Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem z bmw e39 540i z abs i dsc a mianowicie po odpaleniu auta wszystko jest ok kontrolki gasną i wszystko działa przejadę 1 km i się zapala kontrolka trakcji a za chwile abs czy to może być spowodowane oponami z tyłu mam 255/40/17 a przód 225/45/17
Opublikowano
Sprawdź w pierwszej kolejności na kompie jaki błąd Ci pokaże. Czytałem trochę na forum o tych kontrolkach, bo sam od 2 tygodni walczę z takim problemem i nie spotkałem się z sytuacją, żeby było to od szerokich opon.
Opublikowano
Masz trochę za wysokie te opony z tyłu, więc średnica koła jest większa - może to mieć wpływ, choć raczej wątpię, bo odchylenie nie jest za duże. Możliwe że zdycha czujnik ABS. Komp prawdę powie.
Opublikowano

Sprawdz sobie na kompie z ktorego kola Ci wywala blad. Ale jak kontrolki gasna po zapaleniu auta a dopiero pozniej sie zapalaja to stawiam na to ze czujnik jest dobry tylko pierscien magnetyczny na piascie ktoregos kola Ci sie odkleil i dlatego sie kontroli zapalaja. Poprostu czujnik przestaje dostawac informacje ze kolo sie obraca bo pierscien magnetyczny staje w miejscu gdy kolo sie kreci. Sam mialem taka sytuacje i niepotrzebnie wymienilem czujnik i dopiero pozniej rozkminilem czego to wina. Zeby to sprawdzic trzeba wyciagnac czujnik ktorego bedzie wywalalo blad i zajrzec w otwor po nim krecac kolem zeby zobaczyc ten pierscien magnetyczny i to czy sie obraca. Druga sprawa ze wyciagnac czujnik z aluminiowego wahacza nie jest lekko... ja swoj musialem rozwiercic.

Sorry za brak polskich znakow.

Pozdro

Opublikowano
Masz trochę za wysokie te opony z tyłu, więc średnica koła jest większa - może to mieć wpływ, choć raczej wątpię, bo odchylenie nie jest za duże. Możliwe że zdycha czujnik ABS. Komp prawdę powie.

 

Niestety komp nie zawsze prawdę powie, wiem to z własnego doświadczenia. Mi komputer pokazał błąd tylnego prawego czujnika, wymieniłem i zonk :cry: prawdopodobnie sterownik padł, ale okaże się to po Nowym Roku, bo w święta wiadomo, że nikt mi tego nie zrobił.

Ale zaczął bym i tak od tego, bo być może komp pokaże inny błąd i zaoszczędzisz na czujniku :wink:

Opublikowano
Jak wymieniles czujnik i dalej to samo to sprawdz ten pierscien magnetyczny w piascie kola... bo jak sie odklei to bedzie wywalalo blad czujnika a sam czujnik bedzie ok.
Opublikowano
po nowym roku zacznę z tym walczyć :) najpierw założę opony zimowe 235/45/17 na obie osie bo i tak muszę zmienić bo te moje już zdarłem i podłącze potem pod kompa i zobaczę co ja boli dzięki wszystkim za podpowiedzi :)
Opublikowano
Mi komputer pokazał błąd tylnego prawego czujnika, wymieniłem i zonk :cry:

jakiej firmy kopiłeś czujnik?

 

Wiem, wiem -tylko oryginał Siemensa, bo na podróbkach nie chodzi :wink: ja osobiście podmieniłem na używkę oryginał, ale czujnik sprawdzony. I niestety problem pozostał :( w czwartek po Nowym Roku jadę sprawdzić przewód od tego czujnika co pokazuje błąd a jak to będzie ok, to pozostanie mi sterownik konkretnie sprawdzić i naprawić.

Opublikowano
Akurat z tymi czujnikami od abs to nie koniecznie oryginal. Ja jezdze na zamienniku z allegro i dobrze jest zero problemow.
Opublikowano
Jak wymieniles czujnik i dalej to samo to sprawdz ten pierscien magnetyczny w piascie kola... bo jak sie odklei to bedzie wywalalo blad czujnika a sam czujnik bedzie ok.

 

A czy w przypadku odklejenia tego pierścienia objaw byłby taki jak u mnie? Tzn. po dłuższym postoju (noc) jest wszystko ok, ale jak przejadę kilka, kilkanaście km. i rozgrzeje się trochę silnik, to wtedy zapalają się kontrolki? Ostatnio też zauważyłem, że zapalają się na sekundę w momencie odpalenia auta, gdy ciut dłużej kręcę rozrusznikiem (akumulator niedługo będzie do wymiany). Po sekundzie gasną i później już na stałe zapalają się w sytuacji jak wyżej, po rozgrzaniu silnika.

Opublikowano
Mozliwe ze to moze byc spowodowane tym pierscieniem w piascie. U mnie zapalaly sie po przejechaniu kilku kilometrow bo pewnie piasta sie rozgrzewala troche i to dlatego. Tylko wtedy jak podepmiesz kompa do auta powinno wywalac blad czujnika mimo ze jest ok.
Opublikowano

ja stawiam na przerwane obwody w sterowniku.

lutowanie masz za 200 zl i rok gwarancji.

mi wywalalo blad pompy inpa 085

a przetarly sie zlote luty wsterowniku.

studiowalem to 3 lata temu .do dzis luz-blues :cool2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
Niedawno w SAAB-ie 9-5 miałem ten sam problem. Na zimnym OK ,po przejechaniu paru km zapalały się kontrolki. Po wymianie sterownika wszystko OK ,chwytał temp od silnika i tracił rezystancję na lutach. Wszystkiego dobrego w nowym roku.
Opublikowano

Wróciłem właśnie od fachmana, przewody wszystkie ok, czujniki wszystkie ok, brak sygnału na 4 pinie na sterowniku, więc sterownik do naprawy.

W związku z tym ponowię moje pytanie z poprzedniego wątku, korzystał może ktoś z oferty pana Lipińskiego (Firma Magnetto) ze Zgierza? Chcę tą naprawę przeprowadzić u niego (200 zł., 1 rok gwarancji) ale nie mogę nigdzie w necie znaleźć opinii, jedna jedyna była na forum Toyoty chyba, bardzo pozytywna.

Opublikowano
dziś podłączyłem auto pod kompa i pokazał błąd prawego przedniego czujnika ABS i jeszcze dodatkowo usterka czujnika kąta skrętu kierownicy miał ktoś taki przypadek ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.