Skocz do zawartości

Kupiłem E90 328i, PORADY


SajmonLP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w dniu dzisiejszym stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW e90 328i. Auto z instalacją LPG Stag 300 premium 6. Wszystko sprawne póki co, pierwsze 200km za mną. Jest dobrze.

 

Świeci się kontrolka cisnienia w kołach (brak wentyli, zamontuje je na wiosnę zmieniając opony na letnie)

Kilka razy na trasie zaświeciła się informacje o światłach, dwa razy po informacji szybko migał prawy kierunkowskaz, a następnie działał dobrze, więc albo jakieś przebicie, albo się przepaliła i się naprawiła co nie jest możliwością.

 

Auto ma przebieg 93.000km, rok 2007. Automat. Mój peirwszy automat i już jestem zadowolony, kick down działa znakomicie, auto fajnie reaguje na gaz, silnik N52k.

 

Teraz mam takie pytanie, przy jakim przebiegu należałoby wymienić olej w skrzyni biegów ? Jakie to dokładne koszta ? Wyczytałem wczoraj że blisko ponad 2.000pln olej + miska która jest spolona z filtrem czy coś takiego ?

 

Druga sprawa, jak wygląda sprawa z rozrządem przy tym przebiegu i czy są awaryjne jak w nie polecanych 320d.

 

Proszę o wyrozumiałość i w miarę możliwości fachowe odpowiedzi, pozdrawiam ! :wink:

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto nie poleca 320d? Większość, jesli nie wszystkie silniki BMW maja jakieś swoje wady i problemy, szczegolnie na początku produkcji. W kwestii wymiany oleju zwykle zalecany jest w zależności od źrodła informacji po przebiegu 90-160 kkm. Ja bym na Twoim miejscu wymienił olej w skrzyni juz teraz. Sam planuje zrobic to przy przebiegu 90-100 tysięcy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem więcej negatywnych opinii o 2.0 dieslach w e90 niż o n52k w e90. Stąd takie stwierdzenie.

 

Jak wygląda wymiana oleju w skrzyni, i jakie koszta wchodzą w grę ?

Można zrobić samemu czy tylko i wyłącznie fachowiec? ew polecana osoba w Poznaniu bądź okolicach która nie ma stawek ASO a pojęcie nawet i większe :)

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodajże kolega gorik z forum sie tym zajmuje. Jesli dobrze kajarzę to koszt na poziomie 1000 zł za olej i miskę z filtrem. Co do opinii diesli 2,0 jest na forum pewnie grubo ponad 90 procent, wiec cieżko by nie było proporcjonalnie tyle problemow. Ja bynajmniej nie sugeruje ze źle wybrałeś. :cool2:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem więcej negatywnych opinii o 2.0 dieslach w e90 niż o n52k w e90. Stąd takie stwierdzenie.

Tak, bo diesle to najpopularniejsze silniki, stąd najwięcej też tematów niekoniecznie pozytywnych dotyczących tego silnika.. zwykła matematyka. Najwiarygodniejsze tutaj byłoby wyliczenie stosunku awaryjności do ilości aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, o skrzyni już coś tam wiem, następnie pytanko, auto posiada instalację lpg. jak wiadomo jest wyższa temp spalania. Silnik aktualnie zalany jest bodajże castrolem 5w30. Z doświadczenia wiem że warto przy autach zasilanych lpg stosować olej o parametrach 5w50. Czy w tym przypadku Mobil 5w50 który stosowałem w poprzednich autach z lpg, w e90 zda egzamin ?

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mojego poprzednika 350z też był zalecany 5w30 ale silniki po otwarciu z tym olejem wyglądały kiepsko i najczęściej właśnie z tymi parametrami trafiały do remontów. Mobil1 5w50 idealnie sprawuje się w zimie jak i w szybkiej jeździe latem, dobrze trzyma ciśnienie oleju i doskonale zabezpiecza panewki, poza tym ma wysokoą liczbę TBN przez co bardzo dobrze czystości i utrzymuje silnik w czystość.

 

Na Tor do auto "wyczynowych" jak nie dokładamy dodatkowej chłodnicy oleju tylko latamy na seryjnym wymienniku ciepła woda-olej a latamy w sesjach 20-30minutowych polecam Motula 300V 20w60 w przypadku dołożenia dużej chłodnicy oleju wystarczy 15w50, pamiętać należy o tym że oleje z serii 300V nie mają dodatków preciwstarzeniowych i należy je znacznie częściej zmieniać...

 

EDIT:

Czy jest opcja podłączenia USB pod seryjne radio z wyjściem aux czy tlyko pozostaje mp3 player - aux ?

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dobrze kajarzę to koszt na poziomie 1000 zł za olej i miskę z filtrem.

 

Jeżeli będziesz wymieniał sam, nie dynamicznie, to zamkniesz się w około 700-800 zł. Zależy jak Ci się uda kupić części. Kupujesz: olej, filtr, uszczelkę filtra, śrubę spustową, śrubę wlewu oleju, uszczelkę miski i nowe śruby aluminiowe. W tym modelu jest skrzynia GA i miska nie jest z filtrem :mrgreen:

Tu masz ściągawkę: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?odel=VA37&mospid=49547&btnr=24_1103&hg=24&fg=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest konkretnie w Twoim modelu, ale generalnie współczesne skrzynie ZF maja tautomatyczny tryb rozgrzewania podczas jazdy. Jak są zimne to wyżej zmieniają biegi i jest uslizg na konwerterze. Wciskasz gaz obroty idą w gore a auto przyspiesza z dużym opóźnieniem. Ma sie wrażenie jazdy skrzynia cvt. Myśle ze za bardzo sie ta skrzynia przejmujesz.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jakich wentyli Ci brakuje? W e90 chyba czujniki cisnienia dzialaja tak samo jak w F serii bez zadnych wentyli ?

Czy ten samochod pochodzi z USA? Sprawdzales jego historie ? Byc moze stad biora sie dziwne problemy z elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kierunkowskazu to przyczyną może być żarówka.

U mnie był podobny "problem" z żarówką tylnej pozycji. Przestała świecić, wyświetlił się komunikat. Sprawdziłem żarówkę wyglądała na taką w dobrej kondycji. Następnego dnia świeciła ładnie i nie było komunikatu o problemie. Zaczynałem podejrzewać jakiś problem z modułem świateł. Żarówka działała przez kilka dni i ponownie przestała świecić na chwilę, zanim zdążyłem wymienić znowu się "naprawiła".

Kupiłem nową w pierwszym lepszym sklepie i problem zniknął. (Stara żarówka wyglądała jak nowa.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne pytanie, przed ruszeniem jakos specjalnie rozgrzewac skrzynie ? czytałem różne opinie.

 

Tu bardziej nie chodzi o temperaturę oleju tylko o jego ciśnienie. Ważne jest aby pompa wytworzyła odpowiednie ciśnienie oleju i tarcze w skrzyni nie pracowały "na sucho". Jak poczekasz 3-5 sekundy nim pojedziesz to na pewno nie zaszkodzi a może pomoże :cool2:

Ja osobiście, odpalam silnik czekam 10-15 sekund i włączam bieg i też czekam 10-15 sekund ale to jak odpalam pierwszy raz w dniu. Następne odpalenia to już tylko wrzucenie biegu i odczekanie 3-5 sekund.

 

Nie wiem jak jest konkretnie w Twoim modelu, ale generalnie współczesne skrzynie ZF maja tautomatyczny tryb rozgrzewania podczas jazdy.

 

Tylko, że w tej wersji jest inna skrzynia.

 

Jakich wentyli Ci brakuje? W e90 chyba czujniki cisnienia dzialaja tak samo jak w F serii bez zadnych wentyli ?

 

Są tacy co mówią, że "amerykańskie" wersje odczytują ciśnienie z wentyli, są tacy którzy twierdzą, że odczytują różnicę prędkości. Ja tam nic szczególnego w wentylach nie widziałem. Mam dwa komplety kół i wszystko działa (a jeden komplet wentyli nie jest oryginalny BMW a drugi jest). Spróbuj najpierw napompować koła do odpowiedniego ciśnienia i zresetuj odczyt w BC. Tzn. manetką od BC wybierasz taką oponkę z wykrzyknikiem i wciskasz przycisk BC raz pojawi się "reset" albo "init" i przytrzymujesz przycisk BC chyba 2-3 sekundy po tym zaznaczy się kwadracik. Oczywiście to robimy jak jest włączona stacyjka. To tak z pamięci więc może się troszkę mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak właśnie resetowałem po zatrzymaniu samochodu z uruchomionym silnikiem. Pomogło, a komunikat o awarii okazał się na szczęście błędny.

 

W instrukcji nie ma mowy o żadnych wentylach, a jest tam opisane jak działa czujnik. Przynajmniej w mojej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich wentyli Ci brakuje? W e90 chyba czujniki cisnienia dzialaja tak samo jak w F serii bez zadnych wentyli ?

Czy ten samochod pochodzi z USA? Sprawdzales jego historie ? Byc moze stad biora sie dziwne problemy z elektryka.

 

Historia sprawdzona i bardzo się cieszę. do wglądu tutaj:

http://www.bezwypadkowy.net/forum/59-ocena-auta/46713-bmw-328i-2007r-wbava33537p140134

 

Właściciel poprzedni ma mi dosłać te wentyle, tzn mówi że to są czujniki właśnie cisnienia kół, które się wkreca w miejsce wentyli.

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie. Kolejne pytanie, ile litrów oleju wchodzi do silnika ?

Chce wlać mobila 5w50. Nie wiem czy dobrze widziałem że 7 litrów ?!

Filtr oleju się odkręca z góry pod maską tak ? Jak gł€pi dzisiaj szukałem bagnetu :D po czym zorientowalem się że ilość oleju wystwietlana jest cyfrowo w opcjach komputera pokładowego.

 

I jeszcze jedno, jak się mają sprawy klapek? bo benzyna ma niby dwuie wieksze klapki a nie jak diesel po jednej na gar ?

Wiem ze poprzednik wymieniał ssący bo był napęknięty, mechanik polecił klejenie ale ostatniecznie ssący został zmieniony.

BMW na Facebook'u. Zapraszam !


http://www.facebook.com/MojeCzteryKolka


http://imageshack.com/a/img823/3112/rtzr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.