Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam taki problem z X3 E83 2005r 3l.D. Przy chamowaniu mam bicia na kierownicy, zaznacze ze wymienione mam na nowe tarcze hamulcowe i klocki. Po wymianie czyli miesiac temu wszystko bylo ok i tak od tygodnia zaczely sie te drgania a dokladniej bicia w momecie chamowania np z 60km/h . Podnioslem przod do gory i nie mam luzu na zadnym swozniu, wachaczu czy lozysku, ale szarpiac za lewe kolo trzymajac rece poziomo czuc jak by cos z polosia. Czy ma ktos jakies wiadomosci na ten temat. Wielkie dzieki za odpowiedzi .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpewniej nowe tarcze już masz krzywe. Podstawa to dobre tarcze i prawidłowy montaż (bez żadnej pasty pomiędzy piastą a tarczą). Jeżeli montował warsztat to zgłaszaj reklamację.
Opublikowano
Montowalem tarcze sam i nie uzywam zadnych past jak sie to robi w niektorych warsztatach. Jak przeczytales dokladnie moj post to latwo wywnioskowac ze poruszam temat odnoscie ,, półosi,, a nie temat ze mam krzywe tarcze bo one na 100% sa dobre bo sprawdzone. Chodzi mi czy czasem nie mam luzu w miejscu gdzie wchodI półos do rozdzielacza. X3 mam od paru miesiecy i nie znam jej tak jak moje drogie BMW e21.
Opublikowano
Montowalem tarcze sam i nie uzywam zadnych past jak sie to robi w niektorych warsztatach. Jak przeczytales dokladnie moj post to latwo wywnioskowac ze poruszam temat odnoscie ,, półosi,, a nie temat ze mam krzywe tarcze bo one na 100% sa dobre bo sprawdzone. Chodzi mi czy czasem nie mam luzu w miejscu gdzie wchodI półos do rozdzielacza. X3 mam od paru miesiecy i nie znam jej tak jak moje drogie BMW e21.

 

A w jaki sposob tarcze sprawdzaleś,ze jestes taki pewny ze sa Ok?

Pewnośc w 100% mozna miec tylko wtedy jak zostanie podlączony czujnik zegarowy do przekręconej tarczy i zrobione pomiary bicia obracajac tarczą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak przeczytales dokladnie moj post to latwo wywnioskowac ze poruszam temat odnoscie ,, półosi,, a nie temat ze mam krzywe tarcze bo one na 100% sa dobre

W wielu samochodach spotkałem się z biciem kierownicy krótko po założeniu nowych tarcz. Zawsze było szukanie innych przyczyn (bo tarcze przecież nowe) a kończyło się wymianą tarczy. Ale może będziesz przypadkiem 1 na 100, że przyczyna będzie inna.

Opublikowano

Tarcze na 100.Też mi biją a zaczeło się to po myjni i paru zaliczeń w kałuże pewnie na gorących.Tak,że nowe wcale nie znaczy,że ich nie dobiłeś.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Mam w pracy taki uchwyt gdzie moge zakrecic tarcze i poddac je regulowanym obrotom i sprawdzic czujnikiem bicie tarcz. Napisalem czarno na bialym ze tarcze sa OK wiec proszo o nie negowanie tego co napisalem. Pytam czy moze byc problem z półosia ?? A wy drazycie temat tarcz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam w pracy taki uchwyt gdzie moge zakrecic tarcze i poddac je regulowanym obrotom i sprawdzic czujnikiem bicie tarcz

Czynie na samochodzie nie sprawdzałeś? Chcesz walczyć z wiatrakami? Wolna droga...

Opublikowano
Sprawdzilem na samochodzie i po za samochodem. Jak ktos chce popisac o tarczach to moze na innym poscie. Ludzie tarcze mam ok wiec nie piszcie o tarczach !!!!!
Opublikowano

Oprócz tarcz winne mogą być luzy na tulejach lub sworzniach wahaczy lub zużyte łożysko koła.

Wiem bo sam to przerabiałem.

Tylko mi mocno drgało jak hamowałem z ok 130-140km/h.

Po wymianie sworzni i łożyska problem z głowy.

 

Co do tarcz, to chłopaki mają rację - ja 30 dni po wymianie musiałem przetaczać bo były krzywe :)

 

:D

BMW = Radość z jazdy
Opublikowano
Ja rozumie temat jak sa tarcze krzywe, wtedy nie ma tematu ale gdy zakladam dobre tarcze i bicia sa to po co walkowac temat tarcz ;-)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Skoro tarcze sa na 100% sprawne - ja bym przed montazem tarcz i kol dokladnie oczyscil wszelkie przylegajace do siebie powierzchnie. Nastepnie sprawdzilbym tuleje wahaczy. Istnieje przekonanie,ze niektorych tulei sie nie wymienia - bo sie nie zuzywaja. :) U mnie padly tuleje wahaczy i takze walilo w kierownice podczas hamowania, pomimo,ze tuleje "wygladaly" na dobre ale byly dziwnie miekkie. Po wymianie tulei - cisza a nowe tuleje sa zdecydowanie twardsze :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.