Skocz do zawartości

x3 2.0d 150 KM na ciepłym silniku zarzuca wolnymi obrotami


szczyrk81

Rekomendowane odpowiedzi

Najtaniej i najdokładniej sprawdzisz wakuometrem (do kupienia na Alle.. za około 50 zł).

W disie trzeba będzie odszukać duty-cycle zaworu sterującego egr.

Co do zachowania się EGR w moim aucie mam podobnie jak Ty, tj. na zimno wartość zadana jest podobna do otrzymanej. Jak się troszkę silnik nagrzeje to wartość otrzymywania jest o około 200 jednostek większa.

Pisanie na forum z telefonu to porażka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

koszt maszyny do nadawania kodów jest tak niebotyczny że większość warsztatów na nie nie stać,

po drugie, taki wtryskiwacz w trakcie swojej pracy, też się wyrabia, nagar osadza, itd, i jego parametry też się zmieniają, i teoretycznie powinien mieć nowy kod ;) dlatego też silnik ma możliwość samoadaptacji i korekty pracy wtryskiwacza w pewnym zakresie. Stąd blisko do naprawiania wtryskiwaczy bez zmiany kodu, bo w większości przypadków silnik jest w stanie skompensować zmiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt maszyny do nadawania kodów jest tak niebotyczny że większość warsztatów na nie nie stać,

po drugie, taki wtryskiwacz w trakcie swojej pracy, też się wyrabia, nagar osadza, itd, i jego parametry też się zmieniają, i teoretycznie powinien mieć nowy kod ;) dlatego też silnik ma możliwość samoadaptacji i korekty pracy wtryskiwacza w pewnym zakresie. Stąd blisko do naprawiania wtryskiwaczy bez zmiany kodu, bo w większości przypadków silnik jest w stanie skompensować zmiany...

 

No ok. Dzięki za informację.

 

 

Najtaniej i najdokładniej sprawdzisz wakuometrem (do kupienia na Alle.. za około 50 zł).

W disie trzeba będzie odszukać duty-cycle zaworu sterującego egr.

Co do zachowania się EGR w moim aucie mam podobnie jak Ty, tj. na zimno wartość zadana jest podobna do otrzymanej. Jak się troszkę silnik nagrzeje to wartość otrzymywania jest o około 200 jednostek większa.

Pisanie na forum z telefonu to porażka :)

 

Co do tego wakuometra, to podłączam go bezpośrednio pod pompę vacuum odkręcając główną rurę?

Myślałem że wystarczy przyłożyć palec i jak mi go urwie to jest ok a jak nie urwie to coś nie tak :D.

 

Mam pożyczony nowy zawór EGR. Bez demontażu starego EGR odłączyłem od niego wężyk i na krótko podłączyłem nowy EGR - zakładałem że po odpaleniu auta na wolnych obrotach zawór będzie się otwierał i zamykał. Tak powinno być że powinien się na wolnych otwierać i zamykać zgadza się?

Jednak tak się nie stało. Zastanawiam się jeszcze czy czasem nie jest to wina elektrozaworu który jest gdzieś po drodze pomiędzy wężykami.

Jeżeli odłączę wężyk podprowadzający podciśnienie do elektrozaworu i podłączę go bezpośrednio do nowego zaworu EGR i ten się nie otworzy to rozumiem że to powinno wykluczyć elektrozawór i definitywnie stwierdzić że pompa nie domaga - zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz sprawdzić podciśnienie w układzie, to najprościej będzie wpiąć się trójnikiem przed zawór sterujący EGE-em (zdjąć należy skrajny przewód, wpiąć trójnik i przedłużając rurką wpiąć ponownie do zaworu). Zawór sterujący EGR-em jest przykręcony przy podstawie filtra oleju.

Jeśli będziesz chciał sprawdzić ciśnienie kierowane do zaworu EGR, to wpinasz się odpowiednio między zawór sterujący a EGR (na zaworze sterującym jest to końcówka oznaczona niebieską podkładką).

Koniecznie trzeba będzie poszukać w danych wyświetlanych w disie (display) duty-cycle dotyczących zaworu EGR.

Pomocnym może być filmik z youtube "ogranicznie EGR" (

).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!!

 

Dzisiaj jednak na szybko zrobiłem następujący test.

Odłączyłem przewód podciśnienowy dostarczający podciśnienie do elektrozaworu sterującego EGR i podłączyłem do niego bezpośrednio EGR - EGR był ciągle otwarty także chyba pompa vacuum jest ok.

Wychodzi na to że elektrozawór jest padnięty.

Jeszcze multimetrem zmierzyłem napięcia na wtyczce od elektorozaworu. Na wolnych obrotów napięcie zmieniało się od 10.30V do 10.45V czyli elektrycznie jest chyba wszystko ok.

 

Czy wg was definitywnie to wskazuje na elektrozawór sterujący EGR'em?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisując wyżej, że zawór EGR w moim samochodzie zachowuje się podobne jak w twoim, zapomniałem dodać, że mój zawór sterujący EGR-em jest nowiutki :).

Moim zdaniem, koniecznie trzeba się przyjrzeć sygnałowi sterującemu zaworem EGR (duty-cycle).

Jeżeli sygnał będzie wysoki (duży procent), a zawór egr nie będzie się otwierał, to będzie to wskazywało na awarię zaworu sterującego EGR-em.

Tak na marginesie, zawór sterujący EGR-em jest taki sam jak sterujący turbem.

Powodzenia w diagnostyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisując wyżej, że zawór EGR w moim samochodzie zachowuje się podobne jak w twoim, zapomniałem dodać, że mój zawór sterujący EGR-em jest nowiutki :).

Moim zdaniem, koniecznie trzeba się przyjrzeć sygnałowi sterującemu zaworem EGR (duty-cycle).

Jeżeli sygnał będzie wysoki (duży procent), a zawór egr nie będzie się otwierał, to będzie to wskazywało na awarię zaworu sterującego EGR-em.

Tak na marginesie, zawór sterujący EGR-em jest taki sam jak sterujący turbem.

Powodzenia w diagnostyce.

 

Ok.

Rozumiem że duty-cycle mam poszukać w DIS gdzieś w części w której mogę na żywo podglądać wybrane parametry silnika (czyli w menu display).

Jutro popatrzę w to.

Piszesz że tam się pojawią jakieś procenty, rozumiem że mogę tam mieć wartość od 0 do 100. I pytanie brzmi jaka wartość to taka która powoduje już otwarcie EGR? Większa od 50?

Kurcze zakładałem że na zimnym silniku po uruchomieniu EGR powinien być zawsze uchylany na wolnych obrotach. Czyli jednak tak nie jest?

 

Mój silnik ma turbinę sterowaną elektrycznie - nie posiadam zatem drugiego elektrozaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moje duty-cycle to opis sterowania EGR-em i turbem w autach typu VAG. Oznacza po prostu procent zasterowania zaworem.

Nie miałem w ten weekend okazji podłączyć DIS-a, ale to czego szukamy powinno być w "Diagnosis requests" naszego DDE. No chyba, że mi się tylko tak wydaje.

Dzisiaj podłączyłem INPA. Kilka razy złapałem moment, gdy na wolnych obrotach zanikało podciśnienie na wyjściu z zaworu sterującego EGR-em.

Objawem była znacznie większa wartość w "current air-mass" w (desired/current values 1).

Po zdjęciu wężyka z EGR-u stwierdziłem brak podciśnienia. Co ciekawe po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika EGR zaczął pracować normalnie.

Kilka razy trafiłem ponownie moment, gdy na wolnych obrotach zanikało podciśnienie.

Celem sprawdzenia poruszałem klika razy wtyczką przy zaworze sterującym EGR-em. Nie zdejmowałem jej jednak, gdyż silnik był bardzo gorący, a zawór sterujący jest tuż pod rurą z płynem chłodzącym.

Nie wiem czy to całkowicie wyleczyło sprawę, ale podciśnienie przestało zanikać. W chwili gdy wartość "current air-mass" zaczynała być wyraźnie większa od zadanej, lekkie dodanie gazu, przywracało normalność ;)

Myślę, że trzeba zdjąć wtyczkę i przyglądnąć się stykom. Koniecznie trzeba je dokładnie wyczyścić i prysnąć jakimś środkiem do styków.

Do dokładnego sprawdzenia jest też stan przewodów zasilających wtyczkę zaworu EGR.

Obstawiam, jakieś niedomaganie ze strony elektrycznej. Jutro jak będzie chwila czasu, ciąg dalszy testów.

Jak znam życie, przez chwilę będziemy cieszyć się przywróceniem pracy EGR-a, by po kilku dniach ograniczyć jego pracę wg instrukcji z filmu jw.

Pozdrawiam serdecznie.

PS.

Przepraszam za duty-cycle (za dużo Audi). W BMW pewnie nazywa się to factor-cośtam lub jakoś inaczej, ale pewnie się jakoś nazywa, skoro jest i daje się mierzyć :).

Jak znajdę dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moje duty-cycle to opis sterowania EGR-em i turbem w autach typu VAG. Oznacza po prostu procent zasterowania zaworem.

Nie miałem w ten weekend okazji podłączyć DIS-a, ale to czego szukamy powinno być w "Diagnosis requests" naszego DDE. No chyba, że mi się tylko tak wydaje.

Dzisiaj podłączyłem INPA. Kilka razy złapałem moment, gdy na wolnych obrotach zanikało podciśnienie na wyjściu z zaworu sterującego EGR-em.

Objawem była znacznie większa wartość w "current air-mass" w (desired/current values 1).

Po zdjęciu wężyka z EGR-u stwierdziłem brak podciśnienia. Co ciekawe po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika EGR zaczął pracować normalnie.

Kilka razy trafiłem ponownie moment, gdy na wolnych obrotach zanikało podciśnienie.

Celem sprawdzenia poruszałem klika razy wtyczką przy zaworze sterującym EGR-em. Nie zdejmowałem jej jednak, gdyż silnik był bardzo gorący, a zawór sterujący jest tuż pod rurą z płynem chłodzącym.

Nie wiem czy to całkowicie wyleczyło sprawę, ale podciśnienie przestało zanikać. W chwili gdy wartość "current air-mass" zaczynała być wyraźnie większa od zadanej, lekkie dodanie gazu, przywracało normalność ;)

Myślę, że trzeba zdjąć wtyczkę i przyglądnąć się stykom. Koniecznie trzeba je dokładnie wyczyścić i prysnąć jakimś środkiem do styków.

Do dokładnego sprawdzenia jest też stan przewodów zasilających wtyczkę zaworu EGR.

Obstawiam, jakieś niedomaganie ze strony elektrycznej. Jutro jak będzie chwila czasu, ciąg dalszy testów.

Jak znam życie, przez chwilę będziemy cieszyć się przywróceniem pracy EGR-a, by po kilku dniach ograniczyć jego pracę wg instrukcji z filmu jw.

Pozdrawiam serdecznie.

PS.

Przepraszam za duty-cycle (za dużo Audi). W BMW pewnie nazywa się to factor-cośtam lub jakoś inaczej, ale pewnie się jakoś nazywa, skoro jest i daje się mierzyć :).

Jak znajdę dam znać.

 

Ok, to daj znać.

Zrób też może przy okazji taki test multimetrem jaki ja robiłem. Wpiąłem się w styki i napięcie falowało mi w granicach od 10.30V do 10.45V, czyli zakładam że DDE właśnie sterowało sobie EGR'em który na wolnych obrotach powinien się otwierać i przymykać (tak przynajmniej widziałem na filmikach :D ).

Co do tego że po przywróceniu poprawnej pracy EGR'a będziemy go ograniczać to może tak być :D . Ale póki co chciałbym przywrócić go do normalnej pracy gdyż liczę na to że auto szybciej będzie się nagrzewać i w cyklu miejskim będę miał niższe spalanie, ale to też się okaże :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie znalazłem :roll:

Poruszanie wtyczką dało rezultaty. EGR pracuje.

Jeżeli masz napięcie na wtyczce, cewka zaworu ma ciągłość (nie jest przerwana, spalona, etc.), a zawór sterujący nie pracuje to można:

- spróbować podać środek typu wd-40 do zaworka przez krućce oraz otwór filterka (może zawór jest tylko zacięty),

- sprawdzić i wyczyścić filterek na zaworze,

- rozebrać i wyczyścić zaworek (ostateczna ostateczność),

Na końcu pozostaje wymiana na inny.

Szkoda, że nie mieszkasz po sąsiedzku, pożyczył bym ci swój zawór do potestowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc dzisiaj w końcu zabrałem się za temat.

Tak jak kolega pinder_m pisał o uszkodzonej wtyczce tak również od tego zacząłem - czyściłem styki itp. itd. bez efektu, w wężyku który wpięty jest do EGR nie było w ogóle podciśnienia.

Już stałem zrezygnowany gdy nagle nie wiadomo skąd pojawiło się podciśnienie, po czym znów zniknęło. Dalsze wojaże z wtyczką nie dawały rezultatów.

Także podjechałem do InterCars i kupiłem nowy elektrozawór sterujący EGR, ten na zdjęciu poniżej z numerem 1 (koszt to 360 PLN):

http://images70.fotosik.pl/657/69f7280143496de0.jpg

 

i wszystko w końcu płynnie zaczęło działać jak należy :D .

 

Na komputerze teraz widzę że wartość powietrza wyliczona jest zgodna z tą zmierzoną przez przepływkę.

Zrobiłem przejażdżkę po mieście jakieś 30km i spalanie również zaczęło spadać, także wszystko wróciło do normy.

 

Mimo to chciałbym jeszcze wyjaśnić temat wyższego spalania który się pojawia przy źle pracującym EGR - żeby mieć jasność jak to działa :D .

Poproszę fachowców o potwierdzenie mojej tezy - z góry mówię że jestem laikiem więc może napiszę za chwilę totalne bzdury.

Wg mnie w momencie gdy EGR nie pracuje jak trzeba wówczas mamy taką sytuację jaką miałem ja czyli ilość powietrza zmierzona przez przepływomierz jest dużo większa niż wyliczona przez sterownik silnika. I teraz skąd zawyżone spalanie? Wydaje mi się że sterownik ma zaprogramowane aby na odpowiednich obrotach silnika mieć odpowiednią mieszankę spalin analizowanych przez jakieś czujniki (np. sonda lambda), w sytuacji gdy EGR działa wówczas do kolektora ssącego wpada już odrobinę niedopalonych spalin przez co sterownik nie musi pobierać dodatkowej dawki paliwa po to aby mieszanka spalin na końcu była odpowiednia. W sytuacji gdy EGR się nie otwiera wówczas silnik musi pobrać większą dawkę paliwa i dodatkowo powietrze potrzebne do jej spalenia tak aby uzyskać odpowiednią mieszankę spalin mierzoną przez sondę. I stąd właśnie zawyżona wartość przepływomierza gdyż musi on zmierzyć dodatkowe powietrze potrzebne do spalenia paliwa.

Zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć, podłączę się do tematu, bowiem objawy opisane w tym wątku mam podobne. Mianowicie od zakupienia X3 (2.0D 2005r) minęły 3-4 miesiące. Tuż przed sprzedażą poprzedni właści zrobił pełną obsługę w tym wymienił oleje i filtry, przepływomierz oraz regeneracja turbo. Na wszystko mam dokumentację.

No ale do rzeczy. Bywało właśnie, że na ciepłym silniku zarzucało wolnymi obrotami. Pewnie niepotrzebnie, ale wlałem do pełnego baku środek do czyszczenia wtrysków diesla. Nawet na chwilę złagodziło objawy, ale za to pojawiło się coś nowego. Mianowicie odpalam auto i jak jest zimno to tak jakby nie palił na wszystkie gary - potrzęsie nim i zdechnie. Za drugim razem już jest ok. Ale wróćmy do wolnych obrotów, bo obecnie czasem nimi zarzuca, a czasem nie. Nie odkryłem jeszcze regóły. Podłączyłem INPE i zrobiłem parę zrzutów ekranu tyle, że na zimnym silniku. Proszę o pomoc w interpretacji, ewentulanie porady co i jak zmierzyć (mam też skonfigurowany DIS).

Jeszcze jedno. INPA pokazuje błąd przepływomierza. Jak już pisałem został on wymieniony parę miesięcy temu. Po skasowaniu błąd powraca.

 

error%20memory.png

 

desired%20vs%20actual.png

 

selective%20mass.png

 

selective%20rotation.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten temat jest wiele napisane , jedni piszą że tak inni piszą że po lifcie adaptacja się sama zrobi, tak czy tak to warto sprawdzić jaka jest przepływka a jaka powinna być , większość zamienników jest do bani.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Hmmm.

Czyli bez wyjęcia wtrysku da się stwierdzić że leje on paliwo? Korekty chyba niekoniecznie muszą to oznaczać, zgadza się?

 

mi inpa pokazywała głupoty i duże rozbieżności między wtryskami, gdy je wyjąłem i dałem do sprawdzenia w serwisie, wyszło, że bez sensu je numerowałem gdyż są parametrowo praktycznie identycznie i jak nowe. Także lepiej wyjąć wtryski (banalana robota - ściągamy kolektor i ładnie wychodzą) i dać ok 100zł za sprawdzenie. Jak sprawdzałem w jednym najlepszych serwisów diesla koło głowna. Dostałem potwierdzenie parametrów na piśmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Hmmm.

Czyli bez wyjęcia wtrysku da się stwierdzić że leje on paliwo? Korekty chyba niekoniecznie muszą to oznaczać, zgadza się?

 

mi inpa pokazywała głupoty i duże rozbieżności między wtryskami, gdy je wyjąłem i dałem do sprawdzenia w serwisie, wyszło, że bez sensu je numerowałem gdyż są parametrowo praktycznie identycznie i jak nowe. Także lepiej wyjąć wtryski (banalana robota - ściągamy kolektor i ładnie wychodzą) i dać ok 100zł za sprawdzenie. Jak sprawdzałem w jednym najlepszych serwisów diesla koło głowna. Dostałem potwierdzenie parametrów na piśmie.

 

duże rozbieżności korekcji mogą też świadczyć o stanie poszczególnych cylindrów(ciśnienie sprężania, stan zaworów) a na stole wtryski mogą być ok :cool2: po prostu komputer dąży do max najlepszej pracy na biegu jałowym (równa praca) dlatego na "słabszym" cylindrze może podawać więcej paliwa i zaczynają się różnice w korekcjach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Wymieniłem wczoraj elektrozawór zaworu EGR (zawór wcześniej był czyszczony) ponieważ zdarzyło mi się, ze na wolnych obrotach na ciepłym minimalnie obroty falowały. Dzisiaj sobie jadę rano cały zadowolony, ze już jest ok aż tu nagle po kilku minutach check. Już miałem wjechać w przepaść ale akurat żadnej nie było. Odczytałem błąd związany z EGR. I teraz pytanie. Czy powinienem dokonywać jakiejś adaptacji po wymianie? Bo nic takiego nie robiłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Także podjechałem do InterCars i kupiłem nowy elektrozawór sterujący EGR, ten na zdjęciu poniżej z numerem 1 (koszt to 360 PLN):

http://images70.fotosik.pl/657/69f7280143496de0.jpg

 

Obejrzałem dziś elektrozawór w mojej BMW i zauważyłem, że jest on przykręcony do góry nogami w porównaniu z powyższym rysunkiem (tzn kostka stykowa u góry, wężyki podciśnienia na dole).

 

Czy taki montaż może mieć wpływ na prawidłową pracę tego elektrozaworu? Mam go odwrócić czy zostawić, jak jest?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Też mam problem z "falującymi" obrotami i śmierdzącym /"gryzącym" dymem. Dzieje się tak tylko na rozgrzanym silniku i tylko (albo aż)... ZIMĄ.

Miałem tak 2 lata temu zimą i rok temu zimą. Jak na zewnątrz ciepło, problem sam zanikał, a teraz znowu zima i problem znowu powrócił.

Komp nie pokaZuje żadnych błędów, wtryski pokazuje że są w normie.

Ma ktoś pomysł co to za "zimowa" przypadłość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.