Skocz do zawartości

e70 N62N (4.8i) opinie


lukolo85

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie :)

przymierzam sie do zakupu ww modelu.

nie bede sie rozpisywal dlaczego benzyna i dlaczego x5.

 

chcialbym sie dowiedziec o bolaczkach tego silnika oraz o jego zaletach :) mam nadzieje ze uzytkownicy ww modelu silnika sie wypowiedza w tym temacie

pozdrawiam oraz przepraszam za brak liter PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście polecam. Pisałem we wcześniejszych wątkach bardziej szczegółowo.

 

W skrócie - silnik jest miodzio ;-)

 

T.

 

P.S. kup sobie jakąś małą rafinerię, albo chociaż mini szyb naftowy; przyda się; zobaczysz dlaczego ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to moim zdaniem najsensowniejszy wybor , jezdzi super , absolutnie nic sie nie dzieje , tylko czesto zmieniac olej i najlepiej nie castrol , spalanie tez nie jest tragiczne , ja wole zostawiac pare zloty wiecej na stacji i cieszyc sie jazda V8 niz oszczedzac na paliwie w dieslu a wydawac kase w warsztacie ( i tracic nerwy ) .

Mam znajomego ktory tez ma x5 4.8i i ma zalozona instalacje gazowa i sobie bardzo chwali, przejezdzil juz na gazie przeszlo 120 tys. km. i poza ekploatacja zero problemow , tylko bardzo istotny jest porzadny montaz ( wykonanie ) , na stacji benzynowej pare miesiecy temu widzialem tankujace LPG X5 4.8i , zagadnalem wlasciciela i byl zachwycony a jezdzi juz kilka lat , wiec jak ktos duzo jezdzi to jest to jakas alternatywa.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez polecam ! Wcale nie jest tak tragicznie ze zużyciem paliwa.

Przejechałem ponad 70 tys. i wiadomo że koszt zawsze musi jakiś być.

Moja BUNIA, jak spokojnie tzn. z zgodnie z przepisami to jest 15l/100km,

a jak sobie chcę pojechać z fantazją to i raz zanotowałem coś ok. 25l/100km

Odnośnie zużycia paliwa, to na ten temat jest odrębny watek, więc poczytaj :

viewtopic.php?f=84&t=144059.

Ja tylko powiem tak: moc i zwinność , warte są kosztów jakie trzeba ponieść :)

:D :D :D

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja obecnie posiadam E70 4.8i może dopiero od 2 miesięcy (16 tys przejechałem) ale się wypowiem.

 

Instalacja jaką zamontowałem to LPG Tech 5300 brutto mnie wyszła

 

Spalanie LPG w przedziale 16-24 (15% więcej niż benzyny)

 

A co do silnika bajka. Tylko zastanawia mnie zużycie oleju bo dolewam litr oleju tak na 6-7 tys km. Czy to normalne nie wiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma zużycia wg IO BMW to 0,7l/1 000 km. Moja zużywa tez tak ok. 1l/5 000 km.

Jest też tak, że jeśli trzeba mi coś szybciej pojechać, np tak 180 / 200 km/h przez właśnie te 1000 km non stop,

to wtedy faktycznie łapię się na to normowe zużycie.

Olej CASTROL 5W-40 C3 :D

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma zużycia wg IO BMW to 0,7l/1 000 km. Moja zużywa tez tak ok. 1l/5 000 km.

Jest też tak, że jeśli trzeba mi coś szybciej pojechać, np tak 180 / 200 km/h przez właśnie te 1000 km non stop,

to wtedy faktycznie łapię się na to normowe zużycie.

Olej CASTROL 5W-40 C3 :D

 

U mnie jest dokladnie tak samo.

 

Jedyne na co trzeba zwracac uwage to stan cieczy chlodzacej. Mialem wyciek a komputer sie obudzil dopiero jak brakowalo

3L. Poza tym wymienialem przy 130kkm uszczelniacze zaworow. Przez ten wyciek moglem przegrzac glowice.

 

Olej oryginalny 0/40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ignacd a gdzie miales ten wyciek ?

Co do uszczelniaczy zaworowych moglo sie nalozyc kilka rzeczy naraz np. podwyzszona temperatura spalania gazu - zwlaszcza jak jest zbyt uboga mieszanka , brak plynu i niestety b. kiepski olej jakim jest Castrol ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol w moim silniku sie nie spisuje.

Bardzo duzo syfu bylo, jak zdjelismy pokrywy glowic.

Zmienilem na oryginalny. Z 5w30 na 0w40. Zobaczymy jak sie bedzie spisywal.

 

Wyciek byl pomiedzy silnikiem a sciana grodziowa. Narobilo mi to troche problemow.

Plyn sciekal po silniku na laczeniu ze skrzynia. W konsystencji lekko skarmelizowanej dostawal sie na kolo zamachowe

i byl rozrzucany po tej komorze w taki sposob, ze zaklejal oske rozrusznika i nie mogl wysunac sie bendix.

Powodowalo to spadki napiecia i kilka razy mialem klopot z ruszeniem z miejsca, bo po spadku napiecia

lapal bledy w asystencie ruszania....

Ten wyciek dopiero byl widoczny jak wywalilismy silnik do tych uszczelniaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Castrola to niestety w branazy motoryzacyjnej , w Motorsporcie , u porzadnych mechanilkow itd. od dawna Castrol ma fatalna opinie niestety , zostawia konkretny syf w silniku , jest rozlewany i konfekcjonowany w Polsce - nawet ten w niemieckich bankach niestety , ja od lat we wszystkich swoich urzadzeniach zalewam Motul i ze spokojnym sumieniem polecam, sprawdza sie w off-roadzie z ktorym mam troszke do czynienia i oczywiscie w

autach , nie ma co porownywac z Castrolem - przyjrzyjcie sie dokladnie jaki syf odklada sie po Castrolu.

Jest to co prawda razem z Mobilem najlepiej rozreklamowana marka.

Kolego olej orginalny BMW to tez niestety Castrol ... Motul to zupelnie inna polka niz Castrol.

Jedyna linia Castrola , ktora przez fachowcow jeszcze jest uznana jako - jako-taka to dawny SLX - teraz Professional , do poznania po lekko fluorescencyjnym zabarwieniu. Ale i tak Motul bedzie znaaacznie lepszy.

Najwyzsza polka to Millers ale jest widocznie drozszy .

No i oczywiscie czeste wymiany to podstawa.

Do naszych aut optymalna lepkosc to 5w30 , 5w40 stawia juz troche za duze opory , jest po prostu gestszy , oczywiscie bedzie lepszy do mocno wyeksploatowanego egzemplarza.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie leja 0w40 i taki zalalem. Poza tym z tym robieniem przez castrola to jaest tak jak z tarczami.

Kiedys dla bmw tarcze robilo Ate. Oryginalne wytrzymywaly wszystko a Ate sie krzywily...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do Castrola to niestety w branazy motoryzacyjnej , w Motorsporcie , u porzadnych mechanilkow itd. od dawna Castrol ma fatalna opinie niestety , zostawia konkretny syf w silniku , jest rozlewany i konfekcjonowany w Polsce - nawet ten w niemieckich bankach niestety , ja od lat we wszystkich swoich urzadzeniach zalewam Motul i ze spokojnym sumieniem polecam, sprawdza sie w off-roadzie z ktorym mam troszke do czynienia i oczywiscie w

autach , nie ma co porownywac z Castrolem - przyjrzyjcie sie dokladnie jaki syf odklada sie po Castrolu.

Jest to co prawda razem z Mobilem najlepiej rozreklamowana marka.

Kolego olej orginalny BMW to tez niestety Castrol ... Motul to zupelnie inna polka niz Castrol.

Jedyna linia Castrola , ktora przez fachowcow jeszcze jest uznana jako - jako-taka to dawny SLX - teraz Professional , do poznania po lekko fluorescencyjnym zabarwieniu. Ale i tak Motul bedzie znaaacznie lepszy.

Najwyzsza polka to Millers ale jest widocznie drozszy .

No i oczywiscie czeste wymiany to podstawa.

Do naszych aut optymalna lepkosc to 5w30 , 5w40 stawia juz troche za duze opory , jest po prostu gestszy , oczywiscie bedzie lepszy do mocno wyeksploatowanego egzemplarza.

 

5w30 w niczym nie jest lepszy od 5w40. 5w30 chroni silnik dużo gorzej niż w40 zwłaszcza w wysokich temperaturach.

Proponuje zwrócić uwagę na zalecane oleje do starszych aut. W wielu przypadkach obecnie zalecają 5w30 a w momencie produkcji tych aut a nawet 3-4 lata później nie było takiego oleju!

Tu chodzi tylko i wyłącznie o ekologię 5w30 w teorii zmniejsza spalanie a dodatkowo jest LL więc zmieniają go co 25tyś km co jest kolejną bzdurą. Nikt nie zwraca uwagi na żywotność silnika ważne,żeby wytrzymał gwarancję potem im szybciej padnie tym lepiej. Zawsze w aucie używanym na co dzień im większy zakres temperaturowy oleju tym lepiej i proszę nie sugerować się zaleceniami producenta. Kiedyś polecali najlepszy olej do danego silnika teraz główną decydującą o zalecanym oleju jest ekologia i nakręcanie rynku nowych aut stare ma się psuć.

Do takiej konstrukcji jak V8 dobrymi olejami są np 5w50 a producent to już wedle uznania.

5w30 zdecydowanie odradzam wg mnie minimum to 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zgadzam sie z Toba praktycznie w calej rozciaglosci :cool2: poza jedna bardzo istotna kwestia - w zuzyciu silnika najwazniejsza role odgrywa zimny rozruch - tu dochodzi do najwiekszego zuzycia silnika , a w tym przypadku 5w30 bedzie duzo lepszy , szybciej dotrze do wszelkich zakamarkow motoru.

Oleje o ktorych piszesz czyli np. 5w50 lub np. 10w60 - obowiazkowy do wszystkich starszych M-powerow maja oczywiscie wieksza odpornosc wysokotemperaturowa ale przy normalnej eksploatacji to nie ma pierwszorzednego znaczenia bo odpornosc 5w30 ( i inne lekkobiezne ) jest z naddatkiem wystarczajaca a zo to maja wiele zalet waznych na codzien. Pozatym oleje typu 5w50 , 10w60 itp. sa odpowiednie silnikow tzw. luznospasowanych a niestety nasze silniki sa ciasnospasowane i do nich odpowiednie sa oleje lekkobiezne nie dajace az tak grubego filmu olejowego.

Kiedys bylem tego samego zdania , lalem do e53 4,4 V8 Mobila 5w50 i zimne rozruchy zwlaszcza zima byly bardzo ciezkie , silnik krecil z oporem i chwile po odpaleniu chodzil b. glosno , po zmianie na 5w30 bylo super a latem absolutnie zadnej roznicy oprocz tego ze palil ok. litra mniej.

Pamietaj ze rozmawiamy tu o normalej codziennej eksploatacji normalnego - nowoczesnego i w miare mlodego auta a nie o motorspocie.

Amen

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Troszke u siebie przetestowalem olejow i powiem wam tak: trzeba zainwestowac w prawdziwy syntetyk, wtedy auto chodzi pieknie. Zalalem ostatnio 5w-40 firmy Amsoil. Od pierwszego odpalenia nie ten samochod. Silnik bardzo rowno pracuje i jest strasznie cichy. Wczesniej przetestowalem castrola 0w-40, 5w-40, 5w-30, sport, fts. mobila itp. Zaden z tych olei nie dal tak odczuwalnej zmiany pracy silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 niezalezne ASO BMW z Warszawy zalecaja lepkosc 5w30 , BMW Polska tez zaleca 5w30 do 4.8i ( zreszta do wszystkich diesli i pozostalych benzyn tez )

Ja mam takie odczucia jak kkx5 ale po zalaniu Motula.

W sumie to wszystko aby nie Castrol ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę napiszę .

Mam mocno zmodyfikowany silnik w firmie G-POWER . Dostałem kilka wytycznych co do serwisowania . Na przykład świece zapłonowe mam zakładać inne niż przewiduje serwis ale już olej pozostaje wg specyfikacji BMW czyli castrol edge professional ll04 5w30 . Zakładam że jest to optymalny olej skoro preferuje go najlepszy na świecie tuner BMW .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla mnie po prostu 5w40 jest dużo lepszy niż 5w30 również do nowych konstrukcji a ekologia sprawia iż nawet do aut typu Audi A8 czy Bmw 7 z 2000r obecnie producenci castrol/mobil itd zalecają 5w30 a w momencie produkcji tych silników nie było nawet takiego oleju.

Niestety teraz ekologia sprawia,że sami musimy wiedzieć co jest lepsze bo producenci nie zawsze dedykują najlepszy produkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jako ciekawostkę napiszę .

Mam mocno zmodyfikowany silnik w firmie G-POWER . Dostałem kilka wytycznych co do serwisowania . Na przykład świece zapłonowe mam zakładać inne niż przewiduje serwis ale już olej pozostaje wg specyfikacji BMW czyli castrol edge professional ll04 5w30 . Zakładam że jest to optymalny olej skoro preferuje go najlepszy na świecie tuner BMW .

No tak, tylko edge professional to nie tescowy edge fst :D . To znacznie, znacznie inna jakosc no i cena...poza tematem gratuluje "bestii" G-Power mowi samo za siebie. Z nimi sie nie dyskutuje :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jako ciekawostkę napiszę .

Mam mocno zmodyfikowany silnik w firmie G-POWER . Dostałem kilka wytycznych co do serwisowania . Na przykład świece zapłonowe mam zakładać inne niż przewiduje serwis ale już olej pozostaje wg specyfikacji BMW czyli castrol edge professional ll04 5w30 . Zakładam że jest to optymalny olej skoro preferuje go najlepszy na świecie tuner BMW .

zakładam że zwyczajnie mają podpisaną umowę tak samo jak BMW, w moim skromnym przypadku CASTROL mógł mi na początek 2013 roku za podpisanie umowy na podstawie sprzedaży z połowy 2012r wpłacić na konto z góry 14tyś zł, oczywiście z wiadomych przyczyn odmówiłem w tym roku było by to 30tyś zł, bo średnio 30tyś litrów oleju tej firmy się sprzedaje rocznie (1zł za litr) ogółem silnikowe (motocyklowe i samochodowe) i przekładniowe z innymi płynami oczywiście nadal odmawiam, a ich polityka jest taka że płacą z góry :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.