Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, na poniżej załączonym linku wykonane przelewy w czasie 5 min i temp 60stopni C. Na 4 cylindrze odbiegają jakieś 30%. Korekty wg. INPA to + - max 1mg czyli w normie a mimo to silnik jak się zagrzeje to na wolnych obrotach głośniej pracuje i drga. Czy może być przyczyną ten 4 wtryskiwacz? Proszę o opinie. Z góry dzięki . Maciej

http://postimg.org/image/t54mwwdmh/

Opublikowano

a to ciekawe, miesiąc temu wymieniłem wtryski 1 i 2 cylindrze na nowe w serwisie BMW Wiedeń . A oto korekty 1 cylinder +1,48 a drugi cylinder -1.41 . To co piszesz, że jak na minusie to ok.( drugi cylinder) , a na minusie to żle ( pierwszy cylinder)

. Sugerujesz że sprzedali mi zły wtrysk?

 

Poniżej korekty na biegu jałowym

http://postimg.org/image/ss10trjzj/

Opublikowano
a to ciekawe, miesiąc temu wymieniłem wtryski 1 i 2 cylindrze na nowe w serwisie BMW Wiedeń . A oto korekty 1 cylinder +1,48 a drugi cylinder -1.41 . To co piszesz, że jak na minusie to ok.( drugi cylinder) , a na minusie to żle ( pierwszy cylinder)

. Sugerujesz że sprzedali mi zły wtrysk?

 

Poniżej korekty na biegu jałowym

http://postimg.org/image/ss10trjzj/

 

 

nie wiem czy wymieniałeś czy nie ,jesteś mechanikiem ? bo piszę ci jak ma być czyli jeśli więcej idzie na minus to dobrze a nie źle , przy od + 3-4 i więcej wtryski już będą stukać metalicznie i się zawieszać a nie poprawnie pracować sprawdzałeś ciśnienie pompy CR przed i za nią ?

Opublikowano
Tolerancja działa w + i - :duh: Ich tolerancja nie może przekraczać pewnych wartości.Kto powiedział że wtrysk powyżej 0 np.0,31 jest już zły :cry2: :cry2: :cry2: Im bliżej 0-a tym lepiej.Za pewne jeszcze ktoś bardziej doświadczony coś mądrego powie w tym temacie czekam :|
Opublikowano

Witam

korekty wtrysków im więcej na - tym lepiej im bliżej 0 lub na + są to wtryski do naprawy.

 

Nie pisz bzdur .

 

Zero to stan idealny ... w praktyce gdy wszystko jest super, na wszystkich cylindrach odchyłka może się wąchać do + /- 0,5.

 

Odchyłka w okolicach +/- 1.7 -2 może wskazywać że mamy odczynienia z awaria lub niedomaganiem , na wtrysku lub danym cylindrze. Korekta powyżej+/- 3 świadczy o uwalonym totalnie wtrysku lub mamy awarie cylindra na którym pracuje wtryskiwacz.

 

Pamiętać trzeba że komp często balansuje uwalony wtrysk, odwrotna korektą na innym wtrysku. Jedna korekta jest prawdziwa -dotycząca awarii druga jest wymuszoną w celu balansu.

Doświadczony diagnosta ustali na poczekaniu , który wtrysk kuleje .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

dzięki wszystkim za sugestię, ciśnienie przed pompą CR i za nie mierzyłem , mam INPE ale nie mierzyłem bo się boję że coś więcej namieszam. Dodam tylko że w zeszłym roku wymieniłem wszystkie wtryski na nowe, kupiłem na allegro . W Grudniu zeszłym roku pojechałem do BOSCH serwis SKALMOT na sprawdzenie korekty bo silnik wciąż drgał na wolnych obrotach i Pan serwisant powiedział że na allegro sprzedają największe śmieci i trzeba by wtryski na pierwszym i drugim cylindrze wyregulować. Po zabiegu (nie wiem co robił bo czekałem w biurze) wyjechałem w trasę do Austrii i na granicy silnik przestał pracować na pierwszym cylindrze.Dowlokłem się do mechanika i stwierdził że wtryski na 1 i 2 do wymiany( +5,6 mg i 3,3 mg) Po zakupie nowych w serwisie samochód odpalił i pracuje do dzisiaj. Zadzwoniłem doSKALMOT BOSCH i opowiedziałem im całą historie. Pan serwisant powiedział że być może wlałem złe paliwo( chyba myślał tylko o tych wtryskach które regenerował) a póżniej zaproponował mi żebym przyjechał to wszystko sprawdzimy.Tak też zrobiłem.Po sprawdzeniu pechowych wtryskiwaczy diagnoza:

wtryskiwacz na pierwszym cylindrze: zepsuta cewka i dlatego silnik nie pracował.

wtryskiwacz na drugim cylindrze : w porządku a zła praca była konsekwencją popsutego wtryskiwacza na pierwszym cylindrze

Wszyscy co to przeczytają niech sami wysuną wnioski, zostawiam to bez komentarza (musiałem mieć cholernego pecha stwierdzono w serwisie)

Co wy na to?

ROGER , często jeżdżę przez Kłodzko i chciałbym wpaść do ciebie na rzetelną diagnozę a nie pseudo co mi robili pseudo mechanicy. Ile wcześniej mam się z tobą skontaktować, jeżeli jesteś zainteresowany?

Pozdrawiam Maciej

Opublikowano

@driver8

 

zalecam mniej pisania bzdur a wiecej czytania i uczenia sie od madrzejszych (roger-nysa)

-------

mart

Opublikowano
@driver8

 

zalecam mniej pisania bzdur a wiecej czytania i uczenia sie od madrzejszych (roger-nysa)

Mart15 daj spokój :wink:

 

to jak grochem o ścianę :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.