Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na początku, chciałbym się przywitać z wszystkimi forumowiczami.

 

Niestety, ale pierwszy mój temat związany jest chyba z awaria, albo co najmniej usterka.

 

Więc od początku, kupiłem samochód w zeszłym roku. Przyjechał z Niemiec bodajże w maju, przebieg około 180tys.

Wszystko było pięknie, lecz przy 185tys. poszła pompa wody, wymieniłem na SKF. Olej wymieniam co 10tyś (Castrol Edge 5W-30).

Przy 200tyś wymieniłem dodatkowo filtr paliwa. Aktualnie ma 205tyś. i właśnie teraz zaczynają się problemy. :(

 

Kupując taką markę (pierwsze BMW w domu) sądziłem, że przy dobrej eksploatacji, będzie ona godna swej ceny w stosunku cena/jakość.

 

Przejdę teraz do problemów, od niedawna przy zimnym silniku (zazwyczaj rano), podczas ruszania samochodem szarpie, nie pomaga wolniejsze puszczanie sprzęgła czy szybsze po prostu szarpie, sprzęgło łapie od połowy i gdy się przejedzie parę km to szarpanie ustaje i później się zazwyczaj nie pokazuje.

 

Kolejny mankament to przyśpieszenie zauważyłem, że nie idzie ona tak jak na początku wciska deskę przyśpiesza dobrze, ale nie tak samo, trzeba redukować i dopiero od ponad 2tyś jakoś to idzie, a wcześniej była znacznie dynamiczniejsza z dołu. Jak również obroty nie idą czasem płynnie tak jakby lekko falowały, mam na myśli, że nie idzie tak równo jak z początku, albo to może tylko moje odczucie.

 

I ostatni problem, który nie wiem czy był jednorazowy czy też nie, lecz zdarzył się jakieś pół godziny temu, podczas mrozów palił idealnie, a teraz przychodzę jest 5C na plusie wsiadam do auta (nie palone od wczoraj wieczora), wciskam start a ona kręci i nie może zaskoczyć przez jakieś 3-4s, na środku zapaliła mi się duża ikona świecy żarowej, wyłączyłem zapłon i za drugim razem odpaliła do strzała.

 

 

Bardzo proszę o pomoc, co robić z tym autkiem, wybierać się do jakiegoś mechanika, czy to po prostu taki typ samochodu ? Dodam, że mam tan zakichany filtr DPF i też nie wiem czy to może nie jego wina.

 

P.s. Byłbym zapomniał, dzisiaj gdy nie chciał zapalić podczas powrotu do domu postanowiłem sprawdzić jego przyśpieszenie 0-100 zrobił w jakieś 12.5s. :( Przy czym było wilgotno na drodze i zawsze przy takich warunkach na 1 i 2gim biegu DTC mrugało, bo mielił kołami a dzisiaj, trzymał trakcje.

Edytowane przez krzychu366
  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

Proponuje zacząć od sprawdzenia korekt wtryskiwaczy.

Sprzęgło i dwumas przy przebiegu ok.180tk nie jest pierwszej młodości - ja wymieniłem i wsio ustało.

Co do dynamiki przejrzyj sobie układ recyrkulacji spalin oraz podciśnienia.

Sprawdź w programie diagnostycznym wskazania ciśnień turbiny realny a wymagany.

Co do świec żarowych to u mnie włączają się przy -10stC.

Przyśpieszenie mierzone domowymi sposobami nie są miarodajne.

Po sprawdzeniu wszystkich układów proponuje jazdę na hamownie i sprawdzenie ile masz pod maską zdechłych koni :)

Jest to fajny motor i efektywnie się go modzi za niewielką kasę (ok.1000zł)

 

 

Spodziewałeś się bezawaryjnego auta :lol:

Niestety trzeba było kupić mercedesa w124 diesla, to przejedziesz milion.

Opublikowano

Nie chodzi o milion, ale przecież daje się nie małe pieniądze za te markę, a głupi przykład Forda Mondeo 2005r, przebieg 290tyś i nic się nie robiło, a sprzęgło ani nie drgnie. 200tyś, na diesla to nie powinna być kaplica a pełnia życia.

 

Ale wracając do problemu, powiedz mi ile może kosztować taka wstępna diagnostyka tego wszystkiego, zna ktoś może tutaj w okolicach Krakowa bardziej na południe jakiegoś dobrego szpeca ?

No i jeszcze pytanko odnośnie tego DPF'a, jest prawdopodobieństwo, że to może być jego wina, da się to cholerstwo wyciąć ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bede za 2 tyg w myslenicach to moge popatrzeć
Opublikowano

Na początku dobrze byłoby abyś napisał jaki masz silnik bo w 2007 były montowane dwie całkiem rożne konstrukcyjnie. Czyli starszy M47/163KM i nowszy N47/177KM. To ze Ty zmienialeś olej co 10 tysięcy nie znaczy ze poprzedni użytkownik robił tak samo. BMW zalecalo zmiany co ok 30 tysięcy km i jesli auto nie jeździło głównie w trasy to jest to zdecydowanie za zadko. Dodatkowo w Polsce auto ktore przeszło przez ręce handlarza ma prawie na sto procent skrecony licznik.

Weź to wszystko pod uwage. W linku w moim podpisie znajdziesz linki do rożnych problemow ktore trapią te silniki. Miłej lektury.

 

A i jeszcze na koniec taka uwaga ogólna. Jesli ktos kupuje BMW z myślą o solidnosci silników to chyba nie zapoznał sie z sytuacja na rynku. To sa świetne auta, ale nie bezawaryjne. Mi sie co prawda nigdy nic nie zepsuło w silniku czy jego osprzecie, ale dbałem o auta od nowości nie tak jak zaleca BMW ale adekwatnie do eksploatacji.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Owszem, zapomniałem napisać ma ten starszy typ silniczka 163km.

 

W celu sprostowania, licznik nie jest cofany bo sam osobiście byłem po ten samochód w Niemczech, zakupiony od osoby prywatnej w 90% swojego przebiegu latał po autostradach, jak również do samego końca był serwisowany w ASO BMW.

 

A co do zapoznania się z sytuacją na rynku, to chyba Cię troszkę nie rozumiem, chciałem kupić BMW, ponieważ widzę, że jeździ tego bardzo dużo u nas w Polsce no i co najważniejsze wydawało mi się, że jeżeli daje się takie wyśrubowane sumki za ten samochód to kupujemy coś konkretnego.

 

Broń Boże, nie narzekam na BMW, gdyż autem jeździ się genialnie i nie chciałbym już zmieniać na inną markę, może jest troszkę za twarda ale to w końcu trójka i taka jej natura, lecz rozchodzi mi się o to, że jeśli się daje to się wymaga, a aktualnie chciałbym naprawić mój samochodzik nie ponosząc przy tym fenomenalnych kosztów, po czym znów cieszyć japę gapiąc się w ten prosty a jakże piękny i ładny znaczek :D

Opublikowano
Ale w tej marce nie płaci sie wiecej za niezawodność. Zreszta takie pretensje mogą mieć moim zdaniem tylko osoby które kupiły auto od producenta. W BMW płaci sie za prowadzenie, rozkład masy, rwd, możliwość dobrania wyposażenia pod swoje potrzeby a wyglądu pod swój gust. Nie widziałem ani jednej rekamy w której BMW chwalilo sie niezawodnością. Prawda jest taka ze silniki BMW 2,0 diesla od lat słynęły z wysokiej awaryjnosci. Być może te produkowane po 2011 roku okażą sie bardziej trwałe, bo poprawiono w nich napęd rozrządu. Silniki te maja świetne właściwości dynamiczne, mało palą, ale są awaryjne. Być może u Ciebie pada turbo. To jest najczęstsza usterka.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Kolego darcyn, moglbyś napisać na pw dokladniej kiedy będziesz w tych Myślenicach i jakiś dokladniejszy kontakt ? :-)

Bo jeśli nie bedzie to dla Ciebie wielki problem to byśmy się spotkali, podpieli i zobaczyli co tam sie dzieje .. :-)

Opublikowano

Panowie chciałem sobie dzisiaj wejśc w ukryte menu.

Włożyłem kluczyk docisnąłem ten wariat od zerowania km na 15s, wyskoczyło mi to okienko gdzie było moje 5 ostatnich cyferek VIN.

 

Rozpocząłem klikac aby przeskoczyc do 19stki i odblokowac, lecz dochodzi mi do 01.08 i przeskakuje na początek :(

 

 

 

 

Sorki za brak kreseczki na c, ale coś się zepsuło :P

Opublikowano
Trzeba chwilę przytrzymać przycisk (bolec) to wyjdzie z tego pod menu i dalej będzie można przełączać.
Opublikowano

Momencik, niech no dobrze zrozumiem. Trzymałem ten bolec przez 15sec i wskoczyło mi w to menu jak wspomniałem z numerem VIN, po czym gdy klikałem to dochodziło do 8 i przeskakiwało na to z VIN.

 

Później zrobiłem to samo, lecz trzymałem dłużej niż 15-ście sekund, to najpierw po 15-stu wskoczyłem do tego z VIN, po czym wyłączyło się i wróciło normalnie do zegara i temp. zewnętrznej.

 

A jeśli dobrze Cię kolego rozumiem to rozchodzi się o to, że mam przytrzymac przez 15-ście sek po czym póścic i znów trzymac ?

Opublikowano

Tak jak zaznaczyłeś kończy się na 01.08 - czyli jesteś już w pod-menu 01 i masz opcje od 1-8. Krok po kroku:

 

1. Trzymasz 15 sekund przycisk kasowania przebiegu

2. Jak tylko pojawi się ukryte menu natychmiast klikaj aż do menu 19. (01, 02, 03, 04...)

3. Pojawi się ikona LOCK ON - po chwili wyskoczą cyferki 00 -> natychmiast klikasz przycisk kasowania przebiegu tyle razy ile wynosi suma ostatnich 5ciu cyfr Twojego numeru VIN. Będziesz widział liczbe "kliknięć".

4. Odblokowuje się ukryte menu i pojawia się znów 01. Wówczas natychmiast klikasz aż do 07. Po odczekaniu około 2 sekund pojawi się temperatura silnika.

 

Pamiętaj, żeby reagować szybko, aby nie zdążył wejść do pod-menu

 

Powodzenia

Opublikowano

Dobrze Panowie, doszedłem co tego ukrytego menu.

 

Wczoraj przegoniłem autko na autostradzie i troszkę dostała vigoru, problemem może byc nie wypalający się dokładnie DPF, ponieważ chyba silnik się nie dogrzewa.

 

A więc sprawa wygląda tak : Odpaliłem go tem. była 4C, po przejechaniu 7-8km doszła do 55C, ale bardzo powoli się nagrzewał od 4-30 szło chyba z 3km przy jeździe do 1800rpm. Przycisnąłem pod górkę na drugim biegu i skoczyła do 65, po czym z górki gdy odjąłem gazu znów spadła. Gdy chwile postał to doszła do 84C, lecz zaraz po starcie spadła na 74C.

 

Podjechałem do mechanika i mówi, że jakby padł termostat to by słabo grzało wewnątrz, ale ja czegoś takiego nie zauważyłem, lecz mówi, że normalnie temperatura powinna byc rzędu 88-93C.

 

Więc teraz pytanie do was jeżeli na postoju mu temperaturka rośnie, czyli cały czas puszcza na duży obieg, bo podczas jazdy spada to jest to ten główny termostat ? Czyli ten:

http://allegro.pl/bmw-3-5-x5-termostat-m57n-m47n-e46-e60-e90-e70-i3934787990.html

 

Jeśli nie to bardzo bym was prosił o namiary na ww. częśc i wasze sugestie co o tym myślicie :/

Opublikowano

Nie miał ktoś podobnej przypadłości ? Ponieważ nie chciałbym wymieniac czegoś co jest w porządku.

 

Nie wiem jak wy myślicie lecz no chyba jeżeli cały czas puszcza na duży obieg to walnięty jest główny ?

Opublikowano

Wymień oba.

Ja u siebie najpierw wymieniłem główny, a po tygodniu EGR bo też przepuszczał - po wymianie głównego zauważyłem poprawę ale nadal brakowało mi kilku stopni do pełnego dogrzania.

Opublikowano (edytowane)

Kolega z Suchej :3

Miło mi, bo ja praktycznie z sąsiedniej Wsi :)

 

Powiedz jeszcze, że w końcówce na tablicy masz 99 :3 to nie raz Cię mijałem :P

A mniej więcej przybliżony koszt wymiany obu ? I u kogo robiłeś ?

 

No i jeszcze pytanko, czy temperatura na zewnątrz nie ma wpływu na to, że będzie miał niższą na silniku ?

Jaką powinien miec prawidłową w trasie do 2000rpm ? Około 90C ?

Edytowane przez krzychu366
Opublikowano
Powiedz jeszcze, że w końcówce na tablicy masz 99

97, witam kolegę

 

A mniej więcej przybliżony koszt wymiany obu ? I u kogo robiłeś ?

 

termostaty w ASO 168 główny i chyba około 130 EGR, oba wymieniałem sam

Opublikowano

Powiedz mi dużo to jest rozbierania ? Trzeba ściągną podszybie, stabilizator, całą te osłonę góry silnika i powiedz mi ten głowy jest z lewej strony silnika u dołu ? Tam gdzieś idzie wąż chłodnicy, lecz gdzie jest ten od EGR ?

 

I jak z tą temperaturą ile Ci trzyma przy takiej pogodzie w w trasie jak nie kręcisz ponad 2000rpm, lecisz do tych 80-90km/h ?

Opublikowano

podszybia rozbierać nie trzeba, termostaty masz zaraz za chłodnicą, główny na dole, a EGR na górze przy chłodnicy spalin.

Najlepiej przed wszystkim spuścić płyn.

 

teraz w trasie trzyma około 90

Opublikowano

Dobra, zadzwonię jutro do ASO, jeśli mają obydwa to podjadę i kupię, jak również wymienię sam, lecz tutaj będzie potrzebna lekka wasza pomoc :)

Wytłumaczę teraz o co będę was prosił.. :)

 

Na początek: Płyn mogę sobie spuścic z węża chłodnicy ? Po czym gdy wszystko zmontuje i zaleję do zbiorniczka to sam się odpowietrzy czy jest jakiś problem z tym ?

 

A teraz odnośnie termostatów, więc znalazłem ten od EGR bo jest w super widocznym miejscu po zdjęciu obudowy, lecz pytanie odnośnie tego wężyka, który zaznaczyłem na czerwono do czego on jest podpięty ? I czy można go wypiąc, ponieważ pod nim jest śruba od termostatu. :P

http://i58.tinypic.com/15z1qhh.jpg

 

 

Teraz drugie pytanie patrząc na wprost auta to od lewej strony chłodnicy u dołu idzie tam gruby wąż, z którego leje się chyba olej ? Znaczy tak jak na zdjęciu jest tam lekko zwilżone olejem i ten wąż na przyłączu tam jest przypocony, czym to może byc i jak zreperowc ? :)

http://i57.tinypic.com/33uesf7.jpg

 

 

I ostatnie pytanie odnoście głównego termostatu czy to on ? Bo jeżeli tak to ciężko tam będzie do niego dojśc, telefon tam włożyłem ale jego ciężko będzie wyciągnąc :/

http://i61.tinypic.com/28spv05.jpg

 

Z góry bardzo dziękuje za pomoc :)

Przepraszam za brak kreseczki nad C ale coś ze sprzętem nie tak :(

Opublikowano
sam się odpowietrzy czy jest jakiś problem z tym

są bodajże 3 odpowietrzniki 1. na termostacie EGR 2. na zbiorniczku płynu 3. na przewodzie z prawej strony silnika (patrząc od przodu) - odkręcasz je i powoli nalewasz płyn

 

ponieważ pod nim jest śruba od termostatu.

ja go nie odkręcałem, zobacz na youtube jest filmik jak wymienić ten termostat w 10 minut

 

od lewej strony chłodnicy u dołu idzie tam gruby wąż, z którego leje się chyba olej

to jest wąż od turbiny i wchodzi do intercoolera - albo tam na szybkozłączce nie masz o-ringa lub masz nieszczelny intercooler - u mnie niestety miałem ten drugi wariant :mad2:

 

I ostatnie pytanie odnoście głównego termostatu czy to on ?

trochę trudna perspektywa, ale to raczej on

Opublikowano

Co do tego intercoolera to chyba będzie Oring ponieważ poci się typowo na przypięciu tej przełączki gumowej do intercoolera.

 

A co do tego głównego termostatu to jest on zaraz koło pompy wody ? I jeżeli możesz to powiedz ściągałeś te "rurę" od filtra powietrza i odkręcałeś tam coś jeszcze żeby tam dojśc czy raczej nie ?

 

A co do EGR'u to odpowietrznik to jest to na śrubokręt gwiazdkę od góry ?

 

 

A co do tego EGR'u w 10min na YT to jeżeli masz to gdzieś w zakładce albo pamiętasz dokładnie tytuł to podrzuc bo szukam ale nic nie ma ;/

Opublikowano

główny termostat masz pod pompą vacum, zobacz sobie google

 

ściągałeś te "rurę" od filtra powietrza i odkręcałeś tam coś jeszcze żeby tam dojśc

rurę od filtra do turbiny ściągałem - tylko dobrze zabezpiecz turbinę

 

A co do EGR'u to odpowietrznik to jest to na śrubokręt gwiazdkę od góry ?

tak

 

 

proszę

Opublikowano

Okey, przeanalizowałem wszystko czyli najprościej mówiąc termostat głowy jest po prostu przykręcany do pompy wody ? :P

 

I pytanko odnośnie tego intercoolera : Czy rozchodzi się to o ten pierścień uszczelniający z numerkiem 3 ? Bo u mnie to tam ta rura do intercoolera jest stalowa i jest tylko przejściówka gumowa, zresztą widac to na zdjęciu, lecz jeżeli się poci z pod tego uszczelniacza ? Bo jeśli tak to zapytam w ASO czy mają i kupie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.