Skocz do zawartości

E 61 530d Przelewy


matthiasmoc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na poniżej załączonym linku wykonane przelewy w czasie 5 min i temp 60stopni C. Na 4 cylindrze odbiegają jakieś 30%. Korekty wg. INPA to + - max 1mg czyli w normie a mimo to silnik jak się zagrzeje to na wolnych obrotach głośniej pracuje i drga. Czy może być przyczyną ten 4 wtryskiwacz? Proszę o opinie. Z góry dzięki . Maciej

http://postimg.org/image/t54mwwdmh/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to ciekawe, miesiąc temu wymieniłem wtryski 1 i 2 cylindrze na nowe w serwisie BMW Wiedeń . A oto korekty 1 cylinder +1,48 a drugi cylinder -1.41 . To co piszesz, że jak na minusie to ok.( drugi cylinder) , a na minusie to żle ( pierwszy cylinder)

. Sugerujesz że sprzedali mi zły wtrysk?

 

Poniżej korekty na biegu jałowym

http://postimg.org/image/ss10trjzj/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to ciekawe, miesiąc temu wymieniłem wtryski 1 i 2 cylindrze na nowe w serwisie BMW Wiedeń . A oto korekty 1 cylinder +1,48 a drugi cylinder -1.41 . To co piszesz, że jak na minusie to ok.( drugi cylinder) , a na minusie to żle ( pierwszy cylinder)

. Sugerujesz że sprzedali mi zły wtrysk?

 

Poniżej korekty na biegu jałowym

http://postimg.org/image/ss10trjzj/

 

 

nie wiem czy wymieniałeś czy nie ,jesteś mechanikiem ? bo piszę ci jak ma być czyli jeśli więcej idzie na minus to dobrze a nie źle , przy od + 3-4 i więcej wtryski już będą stukać metalicznie i się zawieszać a nie poprawnie pracować sprawdzałeś ciśnienie pompy CR przed i za nią ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolerancja działa w + i - :duh: Ich tolerancja nie może przekraczać pewnych wartości.Kto powiedział że wtrysk powyżej 0 np.0,31 jest już zły :cry2: :cry2: :cry2: Im bliżej 0-a tym lepiej.Za pewne jeszcze ktoś bardziej doświadczony coś mądrego powie w tym temacie czekam :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

korekty wtrysków im więcej na - tym lepiej im bliżej 0 lub na + są to wtryski do naprawy.

 

Nie pisz bzdur .

 

Zero to stan idealny ... w praktyce gdy wszystko jest super, na wszystkich cylindrach odchyłka może się wąchać do + /- 0,5.

 

Odchyłka w okolicach +/- 1.7 -2 może wskazywać że mamy odczynienia z awaria lub niedomaganiem , na wtrysku lub danym cylindrze. Korekta powyżej+/- 3 świadczy o uwalonym totalnie wtrysku lub mamy awarie cylindra na którym pracuje wtryskiwacz.

 

Pamiętać trzeba że komp często balansuje uwalony wtrysk, odwrotna korektą na innym wtrysku. Jedna korekta jest prawdziwa -dotycząca awarii druga jest wymuszoną w celu balansu.

Doświadczony diagnosta ustali na poczekaniu , który wtrysk kuleje .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za sugestię, ciśnienie przed pompą CR i za nie mierzyłem , mam INPE ale nie mierzyłem bo się boję że coś więcej namieszam. Dodam tylko że w zeszłym roku wymieniłem wszystkie wtryski na nowe, kupiłem na allegro . W Grudniu zeszłym roku pojechałem do BOSCH serwis SKALMOT na sprawdzenie korekty bo silnik wciąż drgał na wolnych obrotach i Pan serwisant powiedział że na allegro sprzedają największe śmieci i trzeba by wtryski na pierwszym i drugim cylindrze wyregulować. Po zabiegu (nie wiem co robił bo czekałem w biurze) wyjechałem w trasę do Austrii i na granicy silnik przestał pracować na pierwszym cylindrze.Dowlokłem się do mechanika i stwierdził że wtryski na 1 i 2 do wymiany( +5,6 mg i 3,3 mg) Po zakupie nowych w serwisie samochód odpalił i pracuje do dzisiaj. Zadzwoniłem doSKALMOT BOSCH i opowiedziałem im całą historie. Pan serwisant powiedział że być może wlałem złe paliwo( chyba myślał tylko o tych wtryskach które regenerował) a póżniej zaproponował mi żebym przyjechał to wszystko sprawdzimy.Tak też zrobiłem.Po sprawdzeniu pechowych wtryskiwaczy diagnoza:

wtryskiwacz na pierwszym cylindrze: zepsuta cewka i dlatego silnik nie pracował.

wtryskiwacz na drugim cylindrze : w porządku a zła praca była konsekwencją popsutego wtryskiwacza na pierwszym cylindrze

Wszyscy co to przeczytają niech sami wysuną wnioski, zostawiam to bez komentarza (musiałem mieć cholernego pecha stwierdzono w serwisie)

Co wy na to?

ROGER , często jeżdżę przez Kłodzko i chciałbym wpaść do ciebie na rzetelną diagnozę a nie pseudo co mi robili pseudo mechanicy. Ile wcześniej mam się z tobą skontaktować, jeżeli jesteś zainteresowany?

Pozdrawiam Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.