Skocz do zawartości

530D M57 Powolne nagrzewanie się silnika/spore spalanie


fruit

Rekomendowane odpowiedzi

Weź zamów w sklepie wyżej i nie jedź do serwisu. Wymień albo sam, a jak nie umiesz i nie masz jak wymienić to jedź do jakiegoś zaufanego warsztatu i Ci to spokojnie zrobią bo termostaty wymienia się częściej niż opony :cool2:

Źle się wyraziłem :D Chodziło mi o to, że kupię ten termostat w ASO i sobie zamontuję go sam, bo to nic skomplikowanego ewentualnie zamówię na czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Tak trochę OT, ale nawet jak zamawiałem części oryginalne u Maćka, i porównywałem z cenami w ASO, to ASO wypada niestety drożej, przynajmniej u mnie w RZE.

Termostat wymienisz sam bez większego problemu, tutaj naprawdę jest to prosta sprawa :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo jak główny. Może być też tak że puści wodę przy 70paru st. Zrobisz EGR to wtedy tak naprawdę się okaże :)

 

Obejzyj dokładnie film kolego,gosc nie sciaga weżyka z rurki tylko tak jest jedna srubka która odkreca i wyciaga razem z wężykiem na spokojnie....

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory daniel za twój cytat ale pomyliłem twoja odpowiedz z odpowiedzia Fruita

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo jak główny. Może być też tak że puści wodę przy 70paru st. Zrobisz EGR to wtedy tak naprawdę się okaże :)

 

Obejzyj dokładnie film kolego,gosc nie sciaga weżyka z rurki tylko tak jest jedna srubka która odkreca i wyciaga razem z wężykiem na spokojnie....

 

nie jestem pewien na sto procent, bo już nie pamiętam, ale chyba w e39 nie ma takiej śrubki, która schodzi razem z tym wężykiem i opaskami, tylko jest wciskana na opaski. W sumie to i tak demontaż był zbędny bo dało radę sprawdzić to bez wyciągania całego termostatu z obudową, nic by w sumie to nie zmieniło bo z mojej diagnozy wynika, że jest uszkodzony. Tymbardziej jestem pewien o uszkodzeniu jak niektórzy koledzy piszą, że termostaty dość często padają - a u mnie od wyjścia z fabryki nie było nic grzebane z układem chłodzenia i w ogóle z silnikiem, więc widocznie to najwyższy czas. 100zł z górką to jakieś duże pieniądze nie są, więc zainwestuje i to wymienię, bo nawet jak wyjąłem termostat z tej plastikowej obudowy to tak jak pisałem jest powycierany dość solidnie w około, co by wskazywało na to, że nie jest zbyt szczelny.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, zaraz zamówię termostat na czescidobmw.pl Teraz koledzy potrzebuję jeszcze jednej porady z Waszej strony. Kiedy już zmienię termostat egr zalecane jest odpowietrzenie całego układu i zalanie nowym płynem, no bo jak odpowietrzę to chyba cały płyn spłynie? Szczerze mówiąc chciałbym tego uniknąć bo płynu chyba wchodzi 10l, a to koszt ponad 100zł (już moja skarbonka przeznaczona na samochód się trochę skurczyła :D ) Czy jeśli nie pamiętam jakim płynem wcześniej zalewałem, bo było to już daaawno temu i doleję nowego płynu innej firmy to się coś stanie? Chciałbym uzupełnić bo zbyt wiele płynu to już nie ma i jak robię porządek to chciałbym zamknąć sprawę chłodzenia na jakiś czas i co według Was będzie lepsze koncentrat czy po prostu płyn?

 

Prosiłbym o odpowiedź, póki nie zrobiłem zakupów. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dolewałem,kupiłem uniwersalny,przy zmianie termosa egr nie ubedzie ci duzo płynu.

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie odkręciłem na chwile korek wlewu tak jak jest w filmie i gra:)

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem termostat egr i jakieś znaczącej różnicy nie odczułem. Po 7km silnik ma 70 st., czyli pionu jak nie było tak nie ma, może tak ma być. Ja chyba odpuszczam temat, bo nie mam zbytnio czasu na zabawe. A nie wiem czy wymiana głównego termostatu coś da. Mój termostat egr rzeczywiście był w cholerę nieszczelny. Nie wiem co sądzicie o tym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj zrobilem 12km i temperatura jak byla tak jest. Dodam ze temp silnika oscyluje w granicach 86 st i jak odpale dmuchawe na maxa to spada np do 79 st. Uklad jest odpowietrzony bo widac to w zbiorniczku wyrownawczym. Doradzicie cos, warto sie bawic czy odpuscic? Dodam ze te 12km to droga ciagle na tempomacie. Zostawilbym ten temat gdyby nie spalanie 14l i zuzywanie sie wtryskow szybciej. Dziwnym tematem jest fakt, ze wewnatrz auta dosc szybko zaczyna leciec cieple powietrze z nawiewow, nie wiem sam co myslec na ten temat. Sorry za post pod postem, ale chcialem podbic temat. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za temperaturę odpowiedzialne są termostaty jeden już zmieniłeś więc zrób to samo i z drugim i po sprawie .Co do wysokiego spalania to zwróć uwagę na przepływomierz lub wtryski ,wszystko.

 

Wtryski są ok. Przepływomierz raczej też, bo auto w ogóle nie kopci i obroty nie falują. Nie wiem czy wymienić ten termostat główny, skoro egr odpowiada za szybsze nagrzewanie silnika, a jego wymiana nic nie dała, no to nie wiem czy da coś zmiana głównego termostatu dlatego pytam, bo potrzebuję jakiejś rady kogoś kto wymieniał lub właśnie wymienił jeden, a dopiero jak to nic nie dało to drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż za pytanie:

u mnie jest tylko termostat główny, nie mam termostatu egr. Jak myślisz, czy jak główny jest padnięty to mam go wymienić, czy nie? bo przecież nie mam termostatu egr, to jest taka sama sytuacja, jakbym go miał i byłby on dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż za pytanie:

u mnie jest tylko termostat główny, nie mam termostatu egr. Jak myślisz, czy jak główny jest padnięty to mam go wymienić, czy nie? bo przecież nie mam termostatu egr, to jest taka sama sytuacja, jakbym go miał i byłby on dobry.

no może masz racje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy, zamawiał ktoś z Was może termostat nieoryginalny, jakiś zamiennik typu gates? http://czescidobmw.pl/od-09/1999-roku/Termostat-Gates,1329.html

Bo nie wiem czy jest sens kupować oryginalny, który jest droższy o 100zł - ale słyszałem, że oryginalny nie zawsze jest trwały. Ostatnio miałem trochę wydatków, a jednak chcę doprowadzić samochód do porządku. Także może ktoś ma/miał u siebie zamiennik i coś podpowie, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
I po wymianie termostatu głównego nic nie pomogło - nawet mam wrażenie, że jeszcze mniej się nagrzewa (do około kreski za niebieskim polem). Chyba, że powodem -15 na dworze. Jeśli dobrze rozumiem, to po wymianie jeszcze drugiego termostatu (od egr) powinno być dobrze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po wymianie termostatu głównego nic nie pomogło - nawet mam wrażenie, że jeszcze mniej się nagrzewa (do około kreski za niebieskim polem). Chyba, że powodem -15 na dworze. Jeśli dobrze rozumiem, to po wymianie jeszcze drugiego termostatu (od egr) powinno być dobrze?

No jak nie wymieniłeś termosu egr, a go masz to polecam Ci to zrobić. Mi się nagrzewa w sumie przy minusowych temperaturach tak samo, bo mam sprawne webasto. Ja miałem nieszczelny egr i gdy go wymieniłem to znacznej poprawy nie ma, ale wydaje mi się, że silnik szybciej wychodzi za niebieskie pole. Ja kupiłem akurat oryginalny, bo cena jest niska i jak już rozgrzebałeś temat to polecam Ci doprowadzić to do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i zamówiłem behr, wymieniłem i jest chyba dobrze :) Teraz po około 5km mam wskazówkę w pionie, co wcześniej mogło być tylko marzeniem.

 

Może opiszę po kolei jak wyglądały objawy:

Przed wymianą obu termostatów wskazówka do pionu nie dochodziła prawie wcale, no może latem gdy było na dworze prawie 30 stopni, ale i tak w czasie jazdy opadała. Jedynym sposobem, aby doprowadzić ją do pionu była jazda około 20minut prędkością do 30km/h, ale i tak później po rozpędzeniu się na trasie opadała do około pierwszej kreski. Gdy jazdę nie rozpoczynałem od jazdy po mieście, tylko od razu w trasę to niezależnie od długości trasy, wskazówka i tak ledwo wychylała się za pierwszą kreskę (tą po niebieskim polu).

 

Po wymianie głównego termostatu jedyne co się poprawiło, to gdy w jakiś sposób wskazówka osiągnęła pion, to już nie opadała.

 

No i po wymianie termostatu egr po 5km wskazówka stoi w pionie, aż nie zgaszę silnika. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Termostat EGR masz na rurce którą lecą spaliny z kolektora do zaworu EGR, wygląda tak: http://img832.imageshack.us/img832/4764/dscf028711.jpg

Wskazuje go zielona strzałka od góry.

Jak go nie masz, to jest sama prosta rurka.

Termostat egr sprawdzisz po wyjęciu, jak w niego dmuchasz, to ma trzymać, jak powietrze przelatuje, to znaczy że jest padnięty.

Sprawdź jeszcze w teście nr 7 jaką masz temperaturę, bo pion na wskaźniku to przedział od 75-115 stopni.

Powinno być w okolicy 92-96.

 

Panowie powiedzcie mi od czego jest ta rurka co jest zaznaczona niebieską strzałką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.