Skocz do zawartości

REMONT SILNIKA M20B25


mistrz_92

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wyjście jest proste zadzwoń lub podjedż do najbliższego autoryzowanego serwisu BMW powiedz,że masz silnik typ m20b25 po kapitalnym remoncie i niech Ci coś doradzą jakim olejem go zalać żeby nie było problemów bo remont kosztował kupę kasy.Powodzenia i radości z jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak coś padnie a mechanik po rozbiórce stwierdzi,że to była wina oleju to zwrócisz całą kasę mistrzowi92 ?

Nie.

(a dlaczego tak jest, to już musisz sam sobie odszukać taką wiedzę)

:duh:

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie dodać swoje 5 groszy... Kiedyś nie było tak dobrych olejów i tak wysokich norm olejowych jak dziś. Po takim remoncie nie wahałbym się zalać auto syntetykiem. Bo co on niby miałby uszkodzić w silniku, który właściwie będzie jak nowy. W starym to rozumiem-syntetyk jest rzadki, może wypłukać nagar, który rozszczelni silnik,pierścienie nie będą go prawidłowo zbierać itd.. Ale w tej sytuacji? Najlepiej zasięgnąć rady kilku aso. Ja bym lał najlepszego syntetyka- Motul, Valvoline, orig. BMW, jeśli masz tańsze dojście... Takie pieniądze zobowiązują do pewnej decyzji popartej sugestiami kilku ekspertów. Wtedy wyciągasz średnią z ich wypowiedzi i sugestii i masz odpowiedź. Z całym szacunkiem do forum, ale tu nie każdy jest godnym zaufania ekspertem (i ja się za takiego nie uważam). Sam w moim starym TDSie leję 5w30-ten sam co w poprzedniej e46 z commonrailem. Silnik ten przez ostatnie 7 wymian, w tym 6 w Niemczech(mam książkę serwisową od początku do 260tys.,ale również faktury z ASO i stąd wiem),był zalewany tym olejem. Teraz ma 280tys. i bierze mi może 0,5-1 litra na 15 tys.,ale to raczej przez turbinę... Tak więc radzę się dobrze zastanowić i nie oszczędzać na oleju, bo to jakby krew w organiźmie. Pozdrawiam.
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc i ja się dołoże:) co do Motula odkąd wymieniłem własnie na ten olej to od wymiany do wymiany musiałem dolać prawie litr. Wróciłem do Castrola i dolewam góra 3 setki.

Olej kupowany zawsze w intercarsie. Nie wiem czy trafił mi się jakiś trefny czy po prostu jest rzadszy ale nie byłem zadowolony. Co do zalania 10w a 5w to ja zalałbym 10w normalnie i nic nie kombinował. Taki jest zalecany, w naszych temperaturach i warunkach jak najbardziej odpowiedni. Wspominałeś o Valvoline, myślę, że jak najbardziej dobry wybór. :cool2:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że 10w to raczej półsyntetyk (choć nie zawsze) , więc teoretycznie olej tańszy. Często jest to równoznaczne z tym, że gorszy. Dziś do nowych silników nie stosuje się chyba olejów półsyntetycznych. A nie wiem w czym miałby zaszkodzić temu zajebistemu skądinąd silnikowi olej lepszy. Różnica będzie szczególnie odczuwalna przy starcie zimnego silnika.
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sam będziesz składał silnik to pierścienie na tłoki zakładaj tak aby zamki na pierścieniach były przesunięte w zględem siebie o 120 stopni ,zamki nie mogą być ustawione w jednej linii , przy zakładaniu uszczelniaczy musisz zwrócić uwagę na to by sprężynki z nich nie powypadały i smaruj wargi w uszczelniaczach olejem nie przytrą się wtedy przy rozruchu i na pewno nie pociekną. Szpilki od głowicy przed wkręceniem jeśli dajesz nowe należy polać olejem silnikowym,olejem też trzeba posmarować a najlepiej polać z lekka wszystkie ruchome elementy silnika które mogą ulec przytarciu gdy będą suche czyli;tłoki oraz ściany cylindrów,wał korbowy panewki wałki rozrządu itd. Olej jaki wybrałeś(valvoline) jak najbardziej tak.A co do samego docierania to niech auto trochę pochodzi na wolnych obrotach niech się wszystko poukłada ja zawsze zostawiam auto na wolnych obrotach na 20-30 minut pilnując temperatury,tak z 5 razy ,a potem normalna jazda tryb miejski trasa ze zmiennym obciążeniem sinika czyli wyprzedzanie itd . pierwsza wymiana oleju po 500 km ,następna po 2-3 tyś a pózniej regularnie co 10 000 i będzie gitara,pierwsza wymiana oleju jest w sumie najważniejsza bo w nim zbierają się wszystkie syfy pozostałe po obróbce których nie uda ci się wyczyścić oczywiście filtr tez do wymiany na początek weż tańszy. Powodzenia w pracach nad motorownią.
I NEED A DOLLAR !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to zawsze przed pierwszym startem jeszcze kręciłem silnikiem z odpiętym paliwem i zapłonem aż do nabicia ciśnienia oleju i dopiero po tym odpalałem normalnie.

Pozwoli to na rozprowadzenie oleju wszędzie gdzie jest potrzebny.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Chwilę mnie nie było, wrzucę parę zdjęć żeby się pochwalić :D http://images63.fotosik.pl/898/3eca49c77a136917m.jpg http://images63.fotosik.pl/898/87b844018ada737em.jpg http://images65.fotosik.pl/900/95fe2fa80f75c73am.jpg http://images62.fotosik.pl/900/143b65fb59752d70m.jpg http://images63.fotosik.pl/898/c29f3cfd61e394ccm.jpg http://images61.fotosik.pl/897/6004ece208c700aam.jpg http://images62.fotosik.pl/900/04aaef53699a675dm.jpg http://images63.fotosik.pl/898/334845d48c684062m.jpg http://images63.fotosik.pl/898/52c031121f8882c5m.jpg http://images64.fotosik.pl/900/0870a35047ad6704m.jpg http://images65.fotosik.pl/900/806754fa69035205m.jpg http://images62.fotosik.pl/900/af9caa992ee1715cm.jpg http://images65.fotosik.pl/900/fff0637289cd3c58m.jpg http://images65.fotosik.pl/900/8015569edbc2b29fm.jpg http://images62.fotosik.pl/900/c6820b788e19b409m.jpg http://images61.fotosik.pl/897/d61401bfd1754700m.jpg http://images61.fotosik.pl/897/2dd2d4084b9e28a2m.jpg http://images64.fotosik.pl/900/fa11dc866f4a981em.jpg http://images62.fotosik.pl/900/6042a7039fd0c525m.jpg http://images62.fotosik.pl/900/323dfb718f4ea68fm.jpg http://images61.fotosik.pl/897/4d4ef470b33a55dem.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.