Skocz do zawartości

Regeneracja reflektorów przednich


migcool

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jako, że zakupiłem nowe żarniki i żarówki, a jeszcze ich nie montowałem w związku z tym, że uroił mi się plan zregenerowania odbłyśników Xenonu, chciałbym Was zapytać, gdzie w Zielonej Górze lub w obszarze do 100km można profesjonalnie zregenerować lampy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi było dane zobaczyć efekt prac na żywo i byłem pod dużym wrażeniem :wink: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysyłka lamp wiąże się z urlopem ponieważ auto dzień w dzień użytkuję, wezmę pod uwagę takie rozwiązanie. Jeszcze koszt przybliżony jakbyś podał ;) Kompletnie nie wiem ile to kosztuje, a zanim zadzwonię i zacznę wypytywać dobrze jakbym wiedział za ile już wykonywali takie usługi :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie ile kosztowała regneracja, bo zdecydowałem się na wymiane odbłyśników na nowe. Za dwie lampy (razem z polerowaniem kloszy) zapłaciłem 600zł. Regeneracja chyba była tańsza 100zł na lampie, ale ręki sobie uciąć nie dam. :)

 

Nie wiem w ogóle, czy taka operacja jest możliwa na miejscu... Ja ściągnąłem lampy sam i zawiozłem w całości do tego warsztatu. Po dwóch dniach koleś mi je przywiózł do Poznania, bo akurat jechał na giełdę. W sumie 3 dni bez auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój błąd

nie zauważyłem ze o xenona chodzi :P

 

heh

ja sam w tamtym tyg zamówiłem 2szt zwykłych halogenowych dla samych szkieł

lampy są naprawdę w ekstra stanie a mi zależało na samym szkle

przekładka mało skomplikowana

gg5553463
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Panowie postanowiłem zamontować żarniki, zakupiłem polecane na Sporcie firmy GE barwa 5100k, wbrew opinii wymiana bez wyjmowania lampy 15minut trwała ale do rzeczy, od kiedy posiadam auto, jeden żarniki świecił barwą lekko żółtą i znacznie mniej emitował światła niż ten drugi więc postanowiłem kupić nowe. Dzisiaj zamontowałem i ku mojemu zdziwieniu barwa tej samej lampy wciąż była żółtawa podczas, gdy tej sprawnej z nowym żarnikiem ładnie na biało i intensywnie świeci. Czy to oznacza, że czas wymienić przetwornice? Co może powodować problem z barwą i mocą światła? Czy przetwornice można zamienić stronami?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniasz stronami i po tym zabiegu bez problemu będziesz wiedział czy przetwornica czy może odbłyśnik mam to samo u siebie tyle że u mnie odbłyśnik przepalił się zamówiłem używkę przed nowym rokiem bo w nowy rok wyjeżdżałem na wyspy i zależało mi na czasie ale poczta polska potrafi człowiekowi zrobić nerwy przesyłka 70zł dostawa do 12 a paczka dotarła o 17 i po wymianie :( jak tylko wrócę na urlop do PL jade robić odbłyśnik i klosze prawdopodobnie jeszcze ślizgi lamp ułamane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozbierałem swoją lampę bo jedna przetwornica zamokła i czasem zaplała się lampa a czasem nie, a jak już zapaliła to świeciła na jakiś taki zielonkawy kolor. Po wysuszeniu, poprawieniu 2 przepalonych ścieżek, wszystko wróciło do normy. Uważaj na śrubki gdybyś chciał otwierać przetwornice bo mają jakiś dziwny rozmiar i za cholere nie idzie dopasować zastępczej. Ja dzisiaj nie mogłem jednej odkręcić i musiałem rozwiercić śrubkę, niestety nie znalazłem zastępczej i teraz mam skręcone na 3/4. Gdy będziesz wyjmował lampę to moją radą jest aby sobie wcześniej odessać płyn do spryskiwaczy, u mnie pół zbiornika się zmarnowało po odczepieniu dyszy spryskiwacza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, właśnie pytanko, jak odpiąć dyszę spryskiwacza, dziś oglądałem ten mechanizm od tyłu jak zdejmowałem klosz i nie mogłem się dopatrzyć sposobu demontażu. Czy przetwornica w całości jest na zewnątrz i można bez problemu przełożyć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągasz dyszę do siebie i po lewej i prawej, zobaczysz takie małe blokady, trzymające dyszę w miejscu. Możesz spróbować je wcisnąć do środka czymś cienkim, i twardym (mały śrubokręt) przy jednoczesnej próbie wyciągnięcia dyszy do siebie. Tak zrobiłem za pierwszym razem, jednak gdy robiłem to po raz drugi i trzeci to trzymając mocno ten element który powoduje, że dysza się wysuwa, pociągnąłem mocniej za dyszę i sama wyskoczyła. Montaż banalny bo na wcisk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W celu wykręcenia przetwornicy niestety musisz wyciągnąć lampę całą lampę. Nie zdziw się, jeśli okaże się, że śruby trzymające przetwornicę przy lampie są już tak skorodowane, że nie da się ich odkręcić. Ech, szkoda, że nie zrobiłem zdjęć z dzisiejszej naprawy, miałbyś gotowy tutorial jak wykręcić a nawet rozkręcić przetwornicę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę psikał kombinował, aby żadnej śruby nie uszkodzić, cała lampa podobno trzyma się na trzech śrubach więc z tym sobie poradzę już :) Byle bym miał sprawę jasną, że jest to np przetwornica, mam też namiar w razie co na ludzi od serwisu xenonów AL więc zawsze mogę nadłożyć troszkę km i im to zlecić bez brudzenia ;) Dzięki kolego za wskazówki, z tą dyszą próbowałem tak trochę szarpnąć lecz wyjść nie chciała, te zatrzaski o których mówisz też widziałem ale z tymi się już nie siłowałem bo nie miałem już potrzeby dalszego demontowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, sama lampa na 3 śrubach. Szkoda, że nie masz kogoś kto ma wolną przetwornicę, żebyś nie musiał obu lamp demontować. Niby nie jest to jakaś straszna robota, ale wiadome, zawsze prościej byłoby z jedną. Co do dyszy to zobacz sobie jeszcze w googlu jak wygląda sama dysza to będziesz miał 100% pewność co zdemontować. Też mam ksenony AL, ale u mnie lewy cały do wymiany chyba będzie bo ma urwane zaczepy a do tego oba szkła mam w stanie agonalnym. Czekam tylko na zwrot z Urzędu Skarbowego :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a propos regeneracji reflektorów... dalej pozostają one plastikowe i pewnie niebawem się wypalą.

Ja założyłem do siebie taki dedykowany kit (metalowe odbłyśniki):

 

http://www.retrofitlab.com/bmw-3-e46-zkw-oem-bi-xenon.html

 

który idealnie pasuje do reflektorów ZKW. I jestem baaardzo zadowolony. Rożnica jest powalająca (pomiędzy wypalonym a nowym odbłyśnikiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden czort al czy zkw

w obu wypalaja sie odblysniki i jak chcesz cos widziec trzeba zrobic regeneracje/wymiane co kto woli...

Grog ja wstawilem metalowe z lamp bmw z 2011 roku w stanie idealbym, ten zestaw co dales link tez jest ciekawy

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czym się różnią AL od ZKW skoro to jeden czort? :roll: Ten zestaw, który podesłał kolega jest niby do ZKW. puzonn, a Ty co zaproponowałbyś dla mnie, abym odzyskał widoczność? ;) Może lepiej kupić jakieś nowe odbłyśniki? W jednej z lamp musiałbym też wymienić odbłyśnik nachodzący na soczewkę bo jakieś plamy ma i prześwity, do tego klosze, a więc gruba inwestycja się szykuje :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisalem jeden czort bo abie lampy wygladaja tak samo, zasade dzialania mają taką samą, róznica to producent i co za tym idzie różna jakość zastosowanych materiałów, AL to chyba bosch robił i "dłużej świecą"

 

migcool - nie wiem jak wygladają Twoje lampy, specjalistą nie jestem ale...

same klosze dużo do gadania nie mają, moje nie wyglądają ładnie (zastanawiam sie nad wymianą tylko ze względów estetycznych) ale mam znajomego co myslał że to klosze zabierają mu swiatło... mylił sie, ma nówki klosze i wypalone odlysniki i nic nie widzi, ja notomiast mam nowe odblysniki a słabe klosze i mam nocą dzień przed autem

jeśli masz wypalone odbłyśniki to pomyśl nad regeneracja/wymianą, + nowe żarniki oryginaly (pelno chinszczyzny radze uwazac) i będziesz Pan zadowolony

 

ja mialem sytuacje taka ze w deszczu nocą nic nie było widac, coś strasznego, jako że duzo jezdze nocą, większosc w trasie, dobra widoczność to dla mnie priorytet i mimo że sporo mnie to kosztowało (850zł z nowymi zarnikami) nie żałuje ani grosza

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.