Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem ze wskaźnikiem temperatury, a mianowicie: po rozgrzaniu silnika wskazówka dochodzi tylko do końca zielonego pola i nic dalej. Czasami jak postoję trochę w korku, to wychyli się o milimetr lub dwa za zielone pole, ale podczas normalnej jazdy wraca do krawędzi zielonego pola. Czytałem w instrukcji, że prawidłowy zakres wskazówki to pomiędzy granicami zielonego i czerwonego pola. Ale z tego co się orientuję, to powinna chyba stać pionowo w górze, z ewentualnymi małymi odchyleniami. Może to banalne pytanie, ale to moje pierwsze BMW i mam je od niecałego miesiąca :roll:

Co może być tego powodem? Czujnik temperatury, termostat? Czy coś niedobrego zaczyna się się dziać z układem chłodzenia?

Aha, dodam, że mam w aucie zainstalowaną sekwencję stag 200 na wtryskiwaczach omvl ssi (czy jakoś tak).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymień termostat.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko dobrze odpowietrz, jeśli robisz to sam.

Wskazówka przy nagrzanym silniku ma stać idealnie pionowo.

Nawet niewielkie wychylenie w prawo oznacza że przegrzałeś silnik.

Pion to 75-115 stopni. Dokładną temperaturę odczytasz w ukrytych testach OBC.

Opublikowano

Termostat już zamówiony, we wtorek go odbieram i montuję. Tzn. mój zaufany mechanik z dużym doświadczeniem, więc mam nadzieję że zrobi to dobrze :mrgreen: w prawo nie wychyliła się nigdy na szczęście. Odczytywałem temperaturę w teście nr 7 w OBC i zarówno gdy wskazówka stała pionowo pokazywało w pozycji 7.1 "95" jak i wtedy po kilku kilometrach trasy gdy wskazówka wskaźnika opadła to w OBC też pokazywało "95".

No chyba, że temperatura silnika jest na pozycji 7.0? Bo w necie różne wersje widziałem opisujące ukryte funkcje OBC.

Może to wina czujnika? Bo z tego co się orientuję są 2 - jeden odpowiedzialny za wskazania w OBC, a drugi za wskazania na zegarach.

Chociaż robiłem mały test, tzn. na parkingu odpaliłem auto na zimnym silniku, po 5 godz. postoju, włączyłem światła, radio, ogrzewanie i po 15 minutach obydwa węże które odchodzą od chłodnicy były gorące i chłodnica też była gorąca, więc wskazuje to raczej na termostat. Zobaczę co będzie we wtorek jak go wymienię.

 

A co do termostatu to gdy zamawiałem pan w sklepie motoryzacyjnym sprawdzał po numerze VIN i wyszło, że wystarczy sam wkład wymienić i coś takiego zamówiłem. Czy może lepiej cały kompletny termostat wymienić (Wahlera, bo podobno takie są w oryginale)?

Opublikowano

Termostat wymieniony (kompletny), problem znikł :D

I drogą dedukcji doszedłem do wniosku, że temperatura silnika jest jednak pod pozycją 7.0 :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.