Skocz do zawartości

318i metaliczny dźwięk zaraz po uruchomieniu zimnego silnika


piotrek1985

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Odnawiam temat bo mam dużo więcej informacji o swoim problemie.

 

Jestem świeżo po wymianie koła pasowego, paska i łożyska alternatora. Dźwięk słychać przez sekundę po odpaleniu silnika tylko jak silnik jest zimny, im jest zimniej na zewnątrz tym jest dzwięk głośniejszy i dochodzą metaliczne odgłosy. Po pobycie w garażu samochód na zimnym silniku, ale nie zmrożonym (w garażu jest około -5 stopni), nie wydawał tego dźwięku, więc chodzi o ogólną temperaturę.

 

Ostatnio przy mocnych mrozach doszedł dźwięk jakby łańcuch o coś się obijał, oczywiście tylko zaraz po uruchomieniu. 2 mechaników typowo od BMW nasłuchiwało silnika i nie wiedziało dużych odstępstw od normy (słuchając pracy rozgrzanego silnika).

 

 

Czy ktoś miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę cały czas na tym samym oleju, liqui moly 5W40, we wtorek pojadę do mechanika z napinaczem (jest tańszy niż myślałem :shock: ) . I tak będzie rozkręcał silnik żeby to zdiagnozować to od razu mi go wymieni.

 

taki napinacz będzie ok?

http://allegro.pl/napinacz-lancucha-rozrzadu-bmw-e36-e46-e34-wawa-i3887277258.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki masz silnik? Nie masz przypadkiem n42? Bo napinacz jest do m43.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz to jedno, masz może uszczelki do kompletu po cenie dla forumowiczów :mrgreen: ? Nie wiem jeszcze czy to przez napinacz/uszczelki, ale już słyszałem o tych uszczelkach od jednego z mechaników.

 

Tak właściwie to co to są te uszczelki i czemu robią to chrobotanie przy rozruchu? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie napinacza porządny mechanik ściągnie kapę , aby mu się rozrząd nie przestawił sprawdzi ślizgi i inne cuda. A przy skręcaniu warto nowe założyć uszczelki bo duże prawdopodobieństwo że się stare rozsypia.

 

Te uszczelki o których piszesz to są te za 350zł czy jakieś dodatkowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne 650zł wydane, to już 1200zł (były też koło pasowe, łożysko alternatora i pasek).... uszczelka ta duża pod deklem wymieniona na oryginalną ale nie od tego auta (pasuje ale lekko wystaje w jednym miejscu z silnika z przodu na 1cm, mechanik powiedział że może tak być i nic się nie stanie z silnikiem). Napinacz miałem starego typu więc też wymieniony. Podłączenie pod komputer + robocizna no i wyszło 650zł.

 

Rezultat - zero poprawy w dźwięku silnika i przy ruszaniu, rozrząd sprawdzony i nie kwalifikuje się do wymiany chociaż ewidentnie słychać lekko łańcuch (mechanik nie pierwszy lepszy, polecany w wielu miejscach tutaj)

 

Nie kłóciłem się bo te elementy były ewidentnie do wymiany, ale jestem już 1200zł w plecy na tej akcji z szuraniem.... pozostał rozrusznik i mechanik twierdzi że to jest przyczyna szurania. Odkryłem też kolejną rzecz, szuranie jest tylko wtedy jak puszczę kluczyk po przekręceniu go na maxa( :shock: !!!), nagrałem filmik.

 

Na filmiku wszystko słychać, tylko trzeba mocno podgłośnić głośniki/słuchawki, szurnięcie jest jak kluczyk puszczam po przekręceniu go na maxa lub jak normalnie odpalam i go od razu puszczę.

 

http://www.youtube.com/watch?v=OxAwjKldRAI&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów, na początku chciałem powiedzieć że jestem nowy na forum, znalazłem ten temat i postanowiłem się podpiąć.

 

Mam problem z moim autkiem, tzn silnik po tym jak się rozgrzeje zaczyna dziwnie grzechotać, (postaram się nagrać i wrzucić filmik). Jeździłem do kilku mechaników "znawców" i innych uzdrawiaczy ale nikt nie powiedział na 100% jaka przyczyna. Najrozsądniejszą odpowiedź jaką otrzymałem to : " Najpierw trzeba wymienić rozrząd, a później to najprawdopodobniej vanosy do wymiany". Posłuchałem tego mechanika, u niego były kolejki więc skorzystałem z usługi innego zakładu gdzie za robocizne policzyli 300 zł i rozrząd wymienili na Febi (z blokadami ponoć wszystko tak jak należy). Jednak to nie rozwiązało problemu... tzn nie w pełni, auto jest jakieś mocniejsze chodzi ciszej, na wolnych obrotach w porządku ale jak dodam gazu to grzechocze i przy opadaniu obrotów też dziwnie jakoś rzęzi...

Chciałem zapytać czy przez podpięcie komputera można poznać czy vanosy są do wymiany/regeneracji, lub czy rozrząd został dobrze zamontowany, czy podczas wymiany rozrządu nie mogli po prostu czegoś źle zrobić, mówili że widzieli że jeden vanos się kręcił równo a drugi jakoś stopniowo obracał (przeskakiwał). Interesuje mnie też czy jeśli wymienie jeden vanos to nie okaże się że mimo że drugi dobrze działa to i tak nie wyeliminuje to dziwnych dźwięków...

W aucie te odgłosy nasiliły się przy wymianie oleju z 5w30 castrol na 10w40 castrol (za doradzeniem innego "czarodzieja" to powinno uciszyć silnik). Czy jeśli teraz zaleje znowu syntetyk to praca vanosa może ucichnąć czy już nie ma szans...?

Powiem że diagnoz było już dużo: popychacze do wymiany, vanosy do wymiany inni mówili że do regeneracji, inni jeszcze że same ślizgi a inni że cały rozrząd wymienić... Dziś dowiedziałem się że nawet jak to wszystko wymienie to problem może nie zniknąć bo te silniki tak mają po prostu....

Proszę o pomoc, każda wiadomość którą sie podzielicie, jakieś doświadczenie może się przydać... Nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei zasadą prób i błedów (bo to są setki złotych a nie dziesiątki). Narazie wydałem 900 zł na ten rozrząd i nie chciałbym żeby to był dopiero początek

 

Pozdrawiam wszytkich kierowców BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krystian Kądziołka - idź do dobrego mechanika i umów się na stałą kwotę (jeśli pozwoli), zostaw samochód na ile trzeba, pewnie będzie robiony w wolnej chwili ale dzięki temu będzie może taniej. Najważniejsze to umówienie się na określoną kwotę i zostawienie go aż problem będzie rozwiązany. Niektóre zakłady specjalizujące się w BMW mają dużo części na miejscu, używanych, więc mogą kilka rzeczy wykluczyć, zobacz dział polecany mechanik.

 

"te silniki tak mają po prostu" może oznaczać tyle co "nie chce mi się grzebać w tym syfie" albo "nie wiem co tam może być nie tak i nie chce mi się z tym babrać". Znajdź kogoś kto ma czas i chęci się tym zająć, choćby to miało zająć miesiąc pracy w wolnej chwili między innymi autami. Musisz tez pamiętać że duże zakłady i specjaliści kosztują dużo drożej, więc jak masz gdzieś obok siebie w okolicy mały zakładzik, koniecznie zaufany, to wyjdziesz na tym taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema nadal masz teki metaliczny dzwiek przy odpalaniu? u mnei tez tak bylo przez ok 0,5 slychac bylo metaliczny dzwiek,pompa od oleju widziala juz widziala swoje najelpsze dni i ciezko miala ogarnac od samego poczatku i tak metalicznie bylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

318 ti 2001. Jeździł na Castrolu 10W40. Zalałem Valvoline 0-40.Prewencyjnie rok temu wymieniłem napinacz. Było ok. Ale brała olej i lekko się pociła .Dolałem uszlachetniacza tego droższego. Nie pomogło. Więc wymieniłem odmę. Przestał brać i się pocić. Lecz mechanik zalał mi Mobilem1 0-W30 Po ok. miesiącu jazdy po dłuższym postoju ale nie każdego dnia, zimny silnik od razu po rozruszniku przez ok 1-3s wydaje głośne tttttttrrrrrrrrrrrrrrr prawie metaliczne.Więc nie popychacze. I tak myślę czy to łańcuch się luzuje na postoju (od jutra będę go zostawiał na biegu tak by silnik blokował koła- łańcuch na ciągnięty)

Moja teoria jest taka iż. Napinacz ma sprężynę by przy rozruchu napinał a po uruchomieniu silnika napina hydraulika. Może przyczyna tkwi w oleju i powinienem zalać Castrolem np.5W-40. Bo mobil może za słaby tym bardziej rzadki 0-30. Kontrolka gaśnie normalnie.Powinien być gęstszy Olej??. Nalatane jest 173tyś. niby mało a rzekł bym malutko. W 740 mam 320 tyś a jeżdżę na Castrolu 0W30 z 1l -ową dolewką na 30tyś.

Co o tym myśleć :mad2:

 

korekta do olei: Valvoline SynPower 5W-30- nalałem po castrolu 10W-40

Mobil ESP-Formula 5W-30 -dolany do Valvoline po wymianie odmy

 

Castrol EDGE 5W-30 - na jeżdżę 740iL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ krzys51w

Olej tu chyba nie robi problemu. Ja w moim N42 mam podobny przebieg, wymieniłem napinacz na ori poprawiony i zalałem auto Motulem X-Clean 8100 5W40 i dość często też mam na zimnym silniku wrrrrr na starcie. Jak na to co przeczytałem na różnych forach i widziałem na YT na 90% jestem przekonany że jest to wina tego koła zębatego samoregulującego na Vanosach. W środku są chyba dwa oringi które puszczają olej i to koło nierówno lata. Nowe koło kosztuje ok 900zl, a zestawu do regeneracji (czyli tych oringów) w PL jeszcze nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Piszę co było. Przy rozruchu na zimnym(ale nie zawsze metaliczny odgłos z góry silnika.(piszczenie, ciągły zgrzyt przez 1-2 sek) przebieg 174tyś.

1-fachowiec blisko domu.Nie ma blokad na wałki. Nie podejmie się.

2-fachowiec dalej od domu. Błąd wałka rozrządu Prawdopodobnie łańcuch do wymiany lub Vanos. Proponuje wymianę silnika za 4 koła.

3-fachowiec najdalej bo na św.Teresy. Błąd wałka rozrządu (vanosa) sprawdził łańcuch ok. po przemyśleniach i spostrzeżeniach wymienił. FILTR OLEJU dziwnie się zassał.

koszt 200zł :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.