Skocz do zawartości

[F25] Klocki w 2.0xd. Warto przepłacać?


Nightsabes777

Rekomendowane odpowiedzi

NA sobotę jestem umówiony w serwisie na wymianę klocków w F25 2.0xD.

ORI bezazbestowe kosztują prawie 600zł.

Natomiast ATE czy TRW kosztują połowę mniej...

Moje pytanie czy warto zapłacić 600 za ORI czy jednak lepiej kupić ATE bądź TRW?

Pozdrawiam

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Do tego dojdzie Ci czujnik klocków + robocizna i strzeli 1tysiak z groszem - mowa o ASO...

Tak mi ostatnio wyszło na tylnej osi. Ciekawe że tył w X3 leci wcześniej niż przód - ponoć normalka...

Ja wole Ori, jest jakaś pewność że chociażby nic nie będzie piszczeć. Dodatkowo że jest jeszcze gwarancja i po co ryzykować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi ostatnio wyszło na tylnej osi. Ciekawe że tył w X3 leci wcześniej niż przód - ponoć normalka...

Tak sa skonfigurowane hamulce - hamuja tylem, zanim zlapie przod - ze wzgledu na komfort, zeby nie bylo "zarycia nosem" za kazdym razem i zeby hamowania byly dosc delikatne. W sumie mala rzecz - a cieszy.

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wole Ori, jest jakaś pewność że chociażby nic nie będzie piszczeć. Dodatkowo że jest jeszcze gwarancja i po co ryzykować..

 

Jestes pewien, ze oryginalne nie beda piszczec?:mrgreen:

 

A co do gwarancji to wydaje mi sie ze kwestia uzywania zamiennikow jest jakos uregolowana prawnie (ale glowy / reki / biodra uciac za to nie dam)

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi ostatnio wyszło na tylnej osi. Ciekawe że tył w X3 leci wcześniej niż przód - ponoć normalka...

Tak sa skonfigurowane hamulce - hamuja tylem, zanim zlapie przod - ze wzgledu na komfort, zeby nie bylo "zarycia nosem" za kazdym razem i zeby hamowania byly dosc delikatne. W sumie mala rzecz - a cieszy.

 

dodatkowo funkcja performance control tez robi swoje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wole Ori, jest jakaś pewność że chociażby nic nie będzie piszczeć. Dodatkowo że jest jeszcze gwarancja i po co ryzykować..

 

Jestes pewien, ze oryginalne nie beda piszczec?:mrgreen:

 

A co do gwarancji to wydaje mi sie ze kwestia uzywania zamiennikow jest jakos uregolowana prawnie (ale glowy / reki / biodra uciac za to nie dam)

 

Oryginał jak będzie piszczeć to masz prawo pomarudzić, a jak piszczeć będzie zamiennik to możesz usłyszeć że trzeba było brać oryginał :mrgreen:

Teoretycznie bo może być zamiennik ten sam co oryginał tylko w innym boxie...

Generalnie czy warte zachodu? Cena nie jest tutaj zabójcza jakoś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma sensu przepłacać. A to Ori w przypadku klocków nie ma żadnego znaczenia bo nie wiesz jaka firma dostarcza swoje klocki BMW. Oczywiście wiadomo że nie ma co kupować najtańszych zamienników/taniej chińszczyzny ale takie firmy jak kolega wspomniał ATE czy TRW wcale nie są złe. Sam osobiście zmieniałem na TRW i nie widzę żadnej różnicy między nimi a Ori.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy będą piszczeć (lub nie) nie ma żadnego związku z wybranymi klockami. Przy prawidłowym montażu i użyciu specjalnej pasty żadne nie piszczą :wink:

 

 

dokładnie... to wyłącznie kwestia montażu

 

choć niektóre zamienniki mogą przypalić tarcze, miałem tak jakiś czas temu z klockami ATE...

 

fajnie byłoby wiedzieć jakiej firmy są ori tarcze i klocki zainstalowane na pojeździe, wtedy zamiennik powinien "pasować"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Rozwiązanie jest proste, jedź do warsztatu specjalizującego się w BMW i polecanego przez innych użytkowników.

W okolicach 3City mógłbym kogoś polecić, w Krakowie to musisz dopytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki uprzejme za rady.

Klocki już wymienione.

Wrzuciłem ATE. Całość wyszła 390zł.

Koszt 3 x niższy niż w serwisie a gwarancji nie tracę ;)

Zrobiłem dzisiaj na nich już 200 km i jak na razie jestem zadowolony :cool2:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Ja wole Ori, jest jakaś pewność że chociażby nic nie będzie piszczeć. Dodatkowo że jest jeszcze gwarancja i po co ryzykować..

 

Jestes pewien, ze oryginalne nie beda piszczec?:mrgreen:

 

A co do gwarancji to wydaje mi sie ze kwestia uzywania zamiennikow jest jakos uregolowana prawnie (ale glowy / reki / biodra uciac za to nie dam)

 

Oryginał jak będzie piszczeć to masz prawo pomarudzić, a jak piszczeć będzie zamiennik to możesz usłyszeć że trzeba było brać oryginał :mrgreen:

Teoretycznie bo może być zamiennik ten sam co oryginał tylko w innym boxie...

Generalnie czy warte zachodu? Cena nie jest tutaj zabójcza jakoś...

 

Ponieważ temat odgrzany, a mam świeże doświadczenia w innym modelu. Po zamontowaniu oryginalnych BMW piszczą przy delikatnym hamowaniu. Temat jest szeroko omawiany na forach amerykańskich. Zależy pewnie od modelu, ale nie ma gwarancji, że klocki BMW nie piszczą. ASO odpowiada, że jest im to znane i próby wymiany na gwarancji kończą się odpowiedzią BMW: taka jest technologia dająca stałe parametry pracy, mogą piszczeć nawet do kilku tysięcy km.

Jak w przykładzie zza oceanu:http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e70-forum/70416-squeaky-brakes-bmw-say-all-normal.html

Czasem dodatkowe posmarowanie jest remedium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie ma sensu przepłacać. Ja w swojej F25 600km temu zamontowałem cały komplet ATE (tarcze+klocki+czujnik(TRW)) i jestem bardzo zadowolony. Wszystko się już ułożyło, klocki nie piszczą, tarcze nie biją, w porównaniu do oryginalnych klocków BMW, które były zamontowane nie widze różnicy w użytkowaniu, zobaczymy jak z trwałością.Dodam, że części wyniosły mnie 670zł.

A nawiasem mówiąc, możliwe że przy przebiegu 62k km zajechany by były już tarcze z przodu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mija rok od montażu klocków ATE.

Nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń.

Spisują się świetnie, nie piszczą i wykazują niewielkie zużycie.

Wniosek?

O ile mówię to bardzo rzadko to w tym przypadku za oryginały przepłacać nie warto.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można samemu wymienić klocki w F25. Chodzi mi o to, czy nie jest potrzebny komputer do cofnięcia tłoczków (tryb serwisowy) ?

Spokojnie wymieniasz sam klocki "mechanicznie", a komunikat o zużyciu kasujesz samemu odpowiednią kombinacją przycisków itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Update do hamulców, chyba warto czasem by kobiety sie autami zajmowały.

Z braku mojego czasu żona odstawiła auto do ASO na wspomniane tarcze, klocki, czujniki przód

 

Z ceny ponad 2800 dla mnie zrobił sie dla żony rabat na 2tys z małym haczykiem :P

Taniej bym tego z IC chyba nie zrobił a dodatkowo wóz umyty, historia dalej BMW i wszystko zrobione za jednym razem w jednym "sklepie" :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.