Skocz do zawartości

dragania kierownicy


beltusss

Rekomendowane odpowiedzi

panowie nie mam juz sil. nie mam luzow w zawieszeniu, kola mam proste a i tak od 80km/h w zwyż kiera mi drzy. dzis sprawdzalem nawet lozyska i sa dobre. pozniej gosciu podniosl przod samochodu i ruszal kiera to czulem na mocowaniach drazkow delikatne luzy- w miejscu gdzie jest taka gumowa harmonijka jakby. powiedzial zeby skrecic i zobaczyc ale nie mial czasu. czy to ma jakis sens? co jest pomiedzy drążkami na srodku centralnie pod silnikiem?? Edytowane przez beltusss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przekładnia kierownicza? Czeka Cię chyba wymiana..koła/opony wykluczyłeś.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy uszkodzona maglownica powoduje dragania kierownicy? faktycznie cos tam wycieka z prawej strony z okolic tej gumowej osłony. dodam tylko, ze najbardziej odczuwalne drgania sa przy 80km/h. im szybciej jade tym czestotliwosc drgania jest wieksza - przy ponad 120km/h czestotliwosc ta jest tak wysoka ze prawie nie odczuwalna :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to, czy masz oryginalne stalowe/aluminiowe felgi BMW?

 

Po drugie to, czy wyważałeś koła? Jeśli wyważałeś to jedź do innego zakładu sprawdzić to. Wybierz jakiś droższy zakład, bo w takich zazwyczaj jest nowszy sprzęt i w miarę serwisowany. Chociaż ja wymieniam w niezbyt wykwalifikowanym zakładzie, a koła zawsze dobrze wyważają, a i sprzęt mają nie pierwszej młodości. Chyba, że kalibrują go co sezon. Jednak średnio mi się chce wierzyć w takie rzeczy w Polsce :P

 

Opony nowe? Stare? Markowe, czy No-name? Przy ponownym wyważaniu niech je obejrzą dokładniej czy nie biją jakoś mocno. Zwróć im na to uwagę, bo sami pewnie się nie domyślą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie od 80km/h był ten problem, tyle że ja opony zakładam na fele, także może mocniejsze przyhamowanie i mogła się fela obrócić w oponie na paście montażowej, bo przecież i tak po przełożeniu opony koła się powinno po 1000km wyważyć ponownie.

Choć nie pierwszy raz wyważałem koła, zawsze w tym samym miejscu, może jakiś nowy bolek co miał ciężką noc się nie przyłożył, a może się rzeczywiście obróciła, nie wiem.

Wiem, że ustało, a już miałem czarne myśli, że nie wiadomo co się dzieje, jednak reasumując wszystkie fakty, wyszło że albo bąbel ( nie wiadomo skąd przez lato w piwnicy ) albo się odważyła, i rzeczywiście się odważyła, w moim przypadku 25g. Od przekładki opon do ponownego wyważenia minęło 10 dni i 500km, akurat w mieście w korkach tego czuć nie było, dopiero właśnie o dziwo od 80km/h. Przednia lewa albo prawa, nie pamiętam. Wyważyłem wszystkie ponownie bo i tak za kolejne 500km bym przyjechał, ale wyszło że tylko jedna ma tyle g, reszta miała po 1-3g.

Powodzenia i polecam zacząć od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, od paru miesięcy nierozwiązany. Mój mechanik ciągle mówi mi że to przez zbieżność, którą robiłem już w 3 różnych warsztatach. Trochę jestem podirytowany, że koleś robiący przy samochodach ponad 10 lat nie umie rozwiązać tego problemu...

Te pierścienie działają na 100%? Warto zasięgnąć najpierw porady mechanika, czy na ślepo kupić i kazać mu zamontować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem inaczej też borykałem się z drganiami od 80-120 na felgach aluminiowych 17 m pakiet. Żadnych luzów w zawieszeniu ,felgi oddane do prostowania, zakup nowych opon, wyważane 2x ,w różnych zakładach i nic nie pomogło.Przyszła ,,zima'' zmiana na stalowe i jak ręką odjął ,żadnych drgań ,więc na wiosnę czeka mnie zakup tych pierścieni . Wcześniej wyczytałem na forum że kilku kolegom pomogło
KOZIOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam oryginalne bmw 16', opony nowe kupiłem na tą zime frigo 2. Jeżdżę na aluminiowych, bo pierwsza zima. Na wiosnę planowo chce kupić nowe alu, i może na zime stare zamienię na stalówki. Strasznie to irytuje, szczególnie w długich trasach.... Jedziesz sobie spokojnie a nagle kiera zaczyna napieprzać, rękami trzęsie jakby je wsadzić do bębna pralki, polem bolą. Szczególnie lewa, w miejscu zegarka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja mam też ten problem i w 99% jestem pewien ,że to zacisk albo przewód elastyczny zacisku porostu nie wraca się klocek do pełnego poluzowania koła i trzyma je minimalnie i mnie stąd te drgania czasem jest tak ,że nie czuć ich prawie w ogóle a czasem są troszeczkę mocniejsze u mnie zaczynają się tak od 90 a nie wyczuwalne są przy 160 :), mam bardzo twarde klocki bo ceramiczne na zwykłych by się to dotarło i nie było by to odczuwalne..., sprawdź czy kręcą się przednie koła bez żadnych oporów...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogło ... jak macie chińskie fele albo krzywe jak koła we flinstonach.

Bez przesady. Ja jak i pewnie wielu kolegów z forum z 330d jeździ na 17stach cały rok.

 

No chyba logiczne że do 330d wsadziłem 17' stalowe ,a felgi aluminiowe mam takie na jakich wyjechała z fabryki

KOZIOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]więc na wiosnę czeka mnie zakup tych pierścieni[...]
No chyba logiczne że do 330d wsadziłem 17' stalowe ,a felgi aluminiowe mam takie na jakich wyjechała z fabryki

Hmm... Masz oryginalne felgi aluminiowe BMW i chcesz zakładać pierścienie centrujące? Możesz mi powiedzieć gdzie je chcesz wcisnąć?

Wiesz po co są pierścienie centrujące? Pewnie nie więc Ci powiem, żebyś w googlach z dużo nie szukał...

 

Jest sytuacja taka, że nie mamy pojęcia o swoim aucie, wchodzimy na Allegro i dla E46 kupujemy chińskie felgi, a nawet i ori BMW tylko np. do E39 (pomijam inne ET). Zakładamy nowo zakupioną felgę i coś luźno siedzi na piaście... Co się dzieje? A no to, że kupiliśmy felgę z za dużym otworem centrującym. Pół biedy jak mamy tego świadomość i od razu zamówimy sobie toczone, metalowe pierścienie (na pewno nie w cenie 10 zł/szt.), a jak nie mamy świadomości tej nieścisłości, że felga nam "siedzi" na śrubach, a nie na piaście to pewnego pięknego dnia po wielu dniach trzęsienia kierownicy zaobserwujemy dziwne zjawisko. Jakie? A no takie, że wyprzedza(ją) nas nasz(e) koło(a) i bezwładnie lecimy w rów albo w drzewo i tracimy życie. Czemu tak się stało? Jak ogólnie wiadomo cały ciężar na koło przekazywany jest przez piastę, a śruby pełnią tylko i wyłącznie rolę docisku felgi do piasty. Z wytrzymałości materiałów wiadomo, że śruby lepiej działają na rozciąganie niż na ścięcie. Wszystkim tym, którzy mają dziwne drgania na kierownicy (sprawdzone wyważenie, opony, proste felgi itp. itd.) i mają felgi niewiadomego pochodzenia radził bym to sprawdzić.

Jak? Średnica, szerokość i ET felgi znajdziemy wybite na zewnętrznej (rzadziej) lub na wewnętrznej stronie felgi. Średnica otworu centrującego nie jest nigdzie wybita (przynajmniej ja nie widziałem) i musimy ją sobie +/- zmierzyć suwmiarką czy innym sprzętem pozwalającym zmierzyć milimetry do 1 miejsca po przecinku.

 

Swego czasu jechałem E46 na stalówkach od E39 z założonymi pierścieniami centrującymi plastikowymi. Drgania o wiele mniejsze ale wyczuwalne. Ze 2 śruby i tak były "nacięte" po zimie i przy odkręcaniu pneumatem się ukręciły.

 

Katalog oryginalnych felg BMW:

http://felgenkatalog.auto-treff.com/

 

Katalog dodatkowych parametrów felg dla niektórych BMW:

http://www.rozmiaryfelg.pl/bmw.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogło ... jak macie chińskie fele albo krzywe jak koła we flinstonach.

Bez przesady. Ja jak i pewnie wielu kolegów z forum z 330d jeździ na 17stach cały rok.

 

No chyba logiczne że do 330d wsadziłem 17' stalowe ,a felgi aluminiowe mam takie na jakich wyjechała z fabryki

 

No dla mnie niekoniecznie logiczne ... wystarczy pooglądać na czym bmw jeździ bardzo często, od chińskich bbsów do chińskich imitacji mPakietowych z całej gamy bmw. Skąd mam wiedzieć na czym jeździsz i skąd pewność, że na nich wyjechała z fabryki jak chcesz wciskać na nie pierścienie gdzie jest to zbyteczne.

Dodatkowo, nielogicznym jest dla mnie jeżdżenie na stalówkach r17, ja pomijając fakt, że założę zaciski od 330 to jeżdżę cały rok na r17, 3 lata mija i na ori felach nic się nie dzieje i nie złazi. Z resztą stalówka bardziej miękka niż alu. Ale każdy robi jak lubi.

Poza tym dodatkowy koszt o te stalówki i kwestia wyglądu - potem każdy czeka, żeby założyć letnie bo samochód nie wygląda ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogło ... jak macie chińskie fele albo krzywe jak koła we flinstonach.

Bez przesady. Ja jak i pewnie wielu kolegów z forum z 330d jeździ na 17stach cały rok.

 

No chyba logiczne że do 330d wsadziłem 17' stalowe ,a felgi aluminiowe mam takie na jakich wyjechała z fabryki

 

No dla mnie niekoniecznie logiczne ... wystarczy pooglądać na czym bmw jeździ bardzo często, od chińskich bbsów do chińskich imitacji mPakietowych z całej gamy bmw. Skąd mam wiedzieć na czym jeździsz i skąd pewność, że na nich wyjechała z fabryki jak chcesz wciskać na nie pierścienie gdzie jest to zbyteczne.

Dodatkowo, nielogicznym jest dla mnie jeżdżenie na stalówkach r17, ja pomijając fakt, że założę zaciski od 330 to jeżdżę cały rok na r17, 3 lata mija i na ori felach nic się nie dzieje i nie złazi. Z resztą stalówka bardziej miękka niż alu. Ale każdy robi jak lubi.

Poza tym dodatkowy koszt o te stalówki i kwestia wyglądu - potem każdy czeka, żeby założyć letnie bo samochód nie wygląda ...

 

Kolego Mikan zgadzam się z Tobą w 100% po czasie i lżejszy o 4 stówki

KOZIOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie po dluzszej nieobecnosci na forum widze ze temat pociagnal. a wiec

 

Po pierwsze to, czy masz oryginalne stalowe/aluminiowe felgi BMW?

 

Po drugie to, czy wyważałeś koła? Jeśli wyważałeś to jedź do innego zakładu sprawdzić to. Wybierz jakiś droższy zakład, bo w takich zazwyczaj jest nowszy sprzęt i w miarę serwisowany. Chociaż ja wymieniam w niezbyt wykwalifikowanym zakładzie, a koła zawsze dobrze wyważają, a i sprzęt mają nie pierwszej młodości. Chyba, że kalibrują go co sezon. Jednak średnio mi się chce wierzyć w takie rzeczy w Polsce :P

 

Opony nowe? Stare? Markowe, czy No-name? Przy ponownym wyważaniu niech je obejrzą dokładniej czy nie biją jakoś mocno. Zwróć im na to uwagę, bo sami pewnie się nie domyślą.

 

mam oryginalne felgi BMW, tyle ze od E90, kola wywazalem "U Henka w stodole" wiec wielce prawdopodobne ze zrobil to niedokladnie. opony letnie mialem stare, wymienilem na uzwane lecz w b.d. stanie zimowe i mialem nadzieje ze problem sam minie jednak tak sie nie stalo (zakladalem same opony na felgi)

 

 

Witam jeżeli masz felgi aluminiowe to zakup tych pierścieni rozwiąże twój problem

http://allegro.pl/pierscienie-centrujace-bmw-e30-e36-e46-e90-e91-e92-i3776700286.html

pozdrawiam

 

mam takie pierscienie zalozone na tyle. na przodzie nie mam moze w tym tkwi problem.

 

Ale jakie masz fele ... ori nie ori bmw, drga na zimowych czy letnich, jakie to opony, czy wyważone i drga mocniej na zimowych czy letnich.

Mało info.

 

jak już wczesniej wspomnialem na letnich i na zimowych- z uwagi na to ze zimowe 225 drgania sa troche bardziej odczuwalne niz na letnich 215.

 

Pomogło ... jak macie chińskie fele albo krzywe jak koła we flinstonach.

Bez przesady. Ja jak i pewnie wielu kolegów z forum z 330d jeździ na 17stach cały rok.

 

dokladnie. w moim przypadku 16" (zreszta w wiekszosci jak nie wszystkich 330) odpadają w zupelnosci biorac pod uwage rozmiar tarczy i zaciskow najprosciej w swiecie nie wchodza.

 

kolego ja mam też ten problem i w 99% jestem pewien ,że to zacisk albo przewód elastyczny zacisku porostu nie wraca się klocek do pełnego poluzowania koła i trzyma je minimalnie i mnie stąd te drgania czasem jest tak ,że nie czuć ich prawie w ogóle a czasem są troszeczkę mocniejsze u mnie zaczynają się tak od 90 a nie wyczuwalne są przy 160 :), mam bardzo twarde klocki bo ceramiczne na zwykłych by się to dotarło i nie było by to odczuwalne..., sprawdź czy kręcą się przednie koła bez żadnych oporów...

 

dokladnie tak jak napisales... czasem o dziwo nie czuc drżenia, niestety zdarza sie to rzadko. kola rozpedzalem na podnosniku i prawe ma troszke wiekszy opor niz lewe faktycznie. Poza tym zauwazylem ze kolo rozpedzone nie kreci sie rowno. Przy naprawde szybkim obracaniu sie kola widac golym okiem lekki odchyl ale nie wiem jak to wyglada w "zdrowych autach"- czy kreci sie podrecznikowo prosto? Jakby stalo w miejscu?-jesli wiecie co mam na mysli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma się kręcić jak w rowerze tylko z wrażeniem ( realnym) cięższego tzn ,żadnych oporów u mnie to w tym leży problem... też lewe koło idealnie a prawe po czyszczeniu tłoczka prawie bez zmian czyli ma min opory(do wymiany uszczelki tłoczka i wężyk elastyczny) a ,że bmw ma czułe układy kierownicze to i to czuć w mercedesie nie było by o tym żadnych znaków...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam oryginalne felgi BMW, tyle ze od E90

Ale E90 z tego co mi wiadomo to ma taką samą średnicę piasty 72,5 mm (E46 ma tyle samo). Więc jak możesz mieć pierścienie centrujące na tyle? Jak felgi były by od E90 to nie było by fizycznej możliwości wciśnięcia felg na piastę z pierścieniami.

 

Jedynym ewenementem było E39, gdzie średnica wynosiła 74 mm (nie wiem jak w najnowszych seriach, może też coś zmieniali).

 

Moim zdaniem masz felgi od jakiegoś innego auta. Jak miał byś od E39 to byś chyba dostrzegł, że są bardzo odsadzone, bo mają ET w granicach 20, a w E46 standardowe to 47 bodajże. Więc jeśli na tyle masz pierścienie niwelujące różnicę w średnicach elementów centrujących, a z przodu pierścieni nie masz, a felgi są takie same jak z tyłu to nie chcę Cię martwić ale jeździsz "na śrubach". Lepiej zdejmij te koła i sprawdź jak to siedzi. Nie może być najmniejszego luzu. Felga musi siedzieć na piaście. Radził bym to szybko sprawdzić jeśli chcesz się dłużej pocieszyć autem niż 2-3 miesiące. Oczywiście drgania na kierownicy będą tym jak najbardziej powodowane i właśnie będzie tak, że raz są a raz ich nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam oryginalne felgi BMW, tyle ze od E90

Ale E90 z tego co mi wiadomo to ma taką samą średnicę piasty 72,5 mm (E46 ma tyle samo). Więc jak możesz mieć pierścienie centrujące na tyle? Jak felgi były by od E90 to nie było by fizycznej możliwości wciśnięcia felg na piastę z pierścieniami.

 

Jedynym ewenementem było E39, gdzie średnica wynosiła 74 mm (nie wiem jak w najnowszych seriach, może też coś zmieniali).

 

Moim zdaniem masz felgi od jakiegoś innego auta. Jak miał byś od E39 to byś chyba dostrzegł, że są bardzo odsadzone, bo mają ET w granicach 20, a w E46 standardowe to 47 bodajże. Więc jeśli na tyle masz pierścienie niwelujące różnicę w średnicach elementów centrujących, a z przodu pierścieni nie masz, a felgi są takie same jak z tyłu to nie chcę Cię martwić ale jeździsz "na śrubach". Lepiej zdejmij te koła i sprawdź jak to siedzi. Nie może być najmniejszego luzu. Felga musi siedzieć na piaście. Radził bym to szybko sprawdzić jeśli chcesz się dłużej pocieszyć autem niż 2-3 miesiące. Oczywiście drgania na kierownicy będą tym jak najbardziej powodowane i właśnie będzie tak, że raz są a raz ich nie ma.

 

http://img835.imageshack.us/img835/4093/j597.png

 

pomyłka. taka mam felge. pierscienie na tyle maja 74.1mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.