Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie, sytuacja wygląda następująco podczas zmiany biegów oraz przy wbijaniu biegu na postoju słychać stuk (raz głośniejszy raz cichszy nie zależne od temperatury oraz innych czynników zewnętrznych) co to może być podpowiedź jest taka że przy zaciągniętym ręcznym lub wciśniętym hamulcu podczas ruszania nic nie słychać (ruszanie czyt. szybkie puszczenie sprzęgła z nutką gazu) już nie mam pomysłu a moje możliwości diagnostyczne są ograniczone brak miejsca do zerknięcia/mechanik ma wolne :) tak że proszę o pomoc w nakierowaniu na zepsuty element :D z góry dzięki. Pozdrawiam

 

Ps. Przy prędkości między 40 a 60 wyczuwalne jest bicie na tylnej osi ale nie jestem pewien czy to dokładnie tylna oś generuje te wrażenie ....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znaczy się jak stoisz i majtasz lewarkiem to słyszysz klik,klik? Tak???

Jeżeli tak to raczej normalne.Przesuwają się w środku koła zębate i takie tam.

Co innego jeżeli masz szarpnięcia czy coś w tym stylu i biegi ciężko wchodzą.W takim wypadku kontrola stanu oleju w skrzyni i/lub jego wymiana.Jak z olejem ok. to znak, że sprzęgiełko mówi papa.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
pisze na wlasnym przykladzie nawet na postoju mialem tak jak wrzucalem bieg to jak by ktos walnal piescia w podloge z tylu auta - wymiana dyfra pomogla...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam takie ciche "stuknięcie"-"bum" przy wrzucaniu jedynki odkąd mam moje E36 a to już 10 lat.

Jest ono dla zwykłego pasażera nie słyszalne ale ja jako właściciel i użytkownik słyszę je ale nie przeszkadza mi to.

Opublikowano
Dzięki za zainteresowanie :) Chodzi o to że jak mam odpalone auto przy wbijaniu biegu jest stuknięcie jak kolega wyżej napisał pięścią w podłogę ale bliżej niż koło dyfra i dalej jak za podporą wału jeśli chodzi o kwestie własnej diagnostyki sprawdziłem z kumplem to na pewno nie krzyżak z tyłu podpory nie mam jak sprawdzić (osłona termiczna wydech-wał-podłoga odkręciłem ale nie chciałem jej kiereszować i szarpać bo widziałem ze możemy jej później nie założyć) i łącznik na oko też w miarę ok oprócz 2 małych tj. nacięć na obwodzie które chyba nie mają wpływu na jego prace chyba zdecyduje się na wymianę podpory i łącznika elastycznego. Irytuje mnie to bo ktoś powiedział mi że to tuleje tylnego wózka i wymieniłem je. Wymiana ta raczej nic nie dała poza pewnością ze są już nowe i ze mocowania wahaczy są jak nowe :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.