Skocz do zawartości

Podgrzewane lusterka - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie jest to temat: nie grzeją lusterka- co to może być, tylko wręcz przeciwnie- lusterka grzeją cały czas. Gdyby nie grzały, to wiadomo, sprawdzamy czujnik. W moim przypadku też tak zrobiłem i okazało się, że nie ma czujnika wcale. Sprawdziłem dokładnie i nie ma nawet przewodów wypuszczonych z wiązki do tego czujnika. Nie ma też w prawym nawiewie nawet otworu na czujnik. Nie ma też żadnego osobnego włącznika, nie jest to uzależnione od ogrzewania szyby itp. Auto posiada jeszczen podgrzewane spryskiwacze, zamki i fotele, ale te ostatnie mają osobne włączniki. Podejrzewałem, że to podgrzewanie lusterek może być w jakiś sposób sterowane tym czujnikiem w lewym nawiewie od temperatury zewnętrznej, odłączyłem nawet komputer pokładowy i nadal cały czas grzeją. Szukałem na forum, jeździłem po elektrykach, dzwoniłem do aso i jedyną odpowiedzią było, że jest tylko jeden system, z czujnikiem z prawej strony lub proszę przyjechać, to sprawdzimy całą instalację. Jeżdżę tym autem dwa lata ale wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, tzn. widziałem, że w zimie odmarzają ale nie sprawdzałem w lecie. Ostatnio natomiast kupiłem nowe wkłady i przypadkiem poprawiałem jeden po zakończonej jeździe i to zauważyłem. Że nie mam tego czujnika wiedziałem wcześniej ale myślałem, że jest jakiś inny system sterowania. Zaznaczam, że nie ma tam żadnej przeróbki typu zmostkowane kable. Wypiąłem wiązkę i obejrzałem ją dokładnie, jest w pełni oryginalna, nic tam nie było przerabiane. Patrzyłem w innych bmw i wychodzą kable do czujnika. I co to może być? Moje auto to E36 coupe 1.8is M42 z 92r. Nie szukam rozwiązań typu wyjęcie bezpiecznika lub odłączenie na lato kabelków od lusterek. Jeśli ktoś spotkał się z czym takim, to proszę o radę.
Opublikowano

O ile mi wiadomo czujnik w lewym nawiewie jest do termometru w komputerku, natomiast w prawym do podgrzewania spryskiwaczy. Lusterka mają grzać cały czas, lecz mają zmienną rezystancję i im cieplej tym mniej grzeją.

Takie jest moje zdanie na ten temat.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano (edytowane)
Zgadzam się, tak powinno być, ale u mnie nie ma czujnika do sterowania a są podgrzewane spryskiwacze. Edytowane przez Kowal
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm, wszyscy na forum jeżeli mowa o montażu podgrzewnych lusterek twierdzą że oryginalnie wkłady biorą zasilanie z wiązek sterowania lusterek. W takim przypadku nie może być mowy o jakiś czujnikach, po prostu one grzeją cały czas.
Opublikowano
Zgadzam się, tak powinno być, ale u mnie nie ma czujnika do sterowania.

 

No bo nie ma takiego czujnika :mrgreen:

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Jeśli ogrzwanie lusterek byłoby powiązane z temperaturą zewnętrzną to byłoby parę wad takiego rozwiązania:

- poranna mgła - wycieramy lusterka

- pada deszcz - krople na lusterku

http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
Dzwoniłem do aso w Krakowie i pani powiedziała że czujnik w prawym nawiewie tzw. pastylka steruje właśnie podgrzewaniem lusterek. Jednak nie polegam na tym na 100% bo pani mogła się mylić. Czy mógłby ktoś sprawdzić u siebie, czy też mu cały czas grzeją.
Opublikowano
Dzwoniłem do aso w Krakowie i pani powiedziała że czujnik w prawym nawiewie tzw. pastylka steruje właśnie podgrzewaniem lusterek.
Pani prawie się orientuje, podgrzewanie zgoda ale nie lusterek tylko spryskiwaczy. Mata jest tak zrobiona że ona się nie przegrzeje, moje też cały czs są ciepłe, więc nie masz się czy martwić.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
Dziękuję Peet za odpowiedzi i wszystkim innym. Trochę mnie uspokoiliście, że te maty się nie przegrzeją, ale nadal mam wątpliwości co do grzania spryskiwaczy. Co nimi steruje, skoro nie ma czujnika? A podgrzewaniem zamków? Nie sprawdzałem tego, ale może włączają się razem z ogrzewaniem tylnej szyby?
Opublikowano
Dziękuję Peet za odpowiedzi i wszystkim innym. Trochę mnie uspokoiliście, że te maty się nie przegrzeją, ale nadal mam wątpliwości co do grzania spryskiwaczy. Co nimi steruje, skoro nie ma czujnika? A podgrzewaniem zamków? Nie sprawdzałem tego, ale może włączają się razem z ogrzewaniem tylnej szyby?

 

Jakie wątpliwości, przecież napisane jak byk, że spryskiwaczami steruje czujka w prawym przednim wlocie powietrza.

A zamek grzeje się tylko kierowcy po pociągnieciu klamki do góry na zamkniętych drzwiach (zapala się wtedy lampka w środku).

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
W porządku Vicia napisałeś mi w jaki sposób załącza się grzanie zamka i teraz już to wiem, ale przecież ja też "jak byk" napisałem, że nie mam prawego czujnika a ty nadal piszesz, że spryskiwacze załącza prawa czujka. W sumie to nie jest już tak bardzo istotne, bo chodziło mi głównie o lusterka, ale lubię jak jest wszystko wyjaśnione. Tak więc spryskiwacze są grzane a nie ma prawego czujnika i nawet wiązki do niego. Sprawdzałem w innym aucie i tam, gdzie wychodzą kable, u mnie ich po prostu nie ma i wiązka w tym miejscu ma oryginalną izolację i nie była przerabiana.
Opublikowano
Nie doczytałem, że nie znalazłeś tego czujnika u siebie. Ja też go nie mam we wlocie lecz jest podwieszony powyżej niego. Sorki :duh:
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Czytałem coś o zmiennej rezystancji spirali grzejącej w lusterkach. Nagrzewa się do pewnego momentu i go nie przekroczy, więc o spaleniu nie ma mowy.

 

Zapożyczone ze strony "http://www.parsek.pl/"

 

http://www.parsek.pl/sklep/images/podgrzew/podgwykres.gif

 

Maksymalna temperatura grzania wynosi ok. +60°C, ale dzięki temu, że podgrzewacze charakteryzują się tzw. dodatnim temperaturowym współczynnikiem rezystancji, który przejawia się silnym wzrostem rezystancji wraz ze wzrostem temperatury. Wynikiem tego jest samoczynne ograniczenie wydzielanej mocy, zapobiegające nadmiernemu przegrzaniu i w konsekwencji uszkodzeniu elementu.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Na logikę to każdy przewodnik zwiększa swój opór wraz ze wzrostem temperatury. Podejrzewam, że jeśli już grzeją cały czas, to Mądre Głowy w BMW dobrały odpowiednie materiały, żeby to wszystko dobrze współpracowało. Ale ja niestety nie kupiłem oryginałów w aso, tylko zamienniki. Co prawda wypukłe, barwione i lewe z załamaniem, ale to zawsze podróby. Dodam, że przed zimą miałem oryginały, ale były bardzo zniszczone i dałem je do "firmy" w Krakowie, gdzie na stare plastiki i podgrzewacze przykleili mi swoje szkła. Totalny szajs. Szkła były niebieskie i wypukłe, ale grubości 5mm (słownie: pół cm!). Ich ciężar w połączeniu z temperaturą powodował, że codziennie musiałem je dociskać, bo się odklejały. Poza tym po zimie warstwa odblaskowa zaczęła na brzegach odchodzić. Teraz kupiłem całe, wyglądają porządnie, ale na nieoryginalnych spodach i matach grzewczych. Zobaczymy co z tego będzie jak przyjdą upały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.