Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No miałem na myśli, to, że jak ktoś ma pojęcie to przełoży na wszystkie sposoby i nie jest to problem. BMW to mądrze konstruowane auta i pozwalają praktycznie na wszelkie zmiany i doposażenia.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Naprawa trwa wolno, ale nie mam ciśnienia.

Przewód łączący wyświetlacz ze sterownikiem ma nr 61 11 9 277 965 a więc wyświetlacz jest zasilany bezpośrednio ze sterownika (NBT). Jest dostępny w serwisie i nie ma sensu sztukować wtyczek... I drive zamontowany, pozostał wyświetlacz, ale ze sterownikiem zgłoszę do któregoś z kolegów z forum. W przyszłym tygodniu finiszuję z rejestracją.

http://www.bmwstore.pl/pl/o-nas nie odpowiedziało na konkretne zapytanie, na szczęście w "Premium arena" w Łodzi obsługa jest sprawniejsza.

 

Czy przewody są "kodowane" albo oznaczane w jakiś sposób?

Jak odróżnić USB, mam końcówki z wtyczkami i ucięte przewody (wystarczająco długie) w aucie:

Jasno - zielony = USB3 telematycznych sterowania (TCB)

Żółty = USB2 na Płycie 6NF bazowej

Beżowy = USB1 dla 6FL USB AUX-IN

 

Przewód tylko z beżową kostką jest grubszy i w części sterownika, i w moim aucie. Pozostałe dwa, czyli TCB (co to oznacza?) oraz USB2 na płycie 6NF są identyczne. Po czym można je rozróżnić? Może jeden z nich ma zasilanie z innej części samochodu? A może któryś kończy się w miejscu dostępnym i mogę ciągłość sprawdzić miernikiem?

Edytowane przez leszek G
Opublikowano

Przewody nie są kodowane, jeśli mają właściwe wtyczki to pasują wszystkie.

 

Nie do końca rozumiem który koniec kabla chcesz identyfikować ale może pomogę:

Jasno - zielony = USB3 telematycznych sterowania (TCB) - wydaje mi się, że USB3 to port usb w schowku na rękawiczki, służy do zgrywania danych na dysk w samochodzie

S6NFA PREP., SMARTPHONE BLUETOOTH USB/AUDIO - to idzie do podłokietnika, do stacji dokującej telefonu

S6FLA USB/AUDIO INTERFACE - to też idzie do podłokietnika, do gniazda usb i aux (jest w jednej obudowie) przez które możesz podłączać urządzenia audio lub pendrive

Opublikowano
Nie do końca rozumiem który koniec kabla chcesz identyfikować ale może pomogę

 

O to chodziło! Dzięki.

Wynika z tego, że są to porty umożliwiające łączność, ale nie są krytycznie ważne dla działania NBT i nie stanowią łącznika z innymi sterownikami.

Czyli miernik w łapy i do pracy :cool2:

Opublikowano (edytowane)
Jeśli poprawnie zostanie wykonana naprawa instalacji elektrycznej to jednostki nie uszkodzisz ...

 

Dziękuję za upewnienie.

Kupiłem komplet brakujących elementów. Wszystko (sterownik, wyświetlacz, i-drive) pochodziło z jednego auta, z końca 2012. Kusiło podłączenie i ... podpiąłem bez usb.

Ruszyło i zadziałała nawet nawigacja, ale tylko na chwilę i zgasło podświetlenie aktywności na wyświetlaczu. Zmieniłem język na Polski, dało się uruchomić kilka opcji czyli nie jest źle, bo istniało prawdopodobieństwo kupienia 3 kg złomu.

Powalczę teraz z usb, ale w mojej wersji chyba nie ma wyjścia w schowku, albo nie potrafię znaleźć. Dwa pozostałe czyli telefon i usb przy audio są i od tych zacznę.

Czy jest możliwe, że jedno z nich jest połączeniem z sterownikiem głównym lub np kamery cofania?

 

I jeszcze jedno, czy aby wgrać kody należy nawigację wymontować, czy odbywa się to poprzez istniejące porty, np usb?

Edytowane przez leszek G
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie masz wejścia USB w schowku ponieważ masz auto modelowo z 2013 roku. W autach 2013 i poliftowych nie ma już dwóch wejść USB. BMW w końcu pomyślało i zostało przy jednym gnieździe w podłokietniku. Czy nawigacja, którą kupiłeś na pewno jest NBT?
Opublikowano (edytowane)
Czy nawigacja, którą kupiłeś na pewno jest NBT?

 

Tak. Dodatkowo posiadała komplet przewodów (odcinki z wtyczkami), na których mi najbardziej zależało.

 

Czyli sprawa "USB3 for Telematics Control Box (TCB)" pozostaje otwarta.

 

Edit: "TCB" - cokolwiek by to nie oznaczało - w moim aucie nie było podpięte, nie było również "Ethernet dla OZE". W NBT, które kupiłem te gniazda chyba pozostaną puste...

Edytowane przez leszek G
Opublikowano

Lecimy dalej...

 

USB podłączone, kable naprawione. Są zbudowane z solidnej miedzi, a więc z lutowaniem nie ma żadnych problemów i w naprawie nie widzę przeciwwskazań.

 

W NBT po podpięciu działają chyba wszystkie funkcje, można sprawdzić status auta (przeglądy), zmienić język całego systemu łącznie z deską (jest Polski), uruchomiła się muzyka z twardego dysku, ale - zgodnie z Waszymi informacjami - nie uruchamia nawigacji.

 

Jest sprawa przewodów antenowych. Szczęśliwie Ciemno-czerwony = Arial Fi oraz Niebieski = GPS Arial zachował się w całości, ale trzy pozostałe są do uzupełnienia:

 

Beżowy = Arial Bluetooth

Biały = FM2

Czarny = AM / FM1

 

Zmierzyłem to, co jest na końcach przewodów i wyszło:

 

1,3 k oma

0,8 k oma

oraz 140 pF w zasadzie bez rezystancji.

 

Na logikę dwa pierwsze będą od AM/FM i pytanie który gdzie?

Wyjście pojemnościowe to na 99% Bluetooth, ale jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie chętnie posłucham.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie pomyl tylko anteny radiowej z nawigacyjną bo nawigacyjna pracuje na niższym napięciu i uwalisz ją na bank.
Opublikowano (edytowane)
Nie pomyl tylko anteny radiowej z nawigacyjną

 

Postaram się, dzięki.

 

Złącza Fakra (sma) do połączeń kabli antenowych. Tu faktycznie ze względu na gigaherce, nie należy lutować, łączyć czy sklejać...

http://www.tme.eu/pl/katalog/zlacza-sma-smb-smc_100361/#id_category=100361&s_field=artykul&s_order=ASC&page=1%2C20

 

 

Edit:

 

Łącza antenowe i bluetooth połączyłem poprzez lutowanie. Wyszło lepiej niż z wtykami Fakra dostępnymi w TME i co najważniejsze działa! Antena bluetooth ma charakter pojemnościowy i pozostałe oporowy.

Edytowane przez leszek G
Opublikowano

Witam znowu...

 

wystąpiła niewielka niekompatybilność w połączeniach kostek od panela audio/klimatyzacja.

Został jeden, niepodłączony przewód żółty, dochodzący do wtyczki czarnej i nie wiem pod który pin należy go podłączyć.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eeef2f12bc5aec95.html

 

Mam prośbę do osób mających wiedzę o sprawdzenie: gdzie podłączyć przewód koloru żółtego do wtyczki czarnej na panelu klima/audio w modelu z grzanymi fotelami - 2013.

 

Najpewniejszy byłby wycinek tej części schematu...

 

Edit (08.03.2014):

 

Szkoda, że nikt nie potrafi pomóc w temacie schematu. We wtorek jestem umówiony na reanimację nawigacji, bo również w tym temacie żaden (!!) z uczestników forum nie chciał się podjąć tematu. Podjęła się tego jedna z firm, której nie ma (chyba) tu na forum.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W nawi wypada zmienić vin i wrzucić fabryczne kody FSC.... przecież szkoda wkładać emulator skoro auto posiada fabryczne FSC :)

 

I dokładnie tak zrobiła firma z Wa-wy http://www.bimmerretrofit.pl/

Auto ogarnięte w 3 godziny ze zmianą mapy na najnowszą - włącznie.

 

Ps żółty idzie do pinu nr 3

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Po zrobieniu, niektóre rzeczy wydają się oczywiste, ale jeszcze 40 dni temu takie nie były.

 

Może krótkie podsumowanie:

 

- panele nawigacja/radio sprzed 2012 roku nie będą w pełni kompatybilne z tymi po lifcie, nie zgadza się również ilość przewodów w kostkach, kolory pozostają na "swoich" miejscach.

- wyświetlacz również ma inne zasilanie w wersji sprzed i po liftingu, nie mówiąc o sterowniku.

- I-drive nie wymaga kodowania w wersji bez Touch.

- przewody można łączyć poprzez lutowanie, ale wymagana jest znajomość zachowania się prądu w tych przewodach, solidność i staranność połączeń i jakieś doświadczenie w lutowaniu. Raczej nie polecam tego jako pierwszą przygodę z lutownicą, szczególnie przy kostkach Fakra.

- VIN sterownika można zmienić programowo i w ten sposób przystosować sterownik do pracy w innym aucie. Niezbędne są kody FSC.

- można uruchomić nawigację za pomocą "kostki rubika" prosto z Chin, zwanej emulatorem, ale miałbym wyrzuty sumienia. BMW F10 chyba na to nie zasługuje :nienie:

Opublikowano
Szacun za wtrwałość i zorientowanie na sukces :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szacun za dzielenie sie wiedzą na forum :cool2:

 

Dziś ludzie sie śmieją, że kupujesz auto uszkodzone, za kilka lat kolejni będą wertować forum i szukać informacji "jak to naprawić" - jakbyś jeszcze wrzucał fotki, to byłby dobry manual dla potomnych :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.