Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Szukałem trochę na poprzednich postach na forum, ale w sumie niewiele znalazłem...

Sprawa wygląda tak :

Auto było nie używane przez rok (wiem, wiem to jest karygodne - ale to nie jest moje auto). Gdy było eksploatowane, nie bylo żadnych problemów z ABS-em.

Po roku stania w garażu, i wyjechaniu na małą przejaźdżkę zaczeła się palić kontrolka ABS. Generalnie ABS nie działa, tzn. gdy mocno się naciśnie na hamulec - to koła się zablokują.

Pytanie brzmi :

Co może być przyczyną takiej sytuacji : jakieś niesprawne czujniki, pompa, długi okres przestoju, itp. czy to da się sprawdzić na komputerze diagnostycznym, ewentulanie jak samemu próbować zbadać co powoduje, że świeci się kontorolka i koła się blokują ?

 

Sądzicie, że to może być jakaś poważna sprawa (finansowo także) ?

 

Bardzo dziękuję za sugestie i pomoc

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Kontrolka wskazuje że nastąpiła awaria tego systemu i w zasadzie może oznaczać wszystko co jest związane z abs'em.

 

Zazwyczaj siada któryś z czujników ABS. Ostatnio zapaliła mi się kontrolka i objawy identyczne.

 

Pojedź na diagnostykę BMW (byle nie do autoryzowanej stacji) bo cię skroją 220 zł za weryfikację usterki. Poszukaj jakiejś stacji która ma komputer do diagnozy ABSu w Bemce. Tam powiedzia ci co jest nie tak. U mnie wykryło usterkę czujnika w prawym przednim kole.

 

Podnośnik, ściągasz kółeczko, wyciągasz czujnik, instalujesz nowy i kolejne 200 zeta za wymiane w kieszeni. Niestety cena czujnika to 320 zł (oryginalny) zamienników bym raczej nie stosował w układzie hamulcowym. Czujników nie brakuje.

 

Jeżeli zdecydujesz się sam na wymiane to gwarantuję Ci że spokojnie sobie z nim poradzisz. Prawda jest taka że 99% czujników nie da się wyciągnąć ponieważ sa zazwyczaj zapieczone i wżarte w metal. Plastik jakoś chyba się podtapia z biegiem czasu i poprostu bardzo żadko udaje się wyciągnąć czujnik w 1 kawałku. Ja swój czujnik poprostu musiałem wykuwac po kawałku zaraz po tym jak się urwał przy pierwszym podejściu :)

 

Kontrolka po wymianie powinna zgasnąć po przejechaniu pierwszych 100 metrów. W BMW powiedzieli mi że komputer automatycznie resetuje kontrolkę po przekręceniu stacyjki ale to nie prawda, Czujnik musi podać wiązke impulsów wówczas komputer wyłączy kontrolkę.

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano

Możesz to sam zrobić. Posprawdzaj każdy czujnik ohmomierzem. Jeśli jest przejście to OK, jeśli nie ma to do wymiany.

 

Przy okzaji styki przeczyścisz, bo może coś nie łączy.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

mialem tez bardzo podobny problem i objawy takie same.

jak powiem wam co sie stalo to padniecie......... a mianowicie: spalil sie bezpiecznik od ABSu po wymianie wszysto jest oki

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Możesz to sam zrobić. Posprawdzaj każdy czujnik ohmomierzem.

 

jakie wartości maja być przy sprawdzaniu ohmomierzem :?:

 

czy tylko obwód ma zamknąć :?:

Opublikowano
Nie wiem jakie wartości. Nie pamiętam. U mnie poprostu nie było przejścia na zepsutym.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Nie wiem jakie wartości. Nie pamiętam. U mnie poprostu nie było przejścia na zepsutym.

 

przeciołem kabel bo wtyczka głęboka i mierzyłem czy jest obwód zamknięty na tych dwóch żyłach i nie ma :?

 

czy ma być zamknięty :?:

Opublikowano
Ma być zamknięty z pewną opornością, bo ten czujnik to jest jak cewka. Jak nie ma u ciebie przejścia to masz do wymiany czujkę.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.