i dopiero po kilku minutach wszystko się stabilizuje i wraca do normy. Z kolei latem (w szczególności wieczorem) klima chłodzi za mocno i właściwie muszę wyłączać "śnieżynkę". Zimą śnieżynkę mam cały czas zgaszoną.

Czyściłem już czujnik na panelu klimatronika (ten za wentylatorkiem), ale praktycznie nic się nie zmieniło. Z tego co wiem, są też czujniki w kanałach doprowadzających powietrze - czy je też się czyści? Czy da się sprawdzić jaką temperaturę one widzą? A może są jakieś inne możliwości sprawdzenia ich sprawności? Ogólnie działają, ale moim zdaniem z dużym opóźnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podobnie jak u ciebie.

Jeśli po chwili jazdy zgaszę auto to później przez co najmniej 15 minut grzeje na maksa, a z reguły dużo dłużej.

Przy temp. powyżej 15 stopni C problem nie występuje.

Przy obecnych temp. jest to bardzo uciążliwe, bo klimatronik i tak ustawiam ręcznie szyby (grzeją na maksa) i twarz ręcznie ustawiam na zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mam identyczne objawy. Auto mam od 2,5 miesiąca, więc nie wiem jak to latem będzie, ale teraz po odpaleniu auta i rozgrzaniu silnika, temperatura nawiewu megagorąca, stabilizuje się to po około 15-20 min. I po każdym odpaleniu auta, nawet jak silnik jest rozgrzany i wskazówka w pionie jest tak samo, grzeje jak opętany przez te 15 min. Ale ja już się przyzwyczaiłem do tego :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Inpa ma podgląd na czujniki temperatury.

Te w tunelu za panelem klimatronika są w ilości sztuk dwie, jeden na prawą i jeden na lewą stronę.

Ale jeśli klimatronik działa ze zwłoką, to zazwyczaj winny jest czujnik w nim, ten za tą małą krateczką na panelu, trzeba wyjąc panel i go wyczyścić, zazwyczaj zbiera się tam dużo syfu.

Ja co jakiś czas jak odkurzam auto, to przystawiam do tej małej krateczki rurę od odkurzacza żeby syf wyciągnęło.

Zimą klimatronik priorytetowo dmucha na szybę, i lekko na nogi, po jakimś czasie dopiero zaczyna puszczać na twarz, i więcej na nogi, tak już jest.

Chodzi o to, że układ ogrzewania ma wgląd do czujnika temperatury zewnętrznej, i po nim się orientuje czy trzeba odmrażać przednią szybę, a tak jest przy niskich temperaturach.

Więc norma jest że po odpaleniu auta będzie przez jakiś czas grzał szybę, czyli najpierw bezpieczeństwo i widoczność, a później komfort.

Czas tego dmuchania na przednią szybę jest dłuższy, im temperatura na zewnątrz niższa, czyli przy 0stopni dmucha 3 minuty, a przy -15 stopni dmucha już 10 minut.

Do tego jeszcze brana jest temperatura płynu chłodzącego, no masa czynników, jest to dość rozbudowany układ, dlatego ciężko czasem dojść co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przez cały rok ustawiony na dmuchanie w każdym kierunku (szyba, nogi, twarz) - nie automat. Automat tylko steruje siłą nawiewu.

Muszę jeszcze raz przeglądnąć INPĘ i zobaczyć co tam wyskakuje.

Czy da się wymienić sam czujnik w panelu klimy czy od razu trzeba cały panel? Nie chcę celować w używkę, bo nie wiem co kupię, a nowy pewnie ma cenę z kosmosu.

U mnie tym gorącym powietrzem dmucha przez kilkanaście minut nawet teraz, jak jest +8stC. Oczywiście jak na kratce centralnej ustawię na niebieskie 3 kropki, to jest OK, tylko wkurza mnie, że niby klima automatyczna, a muszę coś przy niej kręcić.

Tak samo latem wkurza mnie, że muszę kręcić pod wieczór - czy możliwe, że czujnik nasłonecznienia padł? Gdzie tego szukać i czy da się jakoś sprawdzić jego działanie oraz ewentualnie wymienić? Tragedii nie ma, ale lubię jak mi wszystko działa idealnie. Wątpię, że to taki urok klimy w BMW, bo znam klimatroniki z innych aut (np. Mondeo, Saab 9-3) i taki problem nie występował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozebrany taki panel, jak byś potrzebował ten czujnik daj znać. :cool2:

O ile można go wymienić.

Sorki za OT :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jak ci grzeje strasznie mocno, to może jednak winne są elektrozawory nagrzewnicy, które się przycinają?

Jak się zatnie na pozycji otwartej, to będzie właśnie grzał bez opamiętania.

AUTO to nie tylko działa sama siła nadmuchu, jest tak samo automatyczna regulacja kierunku dmuchania.

AUTO na wyświetlaczu to regulacja siły nawiewu u temperatury a AUTO na przycisku to właśnie regulacja kierunków nadmuchu.

Wciskając AUTO obie opcje są włączane, chcą jedną z nich wyłączyć, to albo ręcznie wybierzesz gdzie ma dmuchać, albo zmienisz obroty dmuchawy.

Klapami nawiewu sterują silniki krokowe.

Jak naciskasz konkretny guzik kierunku, np "szyba" to silnik przestawia się na pełny nadmuch na szybę, ale jak masz auto, to panel steruje nimi płynnie, np 15% na szybę, 40% na nogi, 70% na twarz.

Gdyby działało to tylko otwórz/zamknij, to jaki sens byłby w montowaniu silników krokowych do sterowania nawiewem? Wtedy miał byś zwykły silniczek, a nie krokowy.

W e60 jak wejdziesz z poziomu komputera w klimę, to możesz właśnie ustawiać skokowo wartości otwarcia poszczególnych klap, u nas zostaje tylko automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś też myślałem że wina leży w panelu

Kupiłem inny używany i dokładnie tak samo się zachowuje - oczywiście oby dwa mogą być trafione , ale ciężko mi w to uwierzyć.

Panele były rozebrane i wyczyszczone.

Jak odpalę auto i jadę to jest ok, ale jak go zgaszę po chwili to masakra.

 

A ponadto na obu panelach po odpaleniu klimatronik się ustawi na dwie kreski nadmuchu i po chwili auto zaparowane. Muszę ręcznie zmieniać.

W lato tak samo upał na dworze, odpalam, a klimatronik na dwie kreski, więc żeby go schłodzić ręcznie nadmuch na maksa.

Auto ma półtora roku i latem tylko DWA razy po wyjściu klimatronik włączył nadmuchy na maksa, a było to jak zostawiłem go na strasznym słońcu(auto czarne, klima sprawna)

 

 

Uważam że któryś czujnik świruje. INPA nic nie nie podpowiada.

Co jeszcze można sprawdzić?

 

Edit

Elwktrozawory sprawdzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem tak samo jakiś czas temu, tzn jadac w trasie załóżmy 150km i zatrzymujac sie zatankowac gdzie wczesniej mialem temperature ustawiona opytmalna manualna, po odpaleniu pozniejgrzało przy takich samych ustawieniach duzo cieplej przez jakis czas, mi to w sumie pasowalo bo wychodzać zmarzlem a tu szybko ciepełko leci ;]

 

w ogóle trudne jestr ustawienie optymalnej temperatury dla mnie, w passacie bez klimy dawalem tylko nadmuch na szybe, poziom nawiweu na 1, i max cieplo i ideallna mialem temperature na trase, nic nie przestawialem przez pol roku.

a tu to juz nie wiem, w ogóle zeby lecialo cieple to musze miec ustawione z poczatku 27-28stopni, pozniej robi sie za gorąco zmniejszam na 26, dam 25 to jzu chlodniej sie robi.

 

autama nie uzywam, wlaczam na szybe i na nogi zawsze i z 3-4kreski sily.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ciepłym to też tak u mnie jest że po wyjściu i ponownym wejściu leci ciepłe przez chwile, ale również jak

otworzę okno to leci cieplejsze powietrze.

Ja mam ustawione cały czas 19 - 20 stopni przez całą zimę i AUTO w lato mam ustawione 25 i również AUTO.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja mam zawsze 22 stopnie na auto i jest idealnie i w lato i w zimę :)

Czasem jak mi zaparuje przednia szyba, to jedynie używam osobno nadmuchu na nią, a tak to jest idealnie zawsze :mrgreen:

Jedynie przez pewien czas męczyłem się z elekrozaworami nagrzewnicy, bo auto mi się w saunę zamieniało, ale teraz wszystko ogarnięte i jest git :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA w zimę mam ok 19-20 st i kółeczko przy środkowych nawiewach tak by było widać białą kreskę. Latem mam ok 23st bo robi się zbyt chłodno w środku. Nie wiem dlaczego tak jest ale już lepiej że nie robi się za ciepło bo w lato by był problem ;)

 

W lato nie mam auto bo na samym początku niemiłosiernie wyje nawiew bo ustawia się na max i mnie to denerwuje dopiero po kilku minutach daje auto. Tak samo zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W lato nie mam auto bo na samym początku niemiłosiernie wyje nawiew bo ustawia się na max i mnie to denerwuje

 

A mi to nie przeszkadza, bo trzeszcząca roleta bagażnika zagłusza wszystko :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do czego jest przycisk po prawej stronie zaraz pod wlaczaniem klimy?

 

kółeczko i kółeczko z A w srodku? tak jakby 3x sie go da wlaczyc a nigdy tego nei uzywam

 

http://tomaszewicz.com.pl/bmw540/m5.jpg

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obieg wewnętrzny. Z literką A obieg wewnętrzny włączany automatycznie jeśli czujnik wykryje jakiś smród. Ja mam włączony automatyczny.

W wielkie upały w mieście jeżdżę z non stop włączonym obiegiem wewnętrznym, chyba że w trasę jadę to go wyłączam jak schłodzi się wnętrze. Często jest w granicach 40-50st i na mieście ciężko auto jest wystudzić dlatego włączam obieg na stałe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po napisaniu posta zrozumialem ze chodzi o zewnętrz jednak i tak ciekawi mnie jak rozpoznaje i co uwazasz za smród, zreszta kiszenie sie w ciagle tym samym powietrzu nie jest dobre i chyba lepiej jak ciagle jest nowe z zewnatrz zeby nie robic sie sennym z powodu braku ilosci tlenu
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za różnica co ja uważam za smród? Wystarczy, że czasami włączy się obieg wewnętrzny jak jest jakiś smród. To czujniki są za to odpowiedzialny i nikt na to nie ma wpływu. Czasami jak jedzie się za kopcącym klekotem to słychać jak zamyka się obieg i nie zdąży zassać tego dymu a po jakimś czasie wyłączy się obieg wewnętrzny to o jakim kiszeniu piszesz i braku tlenu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialobyć uważa nie uważasz, w sensie czujnik moj blad

 

kiszeniu ze obieg powietrza ciagle ten sam, nie wiem zaraz jade w trase to az wlacze ten przycisk z ciekawosci zobacze co sie bedzie dziac

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak dasz auto to nie masz włączonego non stop wewnętrznego. Nie bój się nie udusisz się :) Chyba że mieszkasz na śląsku obok elektrowni węglowej :mrgreen: Ale auto też nie jest na tyle szczelne by nie było na tyle tlenu. Nie jest też na tyle szczelne by nie poczuć smrodu spalenizny nawet jadąc na obiegu wewnętrznym. Jak jakiś kopciuch przyśpiesza, owszem pomoże, ale jadąc non stop za takim autem przez kilka minut to nawet obieg wewnętrzny nie pomoże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.